The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Da var bildene lastet opp. Kom hjem etter en snartur i helgen til "Det gale Vestland" for å være med på å feire onkel Omar sin 90-årsdag. Var litt nervøs da jeg "kledde på meg" DAT's ATR 42 på Gardermoen på fredag. Er jo alt for nytt ett sånt fly og har derfor ikke på langt nær nok erfaring i å holde seg flyvende. Men i Dakota Norway sin C-53D fra 1942 er jeg like trygg som i mors liv. Det flyet har rikelig med erfaring. Og en annen ting; FAA i USA som tilsvarer Avinor har jo satt opp hvor mange timers levetid et fly har når det blir vedlikeholdt korrekt. Det varierer selvsagt fra flytype til flytype. DC-3/C-47/C-53 er unntaket! Med korrekt vedlikehold er det ingen grenser for hvor lang levetid et slik fly har.

Barndomshjemmet til Min Gamle Mor og hennes 6 søsken;
Image

"Nyhuset" som bestemor fikk bygd tidlig på 80-tallet;
Image

Dette våget jeg meg opp med;
Image

Siggjo sett fra Sørstokken;
Image

Øyno som jeg var på, nemlig Moster;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

Godt du kom deg tryggt ned fra lufta igjen Desmo :thumleft Og fortsatt God Påske [-X
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Godt du kom deg tryggt ned fra lufta igjen Desmo :thumleft Og fortsatt God Påske [-X
Glad Påsk til deg også!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4282
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

I alle år har jeg sett over til Skreiafjella,nesten uansett hvor en er i Ringsakfjella ser man Skreiafjella :idea:
Lurer på om de er som 17-maitoget:Penest på avstand? :smt115


GOD PÅSKE !
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:I alle år har jeg sett over til Skreiafjella,nesten uansett hvor en er i Ringsakfjella ser man Skreiafjella :idea:
Lurer på om de er som 17-maitoget:Penest på avstand? :smt115


GOD PÅSKE !
I går ettermiddag var det helt klart best på avstand. Fv.33 var stengt av ras i Byrudberga like etter Minnesund når en kommer sørfra. Ekspressbussen fra Oslo til Gjøvik som er innom på Gardermoen og plukker opp passasjerer der måtte kjøre E-16 til Hadeland og Rv.4 videre slik at vi som skulle hit til Lena gjorde det. En kar som skulle til Minnesund fikk følgende beskjed av sjåføren da han sulle kjøpe billett; "Beklager! Vi kan ikke kjøre den veien siden Fv.33 er stengt i Byrudberga!" Så han måtte finne seg annen transport. Var stengt forrige tirsdag også av samme grunn.

Glad Påsk!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Bildene kan ikke sees Desmo. Men ATR som du er skeptisk til blir kalt Mini Jumbo. Bra fly hvis en overser at den har slitt litt med motorproblemer men ned kommer du. Garantert :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Bildene kan ikke sees Desmo. Men ATR som du er skeptisk til blir kalt Mini Jumbo. Bra fly hvis en overser at den har slitt litt med motorproblemer men ned kommer du. Garantert :thumleft
Å, yessss........ Har enda ikke hørt om noe fly som har blitt værende oppe i lufta. Men det er litt måten man kommer ned på syns jeg. Da vi kom under skydekket under innflyvingen til Sørstokken så jeg at sjøen gikk temmelig hvit under oss. Så jeg tenkte mitt; Lite fly og kort rullebane som ligger ekstremt lagelig til for sørvesten. Jo, dette kan bli røfft. Det stemte! Jeg var ikke helt sikker et lite øyeblikk om vi hadde landet eller blitt skutt ned da hjulene tok asfalten. Men de fikk da taxet inn og det var samme fly jeg hadde i går, så den landingen hadde nok vært innenfor toleransene.
....eeeeh, hvasa? Ser du ikke bildene? Hva er det for tull? Noen andre som ikke ser dem heller?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Tommas »

Bildene synes her :thumleft


pollti, har du betalt bildeavgift på jpg til microsoft? Flere som har mistet muligheten til å se jpg siste dagene fordi lisensen har gått ut.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

De fleste vil jeg tro ? Logget ut og inn, bare kryss å se. Forresten, skaden på HG bilen, som du hadde problemer med å se husker du ? Den moroa kom pinadø på 44130 kroner! Fytti fjesingen hvor dyrt alt er blitt !
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

[quote="Tommas"]Bildene synes her :thumleft


Din lille møll. 1ste april snart ?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:De fleste vil jeg tro ? Logget ut og inn, bare kryss å se. Forresten, skaden på HG bilen, som du hadde problemer med å se husker du ? Den moroa kom pinadø på 44130 kroner! Fytti fjesingen hvor dyrt alt er blitt !
Forundrer meg ikke det aller minste! Er snart så det koster 500 kr å tråkke over dørstokken til en bilforhandler eller ett verksted og bare snu for å gå rett ut igjen. Har du noe greie på båter/skip Pollti? Jeg vet at du har hatt eller kanskje har båt selv. For jeg så en raring da jeg var på Moster. Ikke store saken. Men nå var det 30 år siden sist jeg oppholdt meg ved skipsleia og det har skjedd utvikling på den fronten også. Kanskje jeg laster opp bilde av den og legger det i bloggen slik at også de vestlendingene som tuller seg innom kan se det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4282
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Da vi skulle til Porsangmoen i januar 1973 blåste det så kraftig at kaptein Andersen lurte på om det var forsvarlig å lande..
DC 9 er`n landet,og han Andersen sa via anlegget " Hadde det vært vanlige passasjerer hadde vi ikke kunnet lande,men soldater.... :smt051
knutk
Posts: 2366
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by knutk »

pollti wrote:Bildene kan ikke sees Desmo. Men ATR som du er skeptisk til blir kalt Mini Jumbo. Bra fly hvis en overser at den har slitt litt med motorproblemer men ned kommer du. Garantert :thumleft
Egentlig bare pirk, men noe må man ta seg til mens man venter på at snøen smelter:

Trodde dette var "Jumbolino" ?
Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

knutk wrote:
pollti wrote:Bildene kan ikke sees Desmo. Men ATR som du er skeptisk til blir kalt Mini Jumbo. Bra fly hvis en overser at den har slitt litt med motorproblemer men ned kommer du. Garantert :thumleft
Egentlig bare pirk, men noe må man ta seg til mens man venter på at snøen smelter:

Trodde dette var "Jumbolino" ?
BAe 146 har ett lass med kallenavn. Her er de som er listet opp på ett nettsted; BAe146: Viscount 900, Smurfjet with 5 APU's, The Gas Chamber, Bumble-et, Baby Jumbo, Bring Another Engine, 1-4-Sick, submarine- low slow and out of sight, Airborne Auschwitz, Tonka Toy, 4 oil leaks connected by an electrical fault, The Quadra-Puff, Lead Sled, Mini Galaxy, Sky Dozer, Fisher Price 747, "1 aeroplane, 4 engines, needs 6", The Slug, Toxic Terror, Muffler (Because all the noise is on the inside), Fruit Bat, Flying cockroach, Dungbeetle, Jump Jet, The SUV of RJs, Jumbolino, Aluminum Buffalo, four hairdryers in close formation.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Jo, serru', Pollti, eller noen andre som er mer current på fartøy langs norskekysten enn meg. Hva i all verden er dette slags balje?
Image

Denne er jeg nokså sikker på at jeg vet bruksområdet på. Det ser ut som en sandfrakter. De tar jo andre typer løsmasse også.
Image

Og så fikk Nye Fille-bilen en behandling med såpe og høytrykkspyler på fredag siden den skulle ha helgefri. Etter en tur ned i Lena i går og en Gjøviktur i dag er den langtfra så ren som dette;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply