The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Ser at idretten har investert i treningsfasiliteter hvor utøverne kan trene i rundt 40 grader...Fornuftig !!!! :smt028
Samtidig husker jeg at beboerne på sjukehjemmet her satt og led i rundt 40 grader...i lokalene
Men drit i de derre latsabbene..de havner ikke på pallen uansett i dette kong Salomoopplegget
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Er jo litt i Syd Europa og jobber men i nyttårshelga var det triste greier. Snødde som pokker i Napoli. Sikkert fordi jeg ikke viftet vekk uværet med Monopol 1000 lappene :roll: Svingte nedenom Sicilia for å se Etna morske seg men det var mest støv i lufta bare så tingene fungerte der og. Nå har jeg juleferie så er sikkert derfor det er kommet snø syd for deg :twisted:
Kan det være lite brosme i Pollti-heimen som gjør det? :-k :-k Leste en artikkel på nettet der det stod at delikatessen hadde blåst på land en plass her i Norge. Hadde jeg bare husket hvor dette var, for da kunne jo øvrigheta reist for å bunkre brosme uten å måtte slite.
'a edit;
Fant det! https://www.nrk.no/nordland/turister-ma ... 1.14377199
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Tror HG sin vrede har utløst moroa i Italia jeg og ikke lite Brosme fisking. Hun var med på jobb der nede for 2 år siden så det må være ånkli alvorlige sen skader :thumleft I dag har jeg saget til en gammel kjøkken benk og satt Ikea bein på den så nå er den blitt hobbybenk i Braastad bula. Bare å sette opp lampa med forstørrelses glass og finne en gammel barkrakk et sted så er bula ferdig. Sånne bruktsjapper er forresten geniale. Der fant jeg en eldgammel Sony flatskjerm og DVD spiller som var nesten gratis =D> Nå mangler bare barkrakken og en ghetto blaster så det må tråles litt til i bruktsjappene i distriktet. Dukker sikkert opp noe brukandes \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Tror HG sin vrede har utløst moroa i Italia jeg og ikke lite Brosme fisking. Hun var med på jobb der nede for 2 år siden så det må være ånkli alvorlige sen skader :thumleft I dag har jeg saget til en gammel kjøkken benk og satt Ikea bein på den så nå er den blitt hobbybenk i Braastad bula. Bare å sette opp lampa med forstørrelses glass og finne en gammel barkrakk et sted så er bula ferdig. Sånne bruktsjapper er forresten geniale. Der fant jeg en eldgammel Sony flatskjerm og DVD spiller som var nesten gratis =D> Nå mangler bare barkrakken og en ghetto blaster så det må tråles litt til i bruktsjappene i distriktet. Dukker sikkert opp noe brukandes \:D/
Om det ikke er akkurat det du ser etter, så er det sikker ett eller annet som kan benyttes. Gjelder å ha et åpent sinn når man besøker slike foretak. Den enes skrot er den andres gull.....
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Mega flaks i går gitt. Sullet litt med en bekjent på bussen i går og før jeg visste ordet av det så gav han bort 4 barstoler ! Etter sigende så er bare 2 av de pakket ut og montert og brukt i ca 6 måneder bare. Henter alle 4 på fredag, de to som er brukt går til Braastad bula og de 2 umonterte blir vel kanskje lagt ut på finn.no til våren \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Mega flaks i går gitt. Sullet litt med en bekjent på bussen i går og før jeg visste ordet av det så gav han bort 4 barstoler ! Etter sigende så er bare 2 av de pakket ut og montert og brukt i ca 6 måneder bare. Henter alle 4 på fredag, de to som er brukt går til Braastad bula og de 2 umonterte blir vel kanskje lagt ut på finn.no til våren \:D/
Høres ut til å være saker...… Men, Pollti på buss? Bor man så urbant at kollektiv transport er et reelt alternativ? Her i "Pottitt-land" er det kun en nødløsning. Vi har et busstilbud med to busser til Gjøvik hver time. Det kjører samme ruta, men motsatt retning. Gjøvik-Kapp-Bilitt-Lena-
Kolbu-Reinsvoll-Raufoss-Gjøvik og det andre veien med buss nr.2. Hele runden er beregnet til å ta en time. I tillegg så er det noen enkelte lokalbusser som går et par ganger om dagen. Kapp-Skreia-Fjellhaug, Skreia-Lensbygda-Lena etc.etc. Er nokså avhengig av egentransport her sentralt på Østlandet. Og verre blir det lenger ute på bygdene.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Går buss hver halvtime og tar 12 minutter til byen. Er et mareritt å parkere og som koster det hvite ut av begge øynene så buss er greit nok. Men skal du fra byen til Artic Tigers Andebu bolig da er det omtrent som hos deg. Og søndag, da er det virkelig festelig uansett hvor en bor.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Går buss hver halvtime og tar 12 minutter til byen. Er et mareritt å parkere og som koster det hvite ut av begge øynene så buss er greit nok. Men skal du fra byen til Artic Tigers Andebu bolig da er det omtrent som hos deg. Og søndag, da er det virkelig festelig uansett hvor en bor.
Brukte bussen til og fra lasarettet da jeg var innlagt i august-september av den enkle grunn at det er ikke gratis parkeringsplasser å oppdrive innen vettug gangavstand. Det er ei sidegate nokså nærme nevnte institusjon uten p-automat, men da må en komme dit etter 15.00 for da er dagvakta i ferd med å reise hjem og ledige plasser er å oppdrive. Skjønner ikke politikken med betalt parkering ved et sykehus, for det er kommunen som blir ved pengene. Med mindre det er en "mini-eiendomsskatt" for bilister...….
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå er bar stolene på plass og "arbeidsbenk" på plass med ånkli flotte Ikea justerbare bein. Total kostnad for dette hobby greiene kom på 440 kroner som er greit nok for PC bruk og litt modell bygging. De 2 bar stolene som ikke var montert ble beslaglagt av HG til kjøkkenet hennes :roll: Lite fred å få gitt :roll:
Noe Mini Mus bling er montert og Hagbarth 500 fikk nytt oljepåfyllings lokk så nå er ting på stell. Og Hysa er satt på lading. Prøvestart i morgen.

Og når du lufter parkering... Ble ranet for 60 kroner for 1 time i dag :twisted: Også klager den faens handelstanden på at folk reiser til nabo by og tettsteder. Sherlock Holmes er sikkert død nå :roll:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Går buss hver halvtime og tar 12 minutter til byen. Er et mareritt å parkere og som koster det hvite ut av begge øynene så buss er greit nok. Men skal du fra byen til Artic Tigers Andebu bolig da er det omtrent som hos deg. Og søndag, da er det virkelig festelig uansett hvor en bor.
Noen ganger har det klaffa veldi bra med Ande-bussen. Før jeg flytta dit, så kom jeg noen ganger med toget fra Garder-moen til Tunsberg-et, og det var bare 5-10 minutter å vente før bussn var på vei rettning Ande-bua. 39 kr kosta det, mot ca 500 kr for dråssje med utenlansk fører :roll:
Men ikkeno vits å prøve Ande-bussen i feks. skoleferien. Kan bli myye venting da :-s
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Bruker altfor lite buss,tiltross for at tilbudet er"bra"--unntatt i skoleferien....
Forresten...lurer på om skolelærere og barnehagefolk bruker buss---passer vel ofte bra med arbestida iallfall...


GOD HELG
skrivs
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Tok en labbetur rundt Lena i går, så mye at jeg ikke råtner helt på rot. I dag har det blitt snøfresing her og hos naboen. Spørs nok om ikke hr. Honda må i ilden minst en gang til i helgesvingen. Ja, det er bloggens innehaver som prøver Hutaheiti telefonen og Tapatalk..... [emoji1787][emoji1787][emoji1787]ImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

I dag så futtet HG i været så ille at det gikk atom alarm både i USA og Russland . Vanligvis så har jeg godt utviklet vrang vilje mot alt som innebærer aktiviteter ved kjøkken benken så når jeg holdt på der så kimte alle HG sine alarm klokker. Hun futtet rett i været når hun fant ut hva som foregikk. Plumbo er genialt for å fjerne den brune gugga etter kaffe som var i stål termosen min :thumleft Åffer hu blei så sinna vet jeg ikke men det er veldig mye jeg ikke vet for termosen ble skinnende blank.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

pollti wrote:I dag så futtet HG i været så ille at det gikk atom alarm både i USA og Russland . Vanligvis så har jeg godt utviklet vrang vilje mot alt som innebærer aktiviteter ved kjøkken benken så når jeg holdt på der så kimte alle HG sine alarm klokker. Hun futtet rett i været når hun fant ut hva som foregikk. Plumbo er genialt for å fjerne den brune gugga etter kaffe som var i stål termosen min :thumleft Åffer hu blei så sinna vet jeg ikke men det er veldig mye jeg ikke vet for termosen ble skinnende blank.
Plumbo i termos med skover er gammel jungellærdom. Må bare skylles grundig, da kaffen blir ekstra laksativ dersom det ikke blir gjort.
Skover = inntørkede rester av hva-det-nå-var som var i beholder/kopp eller i dette tilfellet; termos.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Last edited by Desmo on 27 Jan 2019 09:44, edited 1 time in total.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: RE: Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Desmo wrote:
pollti wrote:I dag så futtet HG i været så ille at det gikk atom alarm både i USA og Russland . Vanligvis så har jeg godt utviklet vrang vilje mot alt som innebærer aktiviteter ved kjøkken benken så når jeg holdt på der så kimte alle HG sine alarm klokker. Hun futtet rett i været når hun fant ut hva som foregikk. Plumbo er genialt for å fjerne den brune gugga etter kaffe som var i stål termosen min :thumleft Åffer hu blei så sinna vet jeg ikke men det er veldig mye jeg ikke vet for termosen ble skinnende blank.
Plumbo i termos med sover er gammel jungellærdom. Må bare skylles grundig, da kaffen blir ekstra laksativ dersom det ikke blir gjort.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
går for en litt slækkere variant med oppvaskpulver og varmt vann og litt venting.. hvis det er noe igjen da er en dæsj klorin og varmtvann bankers.
da er det som nytt inni og det lukter ikke svakt av kaffe engang-helt toppers hvis en skal ha vann til te i kaffetermosen. :thumleft
Post Reply