The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

DrGreve wrote:Jeg kom til å tenke på en sann anekdote fra den store snøvinteren 1976 på Helgeland. På enkelte plasser her i Rana ble det målt nærmere 5 meter på flat mark og glaciologer som jobbet på Svartisen på våren hevdet at det hadde snødd 14 meter på det meste på breen i løpet av vinteren.
Lokalavisa skulle lage en reportasje ang. snømengde og ringte en bonde oppe i Rausandaksla, en av de største snøhølene i distriktet for å høre om han hadde mye snø. Journalisten stillte faktisk spørsmålet slik, har du mye snø? Bonden var en skøyer og siden spørsmålet ble formet slik så svarte han at "ikke så mye, men han kunne ringe naboen siden han hadde mye større tomt" :)
He-he-he! Passe rappkjeftet bonde det der. Kan jo fortelle om fargehandleren nede i sentrum som hadde skrevet reklameplakat og satte den på brøytekanten da det var -30 eller kaldere en hel uke midt på 80-tallet. Teksten var; Myggolje! Halv pris. Godeste Tor Starum, som han het, kom i Se og Hør med den.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Det berettes om noen gubber som hadde tatt på seg å snø av et hyttetak et år med mye snø...
Etterpå viste det seg at de hadde måkt snøen av feil hytte... :redface

Samme år var det en gubbe som skulle finne att hytta si,HER skal den være sa`n og stakk skistaven ned i pipa.. :smt006
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

intruder wrote:Det berettes om noen gubber som hadde tatt på seg å måke snø av et hyttetak et år med mye snø...
Etterpå viste det seg at de hadde måkt snøen av feil hytte... :redface

Samme år var det en gubbe som skulle finne att hytta si i snøhaugen,HER skal den være sa`n og stakk skistaven ned i pipa.. :smt006

En annen gang ble jeg bedt med på skitur av naboen,,da vi kom til hytta så han merkelig nok plutselig at det burde måkes snø av taket,--
Kanskje du måker mens jeg koker kafe ?
...og for å bevare freden i grenda,,,,,,,,,,,,,,,,
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by DrGreve »

Dette bildet er tatt I februar og det snødde en del I mars også :)Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

DrGreve wrote:Dette bildet er tatt I februar og det snødde en del I mars også :)Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Å hette bloggen din med alle de fine turreferatene dine att dr Greve ? :smt117
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by DrGreve »

intruder wrote:
DrGreve wrote:Dette bildet er tatt I februar og det snødde en del I mars også :)Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Å hette bloggen din med alle de fine turreferatene dine att dr Greve ? :smt117
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23 ... ve#p291531
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Har besøkt en fysioterapeut i dag. Håpet er å få litt skikk på høyre armen. Ja, det var bare håndleddet som plaget meg fram til jeg prøvde å arbeide litt i begynnelsen av desember. Da ble også albue og skulder vond. Siden vi ansatte ved Tokvam har sykeforsikring måtte jeg til Gjøvik for å komme til en som samarbeidet med forsikringsselskapet. Denne holder til litt lenger bort i Ringveien enn GMS. Så da jeg var ferdig knadd og dratt stakk jeg innom for en liten prat. Det stod en grei vintermoped utenfor inngangen. En Husqvarna 701 som var skodd godt for snøføre.
Image
Image
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Iflg 50% av hustandens Haus Gestapoer så er det nå nødvendig med piggdekk på germaneren for da blir det ikke bulker i den må vite !
Personlig tror jeg bulken skyldes manglende kontakt mellom øynene og fornufts senteret i hjernen. Alternativt så er det min skyld at snøhaugen var hard som granitt og den snøhaugen burde ha flyttet seg når germaneren var i siget. At snøhugen ikke hadde vett på å flytte seg er også min skyld :roll: Klart som blekk ?

Image
Last edited by pollti on 09 Feb 2018 04:07, edited 1 time in total.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Iflg 50% av hustandens Haus Gestapoer så er det nå nødvendig med piggdekk på germaneren for da blir det ikke bulker i den må vite !
Personlig tror jeg bulken skyldes manglende kontakt mellom øynene og fornufts senteret i hjernen. Alternativt så er det min skyld at snøhaugen var hard som granitt og den snøhaugen burde ha flyttet seg når germaneren var i siget. At snøhugen ikke hadde vett på å flytte seg er også min skyld :roll: Klart som blekk ?

Image
Ser ikke bildet ditt. Ser bare et "speedometer" hvor det står 3rd party hosting temporarly disabled. Og 100%
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Det lå åpent i går men nå ser det ut som Photobucket vil ha penger for å vise det ? Jævla snoker ! Du kan se bildet i linken nedenfor nå.

https://app.box.com/s/8fyhmzxy5rx4ngqxiiww39i7rnjwda76
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Det lå åpent i går men nå ser det ut som Photobucket vil ha penger for å vise det ? Jævla snoker ! Du kan se bildet i linken nedenfor nå.

https://app.box.com/s/8fyhmzxy5rx4ngqxiiww39i7rnjwda76
Ja, nå fikk jeg se det. Men det der var da nesten ikke noe bry seg om? En bulk på kanalen er det ikke mange som tenker over med mindre de skal kjøpe Skropelen. Så for meg knust fanger og krøllete forskjerm da du skrev om betonghard snø og for høy fart.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Nei, tilsynelatende lite. Men får de ikke dradd ut kanalen så må den byttes og da må høyre bakskjerm byttes og sa platesmeden. Og da blir det veldig dyrt. Begge dørene er skadet og. I nedkant bak er fordøra trykket ut og bakdøra er trykket inn nesten 1,5 cm i forre nedre hjørne. Men som platesmeden sa, hu kunne ha kræsja den mere. Han uttrykte litt misnøye med å reparere og bytte plastikk.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Nei, tilsynelatende lite. Men får de ikke dradd ut kanalen så må den byttes og da må høyre bakskjerm byttes og sa platesmeden. Og da blir det veldig dyrt. Begge dørene er skadet og. I nedkant bak er fordøra trykket ut og bakdøra er trykket inn nesten 1,5 cm i forre nedre hjørne. Men som platesmeden sa, hu kunne ha kræsja den mere. Han uttrykte litt misnøye med å reparere og bytte plastikk.
Verre enn det så ut til på bildet med andre ord. Høyre side? Kjører HG som hun skulle ha stjålet både bil og bensin? For da har hun vel svingt til venstre og så har veigrepet tatt slutt?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Ok! Vi har et underlig lys på himmelen i dag. Det er så sterkt at det går ikke an å stirre på det. Men det er jo litt godt også, siden hr. Honda har fri i dag og i morgen. Vi hadde to runder med fresing i går. Og på torsdag må vi til pers igjen.

Utsikten fra det store stuevinduet mot sør;
Image

Bringebæra stikker så vidt opp av snøen;
Image

Garasjen er jo ikke høy på denne siden, men nå når snøen opp til takrenna;
Image

Måtte grave fram den ene utelampa i går etter fresinga;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Hva skal dette bety?
Last edited by Desmo on 13 Feb 2018 19:17, edited 1 time in total.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply