Page 391 of 525

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 02 Apr 2018 19:33
by pollti
Ess og ess Fru Blom. Var om bord på en 124 000 tonner som drev rundt utenfor Shell rafferineiet i Stavanger og halve natta så hørte jeg losen kalle på Jarrrenhå. Til slutt så svarte jeg og lurte på om de kalte på Jarena. Da ble skikkelig iltre for det gjorde de visst. Ble ikke bedre da jeg respondete med at- Dere halvdansker får til helvete lære dere norsk eller oppsøke logoped ! Men los fikk vi og han holdt på å le seg skakk av nattens kommunikasjon som foregikk på CH 16 på VHF. :thumleft
Hadde en fin en med Far Viking som tauet oss fra Statfjord til Bergen og innaskjærs til Stavanger da vi hadde slepewiren vår i propellen og brukte Far Viking som rollator. Far Sea Jarrenhå. Det går jæklig fort nå ? Det gikk så det gvein mellom holmer og skjær og bare 50 soner på skiltene på land. Far Viking hadde hjemlengsel og var glade for en ekstra tur til land. ??? svarte de. jeg rekker jo ikke å drikke opp ølskvettene på bordene vi seiler forbi så fort som det går så nå slipper jeg begge ankrene så vi får ned farta. Sånt har jeg lært om i Haugesund. Da ble de iltre og guffet på enda litt til. Jævla Oslo knøl. Feil det er jævla vestfolding. Da knurret Bergen Radio- dere er gale begge to så hold kjeft ! Losen vi hadde om bord bare ristet oppgitt på hodet men han var bergenser og således unnskyldt.

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 02 Apr 2018 21:05
by Desmo
pollti wrote:Ess og ess Fru Blom. Var om bord på en 124 000 tonner som drev rundt utenfor Shell rafferineiet i Stavanger og halve natta så hørte jeg losen kalle på Jarrrenhå. Til slutt så svarte jeg og lurte på om de kalte på Jarena. Da ble skikkelig iltre for det gjorde de visst. Ble ikke bedre da jeg respondete med at- Dere halvdansker får til helvete lære dere norsk eller oppsøke logoped ! Men los fikk vi og han holdt på å le seg skakk av nattens kommunikasjon som foregikk på CH 16 på VHF. :thumleft
Hadde en fin en med Far Viking som tauet oss fra Statfjord til Bergen og innaskjærs til Stavanger da vi hadde slepewiren vår i propellen og brukte Far Viking som rollator. Far Sea Jarrenhå. Det går jæklig fort nå ? Det gikk så det gvein mellom holmer og skjær og bare 50 soner på skiltene på land. Far Viking hadde hjemlengsel og var glade for en ekstra tur til land. ??? svarte de. jeg rekker jo ikke å drikke opp ølskvettene på bordene vi seiler forbi så fort som det går så nå slipper jeg begge ankrene så vi får ned farta. Sånt har jeg lært om i Haugesund. Da ble de iltre og guffet på enda litt til. Jævla Oslo knøl. Feil det er jævla vestfolding. Da knurret Bergen Radio- dere er gale begge to så hold kjeft ! Losen vi hadde om bord bare ristet oppgitt på hodet men han var bergenser og således unnskyldt.
Ja,ja...... De derre vestlendingene kan være litt vanskelige å skjønne til tider. Men jeg har jo et lite fortrinn siden Min Gamle Mor var sunnhordalenning. Men kommer det ett individ fra indre Sogn sliter de fleste unntatt de fra samme område. Men de kan være litt ugreie å forstå når du kommer langt nok opp i Valdres og for ikke å snakke om Gudbrandsdalen.......

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 03 Apr 2018 14:51
by intruder
Før var det et skille språkmessig på begge sider av Brumundelva.
Sten-stein,ben-bein,fete-feite... :smt117
...og av og til hvis de var litt animerte ble det visst knytnever og steinkasting...

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 03 Apr 2018 20:00
by Desmo
Det er tak i, eller manglende vett hos enkelte av dagens ungdom. Snakket med unggutten som var ute og luftet 125 KTM'en sin i stad. Jeg lurte på om det ikke var kaldt. Han forklarte at han hadde godt med varme klær under kjøredressen, men likevel tenkte jeg at det kunne ikke være særlig behagelig. Gutten hadde ett godt poeng; Det kom mye an på hvor langt en skulle kjøre. For ordens skyld; Det var omtrent 0 grader og antydning til snø i lufta på dette tidspunktet.

Image

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 03 Apr 2018 20:30
by mekkern
Er du ung og ørsk etter kjøring så.....
guttungen og dama har gasset rundt litt allerede men jeg har blitt litt mer avventende med årene.... 8-[

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 03 Apr 2018 20:45
by Desmo
mekkern wrote:Er du ung og ørsk etter kjøring så.....
guttungen og dama har gasset rundt litt allerede men jeg har blitt litt mer avventende med årene.... 8-[
Joda. Da jeg var på hans alder fes jeg rundt på AC 50'en hele året, så jeg har jo også vært der..........

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 03 Apr 2018 20:55
by Bikeridr
Desmo wrote:
mekkern wrote:Er du ung og ørsk etter kjøring så.....
guttungen og dama har gasset rundt litt allerede men jeg har blitt litt mer avventende med årene.... 8-[
Joda. Da jeg var på hans alder fes jeg rundt på AC 50'en hele året, så jeg har jo også vært der..........
Jeg også. 2 år året rundt i Tromsøbyen på en "trimma" (jeg høvla toppen 1,5mm på maskin og mekk, aka "fil og bannskap") '80 Suzuki ER50. Hadde til og med piggdekk :)

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 03 Apr 2018 21:11
by mekkern
De har kommet et steg videre her nå:guttungen har A sertifikat på 3 sesongen og dama hans A2 2 sesong: cbr 600f og kawazaki z300.. så her går det unna.... :lol:

Begynner visst å bli gammal jeg ser det ut som... :smt005

Begynte på en dt50 enduro i -79....

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 03 Apr 2018 22:11
by DrGreve
mekkern wrote:De har kommet et steg videre her nå:guttungen har A sertifikat på 3 sesongen og dama hans A2 2 sesong: cbr 600f og kawazaki z300.. så her går det unna.... :lol:

Begynner visst å bli gammal jeg ser det ut som... :smt005

Begynte på en dt50 enduro i -79....
Og jeg begynte (lovlig) på en Zundapp KS 100 seinsommeren 1974. Faen man er blitt gammel :(

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 03 Apr 2018 22:45
by Desmo
mekkern wrote:De har kommet et steg videre her nå:guttungen har A sertifikat på 3 sesongen og dama hans A2 2 sesong: cbr 600f og kawazaki z300.. så her går det unna.... :lol:

Begynner visst å bli gammal jeg ser det ut som... :smt005

Begynte på en dt50 enduro i -79....
Da er vel du også av den eminente 63-årgangen mekkern? For etter mine mangelfulle mattekunnskaper fyller man 16 i -79. Eller tjuvstarta du?

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 04 Apr 2018 07:28
by mekkern
Tjaaaaa...... jeg hadde noen 50kroners corvetter først da.....men kjørte "lovlig" fra -80(det var kjedelig så når jeg ble 16 så kom trimsettet på)... da jeg er 64 modell...

Fra 63 og "yngre" så er vi "vinnerne" av pensjonsreformen også....med levetidskorrigering...
Jeg fikk det bekreftet av KLP at jeg blir pensjonist ved alder-69 år og 8 mnd....så jeg rekker 55 år i arbeidslivet...

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 04 Apr 2018 09:48
by Desmo
mekkern wrote:Tjaaaaa...... jeg hadde noen 50kroners corvetter først da.....men kjørte "lovlig" fra -80(det var kjedelig så når jeg ble 16 så kom trimsettet på)... da jeg er 64 modell...

Fra 63 og "yngre" så er vi "vinnerne" av pensjonsreformen også....med levetidskorrigering...
Jeg fikk det bekreftet av KLP at jeg blir pensjonist ved alder-69 år og 8 mnd....så jeg rekker 55 år i arbeidslivet...
Får ikke til et så langt arbeidsliv siden jeg somlet for lenge på videregående. Begynte som industrimekanikerlærling ved Raufoss Ammunisjonsfabrikker A/S i -86. Greide fagprøva, men fikk jobb som produksjonsarbeider. Siden jeg fikk fagarbeiderlønn var det ett fett for meg. Nå ser det ikke videre lyst ut. Mangler 4 dager på 11 mnd. som sykmeldt....... Skal ned på NAV på fredag for å sette i gang en prosess hvor arbeidsevnen skal utredes. Det er høyre armen som er problemet. Fikk smerter i håndleddet i begynnelsen av Mai i fjor. Grunnen er slitasje og forkalkninger og da er ikke veien til betennelse lang. Fastlegen henviste til Lillehammer Sykehus for å se om det kunne opereres. De hadde studert røntgen- og MR-bilder nøye og svarte at det gikk ikke. Så da fikk jeg dama til å henvise til Revmatismesykehuset på samme sted i håp om at de kunne hjelpe. Har vært hos dem 3 ganger og det eneste positive som har kommet ut av det er at dem fastslo at plagene ikke skyldtes leddgikt. Det er helt i orden syns jeg. Men det jeg ikke likte var at legen på Revmatismen ville at jeg skulle prøve å jobbe litt. For da jeg og fastlegen ble enige om 20% jobb for å prøve gikk det i nesten tre uker før jeg måtte kaste inn håndkleet igjen. Og da fikk jeg vondt i albue og skulder i tillegg. Har jo fått fysioterapi som hjelper litt. Men så fort jeg har blitt nødt om å kjøre hr. Honda for å få vekk snøen så har effekten av fysio forsvunnet. Så det blir ikke enkelt å finne ut av dette. Men den som lever får se........

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 07 Apr 2018 15:16
by Desmo
Om dere syns PMS er ille, så kan jeg betro dere at MMS (Manglende Motorsykkel Syndrom) er 7 reiser verre! Nå hadde det ikke hjulpet med en garasje full av motorsykler, slik det ser ut i denne snøhaugen jeg bor i;
Image

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 08 Apr 2018 04:21
by pollti
I går var det mange MC ute og luftet seg gitt . Selv nøyde jeg meg med å sparke liv i Hysa, sjekke at alt virket og parkere den på sommer parkeringen sin. Mopedbilen fikk fersk vårluft i dekkene hvilket antagelig doblet verdien på den :thumleft Minien fikk på sommerdekk den og og ny bakrute viskemotor pluss at den ble tømt for flere kubikk med søppel etter forrige eier. Oljebytte, nye filter og nye matter foran fikk den også, i dag skal den få nye tennplugger så går den helt sikkert et år til \:D/ \:D/ Den trenger en sjau med litt kobberpasta på hjulboltene som var dradd til av King Kongs storebror. Også tror jeg den må ha nye nøkler for vi klarte ikke å finne feilmeldinger på sentral låsen så bilen er OK selv om fjernkontrollen er død. Nøkkelene ser litt furet værbitt ut så får høre med Mini hva ny nøkkel koster. Batteriet i nøkkelene lades via tenningslåsen tror jeg og ingen av de tar imot strøm i hvert fall.

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Posted: 08 Apr 2018 08:49
by Desmo
pollti wrote:I går var det mange MC ute og luftet seg gitt . Selv nøyde jeg meg med å sparke liv i Hysa, sjekke at alt virket og parkere den på sommer parkeringen sin. Mopedbilen fikk fersk vårluft i dekkene hvilket antagelig doblet verdien på den :thumleft Minien fikk på sommerdekk den og og ny bakrute viskemotor pluss at den ble tømt for flere kubikk med søppel etter forrige eier. Oljebytte, nye filter og nye matter foran fikk den også, i dag skal den få nye tennplugger så går den helt sikkert et år til \:D/ \:D/ Den trenger en sjau med litt kobberpasta på hjulboltene som var dradd til av King Kongs storebror. Også tror jeg den må ha nye nøkler for vi klarte ikke å finne feilmeldinger på sentral låsen så bilen er OK selv om fjernkontrollen er død. Nøkkelene ser litt furet værbitt ut så får høre med Mini hva ny nøkkel koster. Batteriet i nøkkelene lades via tenningslåsen tror jeg og ingen av de tar imot strøm i hvert fall.
Her kan en bare glemme sommerhjul en stund til. Slutten av måneden kanskje? Veiene er bare og har vært det en stund, men jeg tar ikke sjansen. I fjor måtte Nye Fillebilen stå innesnødd på Tokvam nesten en uke. Men da hadde den bare tre brukbare vinterhjul. Det fjerde hadde en ødelagt felg som Karosseriforum på Gjøvik ikke klarte å finne erstatning for på de 6 ukene de hadde bilen hos seg for oppretting og reparasjon. Jeg ble bare mer og mer imponert over det firmaet. Og så er det ingen som kommer til å bry seg om jeg kjører på vinterhjul en stund til. Kjører piggfritt. Du, Pollti? Er det alufelger på Minien, bør du ikke bruke kobberpasta på boltene. Da er alupasta bedre, siden den ikke forårsaker galvanisk korrosjon hvis den kommer i kontakt med aluminiumen. Det gjør kobberpasta. Forbered deg på ett mindre sjokk når du skal sjekke pris på ny nøkkel. Slike ting bruker å koste en del. Jeg måtte ha en ny nøkkel til Boraen siden det ikke hjalp å bytte batteri når fjernkontrollen virket ekstremt dårlig. Husker ikke hvor mye jeg betalte, bare at det var raskere og enklere å programmere den nye nøkkelen når det var den biten som ikke virket helt. Hadde det også vært startsperra stilte saken seg annerledes.