The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Kobberpasta på gjengene går så bra atte :thumleft Yngstemann vasket fjernkontrollen til Alfaen på 60 grader, da døde den og ny kostet 3500. Men tilgjengjeld så tålte den nye ullvask på 30 grader :shock: Disse Mininøkkelene er no ånkli hærk siden batteriet i nøkkelen lades via tenningslåsen-tror jeg da. Spurte Bilia Skien som har service på Mini og det skulle de undersøke om det stemte. En kunne formelig høre han sette plogen i hårrøttene og lurte på åffer en tulling det var som kunne spørre om sånt. Han har ikke ringt tilbake :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Kobberpasta på gjengene går så bra atte :thumleft Yngstemann vasket fjernkontrollen til Alfaen på 60 grader, da døde den og ny kostet 3500. Men tilgjengjeld så tålte den nye ullvask på 30 grader :shock: Disse Mininøkkelene er no ånkli hærk siden batteriet i nøkkelen lades via tenningslåsen-tror jeg da. Spurte Bilia Skien som har service på Mini og det skulle de undersøke om det stemte. En kunne formelig høre han sette plogen i hårrøttene og lurte på åffer en tulling det var som kunne spørre om sånt. Han har ikke ringt tilbake :roll:
Da er Møller Bil, Gjøvik enklere. Spesielt de på delelageret som har drevet der en stund og som vet hva jeg forlanger av service. Var nede på Esso'n i går for å bytte Webastoen i Tiguan. Da Tor Arne hadde kledd av plast innerskjerm og fått løsnet den som satt der sa han; Kom hit! Hå ær detti før tull? Og så pekte han på delenummeret på Webastoen. Det var jo helt forskjellig fra det som stod på den jeg hadde fått tak i. Jeg fisket fram mobilen og fikk kontakt, heldigvis, med Lyshaug'en på Møller. Etter en forklaring fra meg om hva det gjaldt ble det stille noen sekunder. Så sa han; Delenummeret på den som sitter i bilen din er blitt erstattet av det som jeg oppga da du ringte sist. Det står på data'n min. Den du har fått tak i er riktig og virker i bilen din. Så da fortsatte Tor Arne transplantasjonen og siden har alt vært bare fryd&gammen. Hele baletten kostet 4050,- for Webasto, frakt og montering og det er noe jeg kan leve med. I vertfall sammenlignet med 6500,- i deler og 3-3500,- i arbeid for å reparere den gamle hvis Møller skulle gjort det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Leste nettopp om ei dame som hadde mistet begge bilnøkkelene i snøen og hun påstod at det ville ha kostet 31000 kroner å få nye nøkkeler. Hun har sikkert en Bugatti Veyron :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Leste nettopp om ei dame som hadde mistet begge bilnøkkelene i snøen og hun påstod at det ville ha kostet 31000 kroner å få nye nøkkeler. Hun har sikkert en Bugatti Veyron :shock:
Tja, eller noe fjerne-østen skrot som Lexus eller Infinity. Hvis det er sant at disse skjevøyde kjærrene ikke ryker sund eller trenger reservedeler så burde vel slike være nærmest gratis siden det er så lite behov for dem? Nei, du Pollti hu dama kjørte sikkert korrjaner.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Tommas »

pollti wrote:Hun har sikkert en Bugatti Veyron :shock:
Så for gøy skyld service kostnader på en Veyron på en blogg hos en som kjører en slik:

Kostnad for årlig minimum service: ca 200k, evt feil og uventede deler kommer på toppen
4 stk dekk (byttes ca hver 4k km...): ca 250k
Selve felgene må byttes hver 15k (min hver 4 dekkbytte) siden dekkene er limt på felgene for å kunne garantere 300km/t kjøring. Kostnad ca 400k

Regnet om fra dollar, tipper det sikkert ville vært MYE billigere i Norge :lol:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Ånkli rasister er dere to ! Koreansk Industri Avfall tror jeg er ånkli bra greier.
Nå sitter jeg og klør meg i hodet for Mini mannen i Skien har fortalt historier i dag om fjernkontroller som jeg ikke får til å stemme med hva øynene ser . Han anbefalte den lokale Bilia sjappa som han sier kan Mini fjernkontroller. De tror jeg ikke kan hjelpe men noe må jo de lokale apene le av i lunsj pausen på fredag \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Ånkli rasister er dere to ! Koreansk Industri Avfall tror jeg er ånkli bra greier.
Nå sitter jeg og klør meg i hodet for Mini mannen i Skien har fortalt historier i dag om fjernkontroller som jeg ikke får til å stemme med hva øynene ser . Han anbefalte den lokale Bilia sjappa som han sier kan Mini fjernkontroller. De tror jeg ikke kan hjelpe men noe må jo de lokale apene le av i lunsj pausen på fredag \:D/
Hva er det som ikke stemmer? Er det selve nøkkelen som ikke er slik grenlandsnissen sier eller er det hvordan den skal virke det står på? Bilia? De derre kina-traktorgutta hadde jeg glatt styrt unna selv om jeg skulle være så uheldig å slik mekanisert instrument for personbefordring over land som dem selger og reparerer. I alle fall om de er av samme kaliber som dem i Hunndalen. Tok en liten tur med Nye Fillebilen nå og da kjørte jeg et par av småveiene på bygda. Jaggu har tæl'an begynt å rør på seg! Veldig praktisk med sånn liksom-terrengbil når stikkrennene ligger 25-30 cm dypere enn resten av veibanen. Men slike hindre må forseres med forsiktighet uansett biltype om en vil unngå skader.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

