Alas, ny sesong endelig!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by erazar »

Fet hjelm! Alt du har kjøpt så vel egentlig bra ut :) Gratulerer!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by KiM »

Hva kostet de jeansene? Gleder til å treffe deg igjen nå med alt det nye utstyret :D
ingen KiM, ingen kos
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by inunf »

Feit hjelm! Er det billig med kjøreutstyr i UK?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

=D>

Kjempe...På tide å lufte doningen å posere med nye kjøreutstyret ditt nå! ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by knetrom »

User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Erazar: Takk! :D

Kim: De kostet vel £100 så direkte billig var dem ikke, men de er forsterket med kevlar på utsatte steder, pluss knebeskyttere.

Inunf: Takker, tja, nå har jeg ikke sjekket hva ting koster her i landet da. Men sånn rent opplevd pris synes jeg ikke det var så gale. Hjelmen ligger omtrent på det du finner den til i utenlandske nettbutikker, men jeg slapp jo moms og frakt så litt besparelser ble det nok. Såklart, det hadde vært billigere å latt være å kjøpe det, jeg har jo kjøreutstyr, men men......

Lordshaft: Joda, doningen skal luftes idag, blir nok en tur på torget ikveld tenker jeg hvis været holder. Selv om sykkelen er dritten som bare det!

Morten: Nei, det er nok ikke dem, men disse http://www.frank-thomas.co.uk/cgi-bin/f ... out%20Jean

Image

Også glemte jeg jo helt det som nesten er det beste av alt jeg kjøpte

Image

Fannypack! Virker dønn solid. Gleder meg til bruke den, der har jeg plass til mobil, lommebok, kamera, blodsukkerapparat osv. Var masse annet fra Kriega jeg kunne tenkt meg, men de er ikke akkurat billige..

http://www.kriega.com/pages_uk/products ... meset.html

Vet ikke om det var på nettsiden deres det stod at de først designer et produkt så ser de hva det koster å produsere det, sånn tankegang liker jeg!
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by knetrom »

Du kommer til å se sharp ut med jeans, skinnjakke og crosshjelm! Viktig å ta seg bra ut på sykkel :P
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

Alas er mannenam i rukka dressen....så spørs om det ikke blir hakket mere snop nå som du har "pynta" deg i kleskolleksjonen ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Gorgeous »

Oi her har du handlet mye fint! =D> Hørtes ut som en fint tur, og grei shopping hih :D Du må få tatt et posørbilde av deg og biken nå ;-) Grattis med mye tøft!!
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Posørbilde? Nja, kanskje med ny eksos på plass...

Ellers er det lenge siden det ble skrevet noe her gitt. Har ikke skjedd så masse egentlig. Ble ALT for lite kjøring 17.maihelgen. Men jeg var nå i båt i nesten sju timer den 16. med grilling og fint vær attåt. Koselig det. På kvelden skjedde det ikke så mye igrunn, satt med noen venner og så litt på MGP. 17.Mai var det family-time og det ble ikke godt tatt imot at jeg kanskje ville kjøre sykkel så det ble nedtemt.

Driver ellers og kjører på jobb med sykkelen, det er ikke alltid like greit her i Bergen, men jeg priser meg lykkelig over å ha skikkelig gore-tex klær. I dag var det skikkelig pissregn, som vi sier her i byn.

Ellers er eksosanlegget mitt kommet. O lykke! Det er så tøft atte! Fått time til oppdysing den 3.juni så jeg blir vel å hive på eksosen og filteret neste helg. Gleder meg som en unge på julaften! Skal forsøke å dokumentere prosessen grundig.

I helgen blir det heller ingen kjøring da jeg skal på hytten og leke meg med motorsag og nyinnkjøpt kløyvøks. Kan jo bli litt artig det og. Blir ingen båtkjøring desverre for noen helv….er har stjelt motoren vår for andre gang på to år!! Begge av merket Yamaha, så nå sier jeg til min onkel, som vi eier båten sammen med, at vi får kjøpe en Suzuki i stedet.

Jaja, dett var dett!
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by KiM »

Eller en Mercury, de bråker så mye at ingen stjeler de :P

Hvor stor motor snakker vi?
ingen KiM, ingen kos
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by knetrom »

Lag til noen klistremerker med Daihatsu eller noe på, så skal du se den får stå i fred ;) Men på den seriøse siden så er sånt utrolig irriterende! Tyveri av/fra båt har det med å forbli uløst dessverre..
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Irriterende er bare forbokstaven. Første motoren var en 50 hester, den ble tatt mens båten lå på land, den nye var en 60 hester som de tok mens båten lå på vannet. Det er jo nødt til å være en bande på minst tre stykk, de veier jo gode 100+ kg og er ikke så letthåndterlige at det gjør noe.

Men men, får vel mesteparten igjen på forsikringen, men det er plagsomt likefullt.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by tshansen »

Alas wrote:I helgen blir det heller ingen kjøring da jeg skal på hytten og leke meg med motorsag og nyinnkjøpt kløyvøks. Kan jo bli litt artig det og. Blir ingen båtkjøring desverre for noen helv….er har stjelt motoren vår for andre gang på to år!! Begge av merket Yamaha, så nå sier jeg til min onkel, som vi eier båten sammen med, at vi får kjøpe en Suzuki i stedet.
Jeg oppfordrer deg på det sterkeste til å utøve forsiktighet ved bruk at motorsag og kløyvøks!! Noe sier meg at du vil få bruk for alle fingrene ved senere anledning og du har bare 10 ;-)

Få stjålet motoren sin er like forbanna festelig hver gang! Hvor ligger denne båten som er blitt "plyndret" ?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Forsiktighet ved bruk av motorsag er selvsagt, har både vernebukse og vernestøvler. Gjør ingenting uten for å si det slik.

Hytten ligger på et sted som heter Askvoll, ca 50 minutt vest for Førde i sunnfjord. Var visst ti motorer i området som var tatt!
Post Reply