The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Har ikke sett noe fra deg på ei tid,men regner med at det er som vanlig på Skreialeia,og slik i ettertid har vel ikke Hamar Kappferja gjort som Helge Ingstad og navigert etter noe som burde benevnes som "går e så går e"
Mener å ha lest at fartøyet var noe a la Titanic...verdens mest osenkbata skepp.... :shock:

Tror jamen Marinen vår er en større fare for seg selv enn andre styrker :redface
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har jeg hatt en real nedtur i helga. Greit at jeg brøt noen regler først, det kan jeg ikke stikke under en stol. Jeg vi ikke være mer spesifikk nå, men at det jeg mener ikke var noe voldsomt , og andre folk jeg kjenner IRL er enig. At det skulle være nødvendig å ringe til vår nye Politikontakt for Totenkommunene var å tøye en instruks mer enn langt. Heldigvis er jeg gammel kjenning av nevnte tjenestemann ( i positiv forstand) så det løste seg med en kort telefonsamtale. I hvert fall foreløpig. Det jeg, og de som er mer informert, mener er at de som kontaktet Politikontakten burde gjort litt mer forsøk på å komme i kontakt med meg direkte først før eventuelt skritt med å involvere øvrigheta ble tatt. Men det er vel disse hellige instrukser og interne retningslinjer som går foran alt når de føler seg truet. Selvsagt vil jeg jo prøve å bagatellisere det hele, men jeg har en følelse av noen forum-medlemmer ikke har så veldig forskjellig syn på saken og pus i det hele tatt finner vei ut av sekken.
For å gjøre en lang historie kort; Jeg ble så lei meg etter saken, at jeg ikke ville mer og ville strykes fra manntallet. Kontakten min i Rus og Psykiatritjenesten ville ikke la meg være alene etter hun var på et planlagt besøk på fredag ettermiddag. Så da ble det en tur på Legevakta som var til liten hjelp for meg, for undersøkende lege som konfererte med vakthavende spesialist på SI Reinsvoll konkluderte med at jeg var for frisk til å legges inn...…. Da gikk jeg i "Infam Vrangpeis-modus" og startet ett lite privat opprør mot SI HF. Ingen medisiner tatt etter hjemkomst fredag kveld, og Huaweien avskrudd. Etter litt flere vidreverdigheter og så godt det lot seg gjøre tilbaketrukket i min ringe bolig kom et gjennombrudd i går. Da skulle jeg få besøk av kontakten min. Etter en kort forpostfektning gjennom ene stuevinduet tonet jeg litt flagg og gikk med på en prat på to-personershånd med kontakten. Vel på plass i sofaen hadde vi en god dialog som endte i delvis kapitulasjon fra min side. Som naboen sa på tirsdag, da jeg snakket med ham gjennom et gangvindu, at jeg tjente lite på å være steil til det siste. I stedet vil jeg få hjelp av kontakten til å snakke med fastlegen om uføretrygding. Med Rus og Psykiatritjenesten, Fastlegen og Behandlende Lege på DPS, Gjøvik i ryggen har jeg bedre kort på hånden i møte med NAV-dyret enn på egen hånd. Jeg har passert 55 og har flere langtidssykemeldinger bak meg, og en tidligere omgang med NAV og Attføringsbedriften til min ulempe med tanke på å lete opp en ny arbeidsgiver. Om NAV klarer å finne en arbeidsgiver til meg vil lønna med så stor sannsynlighet bli så lav at jeg ikke vil klare mine økonomiske fordringer. Nei, uføretrygd etter min status som innehaver av offentlig godkjent Fagbrev til jeg blir 67 er det som må til mener nå jeg.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Jeg er helt enig med deg Desmo.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Sjelefreden en kan få ved en slik løsning kan hjelpe på psyken ganske godt. :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Livet kan være vanskelig iblant...men det er det eneste liv vi har....

Har selv vært i samme situasjon som deg.Følte ofte at det var vanskelig å komme i kontakt med enkeltpersoner i helsevesenet..

Stå på og ha det godt ! :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Takkåtakk,kara! :D
Kontakten min og jeg hadde en informativ og god dialog med fastlegen min i går. Fra at legedama var lett avvisende i utgangspunktet snudde hun etter en lang ordflom fra meg, og et kortere men mye hissigere innlegg fra kontakten min, til å være meget positiv i forhold til min sak. Legen kom i tillegg med gode råd om videre framgangsmåte i saken. Så humøret er adskillig bedre nå enn for en uke siden. Må nok belage meg på flere møter med NAV, men med to damer i offentlig tjeneste som "vingmenn" er oddsen adskillig bedret kontra at jeg skulle "fly solo" mot NAV.

Men, si meg…… Hvorfor må papir være så innmari tungt? Privatbiblioteket skal ned fra gutterommet og få plass i stuen...… Nei, je meiner stuggua! Hva bøkene omhandler? ….eeeeh? Nei, gjett tre ganger! Vinneren får en støvklut i premie og oppdraget med å tørke støv av bøkene. Meget ærefullt oppdrag. :-k :-k :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Bra det går bedre med deg :thumleft
Bokinnhold? Njææh.. flyhistorie :-k ?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Bikeridr wrote:Bra det går bedre med deg :thumleft
Bokinnhold? Njææh.. flyhistorie :-k ?
"Have a cigar. You've gotta go far"...….. :D :D :D
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

:thumleft :thumleft Ja så er mange av fedrelandets snøryddemaskiner på hjula att..
Har selv hatt en gardbruker til å brøyte de siste åra.Men blir jo litt pussing lell,da...
Og blir det ikke snø att kan jeg jo bestille noen lass kunstsnø fra Sjusjøen,, :?: :plystre
OG GOD HELG
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Ikke noe moro å gå i kjelleren på den måten du gjorde Desmo. Men det kommer frem bedre tider selv om det ikke ser sånn ut når nedturen er i full gang. Med assistanse fra vingmennene dine kommer du til slutt trygt fram. Stå på :thumleft Det er mange som trenger deg, glem ikke det.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hatt mange nedturer sjøl,og har merket at den mørke årstida er verst.. :smt093
Men for min del har jeg stridd mye,selv om det ikke har virket slik utad støtt..
Husker jeg kom hjem på helgeperm fra Sanderud,og møtte en kjenning nedi Dala---Neimen,får du gå fri du og da !!
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Ble en liten nedtur i sted, det var når tante Annfrid ringte opp igjen etter gårsdagens samtale. Onkel Ottar sovnet inn ved 23.00-tiden i går. Da gikk kreften i bukspyttkjertelen av med seieren. Den ferske enken, tante Liv, orket ikke å overbringe beskjeden pr. telefon selv. Noe jeg har full forståelse for. Den 22.12.2003 sovnet Min Gamle Mor inn på Sykehuset Innlandet, Gjøvik. Hun hadde kreft med spredning til lymfekjertlene.....
Onkel skal begraves på Moster om litt over en uke, men penga som rår nekter meg å delta. Jeg får heller ordne med en bårebukett, så mye at jeg viser den siste respekt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Leit å høre. Kondolerer.

Hvor mye er det snakk om? Jeg er helt sikker på at forumvennene dine kan hjelpe deg her. Ja, som en gave, mener jeg.
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Flattop »

Bikeridr wrote:Leit å høre. Kondolerer.

Hvor mye er det snakk om? Jeg er helt sikker på at forumvennene dine kan hjelpe deg her. Ja, som en gave, mener jeg.

Det støtter jeg, om vi får lov for Desmo.

Selv om jeg ikke kjenner deg, og det er vel lite trolig våre veier krysses, så koster det meg ikke en kalori å hjelpe både ukjente og kjente, og da selvfølgelig uten å forvente noe tilbake.

Vi har et fellesskap her inne, og da hjelper man.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Kondolerer Desmo.

Jeg støtter dette tiltaket helhjertet.
som jeg sa tidligere -noen ganger er livet litt slemt med en og da er det hyggelig å kunne hjelpe.Typisk skjer slikt rett før Jul også.

Ren gave til hjelp i en vond situasjon.Håper du godtar dette.
Post Reply