The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Er jo no ånkli dritt med alle biler, de sliter med et eller annet alle som en så da blir det smaken som avgjør.
Jeg er over gjennomsnittelig glad i Alfa og det er moro å se de har hevet kvaliteten veldig mye men de er helt på trynet på salg og markedsføring. I Torino så tror de visst at bilene er selvselgende og gjerne til fantasi priser. En skal nok ha smalt interesse felt for å prioritere AR siden det er så trygt og godt med BMW og Audi som er godt innarbeidet.
Det skal bli veldig spennende å se om FCA grøftekjører AR en gang til nå etter at Marccione som var mannen med visjoner døde for litt siden. Han har uppet Ferrari og var på høgget både med Maserati og Alfa. Foreløpig ingen forandringer og det nye modellprogrammet skal være ferdig 2022 med 6 nye modeller som ingen ordentlig vet hva går ut på men noen liter Grappa i designerene og ingeniørene så kommer de sikkert med noe. Det skal visst mest bli små og store SUV og en erstatning for Giulietta.
Mito er allerede faset ut og fremover blir det ingen billig innstegsmodell. Reklame og PR budsjettet er sikkert ikke stort det heller :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Det som er dritt med biler er at vi som bor litt utenfor de større byene og må betale hele bilholdet selv med stadig mindre fradragsmuligheter er så egoistiske at vi ikke kollektivt kan parkere privatbilene. Slik at alle i Regjeringskvartalet og andre offentlige kontorer kunne se hvor godt A/S Norge fungerer uten privatbil.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Det som irriter meg litt er de hellige kuene i Kongeriket som er syklister og el biler.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

pollti wrote:Det som irriter meg litt er de hellige kuene i Kongeriket som er syklister og el biler.
Njaaaa... er ikke bare dem som er "hellige"...bønder som griser ned veiene er også blandt dem...

Ellers har politiet irritert litt en periode nå....
Jeg personlig har ikke snakket med dem men de avholder masse kontroller i distriktet her, i hele år faktisk.
De står på de fineste strekningene der det overhodet ikke er forbundet med fare og det tidligere (før autoværn og G/S veier)var 80 soner..
Etter det ble utbedret vei, senket de farta til 60 og kniper stadig noen som kommer kun få kilometer over...
Mens strekningene som virkerlig er skumle og mange kjører uvørent fort og farten er skiltet 40 og 30??? neida....der glimrer de med sitt fravær.
Her jeg bor er det 30 sone iu boligfeltet og det går stadig 50-60+ forbi..
Synes som inntjening er viktigere enn trafikksikkerheten.. :(
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Politiet har "sine" plasser og noen av dem er på bussholdeplasser og i veikryss...…. En uniformert bil tilhørende mitt lokale Sheriffdistrikt fikk et ublidt møte med to nyspirede kornåkre og et veikryss. Deputyene hadde travelt å skulle forbi en traktor på en bygdevei. De startet en forbikjøring da traktoren skulle svinge til venstre i veikrysset..... Vedkommende deputy som hadde rattet foretok unnamanøver til venstre . VW Passat Varianten adlød som god tysker ordre og dro ut på 1. kornåker. 1. grøft var ikke dyp, men etter å ha jumpet over stikkveien og innom den dype grøfta stoppet naziblekket ute i 2.kornåker. Forstilling og radiator tillot ikke videre kjøring for egen maskin samt at alle kollisjonsputer hadde blåst seg opp. Veistrekningen der stuntet ble utført er en av bygdas aller mest oversiktlige. Nesten 1 km lang og snor-rett vei med åkerland til høyre og venstre. Et stakkars kryss på veiens vestside som fører til Lena via diverse svinger og andre terreng-detaljer. Grusvei. Veien som deputyene og traktoren fulgte er asfaltert.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Okda »

mekkern wrote:
pollti wrote:Det som irriter meg litt er de hellige kuene i Kongeriket som er syklister og el biler.
Njaaaa... er ikke bare dem som er "hellige"...bønder som griser ned veiene er også blandt dem...

Ellers har politiet irritert litt en periode nå....
Jeg personlig har ikke snakket med dem men de avholder masse kontroller i distriktet her, i hele år faktisk.
De står på de fineste strekningene der det overhodet ikke er forbundet med fare og det tidligere (før autoværn og G/S veier)var 80 soner..
Etter det ble utbedret vei, senket de farta til 60 og kniper stadig noen som kommer kun få kilometer over...
Mens strekningene som virkerlig er skumle og mange kjører uvørent fort og farten er skiltet 40 og 30??? neida....der glimrer de med sitt fravær.
Her jeg bor er det 30 sone iu boligfeltet og det går stadig 50-60+ forbi..
Synes som inntjening er viktigere enn trafikksikkerheten.. :(
INNTJENING er viktigere enn sikkerhet - eller prinsipper. Ble fotografert like nord for Elverum på 3eren av en boks jeg akkurat da hadde glemt. 81 i 70 er bot. Det var bare det at dette var kl 0517 om morgenen, sol og tørt føre og nesten ikke en annen bil ute enn meg. Dette har jo ikke noe med sikkerhet å gjøre, kun prinsipp og ekstraskatt. Jeg fikk brev med spørsmål om hvem som hadde kjørt og siden det var meg så svarte jeg ikke før vesenet faktisk ringte i dag. Jeg sa min mening og fikk selvfølgelig beskjed om at grensen var 70 og ferdig med det.

De er jo ute på E39 minst en til to ganger i UKA og tar normalt mellom 10 og 20 syndere i 60 sona sånn ca 100 meter før det blir 80. I forbikjøringsfeltet på E39 i Vigeland tok de 120 sertifikater på en sesong i tillegg til masse bøter. Det sikreste forbikjøringsfeltet på hele 39 gjennom Telemark og Agder med 2 felt laget for forbikjøring for en del millioner for 10 - 12 år siden.
OkDa
Fjr 1300
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Føles alltid urettferdig å bli tatt for en skulle jo bare... De burde kontrollere syklister oppførsel i trafikken , mange av de er jo stein spik hoppende gale. Bedre å sykkle fotgjengere ned enn å stoppe, og mot kjøreretning og på gal side av veien ser jeg mye av i Oslo. :roll: Bøtelegg de som en bilist for å sykkle på rødt lys, 6700 i bot er akkurat passe straff for kamikaze sykling :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Føles alltid urettferdig å bli tatt for en skulle jo bare... De burde kontrollere syklister oppførsel i trafikken , mange av de er jo stein spik hoppende gale. Bedre å sykkle fotgjengere ned enn å stoppe, og mot kjøreretning og på gal side av veien ser jeg mye av i Oslo. :roll: Bøtelegg de som en bilist for å sykkle på rødt lys, 6700 i bot er akkurat passe straff for kamikaze sykling :thumleft
Et gammelt uttrykk for hvor sprø de er et fra Raufoss; "Dom slæpper vettet når dom dræg på sei boksa mæ korke-rævva!" Nå kalles de værste syklistene MAMIL'er. MiddelAldrende Menn I Lycra.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Å gritti fysen ! Ække no rart skilsmisse statistikken er høy bla Hjelperytterene... I kveld er jeg forresten ånkli opprørt over HG som ikke vil lappe genseren som har høll på albuene på størrelse med smutthøllet i Barentshavet . Hu påstår at det ene høllet er på størrelse med høllet i hue på KRF sin store Guru, men det går jo ikke an ? Skal true med å stille i kondom drakt i morgen, da tenker jeg hu blir grei men snill. Selv om en har en kropp som kun en mor kan elske så kan det bli for mye også for HG :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Å gritti fysen ! Ække no rart skilsmisse statistikken er høy bla Hjelperytterene... I kveld er jeg forresten ånkli opprørt over HG som ikke vil lappe genseren som har høll på albuene på størrelse med smutthøllet i Barentshavet . Hu påstår at det ene høllet er på størrelse med høllet i hue på KRF sin store Guru, men det går jo ikke an ? Skal true med å stille i kondom drakt i morgen, da tenker jeg hu blir grei men snill. Selv om en har en kropp som kun en mor kan elske så kan det bli for mye også for HG :shock:
Jeg skal gå og gjøre helgeinnkjøp nå straks..... Jeg har det svimlende beløp av kr. 29,90 in alles med pantegods å handle for. Coop lar meg få en 0,5l valgfri Farris/Farris Bris på medlemskupongene denne gangen...….. Tusen takk til NAV der man først får 67% av en timelønn på kr. 182,- i 52 uker, før man kan søke om ArbeidsAvklaringsPenger (AAP) som er 67 % av gjennomsnittet av de siste tre års inntekt. Og det er alltid de siste tre årene ikke tre år med normal inntekt...….
Dette papiret kan best brukes etter, ja, dere vet...….. :redface
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Noe å få til bolig da ? Er ikke helt gratis å ha hus.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Noe å få til bolig da ? Er ikke helt gratis å ha hus.
Mener herren bostøtte? I så fall er svaret nei, njet, no, nein, non og no-no-no-no...… Jeg er for bemidlet (formuen er for stor) til å få bostøtte. Og jeg har bare arbeidet og arbeidet til kroppen har sagt stopp et par ganger. Ikke horet å laget noen dårlige genetiske kopier av meg selv. Heller ikke lang erfaring som rusmisbruker. Men jeg hadde akkurat til et brød i går, så jeg overlever til litt ut i uka, og pengene forhåpentlig kommer på konto fra NAV.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hadde i sin tid bevis for kjelpasser , på Langmoen var det 12 personer som hadde dette.Hadde 2 års praksis og ei uke teori med kurs på Gjøvik.
Anlegget var stort sett uforandret i min fartstid,men de kjøpte et dataanlegg til en million som hadde den nyvinning at vi kunne bruke det til akkurat det vi gjorde før..
Men nyvinningen fungerte faktisk helt til en av fyrkara ved et uhell tømte Colaen si oppi.. =D>

...og så lo vi av ledelsen----om de skulle slaktet en gris hadde de skøtin i rævva.... :smt100
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Desmo wrote:
pollti wrote:Noe å få til bolig da ? Er ikke helt gratis å ha hus.
Mener herren bostøtte? I så fall er svaret nei, njet, no, nein, non og no-no-no-no...… Jeg er for bemidlet (formuen er for stor) til å få bostøtte. Og jeg har bare arbeidet og arbeidet til kroppen har sagt stopp et par ganger. Ikke horet å laget noen dårlige genetiske kopier av meg selv. Heller ikke lang erfaring som rusmisbruker. Men jeg hadde akkurat til et brød i går, så jeg overlever til litt ut i uka, og pengene forhåpentlig kommer på konto fra NAV.
Hjelp fra NAV betinger at en ikke har egen bolig eller annen formue.. selv om boligen er belånt godt over pipa...
Har du lån på boligen defineres all støtte du mottar som et mulig innskudd på boliglånet og du vil da ha en teoretisk verdiøkning og DET er ikke intensjonen bak støtte.... 8-[

Hvis du har greid deg sjøl hele livet og kommer i klørne på NAV må du først kjøre deg sjæl helt på ræva økonomisk før de muligens hjelper deg. :evil:
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by voodoodoo »

Desmo wrote:
pollti wrote:Å gritti fysen ! Ække no rart skilsmisse statistikken er høy bla Hjelperytterene... I kveld er jeg forresten ånkli opprørt over HG som ikke vil lappe genseren som har høll på albuene på størrelse med smutthøllet i Barentshavet . Hu påstår at det ene høllet er på størrelse med høllet i hue på KRF sin store Guru, men det går jo ikke an ? Skal true med å stille i kondom drakt i morgen, da tenker jeg hu blir grei men snill. Selv om en har en kropp som kun en mor kan elske så kan det bli for mye også for HG :shock:
Jeg skal gå og gjøre helgeinnkjøp nå straks..... Jeg har det svimlende beløp av kr. 29,90 in alles med pantegods å handle for. Coop lar meg få en 0,5l valgfri Farris/Farris Bris på medlemskupongene denne gangen...….. Tusen takk til NAV der man først får 67% av en timelønn på kr. 182,- i 52 uker, før man kan søke om ArbeidsAvklaringsPenger (AAP) som er 67 % av gjennomsnittet av de siste tre års inntekt. Og det er alltid de siste tre årene ikke tre år med normal inntekt...….
Dette papiret kan best brukes etter, ja, dere vet...….. :redface
Image
Ække så sikker på at det regnestykket stemmer.. kjerringa hadde 4 år på AAP ganske nylig og hu fikk 67% av inntekt for de åra hu var i arbeid. Det ået hu gikk SM var ikke endel av regnestykket.
Nå var vi heldigvis 2 om å få maskineriet til å svive så da gikk det jo fint sjøl om himself gikk ned 150' i året pga. jobbbytte(orka ikke mer pendling). Men bosatt på bygda med lite gjeld så holdt det egentli å kutte ut alle de unødvendige tinga og reparere de gamle skrotbilene sjøl. Litt kapital hadde man stående på bok og bikkja produserte 180' i valper illøpet av de åra.

Det er uansett jævli sota å gå på 67% lønn med mindre en har tjent satans mye peeng før det sa stopp..
Men det meste går, lag deg busjett på alle utgifter selg unna det du ikke trenger. Kan du leie ut endel av kåken eller gjøre om slik at du kan leie ut for en vettug pris så gjør det.
Kjøp deg en Toyotta Yaris Diesel, fyr med ved, ha det billigste telefonabbonementet, skrot tv'n og ha et billig nettabbonement til pc'n, Les allt av tilbudsblekker og hamstre det som er på tilbud. Rydd kåken og selg allt du har av gammal drit på finn og face.

Forrige gang jeg blei singel for sånn ca 15 år sia så hadde jeg 5 sånne sota år der jeg blei sodomert med høye bidrag og gjeld på nytt hus men jeg sparte som satan på allt som kunne spares og var gnier gniesen. Husker jeg brukte 20kr. dagen på mat(nå jakta jeg sjæl så det var nok av elg og hjort i frysen).
Utrulig hvor mye en kan spare om en bare kjøper råvarer og lager fra bånn av. Hadde skikkelig potetbinge i kjelleren og handla allt rett fra en to lokale bondetamper.

Det blei faktisk jævlig artig å se hvor langt en kunne dra det...

Hadde det skjedd i dag skulle jeg handla bobil og netta helt av. blitt heltidsnomade men nå har jeg bare 15 år igjen til pangsjon og unga er voksne...
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Post Reply