The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Desmo »

Var vel i overkant optimist da jeg reiste til Gjøvik i dag tidlig. Fikk ikke noe entydig positivt ut av utredningen. To sprøyter med cortison og beskjed om å holde håndleddet i ro minst en måned til var det mest konkrete. Legen skulle ta kontakt med fastlegen min, en spesialist på kikkhullskirurgi og Revmatismesykehuset på Lillehammer. Så da blir det bare å vente lenger.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by tshansen »

Du må ikke la de sette for mye kortison! Det er bare en quick fix som ikke gjør noe annet enn å utsette problemet! Vær konsekvent og ikke godta å bli kasteball i systemet
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Desmo »

Neida, nå er det vel 25-30 år siden sist jeg fikk kortisonsprøyte. Så den delen er grei. Og legen hadde en lengre tenkepause om han ville gi meg det. Grunnen er at jeg har diabetes-2. Etter nøye overveining kom han til at fordelene var flere enn ulempene og faren liten siden dosen var det også. Når det gjelder kasteball så er jeg ikke redd for det. Nå har jeg bare kommet så langt at jeg har vært hos en spesialist. Og hans område er polikliniske inngrep ikke kikkhullskirurgi. Angående Revmatismesykehuset ble det bragt inn fordi de har et program for folk med slitasjeskader. Om det innebærer operasjon vet jeg jo ikke, men jeg venter og ser hvor dette bærer. Sånn for the time being.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
kvase
Posts: 4042
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by kvase »

Det er noe dritt å måtte leve med kroniske smerter for ting som ikke kan fikses -
Håper du får en rask opptur for dine lidelser som ikke hørtes gode ut.
Sjøl lever jeg med kroniske smerter vær dag utrolig hva man kan klare å leve med - :)
klart litt medisinsk hjelp er kjekt- men helst av det slaget som ikke får indre organer til å knele- :-k
Blir ting for jævlig så får me :-s steppe opp som et løfte i verddagen med å brumle i ditt nær område med knallertene våre i ny og ned og en avprating om alt og ingen ting-
Ja jeg kjenner ikke deg og du kjenner ikke meg - Men å bli isolert er ikke godt ta for deg alt kan ;-)
Lena er vell rett innafor Kapp jo min Niese bor på Kapp-
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Desmo »

kvase wrote:Det er noe dritt å måtte leve med kroniske smerter for ting som ikke kan fikses -
Håper du får en rask opptur for dine lidelser som ikke hørtes gode ut.
Sjøl lever jeg med kroniske smerter vær dag utrolig hva man kan klare å leve med - :)
klart litt medisinsk hjelp er kjekt- men helst av det slaget som ikke får indre organer til å knele- :-k
Blir ting for jævlig så får me :-s steppe opp som et løfte i verddagen med å brumle i ditt nær område med knallertene våre i ny og ned og en avprating om alt og ingen ting-
Ja jeg kjenner ikke deg og du kjenner ikke meg - Men å bli isolert er ikke godt ta for deg alt kan ;-)
Lena er vell rett innafor Kapp jo min Niese bor på Kapp-

Nå har heldigvis ikke dette blitt kronisk enda, og jeg håper at det ordner seg før det. Jada, Kapp er i nærheten. Tar en 5-7 minutter fra meg og ned dit med bil.

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2525
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by ArcticTiger »

Åssen går det med sykkel-salget Desmo :-k Eller ser du det an litt kanskje.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Åssen går det med sykkel-salget Desmo :-k Eller ser du det an litt kanskje.
Nevnte det for en kamerat som har et par Harleyer, og han kunne tenke seg Triumphen min. Men jeg fikk ikke noe bestemt svar, så jeg får sjekke en gang til. Hvis ikke han skal ha den, blir den med Monster'n til GMS over helga hvis det ikke skjer et mirakel. Lar dem selge dem for meg, mot et vederlag, så slipper jeg alt stress.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2525
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by ArcticTiger »

Det var noe dritt Desmo :( Hvor mye stål har du tenkt deg for jærna da? Ja ikkje at eg har tenkt å kjøpe meir sykkler nå, men kanskje noen på forume kunne være intresert i en velholdt sykkel :D
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Adele »

Håper du får solgt unna sykkelen og at håndleddet ditt blir bedre snart! Kjedelig med ting som bare plager og aldri later til å gå over /:.
=^_^=
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Det var noe dritt Desmo :( Hvor mye stål har du tenkt deg for jærna da? Ja ikkje at eg har tenkt å kjøpe meir sykkler nå, men kanskje noen på forume kunne være intresert i en velholdt sykkel :D
Scrambleren går for 50.000 og Ducatien vil jeg prøve å få 70-80.000 for.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Tekumseh »

Hørtes ikke så oppløftende ut, altså med håndleddet - håper de finner ut av det. Sykler er vel egentlig materielle ting, og det går å kjøpe igjen når kroppen fungerer og det er økonomi til det. Viktigst at man har noe å "fylle hullet" med, sånn at man kan ha et bra liv. Lykke til med salg og med å gå hånda bra igjen :-)
Last edited by Tekumseh on 15 Jul 2017 20:06, edited 1 time in total.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Desmo »

Ja, da har jeg kjørt siste tur med Scrambler i overskuelig framtid. Nå står den sammen med noen Harleyer borte i Vømmølsvika. Fikk nesten det jeg forlangte, så da kan jeg vel ikke klage. Sykkelen ble solgt med avtale om gjenkjøp hvis økonomien bedrer seg betraktelig.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2525
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by ArcticTiger »

Desmo wrote:Ja, da har jeg kjørt siste tur med Scrambler i overskuelig framtid. Nå står den sammen med noen Harleyer borte i Vømmølsvika. Fikk nesten det jeg forlangte, så da kan jeg vel ikke klage. Sykkelen ble solgt med avtale om gjenkjøp hvis økonomien bedrer seg betraktelig.
Det var nå tråssalt bra at han kjøpern endelig fikk seg en ordentlig Mottor-sykkel da :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by tshansen »

Trist, men jeg forstår deg godt :(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by pollti »

Nå har jeg skummet gjennom tråden etter litt fravær og er mildt sjokket. Hvordan i hule en vond kroppsdel og en VW ødelegge økonomien skjønner jeg ikke. At en VW kan riste et helt industrikonsern, det har jeg skjønt. Så i all min visdom etter dype konsultasajoner med alle stemmene i hodet mitt ivrig hjulpet av Bache Gabrielsen så tror jeg en kan dra følgende konklusjoner:

-Det er ikke enden på verden, det er en overgangs fase til du blir bedre i skroget.
-Ypperlig anledning til å kjøpe Hyse 650 GT naken ?
-Ikke hør på doktoren. Jeg har krystall klar røyk hoste og det trenger jeg i hvert fall en gnom med usigelig mange år på universitet for å fortelle meg ! Jeg har en tremenning som er dåkter og staker blodårer. Prøv Plumbo så jeg, pysa er nå sjefs pyse i mine øyne.

Nedturen er at når du har solgt begge moppene så går forsikringspremien opp. Jeg solgte nettopp et par italienske biler og da gikk premien opp. Så solgte jeg Pollti bilen . Da gikk premien opp igjen til jeg minte dem på at mindre risiko burde bety mindre premie og da så alt så mye bedre ut etter den samtalen.
Post Reply