HSimpson's blogg Gla`nyhet :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by maelling »

Dette er utrolig trist og er til å bli forbannet av at folk ikke får beholde tingene sine i fred. Pussig sammentreff med at sykkelen ble stjålet mens du var på ferie ? Det ser ut som de som stjal sykkelen din gjorde det på "rette" tidspunkt ? Kan være at de regner det som sannsynlig at folk er på ferie nå, og finner det opportunt å slå til mot flere, siden flere biler også fikk gjennomgå.

Mon tro hvem som står bak disse tingene, men jeg merker at jeg har en innebygd skepsis når jeg ser en bil med "LT" og "PL" merke bakpå. Håper du kommer til bunns i det, men faren er vel stor for at sykkelen din er borte for godt. :(
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by pelle »

Trist å høre håper at du får den hel tilbake :evil: Vi skulle hatt lov til å ta rotta på slike mennesker som ikke kan la andres ting være i fred. :twisted:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by inunf »

Kondolerer.
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by hsimpson »

Følte meg litt som utpekt ja, men tok jo bilen til naboen samt var inni flere boder så jeg håper jeg ikke var ett mål.
Det er ingen tegn til innbrudd i garasjen, dvs at enten har de sniket seg inn, hatt en fjernkontroll eller nøkkel, eller så er det noen beboere som har sluppet dem inn med vilje/eller ikke....
Lukter videre litt innsidejobb, ettersom det er på motsatt side av blokken, ned en trappoppgang (inne i blokken), er dør inn til bodene som det heller IKKE er noen tegn til innbrudd på. Litt for tilfeldig spør du meg om at flere dører skulle stå åpne......

Ett lite tips til dere som setter fra dere bikeren før dere drar på ferie, enten koble fra noen ledninger rundt på motoren så den ikke kan startes uten feilsøking, eller min favoritt, løsne forhjulet litt :twisted:
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by hsimpson »

tHaWuLf wrote:Mon tro hvem som står bak disse tingene, men jeg merker at jeg har en innebygd skepsis når jeg ser en bil med "LT" og "PL" merke bakpå. Håper du kommer til bunns i det, men faren er vel stor for at sykkelen din er borte for godt. :(
Må jo si jeg er enig i din skepsis til bilskilt med PL, LT osv..... dessverre må man nesten få si. Er noen kødder som ødelegger for en gjeng andre som bare vil opp å frem på en lovlig måte.

Sykkelen ble stjålet natt til 30. juni (naboen ringte meg og sa ifra). Jeg stakk rett på politistasjonen og meldte fra (selvom sykkelen sikkert alt var over grensa og vel så det). Sjekket posten i dag : 3 dager etter anmeldelsen så henla politiet saken siden jeg ikke hadde sett gjerningsmannen!!!!! ER DE SJUKE??? Hadde jeg sett han, så hadde det ikke blitt noe tyveri men legebesøk på kødden!
Jammen glad jeg betaler nesten 170.000kr i skatt i året, har fått veldig mye igjen for det
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by tshansen »

Åååå fytte grisen!

Slikt kan ikke beskrives med ord! Kondolerer. Dette er faen ikke greit! Hadde jeg fått tak i de som stjal biken min hadde jeg brukket begge armene deres! Såpass de viste til neste gang, at slikt gjør man bare ikke!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by Jeanette »

Herregud så kjedelig! At ikke folk kan la andres ting være i fred :evil: :evil: Håper virkelig sykkelen din kommer til rett i samme stand som den var da den ble stjålet!!!
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by hsimpson »

Jeanette wrote:Herregud så kjedelig! At ikke folk kan la andres ting være i fred :evil: :evil: Håper virkelig sykkelen din kommer til rett i samme stand som den var da den ble stjålet!!!
Ja, sinnsykt irriterende. Kommer den ikke tilbake innen 30.juli, så skal jeg få oppgjør fra forsikringsselskapet. Håper bare de gir meg en fornuftig sum.
Tror ikke jeg gidder å investere i en ny sykkel så lenge jeg bor på denne addressen, har allerede startet å kikke etter ny plass med privat garasje :twisted:
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by Jeanette »

Helt utrolig hvilke tiltak man må gjøre for å kunne ha sine egne ting i fred.. :roll:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by tshansen »

hsimpson wrote:
Jeanette wrote:Herregud så kjedelig! At ikke folk kan la andres ting være i fred :evil: :evil: Håper virkelig sykkelen din kommer til rett i samme stand som den var da den ble stjålet!!!
Ja, sinnsykt irriterende. Kommer den ikke tilbake innen 30.juli, så skal jeg få oppgjør fra forsikringsselskapet. Håper bare de gir meg en fornuftig sum.
Tror ikke jeg gidder å investere i en ny sykkel så lenge jeg bor på denne addressen, har allerede startet å kikke etter ny plass med privat garasje :twisted:
Du får igjen det du ga for den! Så lenge de ikke trekker noe på at du ikke har "sikret" den nok eller ja! De er vel kjent for å prøve seg på noe! Men ja, bare å stå på ditt. Prøver de seg på noe er det bare å si at jeg hadde jo det. Men som du ser så er sykkelen borte!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by hsimpson »

Restene av låsene ligger fortsatt i garasjen, så da får de bare ta seg en tur å se selv.
Han jeg pratet med når jeg ringte forsikringen sa jeg fikk halv egenandel siden jeg hadde låser på den.
Satser på ett rettferdig oppgjør, selvom jeg nok går tapende ut når du begynner å legge på ting som styling, 2 nye dekk, nytt drevkit, omregistrering, 2 stk låser osv. Blir noen kroner ut av slikt også :-k
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by tshansen »

Dette skal nå du få dekket. Du har vel gjerne kviteringer på at dette er kjøpt inn!?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by hsimpson »

Det er det som er drit, har jo ikke kvittering på så mye. Samler jo ikke akkurat på sånne ting, mulig jeg klarer å spa frem noe, men.....
Finnes jo bilder av den med utstyret samt en liten worklog til og med.......
Førte hvertfall opp ting, så får jeg se hva dem sier. Kjøpssummen var jo også lavere siden det var ting som måtte utbedres på sykkelen. Mao. så skulle jo kjøpssummen vært høyere....skiftet begge dekkene, ett hjullager og kjede og drev.
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by Jarle »

Trodde forsikringspengene ble regnet ut fra listepris og ikke pris du ga...
Mulig forskjellig på bil og mc?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: HSimpson's blogg STJÃ…LET : YZF R6 BLÃ…/HVIT KK6028 !!!!

Post by hsimpson »

Jarle wrote:Trodde forsikringspengene ble regnet ut fra listepris og ikke pris du ga...
Mulig forskjellig på bil og mc?
Ja, aner ikke jeg. Men forsikringselskapet sa vi skulle se på hva sykkelen lå til på nettet. Hmmm, kommer an på hvilken stand den er i ellers da. Ligger jo alt fra 55 til 80 på nettet.
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Post Reply