The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Framtiden lysner..... I alle fall når det gjelder naboen, han Små Naboen. Han kjørte neeesten inn på gårdsplassen min før motet sviktet og han snudde i veien. Men jeg måtte jo opp å prate med disse to nellikkene...…. og med p20 Pro i lommen, så ble det følgende stilstudier av nabolagets hittil snilleste bøllefrø.
Image
Image
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by voodoodoo »

Desmo wrote:Framtiden lysner..... I alle fall når det gjelder naboen, han Små Naboen. Han kjørte neeesten inn på gårdsplassen min før motet sviktet og han snudde i veien. Men jeg måtte jo opp å prate med disse to nellikkene...…. og med p20 Pro i lommen, så ble det følgende stilstudier av nabolagets hittil snilleste bøllefrø.
[img]https://i.imgur.com/sGV4NVI.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/lNEMghx.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/7JlcYCo.jpg[/img]
Det der er så bra at man må tåle å få spinni opp plenen. [emoji106][emoji106]


Ja særlig
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

voodoodoo wrote:
Desmo wrote:Framtiden lysner..... I alle fall når det gjelder naboen, han Små Naboen. Han kjørte neeesten inn på gårdsplassen min før motet sviktet og han snudde i veien. Men jeg måtte jo opp å prate med disse to nellikkene...…. og med p20 Pro i lommen, så ble det følgende stilstudier av nabolagets hittil snilleste bøllefrø.
[img]https://i.imgur.com/sGV4NVI.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/lNEMghx.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/7JlcYCo.jpg[/img]
Det der er så bra at man må tåle å få spinni opp plenen. [emoji106][emoji106]


Ja særlig
Første gangen Små Naboen kjørte med skyssen hjemme, så foreslo pappa'n hans at jeg skulle ta servicer på doningen. :-k :D :D Og i går hadde jeg med Flyboken for den viser bilde av en gjennomskåret Rolls-Royce Merlin og har tegninger av firetaktsprinsippet. Et sted må man jo begynne opplæringa av de kommende slekter. Og siden jeg ikke egner meg til avl, må mer formeringsvillige gener ledes inn på den rette sti. Men guttungen viste interesse for de tekniske tegninger og bilder. Og jeg fikk lov å komme tilbake for å bedrive litt enklere motorlære av guttens faderlige opphav. :lol: :lol: :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Kjekt med unger som interesserer seg for litt annet enn ædabæda !
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

pollti wrote:Kjekt med unger som interesserer seg for litt annet enn ædabæda !
Også får han jo drive litt voksenopplæring også... er jo ikke sikkert det er for sent for læring for alle voksne...selv om jeg må si jeg har litt "mixed feeling" der noen ganger... ;-)

Hysa ble videresolgt i sommer forresten.. og etter en stund deretter til ennå en ny en... mange har hatt stor glede av Hysa gitt. =D>

men jeg har fortsatt originalfelgene stående-vet du om noen andre enn resirkuleringen som kan ha behov?
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Er det de orginale grå eller de forniklede ? Har forresten en for bremsecaliper hvis du trenger det. Hysa til jentungen står pent i garasjen sperret pent inne av dekorstein. Hu har fått ordre fra beskjed om bruke miniskjørt og finne seg en murer til våren. Det gjelder å støtte ungene så en slipper å anstrenge seg selv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Kjekt med unger som interesserer seg for litt annet enn ædabæda !
Njææææhhiiiiiiii……. Ting skal helst ha knapper og skjerm for at han her også skal fatte virkelig stor interesse. " Hin grumme " mumlet noe om at han måtte nesten hives ut innimellom for å få i seg frisk luft. Men nå gjelder det for meg "å holde det varmt" (som jern, vet dere) slik at vi kan få en til i de motorinteressertes rekker når han vokser seg mer til...… En ille oppgave med egne unger, og sju reiser værre med andre sine håpefulle.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

pollti wrote:Er det de orginale grå eller de forniklede ? Har forresten en for bremsecaliper hvis du trenger det. Hysa til jentungen står pent i garasjen sperret pent inne av dekorstein. Hu har fått ordre fra beskjed om bruke miniskjørt og finne seg en murer til våren. Det gjelder å støtte ungene så en slipper å anstrenge seg selv.
Er de gråe. De andre gikk med sykkelen.

Ja caliper er fine greier sden jeg har ekstra skive også. Kan jo bli litt morro av det errer en tid.

Kan bytte i hyse luftfilter og et brukbart 15 tenners drev :lol:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du kan få caliperen uten noe i bytte.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

I dag har jeg og kjærringa vært på OBS og kjøpt åtte pizza,så nå blir det nasjonalretten ei stønn.. :puke
Sagt av en førstegangs pizzaelsker ; Dom kælte det pizza....men je trudde hænn Alfred hadde spydd på lompa mi..
:mrgreen:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote:I dag har jeg og kjærringa vært på OBS og kjøpt åtte pizza,så nå blir det nasjonalretten ei stønn.. :puke
Sagt av en førstegangs pizzaelsker ; Dom kælte det pizza....men je trudde hænn Alfred hadde spydd på lompa mi..
:mrgreen:
Kjøfte di slikke små Dr. Oetker "pizzaer" sea d var lompa hænn Allfred hadde spydd på. Nordlenningen påsto at dæ var på læfsa som noo'n hadde "rapet i farger og 3D". :twisted: :twisted: :twisted:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Alt er bedre å spise enn fiskeboller !
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

pollti wrote:Alt er bedre å spise enn fiskeboller !
Det var en gang de også inneholdt fisk...nå er jeg litt mer usikker... :-k
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Alt er bedre å spise enn fiskeboller !
Fish balls er da godt, selv om fiske-slintrene har svømt fort forbi...… Må bare ha rette tilbehøret til fiskeboller i hvit saus. Kjøp en eller flere pakker med Gilde Skogsbacon og sprøstek det. Ta vare på baconfettet og server fiskeboller i hvit saus med poteter og ønskede grønnsaker med stekt bacon og varmt baconfett til...… Passe usunn og nærende kost for en privat tjenestemann i HG's private arme.....
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Sånn HausGestapo logikk er helt på trynet de lux ! For når hu skal bytte møbler i stua så er det jo dønn logisk å bytte farge på kjøkken veggene :shock: HG og ei interiør dame griset i flere timer i går med malingsprøver og annet dill dall. Interiør dama prøvde å berolige meg med at alt er klart til jul. Hun sa ikke hvilket år. :twisted: Jøvla ondskapsfulle møkkakjærringer !!! Det er krise stemning i pollti heimen som vil medføre konsumering av mange liter kånjakk for å roe gemyttene og unngå opptøyer [-(
Post Reply