The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Nå blir jeg skikkelig ilter altså ! HG bør jo ikke bli helt gal selv om jeg offisiellt er flyttet utenlands.Nå er solstolen min flyttet i skyggen. Hun har solgt alle lekene mine og, Lille Selma sladret. En svær lastebil var her Bestefar... :shock: Jeg håper de tok med seg Skropelen og :thumleft Det kan bli sterke scener i september da jeg skal ha ferie. Men i september er jeg sikkert litt grønnsak, Snuskebassbæiben kommer
og lille Fuzzpils ungen kommer dager etter. Et helvete å bli gammel spør du meg !
Og ellers har De det bra, hr. Pollti-mann? [emoji16][emoji16][emoji16]
Innbiller meg at dette er slike spissformuleringer som jeg var i stand til å skrive for ett år siden. Da depresjonen lå mye nærmere enn jeg sjøl var klar over. Men hvis det ikke er tilfelle, må jeg bare be om unnskyldning. [emoji848][emoji848][emoji848]


Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Inunf var på Vålerbana i dag...mente ta en hilsetur...strømtomt...
Gadd ikke kjøre i finværet med firehjulsbur.....
Ergerlig når en for engangsskyld så fram til noe... ](*,)

men ikke noe å gjøre med det... :-$
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Som en kamerat av meg sier- du har ingen diagnose før jeg har undersøkt deg ! Og det er jo muligens litt sant ? Nå lurer jeg ikke på om det er tiden for å investere i en Zpr 250 GTR ? En trehjuling med tilbakelent sittestilling for en slapp pudding som meg. Den er sikkert et drittkjøp men kan jo gi timesvis med kløing i hodet med merkelige tekniske problemer. Tenk så my kaffe en kan drikke mens en venter på Viking da. Du må ut av komfort sonen din Desmo.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Som en kamerat av meg sier- du har ingen diagnose før jeg har undersøkt deg ! Og det er jo muligens litt sant ? Nå lurer jeg ikke på om det er tiden for å investere i en Zpr 250 GTR ? En trehjuling med tilbakelent sittestilling for en slapp pudding som meg. Den er sikkert et drittkjøp men kan jo gi timesvis med kløing i hodet med merkelige tekniske problemer. Tenk så my kaffe en kan drikke mens en venter på Viking da. Du må ut av komfort sonen din Desmo.
Jeg er utenfor komfortsonen. Jeg har hverken Triumph eller Ducati i garasjen. Og dessuten har en eller annen brødgjøk skrudd på sola og varmen. Dette blir for varmt for en tobeint hvalross. Har ikke barten og enda mindre støttenner. Men spekklaget er likt. Jeg har søkt tilflukt i skyggen på pensjonistkuvøsen min. Image

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

@Desmo: Er du blitt Pangsjonist på ånnkli nå? (permanent altså)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Er jo å håpe at trøbbel med NAV og annet løser seg ihvertfall ?


User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:@Desmo: Er du blitt Pangsjonist på ånnkli nå? (permanent altså)
Neida, jeg er bare prospect som pensjonist. Jeg venter på at NAV skal komme med uføretrygd. Så jeg får bittelitt mer å leve av.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Er jo å håpe at trøbbel med NAV og annet løser seg ihvertfall ?


Det løser seg nok til slutt. Er jeg som har det travelt, ikke NAV. De folka har all verdens tid, og godt betalte jobber.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Litt / mye stygt sagt,men da jeg var på Sanderud sa jeg til resespsjonisten på NAV: Vet du hva overlegen på psykiatrien sa?-Nei?
--Hold deg unna NAV så blir du vettug att du å......

:redface :redface
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Politisk ukorret har jeg alltid vært ! Er egentlig uføretrygd veien å gå ? Selv har jeg stål og skruer med tilhørende bolter i hele høyresiden fra skulder til ankel. Det kan gi enkelte problem i yrkeslivet men stort sett går det greit, må bare velge krigene mine litt nøyaktig. Litt vondt og plager er det jo innimellom, men da lukkes øynene og så tenker jeg at smalahovet som Haus Gestapo lager 1 gang i året er reineste delikatessen ! Også går tingene rundt \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Og nå nettopp så fikk jeg ordre fra beskjed om at barnebarn no 5 er på vei ! Lille Selma på 5 er litt bekymret for at det blir trangt på fanget neste år men det går seg nok til ? Jente denne gangen og sier onde,onde,onde HG som er ravende likegyldig for mine håp om bilbane på stuegulvet... Går seg vel til vil jeg tro.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Politisk ukorret har jeg alltid vært ! Er egentlig uføretrygd veien å gå ? Selv har jeg stål og skruer med tilhørende bolter i hele høyresiden fra skulder til ankel. Det kan gi enkelte problem i yrkeslivet men stort sett går det greit, må bare velge krigene mine litt nøyaktig. Litt vondt og plager er det jo innimellom, men da lukkes øynene og så tenker jeg at smalahovet som Haus Gestapo lager 1 gang i året er reineste delikatessen ! Også går tingene rundt \:D/
Trygd er veien. Jeg er slitt i ledd, får lett senebetennelse og er uinteressant for arbeidsgivere. Har passert 55 og får ikke omskolering av NAV for jeg er for gammal. Dessuten fikser jeg det å være utenfor arbeidslivet glatt.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Og nå nettopp så fikk jeg ordre fra beskjed om at barnebarn no 5 er på vei ! Lille Selma på 5 er litt bekymret for at det blir trangt på fanget neste år men det går seg nok til ? Jente denne gangen og sier onde,onde,onde HG som er ravende likegyldig for mine håp om bilbane på stuegulvet... Går seg vel til vil jeg tro.
[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787] Har en gammel Scalextrick bilbane fra min egen barndom. Komplett må vite. Kaster bare det som er hinsides redning.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ojda »

pollti wrote:Og nå nettopp så fikk jeg ordre fra beskjed om at barnebarn no 5 er på vei ! Lille Selma på 5 er litt bekymret for at det blir trangt på fanget neste år men det går seg nok til ? Jente denne gangen og sier onde,onde,onde HG som er ravende likegyldig for mine håp om bilbane på stuegulvet... Går seg vel til vil jeg tro.

Ingen bilbane :shock:
Nei nå er det din tur til å dra kjønnsdiskriminerings-kortet =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Var en tur på lasarettet i dag. Måtte besøke "Snorkfrøken" på søvnavdelinga på ØNH. Jeg har jo klart å gjøre soving til en ekstremsport. Uten Cpap'en har jeg fler pustestopp om natta. Så jeg ligger med maske og får pustehjelp av ei maskin. Det er litt ubehagelig, men det har reddet nattesøvnen min. Før jeg fikk Cpap'en våknet jeg 5-6 ganger om natta. Å like utkjørt som på kvelden. Nå er det ikke sikkert at jeg våkner før enn på morgenen. Om jeg våkner på natta er det bare 1 gang.
Men nå er det kose seg på verandaen-vær. Bare se. Image

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply