The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Hu var så grinete i går at edikk er søtt i sammenligning ! Til og med Teslaene holdt fartsgrensa pga grov knurring som de ikke skjønte hvor kom fra.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Hu var så grinete i går at edikk er søtt i sammenligning ! Til og med Teslaene holdt fartsgrensa pga grov knurring som de ikke skjønte hvor kom fra.
Hu jeda mej! Er HG slik ofte, eller var dette bare noe som skjer av og til?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Ser ut som Pollti kanskje får en Politimann som svigersønn.. :redface
Herrejemini,dra meg nå baklengs inn i fuglekassa...dessa kara ska visst få elektrosjokkvåpen..pass dekk,næsninger på Hamarmarten.. :smt097
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Nå skinner sola i vinduskarmen,og intruder sier bli med og kjør
blir vel tur til Gudbrandsdal og Tretten,da blir HG kanskje gretten
...når dukker Desmo opp med ny maskin ?? :smt024
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:Nå skinner sola i vinduskarmen,og intruder sier bli med og kjør
blir vel tur til Gudbrandsdal og Tretten,da blir HG kanskje gretten
...når dukker Desmo opp med ny maskin ?? :smt024
Ny maskin? Det blir etter dem har ringt fra Måsabekkvegen. For nå går penga til å nedbetale lånet på Nye Fillebilen og varmepumpa han modølen monterte i vinter.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Helt plutselig så årnæe seg Desmo ! Hør nå på Intruder som er en klok herremann og finn noe å kjøre med på 2 hjul. Bør ikke være fjongt og nytt bare den går innimellom. Mange ånkli flotte Hyser og Daelim du kan transportere ditt lett forspiste legeme på for en billig penge. Du er så sta at jeg vurderer å alliere meg med Intruder og Mekkis for å stable deg opp på ei Hyse. Til og med Mekkis har Hyse i garasjen sin ! Kan jo bli føljetong på Nettavisa av mindre. Sta Hadelending tvunget til å kjøre koreansk MC møl :roll:
Nå har jeg droppet alle tanker om å kjøpe nytt Missill fra Frankrike forresten. Nå har jeg litt knekk i håndleddet etter å oppdaget at han derre pløsa som bor sammen med Klorofyll Lan er fra nærområdet mitt så nå sikter jeg mot el bil- Ræva, skikkelig indsisk møl det må jo være noe? Denne voldsomme forandringen i mitt syn på
alternative transportmidler kom etter å ha kjørt en fletta ny Yaris. Når Toyopet hiver seg på denne miljø bølgen er det bare fordi de lurer deg, det der var svært skralle greier og det var hybrid. Snakk om lureri ! Bilen var møl,møl, møl og atter møl ! Aldri i min garasje !
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

I sommer skal jeg sette fartsrekord med hysa-jeg har lettet ekvipasjen med 20kg hittill..

Det koreanske missilet er litt sært med at det ikke ryker noen deler selv med unguttherjing og overkorpulent farsræserkjøring... :-k
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Helt plutselig så årnæe seg Desmo ! Hør nå på Intruder som er en klok herremann og finn noe å kjøre med på 2 hjul. Bør ikke være fjongt og nytt bare den går innimellom. Mange ånkli flotte Hyser og Daelim du kan transportere ditt lett forspiste legeme på for en billig penge. Du er så sta at jeg vurderer å alliere meg med Intruder og Mekkis for å stable deg opp på ei Hyse. Til og med Mekkis har Hyse i garasjen sin ! Kan jo bli føljetong på Nettavisa av mindre. Sta Hadelending tvunget til å kjøre koreansk MC møl :roll:
Nå har jeg droppet alle tanker om å kjøpe nytt Missill fra Frankrike forresten. Nå har jeg litt knekk i håndleddet etter å oppdaget at han derre pløsa som bor sammen med Klorofyll Lan er fra nærområdet mitt så nå sikter jeg mot el bil- Ræva, skikkelig indsisk møl det må jo være noe? Denne voldsomme forandringen i mitt syn på
alternative transportmidler kom etter å ha kjørt en fletta ny Yaris. Når Toyopet hiver seg på denne miljø bølgen er det bare fordi de lurer deg, det der var svært skralle greier og det var hybrid. Snakk om lureri ! Bilen var møl,møl, møl og atter møl ! Aldri i min garasje !
Skal en ha MC, bør en ha mindre gjeld enn det jeg har først. Sånn. Er. Det. Bare! Punktum finale. Meeeeen Pollti behøver visst en liten oppdatering i geografien her på indre østland. Jeg har aldri hatt tilhold på Hadeland. Fylket er riktignok det samme, enn så lenge, for et par av kommunene har visst tenkt å melde overgang til det som skal bli Viken. Såfremt Drule-Erna og Hjernedød-Siv får viljen sin. Jeg bor på Toten og vi har ikke vært helt kompiser med hadelendingene, eller sautjuvene som vi kaller dem. Det skal visstnok finnes ett ærlig menneske på Hadeland, men den personen har stjålet en sau den også. Kjøp deg for guds skyld en sånn dildo-bensin farkost du også. Men prøv ikke å overbevise meg om at du gjør det for andre miljøer enn bankkontoen og lommeboka di sin skyld. Begriper ikke hvordan riskokerprodusenten Toyota kan selge flere biler enn VAG på verdensbasis. Men det går vel under det at den siste idioten ikke er født enda.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

mekkern wrote:I sommer skal jeg sette fartsrekord med hysa-jeg har lettet ekvipasjen med 20kg hittill..

Det koreanske missilet er litt sært med at det ikke ryker noen deler selv med unguttherjing og overkorpulent farsræserkjøring... :-k
Det er vel så bra det koreanske at alt over 50 km/t virker som ræserkjøring.......... :twisted: :twisted: :twisted:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Desmo wrote:
mekkern wrote:I sommer skal jeg sette fartsrekord med hysa-jeg har lettet ekvipasjen med 20kg hittill..

Det koreanske missilet er litt sært med at det ikke ryker noen deler selv med unguttherjing og overkorpulent farsræserkjøring... :-k
Det er vel så bra det koreanske at alt over 50 km/t virker som ræserkjøring.......... :twisted: :twisted: :twisted:
Tjaaa... har tatt innersvingen på mange med den allerede..så lenge det ikke skal akselreres fort og en holder seg sånn passe lovlydig så står ikke kjøreegenskapene så veldig i skyggen av mye annet... som regel er det fører og ikke utstyr som er den begrensende faktor hvis en ikke skal gasse bare rett frem...og med lettere og lettere fører så.... \:D/
Og det er mer utfordrende morro å prøve å kjøre fort med en slapp sykkel enn å nesten stå stille med en som topper 300+. 8)

Når det gjelder VW kontra Toyobærsj så er det ikke rart at resten av værden ser på hvor langt de kommer for penga enn oss med for mye kroner her i nord...
Dette sier jeg som fortsatt eier av VW skit og hva andre i familien har hatt av problemer og utgifter på div nyere VAG produkter er jeg ikke overbevist på kvalitetsiden...(Golf-passat-Bora-tiguan-tuareg-polo-A4-A3-Octavia +++)

Men å gå til ytterligheter som Pollti..... njaaa.. litt usikker der gitt.. :-k
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Fælt å sinna du er i dag da Desmo ? Ække bra det for blodtrykket ditt når du blander inn Erna og Siv i dine personlige transportmuligheter vet du. Uten å ha kjørt en Ræva så tror jeg det er ånkli bra geier som helt sikkert kan kortslutte eller stoppe på de merkeligste steder. Jeg er åpen for alt som kan underbygge min skepsis til kjøretøy som ikke er karbon avhengige for å flytte på seg ! Når Missillet fra Frankrike sviktet så er det bare å lete etter noe annet ræl og da dukket Ræva opp. Sikkert no jævla møkk og da kan det bli moro.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

mekkern wrote:
Desmo wrote:
mekkern wrote:en å gå til ytterligheter som Pollti..... njaaa.. litt usikker der gitt.. :-k
Ræva rules tror jeg da .
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

pollti wrote:
mekkern wrote:
Desmo wrote:
Ræva rules tror jeg da .
Som en mulighet til å se hvor ille personlig transport kan bli? Helt klart en serrriøs mulighet der ja. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

mekkern wrote:
Desmo wrote:
mekkern wrote:I sommer skal jeg sette fartsrekord med hysa-jeg har lettet ekvipasjen med 20kg hittill..

Det koreanske missilet er litt sært med at det ikke ryker noen deler selv med unguttherjing og overkorpulent farsræserkjøring... :-k
Det er vel så bra det koreanske at alt over 50 km/t virker som ræserkjøring.......... :twisted: :twisted: :twisted:
Tjaaa... har tatt innersvingen på mange med den allerede..så lenge det ikke skal akselreres fort og en holder seg sånn passe lovlydig så står ikke kjøreegenskapene så veldig i skyggen av mye annet... som regel er det fører og ikke utstyr som er den begrensende faktor hvis en ikke skal gasse bare rett frem...og med lettere og lettere fører så.... \:D/
Og det er mer utfordrende morro å prøve å kjøre fort med en slapp sykkel enn å nesten stå stille med en som topper 300+. 8)

Når det gjelder VW kontra Toyobærsj så er det ikke rart at resten av værden ser på hvor langt de kommer for penga enn oss med for mye kroner her i nord...
Dette sier jeg som fortsatt eier av VW skit og hva andre i familien har hatt av problemer og utgifter på div nyere VAG produkter er jeg ikke overbevist på kvalitetsiden...(Golf-passat-Bora-tiguan-tuareg-polo-A4-A3-Octavia +++)

Men å gå til ytterligheter som Pollti..... njaaa.. litt usikker der gitt.. :-k
Å, du veit Mekkis. Jeg satte ting veldig på spissen. Nå har jeg ikke prøvd Hyse, men jeg var med og testet en Hyosung GV650 Aquilia sammen med hr. Lystad for en del år tilbake. Kjøreegenskapene var veldig bra med tanke på at det er en cruiser. Det jeg ikke kunne fordra var sittestillingen. Ryggen bøyd som en banan og beina framover = Å be om ryggtrøbbel for meg.
Skjønner ikke hva det er med folk som sier de har trøbbel med VAG? Første VW'en var en 86 Golf II. Den hadde en sykdom som gjorde at membranen i dosa som opererte automatchoken punkterte 1 gang pr. år. Men det var bare 1,6 som hadde det problemet. 1,8 hadde det ikke. Så var III'er Golfen feilfri og likedan 110 hk TDI Boraen. 150 hk TDI'en hadde en injektor som streiket i garantiperioden og en turbo som måtte byttes. Der kokset mekanismen som justerte VTG til på ca. 90.000. Og det er de feilene jeg har opplevd som VAG-eier siden det herrens år 1988. Enten har jeg hatt mer enn griseflaks med bilene mine, eller så er det andre som har fått seg skikkelige mandags-biler. Eller begge deler.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Fælt å sinna du er i dag da Desmo ? Ække bra det for blodtrykket ditt når du blander inn Erna og Siv i dine personlige transportmuligheter vet du. Uten å ha kjørt en Ræva så tror jeg det er ånkli bra geier som helt sikkert kan kortslutte eller stoppe på de merkeligste steder. Jeg er åpen for alt som kan underbygge min skepsis til kjøretøy som ikke er karbon avhengige for å flytte på seg ! Når Missillet fra Frankrike sviktet så er det bare å lete etter noe annet ræl og da dukket Ræva opp. Sikkert no jævla møkk og da kan det bli moro.
Er det mulig å få en Luthers forklaring på hva du kaller Ræva?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply