The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Åååå, du søte milde..... Dette blir for mye for en halvgammel dust. Ikke nok med at dere bidrar med mer enn nok penger.

Da jeg traff Min Gamle Mors lærerkollega nede i Lena i stad og fortalte om at onkel hadde sovnet inn siden sist vi snakket sammen og at jeg skulle i begravelsen. Ja, da fikk jeg en 500-lapp i labben da jeg fortalte om hvor snille og hjelpsomme dere er. Hun ville også være med å betale slik at jeg kunne kose meg på turen.

Det som står igjen nå er å sende en ørliten henvendelse til hvem-det-nå-er som har med været å bestille. Og be om sånn ca. oppholdsvær slik at "Nye Fille-bilen" kan slippe unna med en langtur på delvis vinterføre på denne siden og bare veier på Vestlands-siden.

Takk og ære til dere som har bidratt etter lyst og mulighet med penger. :thumleft :thumleft :thumleft

Jeg skal lose "Nye Fille-bilen" trygt på turen Hovdesvingen - Kidlingevegen- Hovdesvingen. NB! Tar forbehold om eventuelle hjernedøde medtrafikanter som kommer i vår vei.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

God tur !
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Da var'n på plass på Toten igjen. Utreisen gikk via E-16 og Bææærrrrrrgenshalvøen. Så da ferjet jeg fra Hodnanes til Jektevik på Stord. Grunnen var at på søndag 16.12 var det kolonnekjøring på både E-134 over Haukeli og på Rv.7 over Hardangervidda.

Gammeltante var veldig glad for besøket, og jeg fikk snakket med andre slektninger og kjente før begravelsen etter onkel på tirsdag.

Hjemveien gikk kortest mulig vei over Rv.7 og litt ruskevær på Hardangervidda. Det blåste litt, men "Nye File-bilen" vasset de små snødrivene i veien uten problemer.

Noen dårlige bilder fra midtvintersturen til Moster.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Hjertelig takk for bidrag til denne turen. Det var både godt og vondt på samme tid.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Godt å høre du er velberget hjemme.
Det varslede været var litt tvilsomt.
Men med skikkelig redskap og en habil fører så ordner det seg.

Fine bilder fra turen også.

Nå er det snart :smt114
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ojda »

Flott at du fikk igjennomført det, og vælkømmin "tebachatt". :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Godt turen gikk bra! Flotte bilder, og ha en riktig Merry Christmas from Wisconsin Desmo :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Godt turen gikk bra. :thumleft
Må si jeg kjenner en godfølelse at vi fikk hjulpet deg med denne turen.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ojda »

Bikeridr wrote:Godt turen gikk bra. :thumleft
Må si jeg kjenner en godfølelse at vi fikk hjulpet deg med denne turen.

Alle som har hjulpet til får faktisk 1 finalekniv extra på vei mot himmelen, når dagen er der \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Tommas »

Flott at du fikk gjennomført turen, og takk for bilder :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Muuuuulig denne kan tolkes som en smule kjepphøy. Men jeg har fortsatt godfølelsen og fått etterfylt av samme sort etter å ha snakket med sambygdinger etter turen. Så da tar jeg en sjanse i førjuls-stria. Er jo ikke noe rart, jeg har jo en slik t-skjorte...….
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Siden alle her som frekventerer bloggen din er så sjenerte og tilbakeholdne så skal det jo ikke mye til for å fremstå som kjepphøy ;-) Fint du kom deg avgårde og fikk littegranne miljøforandring fra flatbygdene. Nå er det bare jula igjen så er våren her. Denne jula har jeg vært ånkli snill men grei. Minien har fått nytt høykvalitets eksosanlegg fra Walker etter at det orginale anlegget bestod av mest jord. 500 Hagbarthen har fått ny radiator, vifte, ekspansjonstank,hjelperamme foran og ny frontfanger etter å ha blitt kollisjonstestet i rompa på en Volvo med hengerfeste. Eriks Bildemontering hadde alt som trengtes til Flyaten så det ble en human reparasjon for lommeboka \:D/ Til HG har jeg kjøpt Slamsung i pad og jeg har fått regninga for nye møbler til stua fra henne til jul så julefreden kan senke seg. Nå ser jeg fram til litt mild og rund kånjakk på julekvelden og å fly KLM til Italia for å jobbe 27 \:D/ :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Snart er det julekvell
da må man vara snell
Da må man le till dem
man helst vil slå ihjel.

(Bjørn Afzelius)

Ønsker deg en god jul,Desmo..!!

:thumleft :-({|=
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Hi-hi-hi... :lol:
Jasså, prøvde ittaljener-brakka seg på et helsveisa produkt fra Hisingen? Ikke lurt...… "Nye fille-bilen" har en liten overraskelse på lur inne i bakre plastkappa som skal forestille "støtfanger". Der sitter det et fabrikks-montert tilhengerfeste, så den som prøver å voldta oss møter mer motstand enn som så..... :twisted: :twisted: :twisted:

Jo, God Jul til dem som er innom bloggen min. Jeg har forholdsvis fullt program i romjulas første halvdel..... Så får jeg se om jeg finner på ett eller annet hyss nærmere nyttår. :thumleft
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Ha en riktig god Jul.

:smt114
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Skal mere til enn en Vovlo for å stoppe italiensk hai tekk Desmo. I dag fikk jeg forresten en god glis og hjertet nesten sprakk av reinspikka skadefryd. -10 og naboens E Golf ville ikke samarbeide så han ringte på døra og ba så pent om å få låne ei miljø bombe så de kunne dra på julebesøk. Det fikk han jo men en uten iso fix fester i baksetet. Da var han jaggu meg så frampå at han syntes Skropelen var bedre for de men den fikk han ikke siden det er stabsbilen til HG og den tør ikke jeg røre i hvert fall [-X Paddesure dro de avgårde i Mini Mus. Null julestemmning i den bilen tror jeg [-(
Post Reply