Sorrow's Blogg [TEST FILM]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Sorrow's Blogg [TEST FILM]

Post by sorrow »

Ja, får kanskje hive inn en slik blog jeg og.

Er tjue-ti år (pluss litt) og kjører en Honda 900RR 2001 modell:
Image

Har kjørt sykkel i noen år, 8-10 år eller noe. Starta med en sliten Honda VFR 1996 som hadde gått over 100 000km når jeg tok over den. Den gikk som ei klokke og hadde _nesten_ aldri trøbbel med den, utenom en regulator som røyk. Kjørte mye tur og med passasjer, men ble mer og mer kjøring på bane etterhvert derfor ny og sportsligere sykkel.

Har kræsja to ganger på bane, en gang i deposvingen på Rudskogen med viffern grunnet oljesøl på bakdekket og en bakhjulsslipp på ACR(avatar bevis).

Ellers bare en bot. Den ble stor, max bot for 115 km/t i 80-sona, men dem var litt greie og skrev ned hastigheta. Kunne vært uten lappen ellers.

Ellers så har jeg kone og barn og en unge underveis.
Last edited by sorrow on 13 Jul 2008 17:07, edited 2 times in total.
CBR 900 RR 2001 Silver
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Revna skinndressen eller :wink:
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Etter sist kræsj så kreves det litt mekking før jeg kan kjøre noe igjen. Men med økonomien litt skeiv om dagen så må jeg nok drøye det til neste sesong ser det ut til.


Må ha følgende:
  • Gasshus, ca 1100 kr
    Gassvaiere, ca 800 kr
    Clip-on, ca 1500 kr
    Velte-sopper, ca 1000 kr
    Kjøredress, ca 9000 kr
    Hansker, ca 1000 kr
    Endelodd, ca 500 kr
    Blinkers, 700 kr
Totalt vel 15 lapper som jeg ikke har :evil:

I nødstilfelle så holder det med gasshus og clip-on tenker jeg. Får vel kjøre litt i gore-tex utstyret som har ligget i noen år.
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Gixxerman wrote:Revna skinndressen eller :wink:
Det kan du trygt si ja. Hadde en Dainese K to-delt dress. Den gjorde forsåvidt jobben, men glidelåsen revna på høyrearmen. Satt en stund og lurte på om jeg skulle klage på den, men skeit i det. En kræsj i 130-150 så skal vel ikke dressen akkurat se ny ut etter på :lol:

Kan se om jeg kan hive ut noen bilder av dressen hvis folk er interessert i å se åssen en slik ser ut etterpå. Dress og hansker ble ødelagt og delvis hjelm mens støvlene klarte seg noenlunde.
CBR 900 RR 2001 Silver
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Enkelte individer sier at Dainese skal være så bra, så det kan være tilfeldigheter. Kan ha vært en produksjonsfeil på akkurat din, eller ikke. Hvem vet ?
Kan ikke vite hva som er bra før man har prøvd seg selv som crash test dummie :)
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Den dressen var vel sånn midt-på-treet prismessig. Satser på å bestille en slik en i vinter:
http://shop3.webmailer.de/cgi-bin/ePage ... 047218&2D1

Skal være toppmodellen til Arlen Ness. Blir enten rød eller grå tipper jeg. Blir også grei pris faktisk:

8200 NOK - tysk mva + frakt + norsk mva = 8600 NOK ferdig døra.
Sikkert etter 10 uker i tollen med mye mas frem og tilbake... :evil:
DEN NORSKE TOLLEN SUGER P**KK.
CBR 900 RR 2001 Silver
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvem er forhandler av Arlen Ness i Oslo og omegn forresten ? Trenger en ny dress selv, men jeg skal ikke handle uten å ha prøvd først, IGJEN ! Dreit meg ut med den jeg har nå :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Du skal ikke ha deg dainese dress igjen altså?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Duells er importør for Arlen Ness. Sjekke http://www.duells.no for forhandlere.
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

LordShaft wrote:Du skal ikke ha deg dainese dress igjen altså?
Nope! Selv om dressen forsåvidt gjorde jobben så gjorde den jobben bare 95%. Jeg mener at den glidelåsen ikke burde revnet. Kan hende jeg er helt på jordet men sånn er det. Blir en hel-racing dress fra Arlen Ness. Litt på grunn av at jeg har to kompiser som har kjøpt og det er enklest pga av størrelse, slipper å finne en dress og prøve siden jeg vet hvilken jeg må ha.
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

en god dress er en god forsikring. De ekstra kronene man la til for en god racingdress er fort glemt når man går ut av sandfella.
Har brukt Dainese Safety-pro og T-age, begge var toppmodeller når jeg kjøpte dem. Det er mye ekstra sikkerhet bygget inn i disse i forhold til billigere modeller.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Men greiest med todelt om man ikke bor på banen hver dag da. Hver gang det blir stopp så angrer jeg på at jeg ikke kan få av meg jakka, og ikke har jeg noen lommer.
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Jo enig i at en to-delt er mer praktisk. Men føler at en heldress er sikrere og jeg for heller hate litt mer når det blir tungvint med heldress. Smak og (u)behag :wink:
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

pelsen wrote:en god dress er en god forsikring. De ekstra kronene man la til for en god racingdress er fort glemt når man går ut av sandfella.
Har brukt Dainese Safety-pro og T-age, begge var toppmodeller når jeg kjøpte dem. Det er mye ekstra sikkerhet bygget inn i disse i forhold til billigere modeller.
Neste gang jeg går ut av sandfella skal det jammen meg være racingsykkel eller i det minste racing-kåper på plass :!:
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Gixxerman wrote:Men greiest med todelt om man ikke bor på banen hver dag da. Hver gang det blir stopp så angrer jeg på at jeg ikke kan få av meg jakka, og ikke har jeg noen lommer.
kjøredress på vei og racingdress på bane.
Racingdress er treningstøy og lukter ofte akkurat det.
Post Reply