The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Bare å varetekts fengsle all snøen mener jeg. Å drøsse sånt ned i hue på uskyldige mennesker må da være straffbart.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Bare å varetekts fengsle all snøen mener jeg. Å drøsse sånt ned i hue på uskyldige mennesker må da være straffbart.
Hadde det vært så enkelt, så.
Vel-vel, nå har jeg vært "Elektriker Bek-mørkt" og fikset så det ikke skulle være det lenger på avtredet. Den eldgamle lysrørarmaturen der hadde oppgitt ånden for en stund siden. Undersøkte med gutta på flatbrødfabrikken (Din Elektriker, Lena) om det var mulig å få reparert eller funnet erstatter. Reparasjon var mulig men ville bli like dyrt som ny lampe. Så da gikk jeg for ny lampe. Problemet var at dem ikke hadde noen som var kort nok til å passe over speilet der oppe. Så da begynte gode råd og koste litt. De skulle undersøke med leverandørene sine og se hva de kunne skaffe. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg har maken armatur på veggen i loftstrappa, og den er nesten ikke brukt. Ringte ned og sa fra om at jeg ikke skulle ha ny lampe enda for jeg hadde løst problemet. Så i dag har jeg plukket ned den gamle armaturen fra dass og flyttet den nesten ubrukte dit.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Hvis du trenger lampe til tronstolen eller badet så har jeg en splitter ny du kan få. Speil kan du få og, ca 120 X 90. Setter du det på høykant så kan du beundre hele deg på tronstolen :shock: Begge har vært montert men ikke brukt siden HG ville ha skap med speil på da vi kjøpte huset. Lampa er faktisk ganske kul, veldig tynn og ligner på maleri lampe.

Og til uka kommer mildværet tilbake så da starter nok vinterbilen også \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Hvis du trenger lampe til tronstolen eller badet så har jeg en splitter ny du kan få. Speil kan du få og, ca 120 X 90. Setter du det på høykant så kan du beundre hele deg på tronstolen :shock: Begge har vært montert men ikke brukt siden HG ville ha skap med speil på da vi kjøpte huset. Lampa er faktisk ganske kul, veldig tynn og ligner på maleri lampe.

Og til uka kommer mildværet tilbake så da starter nok vinterbilen også \:D/
Høh, speil på 120x90 er MYYYYE større enn det jeg har plass til. Å se meg selv i helfigur sittende på porselensstolen er ikke ønskelig. Som sagt så flyttet jeg en gammel, men nesten ubrukt armatur opp på skytterhuset. Slik ble det;

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Nei, det kan vel bli i overkant det synet. Men om noen trenger speil så er det bare og hente. Ikke ofte jeg er i resirkulerings mode men enkelte ting er greit å overdra til andre når en ikke har bruk for det selv. Jeg har solgt og gitt bort en del på Finn.no før jul, det er utrolig hva andre har bruk for. Gjenbruk er i grunn ok.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Nei, det kan vel bli i overkant det synet. Men om noen trenger speil så er det bare og hente. Ikke ofte jeg er i resirkulerings mode men enkelte ting er greit å overdra til andre når en ikke har bruk for det selv. Jeg har solgt og gitt bort en del på Finn.no før jul, det er utrolig hva andre har bruk for. Gjenbruk er i grunn ok.
Gjenbruk er fin-fine greier. Det blir kastet alt for mye bra og godt brukanes ting. Tror folk rett og slett har mer penger enn dem har godt av. Ett eksempel på det fikk jeg høre for noen år siden. Jeg kjenner ikke folka som dette gjelder men samboeren til en kamerat hørte det av dem da hun jobbet i en butikk nede i Lena. Det var noen som hadde satt inn en annonse i Opplandsmarkedet som er Oppland Arbeiderblads kjøp, salg og bytte side. De ønsket en nyere salong enn den 15 år gamle og utslitte de hadde, De ble oppringt av en dame som sa hun hadde en brukt de kunne få kjøpt. Avtale om å komme og se på salongen ble gjort. Da de kom til damen og så salongen var det ikke mulig å se at noen hadde sittet i den. Prisen var heller ikke noe å si på, så de kjøpte den. Av nysgjerrighet spurte de hvorfor hun damen skulle kvitte seg med en så fin salong. Svaret var at i det huset ble det kjøpt ny salong hvert år siden hun ikke likte gamle ting. :shock:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Forundrer meg ikke ! Moten må man jo følge, kjempeviktig for mange. Har en nabo som kjøper ny bil hvert 3.år. Ny bil må han ha og å kjøpe brukt går ikke an.Stakkars jævel, han lever på yougurt og gammelt brød hele året og bare sutrer over hvor dyrt alt er. Men fin det er han. Triste greier.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Lurer på hva Pollti hadde sagt om været hvis han bodde på Toten? Akkurat nå er det ikke så mye snø som har lagt seg på gårdsplassen siden det har snødd i en time - halvannen. yr truer ikke med store mengder heller. Men, det de spår til i ettermiddag og morgen kan jeg godt være foruten. Det er mildvær og regn.......... Slik var det for noen minutter siden med litt snø i lufta.

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Fasiken, ikke snakk. Nå er det i hvert fall 30 cm her og ! Flott skiføre står det i avisa. Kjøss meg midt i stompelompen sier jeg :twisted: Men i dag fyret jeg Hysa og da begynte det å regne så antagelig burde jeg starte den oftere :thumleft
Specialen har blitt solgt, mopedbilen starter og går så det er en drøm og 500en blei ånkli snill etter litt lading av batteriet. Alt fungerer bra bortsett fra den ekle snøen !
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

pollti wrote:Fasiken, ikke snakk. Nå er det i hvert fall 30 cm her og ! Flott skiføre står det i avisa. Kjøss meg midt i stompelompen sier jeg :twisted: Men i dag fyret jeg Hysa og da begynte det å regne så antagelig burde jeg starte den oftere :thumleft
Specialen har blitt solgt, mopedbilen starter og går så det er en drøm og 500en blei ånkli snill etter litt lading av batteriet. Alt fungerer bra bortsett fra den ekle snøen !
mulig jeg skal fyre Hysa også-mulig med tidlig vår???
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Bikeridr »

Jeg savner snø :(
Er bare 7cm her.. :( :( :(
Har ikke fått brukt snøfreseren engang, og har bare måket (med skufle) to ganger hittil i vinter..
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Kan få en meter m snø hvis du vil ha.
Helt gratis henting. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

En gang i mellom går ting min vei også, ikke bare i mot. Det hadde blitt noen ganske høye hjulspor der jeg kjører inn og ut av garasjen. Har ikke frest vekk snøen hver gang det har snødd, men bare kjørt. Da blir jo "gadden" ekstra tjukk der bilen har gått. Og der var det ikke lett å kjøre freser. Så jeg har vært på utkikk etter han som rydder veien vår for å høre om han kunne ta traktoren å skrape vekk noe med skuffa. Da jeg skulle på Coop'en i ettermiddag så jeg karen, så jeg spurte han om hjelp. "Skal ta et par drag her først og så kommer jeg." var svaret. "Skal jeg handle først", spurte jeg. "Nei, sett deg inn så blir du med og viser hvor jeg skal skrape". Som sagt så gjort. Han gikk på med dødsforakt og John Deere med lasteapparat. Og snøen ble skrapet vekk. Dessverre havnet den inntil garasjeporten min, men jeg tenkte at det ville ikke være lurt å klage. Da han var ferdig spurte jeg hvor mye han skulle ha for jobben svarte han; "Ikkeno, må jo hjelpe litt uten å ta betalt." Så etter en tur ned i Lena og da middagen var spist gikk jeg løs på snøhaugen med hr. Honda. Slik så det ut;

Image

Første vinteren som jeg har så mye snø ved utelampa at jeg måtte grave unna. Det er fordi snørydderen og jeg har frest all snøen opp i den skråningen så det er mye der.

Image
Image

Litt lenger bort er snømengden adskillig mindre siden det ikke er frest noe dit.

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Bikeridr »

mekkern wrote:Kan få en meter m snø hvis du vil ha.
Helt gratis henting. :thumleft
Tar imot jeg. Kan du dumpe den i Riga :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Bikeridr wrote:
mekkern wrote:Kan få en meter m snø hvis du vil ha.
Helt gratis henting. :thumleft
Tar imot jeg. Kan du dumpe den i Riga :lol:
Henting-Ikke bringing..DET koster dyrt..
men hvis du betaler godt nå så leverer jeg den i mindre partier av "x millimeter" i slengen...til sommeren... ;-)
Post Reply