Joachim
Re: Joachim - Kjøpt ny sykkel!
Det er vel på tide å oppdatere litt. Har jo skjedd litt av hvert
Apriliaen
Aprilian begynner virkelig å nærme seg klar for veien. Fikk demontert motoren rundt nyttår, med god hjelp fra en inunf(takk!), og fant en motor i ikke altfor god stand. Den ene sylinderen var helt ok og trengte bare honing, men den andre var et grusomt syn. Stempelet hadde satt seg fast i sylinderen og skadet sylinderen kraftig. En god del av stempelet hadde også forsvunnet ned i motoren. Så den sylinderen er kort sagt ubrukelig, det samme gjelder sylindertoppen. Veiva virket forsåvidt ok, men den blir også byttet ut.
Dermed så handlelisten slik ut:
- Sylinder
- Sylindertopp
- Veiv
- Oppgraderte eksosventiler(Cougar Red)
- Stempler og pakninger
- Jim Lomas-eksosanlegg(GP-style)
Sylinder fikk jeg kjøpt av en kar i Kristiansand for rett over en tusenlapp, og den virker å være god valuta for pengene. Sylindertopp har jeg kjøpt av inunf, det samme gjelder veiv. I tillegg har jeg bestilt oppgraderte eksosventiler fra England, som både er mer holdbare og gir bedre effekt(kurve). Satser på de kommer i løpet av mars måned. Sylinderene fikk jeg honet hos MC-Deler på Vartdal for en billig penge og der har jeg også kjøpt pakningssett og to stempelsett. Pottene avventer jeg til jeg får litt mer økonomisk frihet senere utpå våren.
Så sykkelen er snart klar for å settes sammen. Egentlig er det bare eksosventilene som mangler, i tillegg til noe smådeler som inunf har bestilt via jobben. Satser på den blir satt sammen i påsken, da jeg kan få nødvendig hjelp av erfarne inunf. Jeg skal i alle fall ha sykkelen klar til 1. mai for da skal jeg kjøre totakter til Fosnavågen
KTM'en
KTM'en har stått stille og beskjedent i garasjen størsteparten av vinteren. Eller den har faktisk stått i carporten da prosjekt Aprilia har innvadert størstedelen av garasjen. Men nå ser det ut til at jeg har plukket den frem for alvor for sesongen.
Kjørte jo et par turer i januar da fønvinden ga oss ålesundere vårlige tilstander, men det gikk fort over. Nå ser det derimot ut til at det er alvor. Våren er kommet! Fått kjørt en del, og det er også praktisk å ha et fremkomstmiddel igjen. Det skorter derimot på dybden på dekkene, de nærmer seg slicks, så det må tas rolig i svingene. Uansett er det helt konge å kjøre sykkel igjen!
Det blir nok ikke gjort allverden på den i løpet av våren. Dekk skal selvfølgelig skiftes snart, i tillegg må jeg få skrudd på plass en ny overløpsslange, da den sprakk i høst. Kunne selvfølgelig tenkt meg snacks som hugger og framskjerm i karbon, men det får heller vente. Er forøvrig litt åpen for å skifte ut KTM'en, da det hadde vært greit med en mer touringvennlig sykkel(les KTM 950 Adventure) til sommerens strabaser.
MC-Messa
Jeg var selvfølgelig på MC-Messa, som de to foregående årene. Hadde ikke planer om å kjøpe sykkel denne gangen, som de to foregående, men det ble en spennende tur likevel. Møtte på et par kjentfolk og fikk sett en del interessante sykler. Tok selvfølgelig en del bilder, men ser i ettertid at jeg kommer til kort hva både kamera og fotograf-ferdigheter i forhold til mange andre. Legger likevel ut mine høydepunkter fra messen, så kan dere se litt hvilke sykler som interesserer meg. (PS: Fadern er ustødig på hånda, så noen bilder er litt uklare)
Apriliaen
Aprilian begynner virkelig å nærme seg klar for veien. Fikk demontert motoren rundt nyttår, med god hjelp fra en inunf(takk!), og fant en motor i ikke altfor god stand. Den ene sylinderen var helt ok og trengte bare honing, men den andre var et grusomt syn. Stempelet hadde satt seg fast i sylinderen og skadet sylinderen kraftig. En god del av stempelet hadde også forsvunnet ned i motoren. Så den sylinderen er kort sagt ubrukelig, det samme gjelder sylindertoppen. Veiva virket forsåvidt ok, men den blir også byttet ut.
Dermed så handlelisten slik ut:
- Sylinder
- Sylindertopp
- Veiv
- Oppgraderte eksosventiler(Cougar Red)
- Stempler og pakninger
- Jim Lomas-eksosanlegg(GP-style)
Sylinder fikk jeg kjøpt av en kar i Kristiansand for rett over en tusenlapp, og den virker å være god valuta for pengene. Sylindertopp har jeg kjøpt av inunf, det samme gjelder veiv. I tillegg har jeg bestilt oppgraderte eksosventiler fra England, som både er mer holdbare og gir bedre effekt(kurve). Satser på de kommer i løpet av mars måned. Sylinderene fikk jeg honet hos MC-Deler på Vartdal for en billig penge og der har jeg også kjøpt pakningssett og to stempelsett. Pottene avventer jeg til jeg får litt mer økonomisk frihet senere utpå våren.
Så sykkelen er snart klar for å settes sammen. Egentlig er det bare eksosventilene som mangler, i tillegg til noe smådeler som inunf har bestilt via jobben. Satser på den blir satt sammen i påsken, da jeg kan få nødvendig hjelp av erfarne inunf. Jeg skal i alle fall ha sykkelen klar til 1. mai for da skal jeg kjøre totakter til Fosnavågen
KTM'en
KTM'en har stått stille og beskjedent i garasjen størsteparten av vinteren. Eller den har faktisk stått i carporten da prosjekt Aprilia har innvadert størstedelen av garasjen. Men nå ser det ut til at jeg har plukket den frem for alvor for sesongen.
Kjørte jo et par turer i januar da fønvinden ga oss ålesundere vårlige tilstander, men det gikk fort over. Nå ser det derimot ut til at det er alvor. Våren er kommet! Fått kjørt en del, og det er også praktisk å ha et fremkomstmiddel igjen. Det skorter derimot på dybden på dekkene, de nærmer seg slicks, så det må tas rolig i svingene. Uansett er det helt konge å kjøre sykkel igjen!
Det blir nok ikke gjort allverden på den i løpet av våren. Dekk skal selvfølgelig skiftes snart, i tillegg må jeg få skrudd på plass en ny overløpsslange, da den sprakk i høst. Kunne selvfølgelig tenkt meg snacks som hugger og framskjerm i karbon, men det får heller vente. Er forøvrig litt åpen for å skifte ut KTM'en, da det hadde vært greit med en mer touringvennlig sykkel(les KTM 950 Adventure) til sommerens strabaser.
MC-Messa
Jeg var selvfølgelig på MC-Messa, som de to foregående årene. Hadde ikke planer om å kjøpe sykkel denne gangen, som de to foregående, men det ble en spennende tur likevel. Møtte på et par kjentfolk og fikk sett en del interessante sykler. Tok selvfølgelig en del bilder, men ser i ettertid at jeg kommer til kort hva både kamera og fotograf-ferdigheter i forhold til mange andre. Legger likevel ut mine høydepunkter fra messen, så kan dere se litt hvilke sykler som interesserer meg. (PS: Fadern er ustødig på hånda, så noen bilder er litt uklare)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Den trenger litt vask, polering og kjærlighet før den er presentabel, men dere ser jo hvilken sykkel jeg har kjøpt :g
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Vakkert eksemplar Joachim!
2 kjempemessige sykler du har nå! Misunnelig
2 kjempemessige sykler du har nå! Misunnelig
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Fin sykkel!
orka ikke lese igjennom hele tråden, men er det en rs250? ferdig med 125?
orka ikke lese igjennom hele tråden, men er det en rs250? ferdig med 125?
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Ja, det er en RS 250. To potter vettu
Takk Chris!
Takk Chris!
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
ja, stussa litt på det
fin sykkel da! er det en side der du har bilde av alle sykklene?
fin sykkel da! er det en side der du har bilde av alle sykklene?
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Meget pen 250 det der
Ser det jeg må få prøvd meg en slik snart. Alle som skryter så fælt av 250, å jeg har aldri prøvd det
Ser det jeg må få prøvd meg en slik snart. Alle som skryter så fælt av 250, å jeg har aldri prøvd det
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
RS 250 er absolutt verdt å prøve. Litt elsk/hat-sykkel, men for de som liker sånt så er den helt genial
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Pen sykkel, Joachim!
Må nok bli en sånn på meg etterhvert aswell.
Hva slags dekk dimensjon er det på den?
Må nok bli en sånn på meg etterhvert aswell.
Hva slags dekk dimensjon er det på den?
- AndyCandy
- Posts: 106
- Joined: 13 Feb 2009 00:40
- MC: Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
Xinling QT50-B - Blue - ????? ( Til Salgs )
SOLGT: CPI Crab 50RS - Black - 2005
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Nydelig! *Sikle*
Er 160 bak kristoffer! Om jeg ikke tar feil?
Er 160 bak kristoffer! Om jeg ikke tar feil?
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
160 bakdekk ja.
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Har skummet gjennom mesteparten av bloggen din og har gått ifra og kjede meg til og smile over en bra blogg med masse bra bilder og ikke minst sykklene dine
Vet ikke om jeg klarer meg uten en 2-takter R-sykkel, men har fått veldig sansen for den ktm'en din, synes den ikke var så store saken før, men nå kan jeg faktisk vurdere en sånn som mellom tung (vis jeg klarer og spare til mellom, noe som ikke er sikkert ) Likte den veldig godt med vindskjermen og de pottene, trur også den er fin til litt lang kjøring.
Og så klart så har jeg din andre sykkel på lista som neste sykkel.
Men åssen går denne ktm'en som mellom tung sykkel da?
Carboy
Vet ikke om jeg klarer meg uten en 2-takter R-sykkel, men har fått veldig sansen for den ktm'en din, synes den ikke var så store saken før, men nå kan jeg faktisk vurdere en sånn som mellom tung (vis jeg klarer og spare til mellom, noe som ikke er sikkert ) Likte den veldig godt med vindskjermen og de pottene, trur også den er fin til litt lang kjøring.
Og så klart så har jeg din andre sykkel på lista som neste sykkel.
Men åssen går denne ktm'en som mellom tung sykkel da?
Carboy
-Carboy-
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Den går mer enn bra nok. Overgangen fra lettsykkel til KTM'en som 34hk er STOR
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Re: Joachim - Bilder av 250'en.
Høres utrolig deilig ut, er den god på lengere turer også som litt mindre?Joachim wrote:Den går mer enn bra nok. Overgangen fra lettsykkel til KTM'en som 34hk er STOR
Forsikringa er vell heller ikke så veldig dyr på en sånn imotsetning til R-sykkel?
Fått smaken på den derre ktm'en din må jeg si
-Carboy-