Alas, ny sesong endelig!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

Takk for besøket i dag kjekken ;-)

Alltid like hyggelig. Artig å slå av en prat igjen :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Som jeg skrev i bloggen sin, alltid kjekt å preike piss.

Fikk meg en finfin tur etter avgang fra Casa D'Lordshaft. Kjørte til Arna og videre til Nestun, forbi Rådalen og gamleveien (?) til Kalandseid og videre til Os. Derfra gikk turen over Fanafjell før det var hjem over Sandlis og Søreide og gjennom Fyllingen. Knallvære, men tror jeg må funnet den mest skyggefulle veien av dem alle, for jeg var nesten blåfrossen når jeg kom hjem. Men men.

Etter å spist middag bar det til besøk hos farmor, er der ofte om søndagene, er som regel kaker, boller eller vafler å få så da er det kjekt. Idag var store deler av familien samlet så det var ekstra kjekt.

Nå er det snart bingen før en ny arbeidsuke står for døren. Skal bli godt å kjøre sykkel på jobb imorgen gitt!
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by KiM »

Gamleveien = Kismul kanskje? Fanafjellet mangler en del sol pga vegetasjonen, men Nesttun, Rådalen, Sandsli, Søreide og Fyllinsdalen burde vel alle være solrike steder så da har du ikke kledd deg godt nok :P [-X
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

eneRmiK wrote:Gamleveien = Kismul kanskje? Fanafjellet mangler en del sol pga vegetasjonen, men Nesttun, Rådalen, Sandsli, Søreide og Fyllinsdalen burde vel alle være solrike steder så da har du ikke kledd deg godt nok :P [-X
Meget mulig det er Kismul det heter, kjørte inn bak Fana Kirke og kom ut med MB Auto på Kalandseid.

Nja hele veien til Arna og videre til Nesttun var det lite og ingen sol. Rådalen var greit, men derfra og over til Kalandseid kjørte jeg på "feile" siden mtp på solen. Men fra Sandsli og hjem var det ikke så ille nei, men da var frosten allerede kommet. Kunne nok kledd meg bedre ja. Blir nok å ta litt ekstra på imorgen tidlig.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by knetrom »

Alas wrote:Kjørte til Arna og videre til Nestun
Hvis du har svart sykkel og svarte/mørke klær så passerte jeg deg på Haukeland i firetiden! Legger godt merke til DRZer, er veldig sugen på en sånn selv ;) Selv kjørte jeg bil..
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

knetrom wrote:
Alas wrote:Kjørte til Arna og videre til Nestun
Hvis du har svart sykkel og svarte/mørke klær så passerte jeg deg på Haukeland i firetiden! Legger godt merke til DRZer, er veldig sugen på en sånn selv ;) Selv kjørte jeg bil..
Svart sykkel, mørke klær og litt blått på hjelmen. Stemmer med tidspunktet så det kan godt ha vært meg ja. :)
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Idag ble sykkelen brukt til jobb for første gang denne sesongen og det var jo helt fortreffelig å kunne snike litt i køen og benytte seg av samkjøringsfeltet på flyplassveien. Selv om det var bikkjekaldt i morges.

Ellers går det mer og mer mot kjøp av eksos, heller nok mot en potte i karbon, det passer seg nok bedre på sykkelen, kommer dog litt an på hva mellomlegget blir, jeg er ikke så forfengelig.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by KiM »

Ekstremt deilig å kunne bruke 2+ i rushen. Her om dagen kjørte jeg alene i bilen og foran meg var det et gammelt ektepar som stod i rushet. Da var det kø langs hele flyplassveien fra Sandsli til Lagunen. Så og si ingen biler i 2+, men de lå foran meg hele veien til Lagunen...Hvorfor ikke legge seg ut i samkjøringsfeltet!? Snodige folk. Det som er mest digg er når det er kø fra Gaupås til Vågsbotn og så bare triller du forbi med sykkelen hele veien :D Sikker på at du sparer 20 min på den strekningen der om du har sykkel.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by KiM »

Ble faktisk sittende å lese bloggen din i nesten en time jeg nå :P Fra bachelor til svalbardtur, to sykkelkjøp, et uhell, tur sørpå, tur i Rolvsvågen osv osv :P Så ut som en flott tur dere hadde med FV og fz1fazer, så melder meg glatt på den i år om det lar seg gjøre! Du er flink å skrive, det skal du ha, og veldig kjekt å lese bloggen. Nesten som å følge med på 24 dette her, bare må lese en side til...nei, en side til...okay, EN side til... :lol:
ingen KiM, ingen kos
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

Ja det blir ett par turer nedover å hilse på stian og frank i sommer også. Så da er du hjertelig velkommen til å hive deg med. Det er uten tvil en av de bedre turene jeg har hatt. \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by KiM »

Bare å si ifra :D Jeg er med på det meste :roll: :twisted:
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Lest hele bloggen? Jøss, jeg er imponert. Kjekt at du fant det interessant, skal prøve å følge opp. :D

Og tur til Karmøy må du være med på, det blir bra greier!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

jeg må spørre...hva er den avataren din Øyvind? Er det fra noe kjent greier, eller er det bare en som er på vei å skal sette seg på en slags futuristisk sykkel!? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Sett Akira? Første japanske filmen jeg så, til dels voldelige greier. Artig film, japanske filmer er sprø greier.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by knetrom »

Se der ja, jeg trodde han gikk FRA sykkelen, jeg! Og sykkelen ser ut som en futuristisk sykkel, bare sånn de trodde framtiden skulle bli på 80-tallet. Og den er knekt på midten. Likte ikke helt at du skryter sånn av bloggen, enerkim, jeg er lett påvirkelig og kommer sikkert til å lese alt en dag jeg også nå.. :roll:
Post Reply