The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:Hadde i sin tid bevis for kjelpasser , på Langmoen var det 12 personer som hadde dette.Hadde 2 års praksis og ei uke teori med kurs på Gjøvik.
Anlegget var stort sett uforandret i min fartstid,men de kjøpte et dataanlegg til en million som hadde den nyvinning at vi kunne bruke det til akkurat det vi gjorde før..
Men nyvinningen fungerte faktisk helt til en av fyrkara ved et uhell tømte Colaen si oppi.. =D>

...og så lo vi av ledelsen----om de skulle slaktet en gris hadde de skøtin i rævva.... :smt100
Minner litt om da jeg voktet og mestret på Fjellvoll Bo & Servicesenter. Da nyfløyen ble tatt i bruk i 2004/05 så fikk den såkalt SD-anlegg. SentralDrift som kunne med internettforbindelse ha gjort meg i stand til å drifte hele hjemmet fra Dell'en jeg hadde da. Eneste jeg hadde blitt nødt for å reise til Kolbu for var søppeltømming, plenklipp eller snømåking og småoppdrag som damene fant på. Feil er vel riktigere å kalle det. Da kunne de faste oppgavene blitt gjort på en liten time med måleravlesinger og styring av ventilasjon etc.,etc.,etc, og så videre. I stedet ble det lagt en kabel fra teknisk rom og til vaktmesterkontoret...… Tydelig at vikaren med litt dataerfaring ikke skulle være lenger enn til den faste vaktmesteren ble frisk nok til humpe seg på jobb. Og han var helt analfabet på pc...….. "Kæn dom itte laga det slik at dætta kjæm på når je skrur på maskin'??" Fysakken snakket om skjermbildet som viste status på de få tingene som var med på "SD"anlegget. Det var i overkant avansert å lese av det for ham. Heldigvis for kommunen varte han lenge nok til at de fikk omorganisert vaktmestertjenestene til at de ansatte reiste dit det var behov til enhver tid.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

voodoodoo wrote: Ække så sikker på at det regnestykket stemmer.. kjerringa hadde 4 år på AAP ganske nylig og hu fikk 67% av inntekt for de åra hu var i arbeid. Det ået hu gikk SM var ikke endel av regnestykket.
Nå var vi heldigvis 2 om å få maskineriet til å svive så da gikk det jo fint sjøl om himself gikk ned 150' i året pga. jobbbytte(orka ikke mer pendling). Men bosatt på bygda med lite gjeld så holdt det egentli å kutte ut alle de unødvendige tinga og reparere de gamle skrotbilene sjøl. Litt kapital hadde man stående på bok og bikkja produserte 180' i valper illøpet av de åra.

Det er uansett jævli sota å gå på 67% lønn med mindre en har tjent satans mye peeng før det sa stopp..
Men det meste går, lag deg busjett på alle utgifter selg unna det du ikke trenger. Kan du leie ut endel av kåken eller gjøre om slik at du kan leie ut for en vettug pris så gjør det.
Kjøp deg en Toyotta Yaris Diesel, fyr med ved, ha det billigste telefonabbonementet, skrot tv'n og ha et billig nettabbonement til pc'n, Les allt av tilbudsblekker og hamstre det som er på tilbud. Rydd kåken og selg allt du har av gammal drit på finn og face.

Forrige gang jeg blei singel for sånn ca 15 år sia så hadde jeg 5 sånne sota år der jeg blei sodomert med høye bidrag og gjeld på nytt hus men jeg sparte som satan på allt som kunne spares og var gnier gniesen. Husker jeg brukte 20kr. dagen på mat(nå jakta jeg sjæl så det var nok av elg og hjort i frysen).
Utrulig hvor mye en kan spare om en bare kjøper råvarer og lager fra bånn av. Hadde skikkelig potetbinge i kjelleren og handla allt rett fra en to lokale bondetamper.

Det blei faktisk jævlig artig å se hvor langt en kunne dra det...

Hadde det skjedd i dag skulle jeg handla bobil og netta helt av. blitt heltidsnomade men nå har jeg bare 15 år igjen til pangsjon og unga er voksne...
Jeg fikk endene til å møtes på sykepenger, men ikke på AAP etter innleggelsen på DPS. Og det andre i prosastykket ditt gjelder deg og ingen andre. Capitto?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by voodoodoo »

Desmo wrote:
voodoodoo wrote: Ække så sikker på at det regnestykket stemmer.. kjerringa hadde 4 år på AAP ganske nylig og hu fikk 67% av inntekt for de åra hu var i arbeid. Det ået hu gikk SM var ikke endel av regnestykket.
Nå var vi heldigvis 2 om å få maskineriet til å svive så da gikk det jo fint sjøl om himself gikk ned 150' i året pga. jobbbytte(orka ikke mer pendling). Men bosatt på bygda med lite gjeld så holdt det egentli å kutte ut alle de unødvendige tinga og reparere de gamle skrotbilene sjøl. Litt kapital hadde man stående på bok og bikkja produserte 180' i valper illøpet av de åra.

Det er uansett jævli sota å gå på 67% lønn med mindre en har tjent satans mye peeng før det sa stopp..
Men det meste går, lag deg busjett på alle utgifter selg unna det du ikke trenger. Kan du leie ut endel av kåken eller gjøre om slik at du kan leie ut for en vettug pris så gjør det.
Kjøp deg en Toyotta Yaris Diesel, fyr med ved, ha det billigste telefonabbonementet, skrot tv'n og ha et billig nettabbonement til pc'n, Les allt av tilbudsblekker og hamstre det som er på tilbud. Rydd kåken og selg allt du har av gammal drit på finn og face.

Forrige gang jeg blei singel for sånn ca 15 år sia så hadde jeg 5 sånne sota år der jeg blei sodomert med høye bidrag og gjeld på nytt hus men jeg sparte som satan på allt som kunne spares og var gnier gniesen. Husker jeg brukte 20kr. dagen på mat(nå jakta jeg sjæl så det var nok av elg og hjort i frysen).
Utrulig hvor mye en kan spare om en bare kjøper råvarer og lager fra bånn av. Hadde skikkelig potetbinge i kjelleren og handla allt rett fra en to lokale bondetamper.

Det blei faktisk jævlig artig å se hvor langt en kunne dra det...

Hadde det skjedd i dag skulle jeg handla bobil og netta helt av. blitt heltidsnomade men nå har jeg bare 15 år igjen til pangsjon og unga er voksne...
Jeg fikk endene til å møtes på sykepenger, men ikke på AAP etter innleggelsen på DPS. Og det andre i prosastykket ditt gjelder deg og ingen andre. Capitto?
Omtaler aldri andre enn meg sjøl heller.. Men det er utruli hva som går når man må.
Ha max fokus på å klore deg fast i kåken om du kan, har en kompis som leide ut villaen og fløtta i campingvogn noen år også jeg. år utgiftene overstiger inntektene må man tenke alternativt.
Fortjent nei faen om det er men det viktigste er å holde huet over vann og komme seg i land..
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag er jeg glad jeg har Hr.Honda på lur og startvillig i garasjen.....
Image
Image
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Passe sørpete vær å dra på lasarettet dette her...… Sånn godt og vel 15 cm med snø som nå trues med å forsvinne i regnvær. Lægen min på DPS ville ha meg til MR og da ble det denna kvelden som gikk ut i trekningen. Skal bort til Kyrre Grepps Gate til 20.00 i kveld, så jeg får vel fyre opp dieselen og bevege meg til Gjøvikabyen. Jeg mener det er sløsing med ressurser og tid. Så lenge jeg tar medisinene mine fungerer jeg sånn ca. akseptabelt for samfunnet, så det er en deal jeg kan leve med. Men det er vel "noen" som ikke stoler på meg enda. Da kan dem gi meg en "Nesquick" til kvelds og natta for godt, for hu'et mitt er så miljøskadd at dem ikke får retta det med normale psykofarmaka... :twisted: :twisted: :twisted:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by voodoodoo »

Hadde aldri turt å la noen se inni huet mitt.. Etter å ha jobba 20år med gærninger har jeg innsett grunnen til at jeg er der jeg er.. "If you cant bet e'm join e'm"

Merker det spesielt hvis jeg er i sosiale settinger.. Ler på og av helt andre ting enn andre [emoji23][emoji1787][emoji23]

Og husk at psykisk sykdom er alt for alvorlig til at man ikke skal kunne tulle med det.

Ja særlig
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

voodoodoo wrote:Hadde aldri turt å la noen se inni huet mitt.. Etter å ha jobba 20år med gærninger har jeg innsett grunnen til at jeg er der jeg er.. "If you cant bet e'm join e'm"

Merker det spesielt hvis jeg er i sosiale settinger.. Ler på og av helt andre ting enn andre [emoji23][emoji1787][emoji23]

Og husk at psykisk sykdom er alt for alvorlig til at man ikke skal kunne tulle med det.

Ja særlig
HI-hi-hi-hi-hi-hiiiii! "They're coming to take me away, Ha-ha! They're coming to take me away, Ho-ho! Those Nice, young men, in their clean, white coats are coming to take me away……."

Dama fra Østre Toten Rus og Psykiatritjeneste var på besøk i dag. Hun ringte på forhånd slik at vi fikk forberedt oss litt begge to. Jeg forberedte mest tullprat, og litt uskyldig små-erting som hvis man er i rette humøret like gjerne ta som flørting. Og siste variant gikk rett hjem hos psykepleier Kirsten. Litt småbrydd og stolt på en gang over å bli kalt pen etter 55 år og å ha båret fram to barn kom det; ".... Nå får du JI deg...…!" Jeg var ikke modig nok til å kontrollere ansiktsuttrykket da hun sa det. :redface :redface :redface
Mulig jeg er rar...… Nei, stryk det ; Jeg er rar! Men damen har da holdt seg godt?
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Er vel et velkjent faktum at i løpet av livet så blir vi alle så nedfor, minst 1 gang, at vi trenger proff hjelp for å komme oss ovenpå igjen. Det skulle jo bli så bra med hjelp for sånt etter at Bondevik gikk på snørra for mange år siden, også tror jeg at det ikke er blitt noe lettere mht hjelp og behandling. Vi har følt problemet på kroppen i nær familie og den psykiatriske sykepleieren Reidun var verdt sin vekt i gull. Uten hennes gode råd om hvordan vi skulle forholde oss til den som slet hadde det vært mye tyngre for den syke og de rundt. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Er vel et velkjent faktum at i løpet av livet så blir vi alle så nedfor, minst 1 gang, at vi trenger proff hjelp for å komme oss ovenpå igjen. Det skulle jo bli så bra med hjelp for sånt etter at Bondevik gikk på snørra for mange år siden, også tror jeg at det ikke er blitt noe lettere mht hjelp og behandling. Vi har følt problemet på kroppen i nær familie og den psykiatriske sykepleieren Reidun var verdt sin vekt i gull. Uten hennes gode råd om hvordan vi skulle forholde oss til den som slet hadde det vært mye tyngre for den syke og de rundt. :thumleft
Er sånn med alle typer alvorlige og/eller kroniske sykdommer. Beinbrudd, eller nærmere bestemt lårhalsbrudd, kan være gærent nok for en godt voksen person med litt skrantende helse... Nei, disse som er utdannet til å bistå i helsevesenet er undervurdert og burde utelukkende ta seg av folk. Kontorjobber er fagområdet til andre yrkesgrupper. Men vi skal jo "møte oss til døde" om det er mer enn en ansatt i et firma. [-X [-X [-X
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Hu derre Kirsten så da grei nok ut hu :-k Litt vill i aua kanskje, men det er vel ikke så rart, så mye rart som hu må se og høre på [-X Håper hu kan hjelpe deg over kneika Desmo :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Hu derre Kirsten så da grei nok ut hu :-k Litt vill i aua kanskje, men det er vel ikke så rart, så mye rart som hu må se og høre på [-X Håper hu kan hjelpe deg over kneika Desmo :thumleft
Vill i aua, ja... I sin ungdom var hun en del av "Dei Faste Postane" på det mest populære utestedet for yngre i Gjøvik og omland. Gikk for seg der har jeg blitt fortalt. :lol: :lol: :lol:
Jeg skal jo få hjelp av Rus&Prykiatri en stund til, men det går vel som sist.... Ikke det at jeg skal gjøre noe annet enn å være meg selv. Men jeg blir vel vurdert som for frisk til å få videre oppfølging om ikke lenge, og da får vi se.
Men jeg har gjort en interessant observasjon angående egen helse. Den og for mye kaffe i går er årsaken til at jeg er våken, for nå orket ikke jeg å ligge å leke propell i senga.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Kommer dama di i dag ? Siden du er propell i senga allerede :-# Du får trøste deg med at du får ikke mere moro enn du drekker selv =D>
Jeg tror forresten at Haus Gestapo har blitt helt dønn klin kokos og det helt på ånkli. Det kom nettopp en liten lastebil og hentet alle møbler i 1ste etasje og salongen i 2 etasje og det sa HG det var hun som hadde ordnet. Eneste møblene som er igjen her er min utslitte Stressless og 2 barkrakker. Nye møbler på gang kjenner jeg a rett men ikke noe snarlig påstår hu. Samma for meg. Så lenge jeg kan fortsette å slite på stresslessen min og har kånjakk så er det greit nok :( Bare hu får tenkt seg om og blir spontan så gir a meg sikkert et nytt granat sjokk :shock:
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Kommer dama di i dag ? Siden du er propell i senga allerede :-# Du får trøste deg med at du får ikke mere moro enn du drekker selv =D>
Jeg tror forresten at Haus Gestapo har blitt helt dønn klin kokos og det helt på ånkli. Det kom nettopp en liten lastebil og hentet alle møbler i 1ste etasje og salongen i 2 etasje og det sa HG det var hun som hadde ordnet. Eneste møblene som er igjen her er min utslitte Stressless og 2 barkrakker. Nye møbler på gang kjenner jeg a rett men ikke noe snarlig påstår hu. Samma for meg. Så lenge jeg kan fortsette å slite på stresslessen min og har kånjakk så er det greit nok :( Bare hu får tenkt seg om og blir spontan så gir a meg sikkert et nytt granat sjokk :shock:
:-k Hvor kjørte a di møbla hen da? Det er jo sånn di gjør de damene som vil realisere seg sjæl når de er lei av å servere kjøttkaker hver dag :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Kommer dama di i dag ? Siden du er propell i senga allerede :-# Du får trøste deg med at du får ikke mere moro enn du drekker selv =D>
Jeg tror forresten at Haus Gestapo har blitt helt dønn klin kokos og det helt på ånkli. Det kom nettopp en liten lastebil og hentet alle møbler i 1ste etasje og salongen i 2 etasje og det sa HG det var hun som hadde ordnet. Eneste møblene som er igjen her er min utslitte Stressless og 2 barkrakker. Nye møbler på gang kjenner jeg a rett men ikke noe snarlig påstår hu. Samma for meg. Så lenge jeg kan fortsette å slite på stresslessen min og har kånjakk så er det greit nok :( Bare hu får tenkt seg om og blir spontan så gir a meg sikkert et nytt granat sjokk :shock:
Nei, jeg er overlatt til meg selv ei uke til..... Og så får vi se, eller høre hva som skjer. Damer er noen rare dyr...… Noen er ganske ålreit, mens andre bør nytes i ytterst små porsjoner. :lol: :lol: :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

ArcticTiger wrote: :-k Hvor kjørte a di møbla hen da? Det er jo sånn di gjør de damene som vil realisere seg sjæl når de er lei av å servere kjøttkaker hver dag :roll:
Kjøttkaker, det er a god på. Men jeg får ca 3,92 meter lange tenner av fiskeboller så realiserer a seg sjøl så er det sikkert pga fiskebollene ? Kommer visst ei dame neste torsdag og skal gå gjennom fargevalg,gardinvalg og moderne møbler. Det hadde jeg visst sagt meg enig i under et Formel 1 løp på glaneboksen :-k Når sånt foregår på den så liker jeg dårlig forstyrring så hun har benyttet sjansen. Megafeigt syntes jeg men hun holdt helt sikker støysenderen avslått etter at jeg blei lurt :? Også mistenker jeg at det er litt hevn for at jeg kjøper alt mulig av italienske biler :roll: Blir det for ille det støntet hennes så starter jeg innsamling til Fattig Kassa mi \:D/
Post Reply