Alas, ny sesong endelig!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by tshansen »

Godt å høre du er oppe å går.

Kjekt med nye utfordringer, både i jobb og privat.
Nedoverski er aldri feil, selv om det ikke er for alle, er det utrolig gøy å lære seg. For ikke å snakke om kjøre når en begynner å få det litt til.

Er selv på vei inn i ny jobb. Alt er ikke helt avklart enda, men det kommer ett tilbud i løpet av dagen jeg skal vurdere. Ser på dette som en gylden mulighet til både egen utdanning og videre i jobbsammenheng.

Det blir nok mange iser på torget når sesongen begynner. For ikke å snakke om at vi må få til en langt tur igjen slik vi hadde i fjor. Tenker fortsatt mye tilbake på turen vi hadde la med FV og FZ1Fazer. Det frister veldig til gjentagelse.
Min kjære bror har endelig fått ny ramme på sykkelen sin og den står ferdig klar til henting. Så han også blir nok med på en tur eller 2 til våren ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by Alas »

Vi må no se om vi ikke får en guida tur litt søranpå til sommeren. Var jo knall det!

Idag har jeg vært på fjellet og kost meg glugg ihjel! 15 blå, men strålende sol og bare knallføre, ikke så altfor mye folk og kjekt selskap. Helt Konge!! Det der skigreiene er jo bare helt utrolig artigt, neste like gøy som MC, men bare nesten. Også er det kjekt å ha noe som korter ventetiden til vi har bare veier, og levelige temperaturer i luften.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by tshansen »

Ja jeg har allerede booket flere turer med FV ned på "landet". Så det skal nok bli ei råd med. Har allerede 5 påmeldte kanskje 6 når den tid kommer.
Så da blir vi litt flere og forhåpentligvis kanskje ei overnatting er på sin plass også! Må da finnes en billig camping eller noe slikt vi kan lure oss inn på der nede.

Ja det er utrolig artig med ski! Hvertfall når været er på våres side. Og at der ikke er for mye folk. \:D/ Men slik som været har vært i bergen denne helga må jeg si at det har kriblet noe sykt etter å få ta fram sykkelen ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by FV »

Jeg skal selvsagt kjøpe inn malerkost til Øyvind også!
Fikk forresten vite at den ene snekkeren hadde falt ned fra taket på fredag og de måtte hente ham i ambulanse. Gikk heldigvis bra, så han er på beina igjen på tirsdag. Så det er stor mulighet for at jeg har gode overnattingsmuligheter til sommeren.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by tshansen »

Au da, uheldig snekker er ikke bra ;-) godt å høre at alt gikk bra og han er tilbake å gjør jobben ferdig ;-)

Ja du kan ta deg i ræva på at jeg og madammen kommer til å hive oss på syklene å komme ned for både innvielse av hus og gjesterom :lol:
Øyvind, kan male, jeg får ta meg av noe annet. JEG MALER IKKE!!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by FV »

Du kan få kna skuldrene til Øyvind når han er ferdig å male, så kan du komme med kalde øl etterhvert som vi jobber :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by tshansen »

Haha...dagens latter! Jeg kan godt servere øl, men det fra lenestolen hvor nettopp jeg skal sitte å nippe og komme med slag plan og fordele arbeidet ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by Alas »

Jeg kan male, jeg liker det ikke så veldig godt og jeg er ikke så veldig god, men jeg kan hvis jeg må…. Jeg har dessverre et problem med stiger, jeg liker meg ikke noe særlig mye bakkenivå… Og jeg vet ikke om jeg klarer en Ålesunder som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, faren hadde vært overhengende at han hadde fått seg et strøk han og.....

Ellers er en tur med overnatting et greit alternativ da en får med seg litt flere veier og litt mer sosialt på kjøpet. Det må vi se om vi ikke får til.

Gårsdagen var som sagt helt konge, skal til Geilo neste helg med jobben, vi er 150 stk som skal opp og herje på Highland. Blir gøy!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by tshansen »

Hahah det hadde blitt bra krig med maling som forsvarsmekanisme da ja ;-)

Gleder meg til våren, så vi får samlet oss og kjørt litt sykkel igjen. Helt utrolig hvor godt jeg husker den "lille" turen vi hadde ned. Tørr ikke tenke på hvor bra det blir om vi får 2 - 3 dager der nede :)

Geilo er veldig bra! Eneste som er litt minus er at du kan ta ett trekk opp, kjøre ned en løype og rissikere at du må gå bort til trekket igjen! Men er du litt bevisst klarer du å unngå dette ;-)
150 stykk som skal opp å lage leven, det hørtes fantastisk morro ut. jeg skal til Loen på byggmesse! Der blir det drikke around the clock hehe. 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, nytt skiltoppheng og litt pjatt

Post by Alas »

Nok en gang lenge siden det ble oppdatert her gitt, blir nok kanskje litt flinkere nå som sommeren og mc-livet begynner på nytt.

DRZ'en begynner nå så smått å bli klar for første tur. Oljeskift skal tas idag også er det ut på tur. Gleder meg!

Ellers er planene klare for hva som skal gjøre med sykkelen iår. Det blir fullanlegg, oppdysing og nytt filter. Nye blinkers må jeg og ha siden de jeg har nå ikke er vanntette.

Så kanskje de av dere som leser vil komme med noen velmenende meninger angående valg av anlegg?

Det er igrunn bare to anlegg som alternativer og det er Yoshimura sine RS-2 og RS-3 anlegg. De passer både i pris og det er Yoshimura de fleste på blant annet Thumpertalk bruker på sine DRZ, har jeg inntrykk av.

Akra er for dyrt, Arrow for stygt, Big Gun hadde et, men det koster jo nesten det samme som Yoshi sitt....

Men spørsmålet er hvilket av de to jeg skal gå for? RS-3 er litt grovere både i dimensjoner og i lyd visstnok, men da må jeg ofre passasjerfothvilere og lage en brakett visstnok, mens RS-2 smetter rett på plass. RS-2 er og å få med carbonpotte.

Image
RS-2 Carbon

Image
RS-2 Alu

Image
RS-2 Alu

Image
RS-3

Jeg heller litt mot RS-2 i carbon jeg da, passer liksom best med sykkelen.....

Ellers har jeg komt over en side som selger masse deler til Supermotos, blant annet bagasje, jeg trodde jo at jeg aldri kom til å klare å få meg noe som helst bagasje på en DRZ, men der tok jeg feil gitt, mange lure løsninger er å finne her...

http://www.motostrano.com/

Ellers er det ikke så mye å fortelle, livet går nå sin vante gang.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by knetrom »

Ofrer ikke fothvileren for et eksosanlegg! Og RS-2 ser mer moderne ut uansett. Tror jeg hadde gått for alu egentlig :-k
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by carboy »

Går denne bra eller? og er det bra lyd i disse DR-Z'ene? :)
Så veldig fin ut forresten
-Carboy-
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Alas »

Alu eller carbon ja, det er ikke lett å bestemme seg. Får forhøre meg med noen som har bedre estetisk sans enn meg tror jeg. Og det blir nok 90% sikkert et RS-2 anlegg.

Om de går bra? Nei, egentlig ikke, men de går fort nok for min del. Jeg har kjøpt den for å lære meg å kjøre sykkel, for å forsiktig flytte grensene mine. Det er ikke sykkel som innbyr til de store hastighetene og det passer meg bra. Joda skulle gjerne hatt 100-150 hest til, men da hadde det ikke vært en dag uten at jeg hadde bikket 200, nesten garantert. Dessuten er det en glimrende sykkel til og fra jobb. Nå når jeg kan få noe bagasjeplass på den og så blir den helt perfekt til akkurat det. Også skal jeg bruke den til å lære meg å kjøre på bakhjulet.

Lyden er ikke allverden orginal, det er derfor jeg vil ha noe med litt mer lyd..... Effektøkningen er minimal med kun anlegg, dyse og filter, dog får en visst en bedre effektkurve, men jeg forventer ikke mirakler.

Oljebyttet ble utført uten problemer, ikke lakk den etterpå heller. :D Så nå kjører den rundt på ny mineralolje fra Motul, aner ikke om det er bra eller dårlig merke, var nå dyr nok ihvertfall, men men.

Etter oljebyttet kom tiden endelig til årets første tur og du verden så kjekt det var! Så nå håper jeg det blir klokket noen mil i helgen. :D :D
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by carboy »

Synes virkelig Carbon gjør seg på den sykkelen som er svart.
Hører ialefall at du har valg riktig sykkel for DEG som begynner sykkel, det er bra.
-Carboy-
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Alas, ny sesong endelig!

Post by Valfar »

Alas wrote:Oljebyttet ble utført uten problemer, ikke lakk den etterpå heller. :D Så nå kjører den rundt på ny mineralolje fra Motul, aner ikke om det er bra eller dårlig merke, var nå dyr nok ihvertfall, men men.
Har Motul på min og. Var det de selger hos Spinnin Wheel, så jeg regner med at kvaliteten er mer enn bra nok :) Og jeg fant heller ikke lakkasjer på min etter jeg bytta nå for første gang selv! Har vel sjekka ca hundre ganger :P
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
Post Reply