Alas, ny sesong endelig!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by erazar »

Legg Karmøyturen til der hvor Juli begynner å trekke over i August så får dere en suzuki ekstra med i følge :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Når det blir tur er vel helt åpent enda, det blir forhåpentligvis flere turer! Det var ihvertfall helt konge ifjor!

Ellers har det vært en finfin dag. Kjørt sykkel til jobb, det var kaldt men det får gå. Etter jobb var jeg å spilte squash med noen kollegaer så har vært rimelig sleten nå ikveld. Er litt mye styr å dra med seg jobbklær og treningsklær på sykkelen, men det går nå.

Ellers må sykkelen få seg en liten shining før søndagens eventement, så da blir det en tur til ho farmor på lørdag og en runde med svamp og børste for å få sykkelen til å se noenlunde representabel ut. For å si det slik, jeg misunner dere som ikke har eikefelger. Det er noe dritt å holde rent!!

Angående eksos så begynner jeg å nærme meg en beslutning. Det heller mest mot carbonpotte. Det er nok og det som vil holde seg penest lengst håper jeg. Må dog snakke med en kamerat som jeg håper har en mc-mekaniker på lur, er ikke så veldig lysten på å begynne å rote med oppdysing og sånt på egenhånd. Montering av eksos og luftfilter, samt luftfiltermod'en kan jeg nok klare, men selve oppdysingen med ut og inn med forgasser, nei, det overlater jeg til noen andre tror jeg. Selv om jeg nok skulle klart det selv. Ser på TT-forumet at det er mange som har gjort det før meg og der er nok ikke vanskelig å få råd vil jeg tro.

Har og begynt å sikle litt etter ny plastikk, spesielt framskjerm og høyre sidepanel, men en ting av gangen tror jeg vi får si.

Hei hå!
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by FV »

Rart dere sier at dere skal på tur til Karmøy, når dere faktisk aldri var på Karmøy i fjor! :lol:
Men kjøretur skal vi ordne vettu, ingen problem! Du har telefonnr mitt Øyvind, så det er bare å slå på tråden.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

FV wrote:Rart dere sier at dere skal på tur til Karmøy, når dere faktisk aldri var på Karmøy i fjor! :lol:
Men kjøretur skal vi ordne vettu, ingen problem! Du har telefonnr mitt Øyvind, så det er bare å slå på tråden.
Karmøy, Stord, Helgalandet, Haugalandet, vær glad eg ikkje bare sier "nedover der"...... ;-)

Joda, jeg blir nok kanskje å invitere meg selv på besøk en gang ja......
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by FV »

Jeg skal besøke jentekjæresten min på Os til lørdag, kanskje jeg blåser en tur inn til Bergen :)
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

FV wrote:Jeg skal besøke jentekjæresten min på Os til lørdag, kanskje jeg blåser en tur inn til Bergen :)
Da har du nummeret mitt så du får slenge i vei en sms hvis du vil....
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

Alas wrote:
FV wrote:Jeg skal besøke jentekjæresten min på Os til lørdag, kanskje jeg blåser en tur inn til Bergen :)
Da har du nummeret mitt så du får slenge i vei en sms hvis du vil....
Konge Franke!!! ;-)
Blir kjøring på meg i hele morra. Gi meg en lyd om noen av dere skal kjøre, så møtes vi!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

FV wrote:Jeg skal besøke jentekjæresten min på Os til lørdag, kanskje jeg blåser en tur inn til Bergen :)
På tide at du setter av litt tid til guttekjæresten din i bergen også! Savner de stille rolige kveldene vi pleide å ha. Koselig middag på kinaresturang å snus i solnedgangen :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Imorgen blir det vask og gnukk av sykkelen til søndagen, kan ikke stille med skitten sykkel, det går ikke an. Skal rigge meg til hos ho farmor tenkte jeg.

Ellers blir det nok litt kjøring etter vasken kanskje, kommer litt an på uret.

Ellers har unge lovende gått hen og bestilt seg komplett Yoshimura-anlegg, Dynojet stage 1 og 2 dysekit og K&N filter. Nå håper jeg bare at jeg klarer å få tak i en kar som kan hjelpe meg med oppdysingen. Satser på at akkurat det ordner seg.

Så om ikke så altfor lenge håper jeg er det litt mer godlyd i sykkelen og litt mer puff i mellomregisteret.

Jepp jepp, nå er det på tide å treffe bingen.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

Hei hei....høres ikke dumt ut!! Blir nok meget nice lyd med nye potter.

Skal vel ut å kjøre i dag? Sjekk været!? Send meg ei melding om det blir kjøring på deg i dag! Jeg skal møte en kompis i byen klokken 11 og tar ting derfra ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by FV »

Jeg var på metallfestival i går, så er en smuler redusert. Men regner med at jeg legger meg på hjul om en liten time. Ringer deg når jeg er på båten Lord, siden du er ute på tur. Skal du også ut å lufte dyret i dag Alas?
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Jeanette »

Gratulerer med dagen! :)
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by carboy »

Gratulerer med dagen.
-Carboy-
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Gorgeous »

Grattis med dagen!! :D
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Da var unge lovende tilbake i gamlelandet. Har hatt fem fine dager i Sør-England med min "gamle" mor. Hun fikk flybillettene som julegave slik at hun kunne få besøke en slags dyrepark som hun hadde veldig lyst å se. Var veldig kjekt å glede henne slik. Og det dryppet jo litt på den greie sønn og..... ;-)

Vi fløy til Gatwick torsdag kveld og kjørte med leid Saab 9-3 TiD til Portsmouth første kvelden. Mørke og venstrekjøring, høyreratt osv var en litt ekkel kombinajson, men det gikk nå det og. Fredagen gikk det mye bedre siden det var dagslys. Da kjørte vi til Torqay, lørdag til Penzance og Land's End. Søndag kjørte vi tilbake til Bournemouth før vi ankom Dover mandagen. Igår kjørte vi tilbake til Gatwick og fløy hjerm. Har kjørt masse, ca 1100 miles (177 mil ca.) og kost oss veldig, god mat og flott vær. Har masse bilder, men det får komme senere, ligger på kameraet til ho mor.

Ellers kan jeg jo si at jeg har vært innom en mengde med mc-butikker og de har jo bare et utvalg som vi her i Norge bare kan drømme om! Fy flate så mye fett jeg har sett. Fra spesiallakkerte B-king'er, Gixxere i Rizla klær, via håndbygde custombygg til det som må være rosinen i pølsen, en Desmocedici RR. Fy flate for en sykkel, MYYYYE penere i virkeligheten enn på bilder ihvertfall!

Ellers ble det nye hansker, ny hjelm, goggles, bukse og jakke....

Hansker
Image

Hjelm
Image

Andre siden
Image

Nesten matchende goggles
Image

Buksen husker jeg ikke navnet på i farten, men det er en slags jeans med kevlar eller noe slikt noe forsterkninger på baksiden av lårene, stumpen og siden av lårene pluss knebeskyttere, men den blir nok kun brukt til finværskjøring inn til byn for å nyte en is eller noe slikt.

Og til slutt jakken som en stakkars ku måtte gi sitt liv for, hadde aldri trodd at jeg skulle passe inn i en Dainese jakke, men den passet den gitt, om enn litt trang på de feile stedene......
Image

Og baksiden
Image


For ordens skyld, det er ikke meg på bildene ;-)

Ja, det var litt oppdatering sålangt.

Å ja, det ser ut som om eksosanlegget kommer i posten imorgen, o lykke!!!
Post Reply