The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Hei, Intruder! Er på Flysamlingen på Gardermoen i dag. Og her er rykende ferske bilder av Starfighteren fra Mariendal bilverksted. ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Se der ja..jamen fint det ble ei ordning så det ikke ble stående å ruste..blir sikkert knallfint blikkfang da det blir ferdig!!
Takk for info!! :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Men jeg må jo dele noen fler av bildene jeg tok. [emoji16][emoji16][emoji16]ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Yee-haw!!! Nå blir det mye kluss med ny Kina - telefon. [emoji1][emoji1][emoji1]Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Gammel mann gjør så godt han kan. Duppeditt-dilla har jeg hatt siden tenårene. Nå kunne det godt bli godvær, slik at agrarene får høstet inn. Mye moden åker rundt Lena nå. ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Høsten er en hard tid...innhøsting er en del av høsten..."til h... med bønder",sier vi ofte.
Depresjoner og nerveproblemer er noe vi kan " kose " oss med vi og mange til..
En talemåte (bondeomtale) som i visse tilfelle---les meg---gir et inntrykk av manglende intelligens,,,litt vondt å innrømme men........ :redface :redface

Vi får kose oss,kompis !!! :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Høsten er en hard tid...innhøsting er en del av høsten..."til h... med bønder",sier vi ofte.
Depresjoner og nerveproblemer er noe vi kan " kose " oss med vi og mange til..
En talemåte (bondeomtale) som i visse tilfelle---les meg---gir et inntrykk av manglende intelligens,,,litt vondt å innrømme men........ :redface :redface

Vi får kose oss,kompis !!! :thumleft
Jeg er bekymret for både "kønntrygd" og avlingsskadeerstatning. Vil ha markens grøde i hus på billigst mulige måte for skattebetalerne. Ja, jeg er stygg ved disse landbrukerne. [emoji848]
Sjøl så har jeg kjørt Husqvarna over grasbakken i dag. Blir vel ikke flere ganger i år nå? ImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I går var det en bonde som var ute og luftet Claas'en da jeg gikk tur. Velsignet være ham. Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Sånn! Da er ukas husmorpoeng opptjent. Husen har fått gulvene vasket og pyntet. Sjøl har jeg tatt en dusj etter utført arbeid. Så nå lukter hus og huseier nyvasket. Jada, Pollti, dette er et steg mot full rosablogging. [emoji16][emoji16][emoji16]Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Rosa og rosa. Av og til kan man jo ut sin indre kvinne uten at det gjør så mye. I dag har jeg kuttet ned en haug med løvtre skudd, ble 8 hardstappa sekker av det og så har jeg laget sti fra huset og langt inn i skauen. Etter ordre fra HKH Haus Gestapo. Ble assistert av Selma som ble litt betenkt da jeg påstod at det er bjørn her. Hvorfor er det bjørnebær hvis det ikke er bjørn her ? :-k Deretter så ble bakhjulet på sparkesykkelen til Selma byttet og sete og styre på 2 hjuls sykkelen hennes justert før vi tråkket i nabolaget hvor vi endte opp med å kjøpe en - gjett hva Desmo. Jo, en ånkli flott Ligier mopedbil med hele 8,4 hk og stereo anlegg med FM radiot. \:D/ Rød og gild er den og er helt i orden. Og så tok jeg min indre kvinne ut og vasket Legionæren bare for å mildne raseriutbruddet som vil komme fra HG.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Om syndan ska je å sjæfen tell Rokosjøen på typpærsanking....
Må berolige henne etter at jeg kjøpte en Schuberthjelm på MChuset Nydal , gul og velplassert på et glassert fleinskælleeple.
4700 cash , men den er synlig på langt hold og nå skal jeg kjøre uta hjelm med ryk & reis på reversen...
Holder en skarpt oppsyn med biler som skal ut i veien... =D>
Og pigger på Hunndai i 30`n bli det i romjula... :roll:
å den trættende vel overstått...om det itte skjer ei ulykke om jeg kommer bortpå sjæfen i kveld... :smt117 :smt120
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Rosa og rosa. Av og til kan man jo ut sin indre kvinne uten at det gjør så mye. I dag har jeg kuttet ned en haug med løvtre skudd, ble 8 hardstappa sekker av det og så har jeg laget sti fra huset og langt inn i skauen. Etter ordre fra HKH Haus Gestapo. Ble assistert av Selma som ble litt betenkt da jeg påstod at det er bjørn her. Hvorfor er det bjørnebær hvis det ikke er bjørn her ? :-k Deretter så ble bakhjulet på sparkesykkelen til Selma byttet og sete og styre på 2 hjuls sykkelen hennes justert før vi tråkket i nabolaget hvor vi endte opp med å kjøpe en - gjett hva Desmo. Jo, en ånkli flott Ligier mopedbil med hele 8,4 hk og stereo anlegg med FM radiot. \:D/ Rød og gild er den og er helt i orden. Og så tok jeg min indre kvinne ut og vasket Legionæren bare for å mildne raseriutbruddet som vil komme fra HG.
Mopedbil, ja..... Her på Toten er de sjeldne. Og så kalles de tapetsert moped. Grunnen er vel at dem kostet en del som nye. Og det var få forhandlere da dem hadde sin glanstid.
Men heldigvis er det helt knall vær hos oss. Det som kan brukes av skurtreskere går nesten varme for å berge inn årets kornavling. Kjempegreier!Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Kjøpte av et dødsbo som var desperate for å bli kvitt den. Billig,billig og billig. \:D/
Men jeg syntes Eldreminister Listhaug må ta seg sammen nå ! Og gjør hun ikke det så planlegger jeg å unngå siloliv med grått hår og spaserstokk med Legionæren i en fjellknabb. Var på besøk på gamlehjemmet og der fikk jeg grøssninger over hele kroppen. I ettermiddag skal de ha oppvisning i magedans av noen kjærringer på nesten 70 år !! :shock: Huttemei tu, tenk å få rullatoren dirigert til en sånn mareritt forestilling med dissende valker :twisted: Hører jeg det minste snakk om innleggelse på Krokryggen så blir det en kjempekræsj med Legionæren .
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Angående gamlehjem og valg,i ei vise av Vidar Sandbeck heter det :

Å dætta va artig før`n Kaspar på hemmet
han fekk seg en biltur tell Vonheim en kveld
å takk vara seddel`n så slapp han å tenkje
før hænn har da gruble og sleti nok lell...

så pass dekk,kara...........og je med... :redface :roll:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

HG og jeg feirer nytt barnebarn i dag. 2,5 kg,44 cm så ikke stort større enn HG sine hval luffer som passer midt i trynet mitt. Pen unge uansett selv om hun ligner på sin farfar fra Geilo \:D/ Og Selma,barnebarn no 1-for meg- vi har kjøpt ny Guilia i dag for å feire.
Post Reply