The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Er jo utrolig hva som hensettes og -slenges ved disse næringsbyggene i Gjøvik. 1.post på programmet når det er oppholdsvær er en byrunde for å rydde rundt bygårdene som vi har vaktmestertjenester i. Så sjefen ba meg ta bort rasket rundt Strandgården da vi kom dit i dag..... ;-)
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Angående skilling til MC er det best å hode seg til " pengebingen på Hamar",er nok tryggere enn å slå seg i ledtog med griskheten i andre spilletilbud,med John Arne Ruse og John Kuræv som to av mange oppkomlinger.

Er alternativet disse to diskenspringerne blir det nok en elektrisk velosiped.. :smt075
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

@Desmo: Godt du har gode verne-hansker og avfalls-tang! Kunne fort blitt smitta hvis du tok i den der med ubeskytta hender :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:@Desmo: Godt du har gode verne-hansker og avfalls-tang! Kunne fort blitt smitta hvis du tok i den der med ubeskytta hender :shock:
Er jo et "arrangert bilde"...…… Men, læll da gutt! :lol: :lol: :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

De yngre får bare unnskylde en halvgammel treskalle som aldri har skjønt vitsen av å senke vanlige biler og så prøve å bruke dem på norske veier. Lenagata har fått ny asfalt, så da må jo fartsdemperne lages på ny. Tiguan-rattet ble ikke benyttet på samme måte som det i Passaten.....
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Har kjørt senket bil i mange år og det er null problemer hvis jeg ser bort fra enkelte ferjer. De fleste unge senker kjipo style med kortere fjærer og lavprofil dekk men beholder standard demperene. Da går det ikke helt etter hensikten bortsett fra at det ser fint ut.
Ikke senk mere enn anbefalt,max 2-3cm, bruk gjerne veldig lav profil dekk men det er viktig å beholde orginal rulleomkrets også setter du på bedre justerbare dempere. Da er bilen fremdeles kjørbar, har bedre veigrep og Fillebilen din ser bedre ut.
Passaten du har bilder av er nok senket alt for mye og kjipo style pluss at senking garantert ikke er innført i vognkortet. Sånt er ikke helt bra.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Unger skal helst bruke sykkelhjelm,mopedister og MC-ister har påbud om hjelm...
Hva med åpne biler,hvorfor skal ikke førere og passasjerer i disse også ha hjelm..?Ei slik køyregreie er vel også farlig og ubehagelig å få i hue ?

:smt006 :smt113
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Har kjørt senket bil i mange år og det er null problemer hvis jeg ser bort fra enkelte ferjer. De fleste unge senker kjipo style med kortere fjærer og lavprofil dekk men beholder standard demperene. Da går det ikke helt etter hensikten bortsett fra at det ser fint ut.
Ikke senk mere enn anbefalt,max 2-3cm, bruk gjerne veldig lav profil dekk men det er viktig å beholde orginal rulleomkrets også setter du på bedre justerbare dempere. Da er bilen fremdeles kjørbar, har bedre veigrep og Fillebilen din ser bedre ut.
Passaten du har bilder av er nok senket alt for mye og kjipo style pluss at senking garantert ikke er innført i vognkortet. Sånt er ikke helt bra.
Er en slik lokal helt av en unggutt som har investert i luftfjæring på Tiguanen sin. Den kan jo "jekkes" opp eller ned etter ønske. Hadde jeg vært "nødt til" å gjøre noe sånt med en crossover/liten SUV hadde vel jeg valgt en mer vanlig bil. De biltypene er jo laget slik nettopp for å ha mer bakkeklaring enn en vanlig bil. Det finnes mange typer senkesett og noen kan vel kaaaaanskje bedre kjøreegenskapene. Men det tradisjonelle Black&Decker-settet ødelegger jo kjøreegenskapene mer enn de forbedrer dem..... Når det gjelder det "estetiske" ved senking av personbiler må jeg si meg 100% uenig med Pollti. Jeg assosierer alle biler med senkesett med dette her;
Image

BTW! Karriæren i Byservice ble avsluttet klokken 16.05 i dag, da jeg fyrte opp "Nye Fille-bilen" og satte kursen via en omvei mot nr.43. Hadde møte med arbeidsgiver og Hapro i går, og da jobbkonsulenten etter en tids prat spurte arbeidsgiveren min om mulighet for ansettelse hos ham fikk hun negativt svar. "Blir nødt om å ta på meg flere oppdrag om jeg skal ansette en til, og det er ikke aktuelt nå." var svaret. Har vel vært klar over det en stund nå...… Men da jeg skulle reise hjem i stad håndtakket arbeidsgiver meg for innsatsen. Og så kom det; "Om du skulle kjede deg, så kan du bare ta kontakt så kan du få være med en dag innimellom." Da sleit jeg med å gjøre slette miner til godt spill, for det ble ikke nevnt noe om betaling for det arbeidet. "Joggu lyt je kjede mei noe helt jævli' før jeg gjør dæ……" var mine tanker om dette. Risikere trøbbel med NAV for å drive på dugnad for en gjerrigknark? Not me!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Slik er det når en lærer å kjenne lusa på gangen,sa vel a Gro i sin tid [-X

Arbeidsutleie er en uting,de trekker skatt fra lavtlønte men så glemmer de å sende penga videre.. og pengene havner i deres egen lommebok. De har.elendige boforhold,arbeidstider og annet gir de pokker i.. :twisted:

Som en kompis sa...En skulle jaga dem så endetarmen hang som en rau genserbunding etter dom.. :smt117
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Er jo ille at ting er så treigt for deg akkurat nå Desmo. Krysser fingrer for at det løsner fort.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Er jo ille at ting er så treigt for deg akkurat nå Desmo. Krysser fingrer for at det løsner fort.
…….. veeel…….. Jeg er nå mest opphengt i det å få litt inn på konto regelmessig. Om det det kommer fra en arbeidsgiver, NAV eller en kombinasjon av begge er underordnet. Jeg syns arbeid blir mer og mer oppskrytt og kunne tenke meg et lite sugerør rett inn i statskassa. Spesielt nå, under den sittende regjering sammensatt av de mest arbeiderfiendtlige partiene som er her i steinrøysa.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Phuuuuuu, så varmt! Var godt og vel 25 varme da jeg la ut på en Totenrunde for et par timer siden. Nå er det 21 av dem i skyggen. Så langtur var utelukket, selv med Lindstrands MC-jeans og godt ventilert jeansjakke fra samme produsent var det i overkant. Siden rutinen ikke er helt der enda, og ytterligere sløvet i kons'en av varmen gikk hele turen i et meget vakkert tempo. Moro var det nå lell..... Skjedde noe ekstra morsomt nede i Kapp da jeg kjørte gjennom der. Da jeg nærmet meg stedets eneste matsjapp fikk jeg øye på to guttunger med tråsykler på motsatt side av veien. De stod ved fotgjengerfeltet og det kunne se ut som de skulle krysse veien. Så jeg senket farten i god tid før jeg kom helt bort dit. Omtrent 5 meter unna vrir jeg på hodet og ser rett på guttene. Den største av dem vinker meg videre med en gang da han skjønner at jeg er i ferd med å stoppe for å slippe dem over. Siden jeg var nesten i "krypkjørings-modus" ville jeg ikke slippe venstre hånden av styret for å kvittere for høfligheten som ble utvist. I stedet bukket jeg dypt før jeg fortsatte rolig videre. Størstemann smilte nesten fra øre til øre da jeg gjorde det. Og da jeg skulle dra på for å gire opp, lot jeg Neil få en bitteliten porsjon langhavre slik at guttene fikk høre litt go'låt. Kanskje de husker denne episoden liten stund framover. Var ikke rare skvetten med 95 som gikk på da det ble tid for refueling samt kaffe hos min faste bensingauker.

Image
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Stopper du for syklister i fotgjengerovergang når de sykler over ? :shock: Det gjør ikke jeg ! Og når jeg sykler så går jeg av sykkelen i god tid før jeg er i overgangen.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Stopper du for syklister i fotgjengerovergang når de sykler over ? :shock: Det gjør ikke jeg ! Og når jeg sykler så går jeg av sykkelen i god tid før jeg er i overgangen.
lese hva jeg skriver, Pollti!; De stod ved fotgjengerfeltet og det kunne se ut som de skulle krysse veien. Stikkordet er stod. Da visste ikke jeg om de skulle trille syklene sine over, derfor senket jeg farten i tilfelle de gjorde det. Gutta hadde ikke travelt så den ene av dem vinket meg videre. Dette skjedde på Kapp, Østre Toten som geografisk hører til Folkeskikken. Capito?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Om du sitter på sykkelen og har beinet i bakken så står du da og Desmo. Forresten så syntes jeg flere biler burde vært senket. Da slipper en bryderiet å rygge over de hvis de spreller etter 1ste smellen :shock:
Post Reply