The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Leste at Mjøsa tappes ned også og da er det vel helt greit at Skibladner er hjulbåt :thumleft
Helt vanlig prosedyre om våren det. Dem begynte kanskje tidligere enn vanlig i år for å tappe så mye som mulig. Og Mjøsas halte høne kommer ikke ut av vinteropplaget før vannstanden er høyere uansett. Det er fordi det er grunnere utenfor vernebygget enn inni. Nytter ikke med skovler på grus.

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Missillet ble overakt til høggern i ettermiddag etter å ha blitt tauet til den siste hvile. Avskjeden var tung for jaggu har vi hatt det ånkli morro sammen. Fra høggærn gikk ferden til å Frode for å finne rullatoren men den var borte da han hadde byttet den bort i 8 flasker dårlig vodka for en stund siden.
Depresjonen ble så dypt at jeg reiste til Skien og kjøpte orginal deler til Mini Mus. Med nye skiltlysglass,kobberpasta, hjulbolter og gjengetapp skred jeg til verket. Gjenget opp bolthullene på begge sider bak og satte på nye bolter. Skiltlys pærer og nye glass må bli for en annen dag for i dag nærmet det seg nesten gay party tendenser i garasjen :shock:
Det er blitt 150 km på Hysa og, det var faktisk ganske trivelig å kjøre i dag \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Bare å sette på grusskovler så går det så bra atte Desmo. Det er jo hjulbåt.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Bare å sette på grusskovler så går det så bra atte Desmo. Det er jo hjulbåt.
Pariserloff-moppebilen borte? Tipper HG var fornøyd. Men når du får lada den elektriske rullatoren synker nok aksjene dine under pari på nytt........ Grusskovler sier du? Tror larveføtter ville passet bedre for å få Skibbrudnar ut fra vinteropplagshuset. Og så er det det om hun er noe tess til å bryte halvråtten is. Mjøsa er ikke isfri ved Gjøvik nå, så det er ett lite problem med det også.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Hentet Intruderen hos Per Evensen som driver MC-reparasjon på Ridabu i dag og køyrde heim..Selvsagt ikke godfølelse enda,særlig grunnet vondt høyre håndledd. [-X
Skibladner har jeg ikke kjørt siden rundt 1960....allerede som barn var jeg en liten gutt nemlig... :?: :idea:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Skjerpings Desmo. Den elektriske rullatoren har Frode byttet bort mot 8 flasker vodka. Ikke noe tap for jeg har krykker jeg kan bruke ;-)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

intruder wrote:
Skibladner har jeg ikke kjørt siden rundt 1960....allerede som barn var jeg en liten gutt nemlig... :?: :idea:
Ånkli ille ! For Skibladner. Jeg har fått beskjed fra favoritt prinsessa at jeg ikke kan bli gravid med valper. Betryggende informasjon for en gammel tulling å få. Og da kom storken til heder og verdighet igjen =D> I morgen , etter gjengetapp jobben er gjort, skal vi i skauen med knekkebrød og kakao i sekken for å spikke seljefløyte og lage barkebåter \:D/ Data foreldre husker knapt nok at noe skjer utenfor ædabæda skjermen.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Skjerpings Desmo. Den elektriske rullatoren har Frode byttet bort mot 8 flasker vodka. Ikke noe tap for jeg har krykker jeg kan bruke ;-)
Noen er blitt lurt! Og Pollti med støttebein er nok ett syn for, om ikke guder, de som virkelig vil ha noe å flire godt av......... :lol:
Seljefløyte? Er våren kommet så langt at det går an å lage det hos deg? Er nok ikke sesong for det her.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Jada, her er våren kommet. Ugrasset gror så da er det på stell trur eg. Puselabbene og kondomsyklistene er kommet fram også. Ikke så mange MC å se men noen er det da :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Jada, her er våren kommet. Ugrasset gror så da er det på stell trur eg. Puselabbene og kondomsyklistene er kommet fram også. Ikke så mange MC å se men noen er det da :thumleft
Kaller dem derre liksom-Tour-de-France gjengen for MAMIL'er. MiddelAldrende Menn I Lycra. En og en kan de til nød tolereres i trafikken. Men de er som regel i flokk og da eier de veien på samme måte som våre agrarer.
Nå begynner det å skifte farge i hagen fra hvitt til grågrønt. Vel, det er mer bart enn snødekt nå så en kan vel ikke klage. Så ugresset hos meg er fortsatt i dvale, men bare snøen blir helt borte og varmen kommer så vil det eksplodere. For det er så mye væte i bakken at det kommer til å gro noe aldeles forjævlig når det setter i gang.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Blåbær lyngen ser ut til å ha fått kjørt seg noe ordentlig i vinter, den ser helt brunsvidd ut og ser død ut. Blåveis fant vi ikke men det krydde av hvitveis. Du har rett mht seljefløyte spikking, det er enda litt for tidlig for det. Det grønne har ikke eksplodert her enda, muligens fordi nettene fremdeles er relativt kjølige men det kommer nok :lol: Yngste dattera jobbet med vinterens kjørerust og hadde en lengere tur på Hysa.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

"Vi" som driver i de "hemmelige tjenester" (vann/avløp) merker godt denne smeltingen nå, en del utsatte plasser så renner det fullt om dagen..men tidlig morgen så er det rolig siden det er litt rim på bilvinduene om morran.
Noen steder er det skiføre ennå i kommunen men helt nede ved Drammensfjorden har det smeltet unna nesten alt nå.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

I dag var HG skikkelig i topp form. Vi ble vinket inn av politiet og da fikk hun beskjed om at det ene bremselyset ikke virket. Illsint for hun av Skropelen og proklamerte at bilen bare var et år og hadde nettopp vært på service. Men i bakstussen var det helt mørkt hvorpå hun nesten skreik til politimannen. Er du helt blind, det er jo ingen bremselys i det hele tatt! [-X Han så ut som hadde falt ned fra taket og lurte sikkert på hvilket anstalt hun hadde rømt fra. Illsint så satte hun seg inn og kjørte avgårde.
Etter 22 sekunder lurte hun hva feilmelding på kjørecomputeren betydde, det stod det :venstre bremeselys defekt. :shock: det var helt stille i bilen helt hjem :-# Og i morgen så må hun på politistasjonen og spørre etter sertifikatet for det kjørte hun fra i politiets puselanke. Jeg håper hun får skjennepreken og svær bot \:D/
Litt rat de ikke kom etter men en kommende svigersønn var med på kontrollen og det kan jo ha "reddet" henne fra blålys. Og jeg fikk skylda selvfølgelig. Alt er normalt 8)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Ektemannen er som regel skyldig hver gang det er noe...uansett :-s
Men du får antakelig en grei svigersønn !! :smt014
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:I dag var HG skikkelig i topp form. Vi ble vinket inn av politiet og da fikk hun beskjed om at det ene bremselyset ikke virket. Illsint for hun av Skropelen og proklamerte at bilen bare var et år og hadde nettopp vært på service. Men i bakstussen var det helt mørkt hvorpå hun nesten skreik til politimannen. Er du helt blind, det er jo ingen bremselys i det hele tatt! [-X Han så ut som hadde falt ned fra taket og lurte sikkert på hvilket anstalt hun hadde rømt fra. Illsint så satte hun seg inn og kjørte avgårde.
Etter 22 sekunder lurte hun hva feilmelding på kjørecomputeren betydde, det stod det :venstre bremeselys defekt. :shock: det var helt stille i bilen helt hjem :-# Og i morgen så må hun på politistasjonen og spørre etter sertifikatet for det kjørte hun fra i politiets puselanke. Jeg håper hun får skjennepreken og svær bot \:D/
Litt rat de ikke kom etter men en kommende svigersønn var med på kontrollen og det kan jo ha "reddet" henne fra blålys. Og jeg fikk skylda selvfølgelig. Alt er normalt 8)
Åh, kjære vene......... Godt å være ungkar&spellemann og klare seg på egen hånd på flere måter. :twisted: Hadde jeg vært i etaten og opplevd HG i slik praktslag hadde jeg enten; A. Tatt promillekontroll på henne på momanget. Eller; B. Kontaktet helsevesenet for å sjekke om hun hadde lov til å være ute blant normale folk.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply