The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Å,nå vart je nysgjerrig på hva Desmo vil holde for seg selv...
Slike NAV-damer kan ha skjulte delikatesser på lur....
og snakker ikke av egne erfaringer...uskyldig som skjæra i tunet jeg..
god helg..inntil videre.... \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:Å,nå vart je nysgjerrig på hva Desmo vil holde for seg selv...
Slike NAV-damer kan ha skjulte delikatesser på lur....
og snakker ikke av egne erfaringer...uskyldig som skjæra i tunet jeg..
god helg..inntil videre.... \:D/
Å fortelle om innsatsen på hjemmefronten i går var det jeg tenkte på først og fremst. Og om du tenker hva hun der NAV-dama har å by på så sier jeg; Nei, TAKK! Jeg spiser ikke oppskåret fenaknoke og å ha en to-beint levende variant av samme som har igjen ett år eller to til hun kan gå av for AFP...…… Dere kan få det skriftlig; Det eneste som blir mellom meg og tjenestepersonen er et bord og det bør være langt og bredt...….
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Hjemmefronten er gjennomført O N D ! I dag har datter nr 2 frarøvet meg Mini Mus, svineheldig som jeg er så får jeg utgiftene. Fyllt av godhet så tillot jeg HausGestapoi å prøve Biltema el sykkelen jeg hadde. Nå er jaggu meg den beslaglagt og :shock: Da jeg prostituerte på det mest veneriske så blei jeg satt til å luke og klippe kanter. Litt motvillig lot hun meg bruke Skropelen så jeg fikk dumpet møkka. Så dukket minste HG opp og ærklærte at hun flytter til Oslo sammen med Hysa. Kan du ikke kjøre pollti peden til kavaleren da spurte jeg. Det kan hun visst ikke :redface Så da regner jeg med at Hysa er fortapt ? Du kjører jo sååå mange dumme ting at du finner sikkert no annet fikk jeg høre :shock: Akkurat nå har jeg bare 2 stokker å glede meg med :roll: Da ble datter nr 2 plutselig litt grei og fortalte at hu er på tjukken og det blir visstnok en gutt :lol: Et klart signal om at det bør kjøpes inn staselig kjøyregreier så han blir ånkli oppdradd :thumleft
Aixam er nok tingen ! \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Hjemmefronten er gjennomført O N D ! I dag har datter nr 2 frarøvet meg Mini Mus, svineheldig som jeg er så får jeg utgiftene. Fyllt av godhet så tillot jeg HausGestapoi å prøve Biltema el sykkelen jeg hadde. Nå er jaggu meg den beslaglagt og :shock: Da jeg prostituerte på det mest veneriske så blei jeg satt til å luke og klippe kanter. Litt motvillig lot hun meg bruke Skropelen så jeg fikk dumpet møkka. Så dukket minste HG opp og ærklærte at hun flytter til Oslo sammen med Hysa. Kan du ikke kjøre pollti peden til kavaleren da spurte jeg. Det kan hun visst ikke :redface Så da regner jeg med at Hysa er fortapt ? Du kjører jo sååå mange dumme ting at du finner sikkert no annet fikk jeg høre :shock: Akkurat nå har jeg bare 2 stokker å glede meg med :roll: Da ble datter nr 2 plutselig litt grei og fortalte at hu er på tjukken og det blir visstnok en gutt :lol: Et klart signal om at det bør kjøpes inn staselig kjøyregreier så han blir ånkli oppdradd :thumleft
Aixam er nok tingen ! \:D/
Du får meg til å ytre følgende fromme ønske, Pollti; Gud se i nåde til dette framtidige barebarn og la han ta skrekken av morfar sine kjøretøy-eskapader..... :twisted: :twisted: :twisted:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Det blir nok ånkli upedagogisk innføring i lekre og smakfulle skinneløse kjøyregreier tror jeg ! \:D/
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Dessverre så vil nok de som blir født nå ikke ta del i de tingene vi bedriver.
vil ikke tro det engang er behov for "førerkort"....Med utviklingens hastighet så er det ikke mange årene igjen før vi ikke får styre/kjøre selv i det hele tatt. :-k

Men vi får leve i håpet om at det finnes muligheter. :thumleft

For å sitte ruset inni en "autonom box" og sakte dekompostere er ikke noe jeg ser som et fremskritt.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Det blir nok ånkli upedagogisk innføring i lekre og smakfulle skinneløse kjøyregreier tror jeg ! \:D/
Og de kommer nok til å være fagmessig vedlikeholdt og reparert av Bæssfars-Pollti. De før nevnte tiltak vil følge strenge retningslinjer for bruk av gaffateip, lettbetong, hønsenetting, ståltråd og tyggegummi......
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

mekkern wrote:Dessverre så vil nok de som blir født nå ikke ta del i de tingene vi bedriver.
vil ikke tro det engang er behov for "førerkort"....Med utviklingens hastighet så er det ikke mange årene igjen før vi ikke får styre/kjøre selv i det hele tatt. :-k

Men vi får leve i håpet om at det finnes muligheter. :thumleft

For å sitte ruset inni en "autonom box" og sakte dekompostere er ikke noe jeg ser som et fremskritt.
De som har trua på slike "selvkjørende bur" kan da ikke ha prøvd å bruke eksisterende elektroniske gadgets i større utstrekning? Veldig mange av dem enten streiker eller ikke virker på riktig måte ved daglig bruk. De få tingene som virker som de skal fra de blir tatt i bruk til de er så gamle at de ikke tjener en hensikt er jo så enkle at den teknologien ikke er brukbar engang til å overta for verdens desidert dårligste sjåfør av kjøtt og blod. Og så er det det aspektet Jeremy Clarkson nevnte når det ordentlige Top Gear tok opp "selvkjørende bur" for noen år siden; Vedlikeholdet av eldre kjøretøy av denne typen. Clarkson så for seg at om disse ble vanlige så ville sannsynligheten være stor et stykke inn i framtiden at en kar som het Gary ville si; "I can fix this myself!" Og fri å bevare meg for å havne i en trafikksituasjon der en mindre dyktig amatør hadde "reparert" et "selvkjørende bur" og kom kjørende i motsatt retning.....
For å overføre dette til flytrafikken; Dagens passasjerfly har så gode autopilotsystemer og satelittbasert navigasjon at de fint kan fly seg selv til og fra de aller fleste flyplassene på kloden. Men de må likevel ha "to overbetalte bussjåfører" i cockpit som kan det ingen maskin kan enda; Reagere på skiftende forhold underveis og gjøre det som er nødvendig for å takle dem.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Personlig tror jeg nok veldig få vil eie og drifte et kjøretøy de selv ikke får kjøre. [-(
tror nok heller det blir en form for "bestillingstjeneste" ala drosje.
Prisen pr km blir nok ikke så ille når den underbetalte gauderen blir fjærnet fra regnskapet-samme med buss.-kan disse tjenestene gjøre at drifttiden blir høy vil kostnaden falle mye. :-k

Det eneste direkte problemet jeg kan se er systemsvikt som stanser "boxen" i veibanen og all annen trafikk stanser opp pga at de ikke er programmert til å bryte lovverket for å komme rundt. :lol:

men kommer dette?
absolutt-med "sikkerhet" skyvet forran,og med "kapitalintressene" rett bak.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

