The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Er sikkert litt møkka jobb å være NAV ansatt og. Ihvertfall ingen jobb for meg.
Er det noen som er interessert så har jeg en kontakt som vil kvitte seg med en 1970 Citroen SM. Stått stille siden 1994 så sikkert en del å gjøre. Utenom det vet jeg ikke mye om bilen annet enn at den er "flytte importert" fra Frankrike med hva det måtte innebære :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Er sikkert litt møkka jobb å være NAV ansatt og. Ihvertfall ingen jobb for meg.
Er det noen som er interessert så har jeg en kontakt som vil kvitte seg med en 1970 Citroen SM. Stått stille siden 1994 så sikkert en del å gjøre. Utenom det vet jeg ikke mye om bilen annet enn at den er "flytte importert" fra Frankrike med hva det måtte innebære :roll:
Citroën med Maserati-motor? Som har stått siden 1994? Utgår med høye kneløft! Vanlig "Pædde" fra 1970 var ille nok, men får du ittalljensk "kvalitets-motor" fra den tiden og franske løsninger på ikke-eksisterende tekniske problemer. :shock: :shock: :shock: Da disse vognene var nye ble de omtalt som "kontinent-kryssere" av rang. Ittaljensk temprament i V-6'eren og fransk komfort. Men de var jo nokså sære til og med å se på. Ånkli' Polltibil! :twisted: :twisted: :twisted:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du kan jo mene hva du vil men italienske motorer er bra de. Gearkasser derimot...
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Du kan jo mene hva du vil men italienske motorer er bra de. Gearkasser derimot...
Og hva med ittaljensk el-anlegg? Det er vel nesten på høyde med de som Joseph Lucas (Prince of Darkness) stod bak? :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Ikkeno er så fint som gamle fordommer ? Du må oppdatere deg på det området for nå er Magneti Marelli helt på høyde med Bosch. Det er de som påstår Marelli er bedre men de er dessverre blitt alt for dyre.
I går ble chassiet til Fiat 806 ferdigstillt forresten. I dag begynner jeg på gearkassa. Trodde denne modellen skulle være ferdig i vinter men det er komplisert bil å bygge så det blir nok ikke noe ferdig bygget før jul. Sminkesakene til HG er raidet og tømt for knøttsmå sakser og pinsetter og sånne sminke koster som damene bruker . De kostene er flotte til å male smådeler med, tenker det gir meg nye minuspoeng hos henne ?
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Årets andre Hysetur er gjort. Hadde jeg vært bil så hadde det blitt avskilting pga rust, men går seg vel til etter hvert.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Denne Hysa di,er den koreansk i 30 ? =D>
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Ikkeno er så fint som gamle fordommer ? Du må oppdatere deg på det området for nå er Magneti Marelli helt på høyde med Bosch. Det er de som påstår Marelli er bedre men de er dessverre blitt alt for dyre.
I går ble chassiet til Fiat 806 ferdigstillt forresten. I dag begynner jeg på gearkassa. Trodde denne modellen skulle være ferdig i vinter men det er komplisert bil å bygge så det blir nok ikke noe ferdig bygget før jul. Sminkesakene til HG er raidet og tømt for knøttsmå sakser og pinsetter og sånne sminke koster som damene bruker . De kostene er flotte til å male smådeler med, tenker det gir meg nye minuspoeng hos henne ?
Nå er det min tur til å vekke opp deg. Jeg snakket om 70-talls Citroën og ittaljensk el-anlegg fra samme periode. :lol: :lol: :lol:
Jeg har da vel 1.hånds erfaring i hva moderne Magneti Marelli anlegg er for noe fra Velte-petter. Som den 2004 modellen han var fungerte det elektriske upåklagelig så lenge han var i mitt eie.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by voodoodoo »

Mitt forrige møte med italiensk elektronikk var en heftig romanse jeg hadde med en 1988 Fiat 130tc... Fyrrig dame men lunefull, meget lunefull.... Hun hadde et elektrisk annlegg som selv den gangen når bilen var 4-5 år gammel og kun hadde 30' på telleren må kunne sies at "levde sitt eget liv".
Hun var fremdeles sprek og nesten rustfri da hun bestemte seg for å slite av drivreima til hele registeret og sprute ut innmaten i mottor'n på 6700rpm.
Etter dette kan jeg trygt si at vi mistet "gløden"..

Men jeg glemmer henne aldri [emoji848]

Ja særlig
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Har jo hatt nerveproblemer,og nå er det tid for vårfornemmelser,og da er det en skikkelig nedtur på gang.Men man får erfaringer
Ville bare dele det med noen jeg
Ha det godt fortsatt,kammerat
:thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Har jo hatt nerveproblemer,og nå er det tid for vårfornemmelser,og da er det en skikkelig nedtur på gang.Men man får erfaringer
Ville bare dele det med noen jeg
Ha det godt fortsatt,kammerat
:thumleft
Har ruslet rundt på Toten i noen år selv, så jeg tar ikke dette som vår. Vi får svi for dette om litt tror jeg...….

Ellers var jeg en tur til Kongsberg på tirsdag. Reisemålet var Gomsrud Kapell, for tanten min som bodde i byen skulle stedes til hvile. Nå er det bare igjen folk som er over 90 av Min Gamle Mors søsken. Så da er det bare å belage seg på flere begravelser.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Kan skaffe deg en Fiat 130 voooodooo. Gått rundt 130 000 og snasen er den fremdeles. Champagne farget og med rødaktig plysj interiør.
Bilen trenger noen småjusteringer for å si det sånn. Men skal en bare tute og kjøre uten å ha strøken bil så er den bra nok som den er.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by voodoodoo »

pollti wrote:Kan skaffe deg en Fiat 130 voooodooo. Gått rundt 130 000 og snasen er den fremdeles. Champagne farget og med rødaktig plysj interiør.
Bilen trenger noen småjusteringer for å si det sånn. Men skal en bare tute og kjøre uten å ha strøken bil så er den bra nok som den er.
Takker for tebå, men erfaring har lært meg at detta med minner om gamle biler blir som det Garth Brooks synger om i unanswered prayers så jeg foretrekker å leve med minnene [emoji1303][emoji1303]

Ja særlig
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du kan jo gjøre som meg og kjøpe en bil som ikke går ? Kjøpte en dønn strøken Fiat 500 Italia 2011 som en eldre dame hadde klart å lage hull i bunnpanna på. Hun neglisjerte både smellet og oljelampa og kjørte motoren helt ned. Sånne motorer er jo dusin vare på høggeriene så det kommer brukt blokk fra Polen med nye veivlager og stempel. Totalkostnad inkl kjøpesum for bilen ender på under 40 lange og det er ikke ille. Blir nok en erstatter for Mini Mus hadde jeg tenkt meg hvis ikke HG forlanger den bort og vekk.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

pollti wrote:Du kan jo gjøre som meg og kjøpe en bil som ikke går ? Kjøpte en dønn strøken Fiat 500 Italia 2011 som en eldre dame hadde klart å lage hull i bunnpanna på. Hun neglisjerte både smellet og oljelampa og kjørte motoren helt ned. Sånne motorer er jo dusin vare på høggeriene så det kommer brukt blokk fra Polen med nye veivlager og stempel. Totalkostnad inkl kjøpesum for bilen ender på under 40 lange og det er ikke ille. Blir nok en erstatter for Mini Mus hadde jeg tenkt meg hvis ikke HG forlanger den bort og vekk.
At det er dussinvare på huggeriene og atpåtil overhalte... gjør at jeg tviler litt på kvaliteten....
Post Reply