De mer ungdommelig uvørne (91) i nabolaget tror på vår og sommer. Så jeg tenkte jeg fikk rusle bort å se om det var behov for en håndsrekning. Og det var det jammen meg. For den vesle garasjejekken seg like fort som troverdigheten til Trump'en. Viste seg at det bare var å skru til den du åpner for å slippe bilen ned igjen med ordentlig. Da holdt jekken mye bedre enn løftene til all verdens politikere. Men Kolstad'n var nå glad for det lille jeg gjorde, for han strevet fælt med å få på hjulet siden jekken bare seg sammen.

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Siden du har erfaring med Skropel nå så kan du fyre opp Fillebilen og skifte hjul på HG sin Skropel :thumleft Jeg rører ikke en finger før hun lurer på om det ikke er på tide å få på sommerhjul så da tenker jeg den triller på vinterhjula resten av året :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Siden du har erfaring med Skropel nå så kan du fyre opp Fillebilen og skifte hjul på HG sin Skropel :thumleft Jeg rører ikke en finger før hun lurer på om det ikke er på tide å få på sommerhjul så da tenker jeg den triller på vinterhjula resten av året :shock:
Hvilke fordeler gir det meg? De bør være hinsides ekstremt gode siden jeg ikke skifter hjul på egen bil engang. Den jobben setter jeg bort til Tor Arne nede på Esso. Han har løftebukk og muttertrekker til sin disposisjon og utfører den jobben i riktig arbeidsstilling og raskt. Har til og med fått dressert ham til å ta siste tiltrekking av hjulboltene med momentnøkkel. Da betaler jeg gladelig de 100-lappene det koster. Jeg har en garasjejekk og en liten muttertrekker hjemme, men å knele på betongen er ikke så behagelig. Og så tar det 4-5 ganger så lang tid.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Venter litt med sommerdekk på 2001 Nissan Primeraèn som har passert 300.000,skal vise den snart og er det ikke altfor dyrt blir det nok reparasjon,sommerdekk og rulling videre.
Om jeg koster på et par tusen i måneden er det enda rimelig i forhold til noe nyere kjøretøy...
Skal vise på jetjagerverkstedet på Åshøgda !! :smt026
Stænding ånn--
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:Venter litt med sommerdekk på 2001 Nissan Primeraèn som har passert 300.000,skal vise den snart og er det ikke altfor dyrt blir det nok reparasjon,sommerdekk og rulling videre.
Om jeg koster på et par tusen i måneden er det enda rimelig i forhold til noe nyere kjøretøy...
Skal vise på jetjagerverkstedet på Åshøgda !! :smt026
Stænding ånn--
Jetjager'n er borte, vet du. Den er under utvendig restaurering på Flymuseet inne på Gardermoen. Skal holde F-5B med selskap og vokte inngangen til museet sammen med den.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Ja,den får det nok bedre der enn å stå for lut og kæillvatten uti Prøysenlæinn...
...og der er jo husmannsplassene Russlæinn og Hamburg naboer,så burde vel hatt flyet i beredskap da... [-X
En av gutta på verkstedet restaurerer gamle militærkjøretøyer,og bror hans har gamle MCer som hobby!! :smt024
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Bråbestemte meg for å ta ut hr. Honda og sette'n i arbeid i dag. Prøvde å gå opp i hagen og da kjente jeg at snøen er råtten, så da gjelder det å lee i den. Så jeg freste to drag for å se om det setter litt mer fart i smeltinga. Det var mellom 35 og 50 cm der det ikke var frest noe innpå i vinter.

Image

Image

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Å fytti katta ! I dag har jeg klargjort 2 terasser for sommeren og satt ut robot klipperen. 500en fikk både sommerdekk og polering. Minien måtte avfettes 2 ganger, da gadd jeg ikke mere. Det oppstod full krise med cruise misillet fra Aixamen hvor det oppstod et svært hull i døra da den ble spylt med vannslangen. Iflg HG burde den resirkuleres eller graves ned. [-X
Post Reply