The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Desmo »

Nuh! Nu eer dett nukk! Ikke mer "frem og tilbake som ei nysmurt trillebår". Badet er brukbart og derfor tok jeg en kjapp, men ordentlig omgang såpe&vann. Dongerien og hettejakka er som han inni; Ikke plettfri, men godt brukanes en stund til. Resten av konfeksjonen er ny eller nyvasket i en selvoverhalt Miéle som trenger litt manuell-kjøring. Ny maskin? Vi får se hvor langt arbeidsavklaringspenga rekker. Nå sitter jeg her, med ei 0,65l Imsdal-flaske med Fun Light saft som minner mer om rødsprit. Venter på at Nikon D200 batteriet skal lades opp også skal jeg gå en tur og fotografere de andre raritetene i nabolaget som finnes i grøftekanter og slik. :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by mekkern »

Det er godt å høre. :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by pollti »

Himla mye fint å se i grøftene og. Etterhvert har jeg fått 25 år erfaring med grøftesnusing med diverse hunder. Nå får jeg ikke lov å ha hund mere så jeg låner bikkjer fra naboen som driver kennel. Drar jeg inn de så runder jeg sikkert 35 år med grøftesnusing.
Det pussige er at siden jeg er innmari sedat så ville en tro at ei sedat bikkje ville vært naturlig valg. Sånn er det ikke. Favoritten min er en Siberian Husky på for, veldig aktiv og flott hund. Vi traver rundt og hun skjønner at tur kameraten er gørra lat og hun justerer seg etter det.
Denne Huskyen har vært kandidat for familieutkasting fordi hun er litt "vrang". Familemora skjønte nok at ting kan snues da bikkja ble hentet og hun skreik hele veien fra døra til bilen. Så ble jeg med og da trippet hun så glad avgårde.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Desmo »

Tok lenger tid å lade Nikon, og som tidtrøyte en søndag formiddag passet det bedre. Så her er noen av bildene fra "Tidlig høst i Hovdesvingen". Litt hage- og grøftelangs. Lenge siden jeg forsøkte å fotografere, så ikke ha store forventninger..... :-k

Image
Image
Image
Image
Image
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Bikeridr »

Flotte detaljbilder, Desmo :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Desmo »

Får en ikke detaljene til å stemme blir helheten heller ikke bra. Nå har jeg funnet ut hva det har blitt altfor lite av i heimen; Musikk! Akkurat nå er det Ulf Lundell som tar over etter Bjørn Afzelius på Spotify. Og "The Wall"-DVD'en har akkurat gjort unna premiæren på Sony Bravia'en. 'The Wall-Pink Floyd' og depresjon? Går bra, når jeg klarer å se filmen som et eksempel på hvordan ting IKKE skal takles. Det gikk bra i dag, i morgen kan det være feil. Men når jeg har nesten sånn t-skjorte, så er det ikke sikkert;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by intruder »

Som uvitende men interessert " flyyobservatør " så jeg på TV her forleden et program om modellbygging og " the" real thing.
Mener jeg så et SAS DC 9 lande, mente disse var borte fra passasjerrutene,ihvertfall herover ?

:smt066

jag litar inte på ledaren...tusen bitar... :smt109 av Bjørn A.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Desmo »

intruder wrote:Som uvitende men interessert " flyyobservatør " så jeg på TV her forleden et program om modellbygging og " the" real thing.
Mener jeg så et SAS DC 9 lande, mente disse var borte fra passasjerrutene,ihvertfall herover ?

:smt066

jag litar inte på ledaren...tusen bitar... :smt109 av Bjørn A.
SAS har ikke DC-9 eller senere typer av MD-80 familien eller Boeing 717 i bruk nå, MD-80 og Boeing 717 ser ut som en DC-9 og er nyere modeller. Boeing 717 ble tatt ut av tjeneste i 2015 etter det jeg fant ved å google.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by knutk »

Desmo wrote:
intruder wrote:Som uvitende men interessert " flyyobservatør " så jeg på TV her forleden et program om modellbygging og " the" real thing.
Mener jeg så et SAS DC 9 lande, mente disse var borte fra passasjerrutene,ihvertfall herover ?

:smt066

jag litar inte på ledaren...tusen bitar... :smt109 av Bjørn A.
SAS har ikke DC-9 eller senere typer av MD-80 familien eller Boeing 717 i bruk nå, MD-80 og Boeing 717 ser ut som en DC-9 og er nyere modeller. Boeing 717 ble tatt ut av tjeneste i 2015 etter det jeg fant ved å google.
Tror nok at de fleste 717 som ble produsert fortsatt er i drift...
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Desmo »

knutk wrote:
Desmo wrote:
intruder wrote:Som uvitende men interessert " flyyobservatør " så jeg på TV her forleden et program om modellbygging og " the" real thing.
Mener jeg så et SAS DC 9 lande, mente disse var borte fra passasjerrutene,ihvertfall herover ?

:smt066

jag litar inte på ledaren...tusen bitar... :smt109 av Bjørn A.
SAS har ikke DC-9 eller senere typer av MD-80 familien eller Boeing 717 i bruk nå, MD-80 og Boeing 717 ser ut som en DC-9 og er nyere modeller. Boeing 717 ble tatt ut av tjeneste i 2015 etter det jeg fant ved å google.
Tror nok at de fleste 717 som ble produsert fortsatt er i drift...
SAS sluttet i -15;
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by knutk »

Desmo wrote:
SAS sluttet i -15;
Det var vel Blue 1 som opererte dem, Blue1 var eid av SAS de senere årene. Flyene var malt i Blue1 sine farger.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Desmo »

knutk wrote:
Desmo wrote:
SAS sluttet i -15;
Det var vel Blue 1 som opererte dem, Blue1 var eid av SAS de senere årene. Flyene var malt i Blue1 sine farger.
Ja, jeg var ikke klar nok i første svaret. Det var det jeg mente.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by intruder »

Tror dere har like god innsikt i flyverdenen som Erik Tandberg har om romfart... :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Desmo »

intruder wrote:Tror dere har like god innsikt i flyverdenen som Erik Tandberg har om romfart... :thumleft
:redface :redface :redface
Det var å ta i, men takk! \:D/
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by pollti »

DC 3en på Torp har fått motorskade på motoren de monterte i våres. Må visst ny motor til igjen etter hva jeg skjønner ?
Post Reply