The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

I de senere år har jeg ikke merket annen forskjell på mc dekk enn om de er litt flate eller spisse i profilen.
hvor godt grep de har er jeg dog mer usikker på da jeg ikke har annet enn bremsing på vått å sammenligne med.
På tørt har jeg aldri fått dekk til å slippe hvis asfalten er ren.bortsett fra på tidlig 80 tall med dekk fra slutten av 60tallet... :lol:
greier selvfølgelig å provosere dekkene til å slippe men ikke på "normal++" kjøring med normalt varme dekk..

Men nå kjører jo jeg som en dass da og konkurrerer ikke med "de store gutta" som stort sett knaser en sykkel titt og ofte..

På bil derimot så er det en annen sak- her merker jeg godt forskjell, spesielt på våtgrepet og seff snø/is er det påtaglige forskjeller selv uten å strekke strikken for mye..
User avatar
intruder
Posts: 4284
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Uansett skjer det uforklarlige ting---en biloppretter borti Moelv lurte på hvor de som hadde skylda fikk ordna seg,de var aldri hos ham !! =D>
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Prøver å holde meg litt i form, slik at jeg kan beholde den garderoben som jeg har nå. Da blir det en spasertur om dagen. I ettermiddag ble det også litt bilder med Hutaheiti telefonen...... ImageImageImageImageImageImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Er kjølig om dagen ser det ut som?
Tørt og klart.
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Flotte bilder Desmo :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

mekkern wrote:Er kjølig om dagen ser det ut som?
Tørt og klart.
Tempen ligger på rundt -10 og kaldere, og så kommer det noen snøfiller av og til. Men heldigvis ikke store mengder. Er feil vindretning for det. Nå er det vest til sør-vestavær og det passer ikke med snømengder på Toten. Snu det 180 grader over på øst og nord-øst, og da kommer snøen ikke lenger i centimetre ,men DESImetre.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Flotte bilder Desmo :thumleft
Er fornøyd med den Kina-mobilen som lommekamera. Selvfølgelig tåler ikke bildene samme behandling som dem fra D200. De kan vises på 55" TV uten problemer. Har ikke prøvd det med telefonen enda. :D
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Måtte bytte ut Slamsung Glaxy II og butikkgnomen holdt på å le seg ihjel da han beskuet dette knallgode stykket koreansk elektronikk. Håpløs gammeldags sa han akkurat som at det brydde meg. Men nå er jeg blitt mega kul altså med Slamsung S9 i lomma. Litt dyr kanskje men fikk med i-padde så for 5000 var det greit nok. I-padda er overtatt av HG. Og kamera mobilen blir nok aldri prøvd kjenner jeg meg rett.
Neste investering på elektronikk fronten blir nok en ny PC og printer men jeg har ikke filla peiling på sånt møl så må nok ha støttekontakt for å gjennomføre det, Alt jeg vet er at jeg ikke er veldig betalingsvillig så det blir sikkert noe billig ræl.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Måtte bytte ut Slamsung Glaxy II og butikkgnomen holdt på å le seg ihjel da han beskuet dette knallgode stykket koreansk elektronikk. Håpløs gammeldags sa han akkurat som at det brydde meg. Men nå er jeg blitt mega kul altså med Slamsung S9 i lomma. Litt dyr kanskje men fikk med i-padde så for 5000 var det greit nok. I-padda er overtatt av HG. Og kamera mobilen blir nok aldri prøvd kjenner jeg meg rett.
Neste investering på elektronikk fronten blir nok en ny PC og printer men jeg har ikke filla peiling på sånt møl så må nok ha støttekontakt for å gjennomføre det, Alt jeg vet er at jeg ikke er veldig betalingsvillig så det blir sikkert noe billig ræl.
Hø! Mannen er jo kapitalist..... Jeg søkte om økonomisk nødhjelp fra Østre Toten kommune på tirsdag. Da hadde jeg 108 kr på konto, og det var en uke til utbetaling av AAP. Jeg fikk vel 600 kr, der 351 skulle gå til egenandel på Revmatismesykehuset Lillehammer senere i dag.....

Volga, Volga,

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Vel ferdig med sykehusbesøk og den snøen som har kommet så langt... Puh!
Skulle betale egenandelen på hopsitalen ble jeg like lang i maska som en kvit hæst. Var ikke penger på konto. Jeg hadde brukt 170 penger i går, men det burde være nok til egenandelen også. Fikk en giro og dro hjem. Vel på plass i datarommet sjekket jeg hva som hadde foregått. Jo! Nordea hadde forsynt seg med "omkostninger" og "årsavgift for kort" eller noe sånt. Eureka! Da hadde 628 kr i nødhjelp skrumpet med 300+170+de 170 jeg hadde brukt selv så saldoen var nede på fattige 18.38 kr. Så jeg skrev ut dokumentasjon på elendet og tok beineste vei ned på NAV med papirer og leverte ukas 2. søknad om nødhjelp. Får vel noen lus-kroner på mandag tidligst...... F@&#@!!!!

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Detta er nedverdigene i vårt "velferds-samfunn". Håper virkelig du kan få en permanent avklaring snart.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Detta er nedverdigene i vårt "velferds-samfunn". Håper virkelig du kan få en permanent avklaring snart.
Nei, det er ikke nedverdigende. Det er god borgerlig politikk. Kutte mest mulig i offentlige bidrag og tjenester. Er ikke annet å vente med H, Frp og V i regjering. De 3 mest arbeiderfiendtlige partiene i landet i maktens korridorer.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Helt enig. Selv hadde jeg en 5-års periode med NAV som jeg helst vil glemme. Idag er det nøyaktig 1 år siden den perioden endte. Og det har vært et godt år. Håper inderlig det årner seg for deg snart Desmo :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Helt enig. Selv hadde jeg en 5-års periode med NAV som jeg helst vil glemme. Idag er det nøyaktig 1 år siden den perioden endte. Og det har vært et godt år. Håper inderlig det årner seg for deg snart Desmo :thumleft
Årnær seg før eller siden. Men, det er ikke nødvendig å skremme stakkars Morten for det. Litt hengehue i dag, men det snur kanskje alt i morgen. Nå har jeg litt jobb med snørydding her og hos naboen. Det kaster en del penger av seg, så litt godsaker til helgen skal kjøpes inn i morgen. God og mett etter middagen får vel ut å jobbe litt. [emoji6]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Sådan! Da har jeg vært ute og ryddet plass for mer snø hos gamle nabo'n og utenfor her. Det var litt antydning til skavler på garasjetaket. Og det kan jeg ikke ha. Raser det på "Nye Fille-bilen" blir det ras(eri) inne i bilen. Men en passelig planke fungerte som sag, og dævelsdommen kom ned på kommando. ImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply