The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Sånne anleggsområder har en tendens til å flyte utenfor grensene ja. :?
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

@Desmo: Det var jo god matrial og fine finerplater, brukbare til så mangt, de og alu-stigen hadde jeg ikke gitt tilbake [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Men at du ikke kjørte på med en fet faktura for leie av lagerområde?
Og en faktura for oppryding grunnet estetisk forstyrrende...
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:@Desmo: Det var jo god matrial og fine finerplater, brukbare til så mangt, de og alu-stigen hadde jeg ikke gitt tilbake [-X
Stigen hadde en knekk mot høyre 5 trinn under toppen. Og materialene hadde betongrester i tillegg til at de var gjennomblaute. Ikke noe å samle på syns jeg. Fineren hadde soppvekst enkelte plasser. Kort sagt ; Skrot.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

mekkern wrote:Men at du ikke kjørte på med en fet faktura for leie av lagerområde?
Og en faktura for oppryding grunnet estetisk forstyrrende...
Likte den ideen, mekker. Sannsynligvis ville utbyggerne bare overse den.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Står du på littegranne så rydder de opp selv. Nabo eiendommen led samme skjebne som deg dvs at skrot fra utbygging ble lagt hos ham pluss at biler ble parkert i haven hans. Litt lurveleven så ryddet de opp og det ble slutt på parkering og.
I går fikk jeg forresten beskjed av HG at jeg blir bestefar igjen i september, etter sigende en ny polltimester på vei. Trangen til å feire det med ei skabbete
kjøyregreie river i skrotten \:D/ Sikter på en lett kollisjons skadet blå Aixam mopedbil akkurat nå =D>
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

pollti wrote:Står du på littegranne så rydder de opp selv. Nabo eiendommen led samme skjebne som deg dvs at skrot fra utbygging ble lagt hos ham pluss at biler ble parkert i haven hans. Litt lurveleven så ryddet de opp og det ble slutt på parkering og.
I går fikk jeg forresten beskjed av HG at jeg blir bestefar igjen i september, etter sigende en ny polltimester på vei. Trangen til å feire det med ei skabbete
kjøyregreie river i skrotten \:D/ Sikter på en lett kollisjons skadet blå Aixam mopedbil akkurat nå =D>
Neimen gratulerer! :thumleft

Når det gjelder kjøretøy så har jeg begynt å tvile litt på deg siden det bare er slike "pensjonist-traller" som ser ut til å fenge... :-k
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Ham der Pollti, altså...... Sånn der tapetsert mopped er da ingenting å samle på. Mye bedre for ham å begynne med å fylle frysen med fersk brosme. Grillsesongen er vel åpnet ved Polltihovedkvarteret, så da er behovet for råstoff stort. Hvis det ikke er passende arbeid for Herren har jeg en kamerat som skal konvertere denne stabelen med bjørkestammer til ved. Image

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4285
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

ÆILLE VI FYRER MED VED....er det ikke slik i visa... :lol:

kæinn nåån ta dekk legga ut skiva Vassellina hadde..? =D>
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by tshansen »

Jeg tipper om du hadde tatt kontakt med de som bygget ut, hadde de nok rydda tomten din så du slapp selv :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4285
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Sikkert mulig de hadde ryddet,men finnes nå mange bedrifter her i landet som ikke tar slikt så nøye...
"Utapå blank...inni krank"...sa a bæssmor Ellen.. :!:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

tshansen wrote:Jeg tipper om du hadde tatt kontakt med de som bygget ut, hadde de nok rydda tomten din så du slapp selv :-)
Byggeleder er på plassen noen timer på onsdager. Så lenge er ikke jeg sint. [emoji854][emoji854][emoji854]Image

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4285
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Utrolig hvor mange som legger avfallet sitt langs vegene...også avfall man kan få levert gratis på offentlig avfallsplass :puke :puke
Men slike er det ikke overalt.......
Inni almenninga her hadde noen kastet fra seg både møbler og annet avfall..da det lå brev der med navn og adresse tok almenningens folk alt i en traktorhenger og tippet det på gardsplassen til vedkommende... \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

mekkern wrote:
Når det gjelder kjøretøy så har jeg begynt å tvile litt på deg siden det bare er slike "pensjonist-traller" som ser ut til å fenge... :-k
Bør ikke være svær motor og dyre greier når en bar skal ha det moro . Og er det sært så er det ånkli interessant. Vi er ikke enig om prisen enda, gubben tror den er ny virker det som. Front fangeren er tapet til taket så den ble sikkert levert sånn når den var ny :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4285
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Pollti og Desmo og alle venner som frekventerer disse skriver : Søndag 19 mai har jeg,godt støttet av Mekkern,tenkt å ha en søndagskaffetreff på Ådalsbruk Motorsenter , sånn uformelt og frivillig og terrorfritt.
Hadde vært moro om flest mulig kunne komme....rikelig av veteranbiler,MC og andre rariteter der..
I nærheten bodde ei dame sammen med sin mor,dattera hadde haugevis med katter,hele trygden der i huset gikk til kattemat...Så døde mora,uten at dette ble offentliggjort.
Etter ei tid ble jo naboene nysgjerrige fordi de aldri så mora,og meldte fra...Huset ble endevendt og de fant sjølsagt gamlemor...i fryseren.Og Gud vet hvor lenge hun hadde ligget der.... 8)
Og snart var det slutt på dobbeltrygd og kattmat...og snipp snapp snute.. :-#
Post Reply