O skræk og gru sier jeg men så er jeg helt sikkert akterut seilt når det gjelder oppfattning om mc og bil. I dag gikk forresten HG over stag og skrek ut antydninger om at jeg er mindre begavet. Akkurat som det er noen overraskelse ! :roll: Selma på 4,5 år begynte å grine-er mamma gravid igjen ? Jeg vil være minste største barnet ! Er verre enn som så sa jeg for jeg tror alle tantene er på tjukken og :o Ungen gikk nesten like mye over stag som meg jo ! Nå er det jaggu meg 3 småttinger på vei før nyttår og i hvert fall en av de blir det nok greie på. Selma og jeg ble så sjokket at vi dro til Biltema og kjøpte en ny el sykkel.
Også avtalte vi å ta Basø ferga til Moss og se på Mosse kråkene som er så svære at vi må ha med lommelykt siden de skygger for sola. Det blir nok en historie ut av det og :-k
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

mekkern wrote:Personlig tror jeg nok veldig få vil eie og drifte et kjøretøy de selv ikke får kjøre. [-(
tror nok heller det blir en form for "bestillingstjeneste" ala drosje.
Prisen pr km blir nok ikke så ille når den underbetalte gauderen blir fjærnet fra regnskapet-samme med buss.-kan disse tjenestene gjøre at drifttiden blir høy vil kostnaden falle mye. :-k

Det eneste direkte problemet jeg kan se er systemsvikt som stanser "boxen" i veibanen og all annen trafikk stanser opp pga at de ikke er programmert til å bryte lovverket for å komme rundt. :lol:

men kommer dette?
absolutt-med "sikkerhet" skyvet forran,og med "kapitalintressene" rett bak.
Håper jeg er fratatt kjøreløyve p.g.a alder om dette blir virkelighet...…
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:O skræk og gru sier jeg men så er jeg helt sikkert akterut seilt når det gjelder oppfattning om mc og bil. I dag gikk forresten HG over stag og skrek ut antydninger om at jeg er mindre begavet. Akkurat som det er noen overraskelse ! :roll: Selma på 4,5 år begynte å grine-er mamma gravid igjen ? Jeg vil være minste største barnet ! Er verre enn som så sa jeg for jeg tror alle tantene er på tjukken og :o Ungen gikk nesten like mye over stag som meg jo ! Nå er det jaggu meg 3 småttinger på vei før nyttår og i hvert fall en av de blir det nok greie på. Selma og jeg ble så sjokket at vi dro til Biltema og kjøpte en ny el sykkel.
Også avtalte vi å ta Basø ferga til Moss og se på Mosse kråkene som er så svære at vi må ha med lommelykt siden de skygger for sola. Det blir nok en historie ut av det og :-k
Ulykker er som kråker.... De kommer sjelden alene. :shock: :shock: :shock:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Nå sliter jeg litt her...….. Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg nå. For det å bruke ordene "fransk" og "bil" i samme setning blir så, så, så ravanes gæli! Ble jo vaksinert mot sådanne mekaniske instrumenter da O! Store! var eier av først en Citroën GS Pallas, og siden en Peugeot 305 S sist på 70- og først på 80-tallet. Fikk fornyet vaksinen mellom September 08 og Juni 09 da jeg var med Gjøvik Kommunes vaktmestere som kjørte Citroën Jumpy og Berlingo. Ny omgang på slutten av 16 og litt ut i 17 da jeg ble påtvunget 2 forskjellige Peugeot leiebiler som satte så lite godt inntrykk at jeg ikke engang gidder å prøve og huske modellnummeret. Og nå! Nå er det hærenfrydemeg like forbannet ille igjen siden firmaets eier har kjøpt dette her;
Image
Med mine 178 cm på strømpelesten er jeg akkurat for lang til å få strekt beina nok når førersetet er klint i skilleveggen. Den derre DONKEN der bruker jeg når sjefen har andre oppgaver og jeg skal rundt med en Honda (Han har da litt sans for kvalitet) gressklipper og bensinkanne i Gjøvikabyen. "Donken" var jo navnet Jalmar brukte på en Berlingo han kjørte for en tid siden. Og det passer 100% etter mitt syn...…
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

Sjitbil.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Sjitbil.
Fuglene i Gjøvik bruker den da som dass...… Så, ja. :lol: :lol: :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply