The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Etter en sjekk av langtidsvarselet på yr bestemte jeg meg for å sløse bort noen kroner på såpe, høytrykksvask og støvsuging slik at Nye Fillebilen ble litt mer presentabel. Det var mest om å gjøre å få spylt gummimatta og støvsugd ut den grusen jeg hadde dratt inn med vinterskoa. Var heller ikke skadelig å få spylt bort møkka etter 1.Mai-turen til Gardermoen. Så nå er karjolen litt koseligere å kjøre med.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Ja,etter EU på jagerverkstedet er Primera 2001 på vei ut av humper og hull...heldig...
Vet noen hvor lang frist jeg har før rep eventuelt må skje ? og skilt lnnleveres

Nå lurer jeg på å overta min sønns lille Opel,ikke Corsa,Diesel.Han har kostet på over 15.000 på et startproblem som ikke eri orden enda..
Og min bror hadde en Nissan 4 wd som jeg også skal kikke på :D ..over helga...

og...god helg !! :smt059
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Slæpp åff du Intruder for Primuleaen kan du trygt kjøre med i 3 måneder etter at den skulle vært godkjent :thumleft Forresten, du må da ikke tenke på å vrake en bil som knapt er innkjørt !
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

mekkern wrote:Rævaen er jo regget som MC så den har heller ikke EU-kontroll.. :lol: '

men hva er rekkevidden? 25 meter eller 5 mil? :thumleft
Ække så nøye med rekkevidden, det er 1 km til øl disken og 4 km til nærmeste pol i tilifelle lageret med milde franske viner trenger påfyll. Og stopper den helt så har jeg betalt NSB i mange år for å stå stille på de merkeligste steder på jernbane nettet så tilvenningskurset er bestått for tåpelige driftsstopp :roll:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Må skryte litt av Intruder`n , nå har den passert 99.000 km,er still going strong og vi nærmer oss stadig veteranstadiet begge to,dobbeltjubileum i 2022.. \:D/
Neid,fra spøk til alvor:Helsa betyr mer enn alt , ovenstående er stort sett drittskrivi,bare så dere vet det !!
Men,morro lell.. :smt003
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Ække dritskrivi det vel Intruder ! Det er bare å feire hver dag en våkner opp og ikke er stein dau \:D/
Nå er HG sinna som en ilder igjen forresten. Bare fordi barnebarna har sand og grusvasket Skropelen hennes. Er din skyld sa jeg, for den gang hu hadde løpetid så foreslo jeg bikkje i stedet og da ble jeg nedstemt. Hadde HG hørt på meg så hadde det ikke vært barnebarn og bilen hadde vært blank. Drittsekk skreik hu da :shock: Akkurat som det var jeg som hadde pusset ned Skroplen hennes med maskingrus... Kvinnfolk ække goe å ha med å gjøre :twisted:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Jasså, Pollti........ Har HG vært på "høgtona" igjen for å si det på totning. Vel-vel-vel. Unger er noen rare dyr. Her blir det dårlig med MC-stoff av naturlige årsaker, men det er ett lite lys i mørket i dag. Han bensinstasjonseieren som kjøpte Neil av meg ringte meg i dag. "Nå står det en Triumph her i dag, så hvis du har lyst på en tur kan du det fram til klokka 4 i ettermiddag." Det var beskjeden jeg fikk. Så det er fordeler og minimale ulemper med å selge sykkel til gode kamerater. Nå begynner det å bli grønt her. Naboen hadde satt ut Pelle, den oppladbare sauen hans, før helga. Så den har virret rundt i hagen nå. Jeg vurderte en slik for fem år siden opp mot en sitteklipper. Og om noen husker det så ble det en Husqvarna Rider på meg siden den og robotklipperen var nokså like prismessig når jeg skulle ha en som ville fungere hos meg. Nå har jeg sett litt hvordan naboens jobber og ikke minst hvordan den er en kløpper til å kjøre seg fast. Det er nesten ikke en gang som den er i aksjon uten at den gjør det.

Image
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Apropos gressklipperen,i dag begynte kona og jeg å rake skråningen mot veien.Mye grus etter vinteren,men etter en time var årets store mareritt i havn...
Kjøreturer blir det da litt av,i går var jeg på Mengshoelbrygga hvor Olsenbandebilen raste rett over Mjøsferga og rett ut i Norges største innsjø-- 8)
Direktør Kappe på Høsbjør skulle i sin tid over til Gjøvik,og køen ordnet han greit ved å kjøre fram og stille seg fremst..
--Du må stille deg bakerst , sa bilettøren.
--Er De klar over at det er direktør Kappe De snakker med ?
--Gir pokkern i om det er kapppe eller frakk , still deg bakerst... :smt072


Har hørt om mange kjøretøyer som er dumpet i Mjøsa på stort dyp ved Skreia , grunnet svindel på ulike vis...dette har vel du litt peiling på , Desmo ? :smt032
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:Apropos gressklipperen,i dag begynte kona og jeg å rake skråningen mot veien.Mye grus etter vinteren,men etter en time var årets store mareritt i havn...
Kjøreturer blir det da litt av,i går var jeg på Mengshoelbrygga hvor Olsenbandebilen raste rett over Mjøsferga og rett ut i Norges største innsjø-- 8)
Direktør Kappe på Høsbjør skulle i sin tid over til Gjøvik,og køen ordnet han greit ved å kjøre fram og stille seg fremst..
--Du må stille deg bakerst , sa bilettøren.
--Er De klar over at det er direktør Kappe De snakker med ?
--Gir pokkern i om det er kapppe eller frakk , still deg bakerst... :smt072


Har hørt om mange kjøretøyer som er dumpet i Mjøsa på stort dyp ved Skreia , grunnet svindel på ulike vis...dette har vel du litt peiling på , Desmo ? :smt032
Rake? Nei, det tar naboen seg av, han vil nemlig ha tilbake grusen som snørydderen har frest på plenen min. Og dykkere har funnet bilen som ble brukt i Olsenbandenfilmen utenfor fergeleiet på Mengshoel. Når det gjelder dumping av biler i Mjøsa var den mest populære plassen ved Falken. Der var det bare å velte bilene fra en lastebil og over autovernet rett ned i en av de dypeste delene av Mjøsa. Betongautovernet var høyt så derfor lastebil. Men som regel var det slik at bilene ble hengende på noen utspring et stykke under vann hvis de ikke var heldige. Og når vinteren kom og vannstanden sank ble de lettere å se fra veien. Politiet og bilbergere har hatt flere vellykkede fisketurer etter biler der. Nå blir det nok ikke helt slutt på dette fordi om Fv.33 går i tunell gjennom Falken nå. Gamleveien ligger jo der og de som vil dumpe biler finner en mulighet til å komme seg gjennom de elendige bommene som stenger den. Fant et par bilder som viser litt. Det første er tatt på dumpeplassen på gamleveien og viser selve Falkensvingen der det var smalt og litt ukoselig å møte trailere om en kom kjørende;
Image

Og sånn ser det ut i sørenden av tunellen nå med gamleveien til høyre i bildet og den elendige bommen;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Det gjelder å legge opp tråden ordentlig Desmo. Du kan finne ut av det selv eller robot pusheren gjør det for deg mot litt penger. Siden jeg griner når jeg er på dosselossen så har jeg køddet rundt med tråden til det ble bra og så kom denne vinteren her og plenen ser ut som Sahara :thumleft Trenger ikke å tenke på klipping på lenge enda, det er bront og bare flekkvis grønt. Helt ypperlig spør du meg \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Det gjelder å legge opp tråden ordentlig Desmo. Du kan finne ut av det selv eller robot pusheren gjør det for deg mot litt penger. Siden jeg griner når jeg er på dosselossen så har jeg køddet rundt med tråden til det ble bra og så kom denne vinteren her og plenen ser ut som Sahara :thumleft Trenger ikke å tenke på klipping på lenge enda, det er bront og bare flekkvis grønt. Helt ypperlig spør du meg \:D/
Jeg driter da vel i det at den roboten kjører seg fast. Den er naboens! Jeg har noe helt annet til å holde løvetann, kløver og enkelte gresstrå i sjakk;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Hjelp nå naboen din da [-X Forresten så har jeg sjøsatt Pioner jolla på hele 8 fot i tilfelle flommen tar deg og frakter deg sydover i flomområdet. Her er det så innmari tørt at Haus Gestapo har rigget vannspreder pga nyplantete busker forresten. Jeg tok ansvaret tungt og skrudde på vannet og da tok jeg den helt ut og skrudde av vannet etter et par timer også :shock: Sånn er det å være grei \:D/ Svenske Slaven peip miserabelt i hele dag i sin søken etter grass å klippe. Ånkli trist men leit :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Hjelp nå naboen din da [-X Forresten så har jeg sjøsatt Pioner jolla på hele 8 fot i tilfelle flommen tar deg og frakter deg sydover i flomområdet. Her er det så innmari tørt at Haus Gestapo har rigget vannspreder pga nyplantete busker forresten. Jeg tok ansvaret tungt og skrudde på vannet og da tok jeg den helt ut og skrudde av vannet etter et par timer også :shock: Sånn er det å være grei \:D/ Svenske Slaven peip miserabelt i hele dag i sin søken etter grass å klippe. Ånkli trist men leit :thumleft
Hjelpe naboen? Vel, jeg gjorde ett forsøk. Men jeg har ikke utsjekk på sånne sauer, så jeg fikk den ikke til å starte opp igjen. Har da slett ikke peiling på hva en skal trykke på når en slik har slått seg av etter å ha kjørt seg fast.
Kommer flommen hit så er vel Pollti-HK borte også. Nei, her er det trygt. Mjøsa er litt sånn bob-bob nå. Hvis varmen avtar og det blir opphold, slik yr melder, så kan det gå uten store skader og problemer.
Ser verre ut i Land. Etna hadde 200 kubikkmeter pr. sekund i vannføring tidligere i dag. Og den elva har oversvømt mye på vei ned i Randsfjorden. Dokkaelva er litt bedre stilt, siden de har demningen på Dokkfløy å hjelpe seg med. Randsfjorden er fortsatt i faresonen for flom.
Oppover Østerdalen er det jo mye vann i Glomma, men der ser det også rimelig gunstig ut med været. De som får problemet er flatlandet nedenfor Årnes der Vorma renner sammen med Glomma med vannet fra Mjøsa og rundt Øyeren.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Det ser rimelig fælt ut det de viser på nyhetene i hvertfall så det er helt klart ikke særlig hyggelig for de berørte. Eneste bra med med mye snø er at den forsvinner men det behøver jo ikke å gjøre så mye ut av seg når det skjer [-(
I går så hadde jeg en hyggelig liten tur med Hysa som tikket lystelig i vei på Kongerikets krøtterstier. På den ferden så møtte jeg en CanAm som jeg så vidt fikk prøve. Morsomt kjøretøy men den krever nok en viss grad av tilvenning før en kan nyte den fullt ut. Interessant kjøretøy men eiertrangen ble ikke trigget. Har funnet en skamkjørt Buddy til 10 000 og hvis eieren godtar skambudet på 5 000 så blir jeg klorofyll kommunist antagelig. :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Det ser rimelig fælt ut det de viser på nyhetene i hvertfall så det er helt klart ikke særlig hyggelig for de berørte. Eneste bra med med mye snø er at den forsvinner men det behøver jo ikke å gjøre så mye ut av seg når det skjer [-(
I går så hadde jeg en hyggelig liten tur med Hysa som tikket lystelig i vei på Kongerikets krøtterstier. På den ferden så møtte jeg en CanAm som jeg så vidt fikk prøve. Morsomt kjøretøy men den krever nok en viss grad av tilvenning før en kan nyte den fullt ut. Interessant kjøretøy men eiertrangen ble ikke trigget. Har funnet en skamkjørt Buddy til 10 000 og hvis eieren godtar skambudet på 5 000 så blir jeg klorofyll kommunist antagelig. :roll:
Nei, det er ikke trivelig med slike mengder med vann. Og hvis det blir for mye av det er det bare å utbedre skadene vannet har gjort etter det er borte. Stoppe vannet? Det går til en viss grad med flomvern og slik, men det kan bli for mye for dem også. CanAm? Mener du en slik trehjuling med to framhjul? Går kanskje som ei kule, men jeg har ikke sansen. Da jeg hadde tryna for noen år siden var det en ansatt der jeg var på opptrening som hadde en slik. Vedkommende hadde kjørt MC før, men kunne av en eller annen jeg ikke husker gjøre det lenger. Så hun som fortalte meg det sa at da var en slik helt genial. "Kæn en itte kjøre sykkel lenger ta slike grunner. Ja, da får'n bære svølje den bittre pilla å hølle sei tæl bil!", sa jeg og mente at det temaet var ferdig debattert. Du Pollti, har du mista vettet helt? Dansk plast-kasse med plass til tre og rekkevidde som en 6-åring? At du ikke har lang vei til verken øl- eller Braastad-utsalg kan da ikke forsvare kjøp av en sånn? Skulle du få 10000 for å ta med deg den karikaturen av et kjøretøy? Jeg hadde hektet på minst en, helst to nuller før jeg ville tatt med en slik attende åt heimen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply