The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Jompa »

Oj dæven.
Du risikerer både afroafrikanere, muslimer fra Midtøsten og alle slags folk som naboer. Østlendinger også.
Du vet hvor landet ligger når høytalerne kommer opp på taket og mullahen kaller til bønn kl 12 om dagene.

Naboeiendommen ble solgt til en entreprenør i høst, og han skal "utvikle" den lille moltemyra der vi har plukka noen få liter bær siden tidenes morra.
Nå har han planer om sånn omtrent 10 tomter på ca 1,5 mål, man skulle nesten tro han var fra en annen planet, for når kommunen har sagt sitt og bestemt sitt får han nok ikke regulert større tomter enn 600- 800 kvadratmeter.
Og det er ikke engang det verste, etpar av kommunepolitikerne har allerede uttalt at feltet kan godt utvides til 100 boenheter.
Piss meg i øret sier nå jeg, som engang bygde her jeg bor for at jeg har assosiale og til dels nabofobiske tendenser.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Så amper du høres da,Jompa...Slik blir det etter ei tid uten sigaretter,tru je da ? \:D/

Og det ble vel litt bikkjemøkk i skyløypen deres i dag...og sikkert i Skoganvarrwe å.. :smt026 :smt026 :smt026

Satane perkele :smt111
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by kvase »

Desmo jeg trur løsningen for godt naboskap er viktig å pleie Hvorfor ikke starte opp noe ala Høna-Agda fra Svinesund markedene da ville tru det skulle gjøre godt for mange nå som det blir overstadig overbefolka rundt i nabolaget ditt. :D :D :shock:
Nei få noen helt oppå matfatet er ikke gøtt
https://www.aftenposten.no/verden/i/5B5 ... sexvarehus
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Jompa wrote:Oj dæven.
Du risikerer både afroafrikanere, muslimer fra Midtøsten og alle slags folk som naboer. Østlendinger også.
Du vet hvor landet ligger når høytalerne kommer opp på taket og mullahen kaller til bønn kl 12 om dagene.

Naboeiendommen ble solgt til en entreprenør i høst, og han skal "utvikle" den lille moltemyra der vi har plukka noen få liter bær siden tidenes morra.
Nå har han planer om sånn omtrent 10 tomter på ca 1,5 mål, man skulle nesten tro han var fra en annen planet, for når kommunen har sagt sitt og bestemt sitt får han nok ikke regulert større tomter enn 600- 800 kvadratmeter.
Og det er ikke engang det verste, etpar av kommunepolitikerne har allerede uttalt at feltet kan godt utvides til 100 boenheter.
Piss meg i øret sier nå jeg, som engang bygde her jeg bor for at jeg har assosiale og til dels nabofobiske tendenser.
Nå-nå, Jompa! Nå får du sanse deg litt! Toten er på tjukkeste Østlandet, så slike naboer er ikke til å unngå. Dem andre du nevner er vel ekskludert av prisen? De leilighetene som er igjen ligger på 2,3 til 4,7 mill.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

kvase wrote:Desmo jeg trur løsningen for godt naboskap er viktig å pleie Hvorfor ikke starte opp noe ala Høna-Agda fra Svinesund markedene da ville tru det skulle gjøre godt for mange nå som det blir overstadig overbefolka rundt i nabolaget ditt. :D :D :shock:
Nei få noen helt oppå matfatet er ikke gøtt
https://www.aftenposten.no/verden/i/5B5 ... sexvarehus
Image
Heh-heh-heh! Ja, det skulle tatt seg ut med "hønsefarm" som nærmeste nabo. Nå er vel leia dit så full av skjær og andre grunner i sjøen at den ikke på noen måte er farbar.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Like over grensa ligg hønan Agda
hennes kompanjong er hønan Magda
Må si at slik business fra kona her
hadde ført til bråk som tordenvær
--en rævtupp,så hadde jeg jagda.. :smt067 :smt068

sorry...fritt etter uVelhaven
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Jaha,Desmo,er det noen mulighet for at det dukker opp en MC hos deg til sommeren ? :smt100
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:Jaha,Desmo,er det noen mulighet for at det dukker opp en MC hos deg til sommeren ? :smt100
Som har navnet mitt i vognkortet mener du? Det henger på flaksen og dem i Måsabekkveien på Hammar. Har satt meg enda mer i gjeld siden oljefyren røyk i stykker og ikke var å reparere. Da måtte jeg ha noe annet å fyre med så det ble en slik luft/vann varmepumpe. Det er svindyre, men effektive. Og så er det vannbåren varme i det meste av huset så da ville fortsette å bruke det. Vedovner hadde vært mye billigere, men mye mer styr. Jeg hadde nesten måttet satt inn tre ovner siden huset har kjeller, 1. etasje og loft med det soverommet jeg bruker. Og så måtte jeg få hengt opp en panelovn eller tre for å ha litt lunk om natta og når jeg er på arbeid. Men ringer dem fra Hammar og sier at jeg har vunnet litt skal Triumph'en og Ducati'en hjem først.Triumph'en vet jeg går greit å kjøpe tilbake for han som kjøpte den av meg er så pass god kamerat at det er ikke noe om å gjøre. Mer usikker på han utflytta hammarsingen som kjøpte Duc'en. Men det er jo bare hvis og kanskje jeg er heldig.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Hølet på nabotomtene blir bare større og dypere for hver dag. Entreprenøren hadde noen i arbeid der i dag også. Og det var det en av dem gjorde som bekymret meg litt. Han drev med en halvstor gravemaskin og løsnet telelaget med en sånn lang og bøyd pigg. Var spesielt da han drev i det som var veien jeg ble litt bekymret. Men heldigvis rotet han ikke så dypt med piggen at han fant vann & kloakk som ligger under veien. Tror det var forberedelser til flytting av eksisterende vann & kloakkledning de drev med i dag. Slik de ligger i dag tipper jeg de vil havne omtrent en halvmeter over gulvet i nybutikken og langs hele lokalet.

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Du må ikke bekymre deg sånn Desmo. Det blir ånkli bra til slutt ? Nå har du varme i kåken din, fillebil har du og. Siden det er tomt for skeineløyse kjøyregreier så kan du bekymre deg for det i stedet ? Jeg anbefaler fremdeles Hyse eller Aixam moped bil. Aixam går no jøvlig forresten hvis du blander inn 30% bensin i dieselen.. Bensinkanna var tom sist vraket ikke ville gå mere men en skvett tennvæske så var den on line igjen :shock: Jeg har fremdeles litt white spirit og annen gammel moro jeg skal prøve å spe opp den avgift frie diselen med . Haus Gestapo er forresten så fisefin at hu ikke ville kjøre den når Skropelen var til oppretting ! Hu tok leiebil fra Hertz hu ! Og som barnebarnet sier, jeg vet når du kommer for tåka følger etter deg...
Mini er overlevert ny himmelfallen herskerinne som har vanskelig for å fordøye at den er hennes til odel og eie..
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Du må ikke bekymre deg sånn Desmo. Det blir ånkli bra til slutt ? Nå har du varme i kåken din, fillebil har du og. Siden det er tomt for skeineløyse kjøyregreier så kan du bekymre deg for det i stedet ? Jeg anbefaler fremdeles Hyse eller Aixam moped bil. Aixam går no jøvlig forresten hvis du blander inn 30% bensin i dieselen.. Bensinkanna var tom sist vraket ikke ville gå mere men en skvett tennvæske så var den on line igjen :shock: Jeg har fremdeles litt white spirit og annen gammel moro jeg skal prøve å spe opp den avgift frie diselen med . Haus Gestapo er forresten så fisefin at hu ikke ville kjøre den når Skropelen var til oppretting ! Hu tok leiebil fra Hertz hu ! Og som barnebarnet sier, jeg vet når du kommer for tåka følger etter deg...
Mini er overlevert ny himmelfallen herskerinne som har vanskelig for å fordøye at den er hennes til odel og eie..
Er jo ikke tomt for skjenelause kjøyregreier når jeg har Nye Fille-bilen og Husqvarna-klipperen. Men de mer morsomme utgavene med to hjul etter hverandre finnes jo ikke. Men det skal ikke noe koreansk eller fransk kjøretøy i mitt eie før jeg er nesten klar for å legges inn på kokko-anstalt. Så HG har min fulle sympati. Men at den nybakte Mini-eier er så henfallen er litt skremmende etter mitt syn. Men så vet du jo mine preferanser når det gjelder motoriserte instrumenter for personbefordring over land.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Nu, ja, jo........... Vært en liten handle-/kaffetur akkurat nå og så fikk Nye Fille-bilen en høyst tiltrengt omgang med såpe og høytrykksspyling. Er jo noen plussgrader fra litt utpå dagen og til sånn omtrent nå. Og da tiner det jo litt. Med brøytekanter og is langs veiene kan jo møkkvannet bare renne i veien til det kommer til en plass der det kan renne ut til siden eller i en kum. Så bilen var rappet med møkk langs sidene og bak. På en måte er det godt at snøsmeltinga starter litt pent nå og ikke bare begynner å bråtine. Selv om det nesten ikke er tele i jorden ville ikke vannet fra all snøen blitt borte den veien. Det ville gått rett i bekker og elver og laget flom ganske fort. Først litt her og så ville smeltevannet fra de nordlige delene av nedslagsområdet til Mjøsa øke flommen her. Og så ville de som bor lenger nedstrøms få smake det fra både Vorma og Glomma. Og som det går fram av bildet er det en god del snø som skal bort herfra. Andre steder er det verre.

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Nå har jeg kjøpt Kina ræl i form av en batteri drill og trebor og det fikk barnebarnet. Hun er bare 4 og perforer alt med stor lyst og grav alvor. Meningen var å bygge fuglekasser men nå er det mere Black & Decker noia som rir henne. Hun er lysten på å borre hull i veggen på huset men da regner hun med at faren går helt amok så det tør hun ikke. :shock: En Bestefars oppdragene virkning hjelper heller ikke [-( Blir nok til at hun får drille hull i eksospotta på Aixamen så røyken slipper lettere ut av potta, det må jo bli veldig bra det. 8)
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by kvase »

pollti Kjenner igjen problem type har også noen små elskverdige som mener de bedriver fornuftige gjøremål i deres logikk. ja ja jeg overlever å de ser på meg å syns det er moro
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Hyse-arvingen fikk billig batteridrill han også da det var billigere enn lekedrill i 3-4års alderen....
han hadde stor iver og fant stor glede i det 5mm hss boret han knabbet.. rommet hans var en stilstudie i perforering i utallige mønstre... :lol:

tror dette inspirerte i "riktig" retning siden han driver i læra som industrimekaniker og kjører MC, og jaggu inspirerte han dama si til å ta lappen og handle kawa 300 så til sommeren skal de på MCtur rundt i landet. :thumleft
Post Reply