The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Var da voldsomt med aktivitet her gitt. Nå som Desmo har pensjonert seg selv så kan vi jo boltre oss vilt med usakelige ting. Jævla slappfisker !! :-# I morra sender jeg HG til Vestlandet for 3dje gang i år så jeg har nektet å være med. Reiser da ikke til Bergen selv om jeg må :roll: Det blir antagelig å kjøre litt gravemaskin for en kamerat og litt Hyse kjøring denne uka. Avkommet påstår at Mini Mus er påkjørt og har fått skjev front fanger så da får jeg banne over det og :-#
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Prøver pleie selvfølelse og tyngdepunkt ved å gå turer , på poster i terrenget her.. :smt006
Å få hevet støtfangeren foran ville vært en god premie..og girspaken er borte..
hjelp ! :-({|=...og vaska Intruder om fredan
Men,,i dag regne det da.. :evil:
At bondetampene kan glede seg over slikt ](*,)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Gearspak er overdrevent utstyr det Intruder. Sånt trenger du sikkert ikke. Ikke bremser heller [-( Nå har jeg fått fikset lysbryteren på Hysa og. Akkurat hva jeg gjorde har jeg ikke peiling på så det settes på konto for håndspåleggelse :shock: I dag skal jeg til Hokksund og se på en sånn rullestol greie som gamlingene bruker bla i butikker og på gangstier. HG reiste i vesterled i dag tidlig og hennes fravær må utnyttes på det groveste \:D/
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Kan jo stikke innom Monsterbike i drammen på returen og teste litt morro-Demodag i dag og morra. :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Det ble ikke rullestol rollator men siden jeg snublet over en skikkelig skrot nisse så ble det 4 felger. Akkurat hva jeg skal med de vet jeg ikke så inntil videre får de tjene som garasjefyll 8)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Siden HG er i Vesterled så ofrer jeg meg og drikker opp alt av rester i huset av milde franske viner mens byggebeskrivelse av Fiat 806 leses. I morra husker jeg sikkert ikke en dritt av det :-k
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

pollti wrote:Siden HG er i Vesterled så ofrer jeg meg og drikker opp alt av rester i huset av milde franske viner mens byggebeskrivelse av Fiat 806 leses. I morra husker jeg sikkert ikke en dritt av det :-k

Jeg og "lodotten" (bikkja til dattera)slækkern og koser oss, mens matmor/matfar og guttungen er i 50årslag til xkjærringa.

planlegger litt inni huet og tenker litt på hva jeg vil gjøre i morra...for jeg skal ikke være fyllesjuk... \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Ikke jeg heller. Har ikke vært fyllesjuk siden jeg var rundt 17 år. Må nok regnes for å ha vært sen middelalder ? Gikk litt på trynet med Mini Mus i dag med hjulmutter som syntes det var greit å konvertere til kulehode. Jeg gav opp,kjørte den til Sebastian og sendte mail og ba ham fikse det. Men,som alltid, etter å ha blitt spontan så har jeg løsningen på det etter 7 timer. :roll: Men sånn generellt så påstår jeg det er mye mindre kødd med italienske biler enn dette såkalte tyske kvalitets landet ?
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Og nå ringte HG og opplyste om at hun returnerer 1 døgn før opprinnelig plan så nå må jeg rydde. Det er ca 3 brødsmuler å ordne opp i, litt plast fra gourmet pølser fra Gilde og å vaske kaffe koppen. Done !
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Indratt fripass ja.

Tja. Er ikke sikker påhva som er værst eller best.
Synes det er mye rart fra de fleste. Men litt pussig er det at produsenter som har hatt eksempelvis bra gearkasser plutslig lager noe skitt? Eller motorer som sluker olje?
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Lurer litt på det samme. Fiat som et eksempel kan ikke lage gearkasser, det er akkurat som å røre i et bakstetrau med girspaken som Intruder ikke har. Derimot så er motorene ordentlig bra hvis en overser gummismokkene til ventilene. Har de brent opp så ryker det så fint og lyseblått av eksosrøret. Ikke bryderiet verdt å bytte smokkene heller. Og VAG kan i hvert fall ikke lage ordentlig elektronikk virker det som. Subaru og Citroen sliter med glasstak og soltak som sprekker. Mini har drittmotorer sier noen. Er noe møl fra alle bilfabrikat så den beste bilen er enda ikke produsert.
Jeg ringte nettopp HG og sa at det var alram på lite luft i reservehjulet og hun måtte stoppe og fylle det. Hu gikk rett i baret, bråstoppet og ringte Viking :shock: Illsint ringte hun tilbake og opplyste om at bilen ikke har reservehjul. Det er jo trist men leit.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Apropos beste bil,de var nær på oppi Østerdalen da Jonassen hadde "Den beste bil`n i væla er den som je har nå,du skulle bære høre hvis mottorn ville gå"
Under klargjøringa strakte far doms seg over motorrommet så "onga kunne sjå åssen far doms såg ut bak !"
Jaa,salige Vidar Sandbekk :-({|=
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Desmo »

Unnskyld! Det var på nippet til å bli en "tur innom" psykiatrien på samme grunnlag som for noen år siden. Jeg er jo underlagt DPS Gjøvik for tiden, men nå er det frivillig. Jeg så hvordan det kunne bære i vei. Skal være forsiktig med å påstå noe som helst med mine problemer. Jeg har vært røykfri siden 6. August, og snusesken ble kastet lenge før den var tømt. Var hjemme en tur i går også og ryddet i ufyseligheta. I dag har jeg kastet diverse blader og tatt nytt avatarbilde og dette,
Image
Nå går Ringrute 2 om en halv time og det er et stykke fra Gjøvik Skyss-stasjon og opp til sykehuset.


Hilsen Dag Odvar.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by mekkern »

Godt å «se» deg. Håper det går bra med deg. :D
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for vett og folkeskikk.

Post by Desmo »

Var veldig rart og fremmed å komme hjem på overnattingsperm fra DPS i dag. Virret mye før jeg tok meg sammen for å gå å handle litt brødmat og middag til i dag. Blir bare en dyp tallerken risgrøt og en av samme sort med Fjordland kjøttsuppe, det hadde vært menyen på Gjøvik også. Hadde med en liste på 4 punkter som skulle utføres i løpet av permen. Det tyngste punktet, som også er nr.1, er utført. I stedet for å drive dank til utpå kvelden og leggetid blir det kjøring med Husqvarna R111B...…. ;-) Ser ut til at jeg kan bevilge meg litt "Fusk" som det het oppe i Fabrikken. Det var når noen drev med private ting/laget noe til eget bruk i arbeidstiden.... :-k :-k :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply