The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jøss! Noen som har lest i bloggen min. \:D/ Det skal vel noe til at det blir lagt ut turreferater av slik kaliber her som bloggen til LordShaft. Jeg holder meg mest i nærområdet på Toten når jeg er ute og kjører. Og så har jeg en patologisk avsky fra å kjøre i regn. Det gjør jeg bare når jeg ikke kan unngå det ute på tur. Starter aldri hjemmefra hvis det regner.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: The world according to Desmo.

Post by supermons »

Gøy å se deg tilbake :)

Mine sykler starter også sjelden tur når det regner ;)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: The world according to Desmo.

Post by Elolz »

Flott å se flere kjente våkner til live. :) Normalt sett er jeg veldig bestemt på at Ducati skal være rød, men for den S4R'en der kan jeg gjøre et unntak, nydelig klassiker! :smt007

Kjører sjelden i regn selv, har først i år kjøpt meg regndress, i tilfelle jeg skulle være uheldig å få en byge over meg på tur. Håper jo egentlig på at den skal bli minst mulig brukt. :lol:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Bra at du ikke er så fastlåst på det med farge Elolz. For det var et lite poeng fra min side at Monster'n ikke skulle være rød. For jeg hadde rød, gul, svart og blå med hvite felger å velge blant da jeg skulle bestemme meg for grå. ;-)
Ellers har jeg trillet en liten tur med Triumph'en i dag. Det er jo så fint høstvær, så da ble det en Totenrunde. For dem fra McSiden er den kjent og trenger ikke nærmere forklaring. Men som en liten service til dem som ikke vet det kan jeg forklare. Totenrunden starter på Lena og går til Reinsvoll. Videre gamle riksvei 4 via Raufoss til Gjøvik. Så går den til Kapp og over Østlia til Skreia. Derfra til Øverskreien og Lensbygda og ned til Lena igjen.
Last edited by Desmo on 06 Oct 2015 16:29, edited 1 time in total.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Skulle ha blogget i helga, men grunnet kluss med forumet fikk jeg ikke logget inn. Så derfor blir det et kort innlegg om Triumphen. Forrige mandag kjørte jeg den bort til GMS i Hunndalen for dekkene nærmet seg faretruende utslitt. Sykkelen var ferdig på onsdag men av x,y og z grunner fikk jeg ikke hentet den før på lørdag. Og da skranglet jeg på bussen bortover, og kjørte ytterst forsiktig hjem igjen på nye Metzeler Tourance. Så pent har jeg ikke kjørt siden sist jeg hadde nye dekk. På søndag var det også vakkert vær, så da tok jeg en Totenrunde i samme forsiktige tempo. Jeg håper å få gjort unna det grøvste av innkjøringa av de nye dekkene før jeg parkerer for vinteren.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Ja, beklageligvis så har det vært noen dager med nedetid. Men vi kommer med en liten tilbakemelding rundt dette snart. Også er det veldig oppløftende å vite at 5. oktober kjører vi igang med ny oppdatering (på høy tid) å vil forhåpentligvis slippe å ha nedetid i framtiden.

Regner med at vi ser langt flere blogg innlegg framover :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jammen ble det ikke en liten Totenrunde i dag. Nå var temperaturen akkurat så høy at jeg kunne kjøre. Under 10 grader,og Triumph'en står i garasjen. Dette kan jo bli årets siste tur for alt jeg vet. Det blir jo ikke varmere utover nå........
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Det blir fort kaldt om dagene. Driten er at temperaturen blir vel liggende på en 5 - 6 grader helt fram til desember. Hvertfall her på Vestlandet.

Det ligger nok an til at jeg blir å pakke vekk sykkelen selv i slutten av denne måneden eller når minusgradene kommer på natten. :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Det er tidlig å bestille time til hjulskift på torsdag. Men så er jeg oppe før fugger'n fiser og reiser på arbeid ca 05.15 om morran. Med piggfrie dekk er det like greit å gjøre det. Holder de vinteren igjennom er det i så fall den siste vinteren de skal sitte på min bil.
Her er forresten noen av kollegene mine;
[youtube][/youtube]
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Du er ikke fornøyd med piggfrie dekk altså?

Informativ å bra video.... Er du med i filmen?
Du er kanskje rette mannen å rådføre seg med da hvis jeg vurderer å spandere på gamlingen en skikkelig snøfreser til jul? Hva ville du anbefalt?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

LordShaft wrote:Du er ikke fornøyd med piggfrie dekk altså?

Informativ å bra video.... Er du med i filmen?
Du er kanskje rette mannen å rådføre seg med da hvis jeg vurderer å spandere på gamlingen en skikkelig snøfreser til jul? Hva ville du anbefalt?

Note4
Var kanskje litt uklar med de dekka. Jeg er ikke misfornøyd, det er bare det at de begynner å bli gamle! Har forresten kjørt piggfritt siden vinteren -88 eller -89.
Nei, jeg unngikk å bli filmet siden jeg er så lite fotogen. :) Hva slags snøfreser tenker du på? Traktorfreser eller sånn liten som man går bak?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Jeg tenkte mest sånn som han kan gå bak, blir så jævlig dyrt å kjøpe han traktor også :lol:

Han blir ikke akkurat yngre, å vi har relativt stor plass på tunet til gamlingen. Det er forjævlig at han må måke alt det alene, nå som sønnene er flyttet ut.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: The world according to Desmo.

Post by Jørgen »

Desmo wrote:Dæven! Her var det lenge siden sist. Og jada, jeg har fremdeles de samme syklene. 06 Triumph Scrambler 900 og 04 Ducati Monster S4R. Ellers har jeg kommet tilbake i arbeidslivet siden sist. Og så er vel det meste sagt. :)
Veldig flotte sykler du har Desmo! Jeg kunne gjerne tenkt meg begge =D>
Ikke bare det at jeg er Ducati-fan, men jeg har også vokst med en far som driver med engelske sykler, så jeg liker Triumph'en din svært godt også :) Nå er fattern Norton-mann, men han har også en Triumph Speed Twin bobber med Norton Atlas motor i.
Jørgen
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Javisst LordShaft! Da er saken klar, det finnes bare en snøfreser! Og det er Honda. De koster en god del mer enn de fleste andre freserne på markedet. Men det du betaler mer for er lettstartethet (ett drag i snora og den brummer, selv etter sommeren), fenomenal kapasitet på å fjerne snø av alle typer og uovertruffen kastelengde. Må få lov til å legge til at du må ha med hydrostatisk drift for da kan du justere farten til snømengde/beskaffenhet. Jeg har min andre 970 HS med hjul nå, men når den sier takk for seg vil jeg ha med belter. Det gjør at freseren ikke reiser seg i dyp snø.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jørgen wrote: Veldig flotte sykler du har Desmo! Jeg kunne gjerne tenkt meg begge =D>
Ikke bare det at jeg er Ducati-fan, men jeg har også vokst med en far som driver med engelske sykler, så jeg liker Triumph'en din svært godt også :) Nå er fattern Norton-mann, men han har også en Triumph Speed Twin bobber med Norton Atlas motor i.
En sykkel for koselige turer i pent tempo, og en for mer inspirert kjøring i lett ulovlige hastigheter. Det er slik jeg forklarer hvorfor jeg har to sykler når folk sier;"Jammen, du får jo bare kjørt en om gangen!"
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply