The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Jo, det er nok så. Men du har jo ikke vondt i viljen og da er mye gjort allerede da ? Ordner seg helt sikkert.
Yngste møfrøet er på full fart ut nå, et evig jag med visninger og alt sånt. Hun er litt bekymret for at oldisene ikke kan klare seg uten henne :roll: Antagelig mest fordi hun vil trenge oss som kausjonist :-s Ta med deg Hysa og flytt har hun fått ordre fra beskjed om for nå er det på tide å få ha hele huset for seg selv ! Det er på høy overtid å prøve vingene alene \:D/
Akkurat det der med viljen tror jeg at skal forbigås i stillhet. :-# Nå danser jeg etter NAV-pipa for i det hele tatt å ha noen kroner til mat&faste utgifter.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Mulig er jeg er mere utafor enn vanlig nå men hva har du solgt ? Huset ?
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Mulig er jeg er mere utafor enn vanlig nå men hva har du solgt ? Huset ?
Hele greia, huset, gammel-huset, Mekka og utedassen, jord og grønne skoger, fjell og vidde.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ojda »

ArcticTiger wrote:@pollti: Jeg sållte like godt hele greia til Den Yngste Bukkene Bruse (han med KTMen). Idag kom skjøtet i retur fra Høne-fossen, så nå er det oldisene som må flytte ut :roll:
Ja blir du boende på Andebu nå, eller har du funnet på noe keativt :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

ojda wrote:
ArcticTiger wrote:@pollti: Jeg sållte like godt hele greia til Den Yngste Bukkene Bruse (han med KTMen). Idag kom skjøtet i retur fra Høne-fossen, så nå er det oldisene som må flytte ut :roll:
Ja blir du boende på Andebu nå, eller har du funnet på noe keativt :-k
Vi får se Ojda :shock: Blir nok for det meste i det området fram til desember er planen, så en tur over til Hard-wood-skogen til vintern igjen tenker jeg.
Og Multin er ny-serva og har fått nye såler, så da blir det vel snart litt Multi-kjøyring og \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Vet ikke hva Støre spiser til daglig,men APefolket på Hamar anbefalte han å ta seg en bolle...
Selv foretrekker han vel bananer,betalt av oss og delt med en saueflokk i nærheten av Prinsehytta i Sikkilsdalen...

:?:
Ikke greit med detta graset , bønda klager når det ikke vokser og jeg klager når det vokser..
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote:Vet ikke hva Støre spiser til daglig,men APefolket på Hamar anbefalte han å ta seg en bolle...
Selv foretrekker han vel bananer,betalt av oss og delt med en saueflokk i nærheten av Prinsehytta i Sikkilsdalen...

:?:
Ikke greit med detta graset , bønda klager når det ikke vokser og jeg klager når det vokser..
Uff-ja, det er nå et hællvette uanset Intruder :roll: Bøtter ned idag, så nå popper graset opp så det håller! men det får Den Yngste Bukkene Bruse ta seg av \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Har tre biler og to sønner "som har overtatt to av dem...med det resultat at jeg ofte selv er uten bil om en av dem har "sin""på verksted.
Tja,alltid et det ei trøst i hengende snøre.,heterdet---har da to motoriserte dingser jeg får ha i fred....snøfreseren og gressklipperen..
...er jeg en tøffelhelt eller et insekt som snart blir knust under en skosåle ? ...men har jo skapt ris til eget rasshøl..
Får stole på Donald T. og Donald Duck
:smt077
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:Har tre biler og to sønner "som har overtatt to av dem...med det resultat at jeg ofte selv er uten bil om en av dem har "sin""på verksted.
Tja,alltid et det ei trøst i hengende snøre.,heterdet---har da to motoriserte dingser jeg får ha i fred....snøfreseren og gressklipperen..
...er jeg en tøffelhelt eller et insekt som snart blir knust under en skosåle ? ...men har jo skapt ris til eget rasshøl..
Får stole på Donald T. og Donald Duck
:smt077
Donald Duck er langt roligere, mer gjennomtenkt og intelligent enn han derre andre dusten som hjernedøde amrisser har stemt inn i det Anal...…, unnskyld, Ovale Kontor.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Vet noen av dere om ei plante som heter bjørk.....IKKE treet bjørk altså ?

Kjerringa mener hu har hatt ei slik plante i forrige århundre en gang...og jeg tør ikke protestere [-X
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:Vet noen av dere om ei plante som heter bjørk.....IKKE treet bjørk altså ?

Kjerringa mener hu har hatt ei slik plante i forrige århundre en gang...og jeg tør ikke protestere [-X
Fru Intruder har nok hatt en bjørkefiken. Det er ei plante fra Asia som tilhører det dem kaller fikenfamilien av planter. På Wikipedia er den omtalt som en lettstelt stueplante. Men det er bare første del av navnet som har noe med bjørk å gjøre. Bilde av grønnsværet "lånt" av Plantasjen;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Det der er ikke å støtte Intruder når han et ønske å være uenig med sin lokale HG :roll: Jeg får usedvanlig høy summing i ørene av alt snakk om blomster,gardiner, tapet,listemaling, vaskemaskinbruk og gulvvask pluss at hjernen stenger helt ned. Gjelder å holde HG på tuppa så en unngår sånne emner. For eksempel tøymykner satt pent på plass i kjøleskapet og å helle vaskemaskinen full av olivenolje. Er da for pokker ikke min skyld at fludiumene var lik på farve og dessuten så er det umandig å lese etiketter :thumleft Vaskepulver i tørketrommelen er også ånkli knallbra fulgt opp med rasende telefon til HG om at det er jo ikke antydning til vaskeprogram på vaskemaskinen ! Ikke star den sa hun så da gjorde jeg såklabert det ! Forferdelig mye vann i hue på HG forresten. Fritatt for alt av tjeneste på vaskerommet til evig tid \:D/ Jeg støtter Intruder, er ingen blomst som heter bjerk =D>
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Det der er ikke å støtte Intruder når han et ønske å være uenig med sin lokale HG :roll: Jeg får usedvanlig høy summing i ørene av alt snakk om blomster,gardiner, tapet,listemaling, vaskemaskinbruk og gulvvask pluss at hjernen stenger helt ned. Gjelder å holde HG på tuppa så en unngår sånne emner. For eksempel tøymykner satt pent på plass i kjøleskapet og å helle vaskemaskinen full av olivenolje. Er da for pokker ikke min skyld at fludiumene var lik på farve og dessuten så er det umandig å lese etiketter :thumleft Vaskepulver i tørketrommelen er også ånkli knallbra fulgt opp med rasende telefon til HG om at det er jo ikke antydning til vaskeprogram på vaskemaskinen ! Ikke star den sa hun så da gjorde jeg såklabert det ! Forferdelig mye vann i hue på HG forresten. Fritatt for alt av tjeneste på vaskerommet til evig tid \:D/ Jeg støtter Intruder, er ingen blomst som heter bjerk =D>
Når ble det særlig smart å frivillig legge seg ut med Det Øverste Sovjet på hjemmebane? Kanskje en kan gjøre det en gang i blant for å prøve å markere seg litt...…
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Takk for tips,men fruen sier det IKKE er denne
..men det kan jo også skyldes redusert minne...men si det ikke for Guds skyld ! :---)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:Takk for tips,men fruen sier det IKKE er denne
..men det kan jo også skyldes redusert minne...men si det ikke for Guds skyld ! :---)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Tror nok hun har litt trøbbel med "husken", ja...… Men, slapp av jeg skal ikke fisle. :-#
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply