Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Update =>Oljeskift for bil men tallene er de samme
15w40 er mer enn godt nok..... det er den jeg har kjørt med frem til nå(biltema har kun 15w40 mc olje) billig og derfor har jeg heller byttet oftere en anbefalt. Det står jo at 10w40 er standard. i "normalt" klima.... hadde vel kjøpt 0wXX hvis jeg skulle til nordpolen og XXw50 duger vel hvis jeg skal delta i Paris/Dakar..
Stengt tatt ta trenger du ikke styrelåsen... jeg begynte å bruke min når jeg glemte skivelåsen min hjemme... pleier å ha den i en liten veske på sykkelen, men noen ganger var den ikke der og da låste jeg den med styrelåsen... så har jeg droppet skivelåsen untatt når jeg skal på overnattingsturer.. da er det greit med en skivelås (som låser bremseskiven)..

Hvis jeg hadde dratt og sagt ifra hadde de bare sagt "nei vi var ikke bort i den" end of story.

Ingen flere på forumet på Savage.... har møtt 2 andre på Grava... Savagen er ikke akkurat den mest populære sykkelen i Norge... Den er undervurdert av mange.... eller folk ikke vet om den når de skal ha seg en Weekend cruiser....
Last edited by Einar on 19 Aug 2006 00:06, edited 2 times in total.
Du trenger bare 1
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

33.R.P.M. wrote:Ingen flere på forumet på Savage.... har møtt 2 andre på Grava... Savagen er ikke akkurat den mest populære sykkelen i Norge... Den er undervurdert av mange.... eller folk ikke vet om den når de skal ha seg en Weekend cruiser....
Det er 13 stk på finn.no for tia. Var der jeg fant den.
Har digga Suzuki soft-choppere i mange år, men prismessig ville jeg ikke over 30 lapper. Vurderte faktisk en GS650L, men er glad jeg valgte bort den. Så plutselig var det et bilde av en Savage der, og da var jeg solgt.
Ringte til den nærmeste, som faktisk også var den billigste.
Og uka etter så var den min.

Det er vel liten motor, både i HK og utseende, og noe lav toppfart som skremmer bort mange kanskje. Men hadde de visst hvordan bunndraget er så kanskje... og den er jo den fineste Suzuki'n i fasong.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Tekumseh wrote:
Tumbleweed wrote:
Hva mener du?
Jeg har ikke lappen enda, og begynner MC-kurs til uka. Regner med å ha kortet i løpet av september, og da må jeg få låst av styret når jeg parkerer f.eks. på jobb.

Mangler som sagt nøkkelen til styrelåsen. Nå står den innelåst i en garasje, så nå er det mindre sjanse for at den blir stjålet.

Jeg hadde ikke tenkt å bruke egen sykkel på kjøretimene, hvis du trodde det...[/i]
Aha...trodde du mente at styrelåsen måtte være i orden for oppkjøring etc...vel vel... man skal ikke undervurdere folk!
Lykke til, forresten. Tok selv teorikurset hos salige gamle Bjerkans trafikkskole på Steinkjer....
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Tumbleweed wrote: Aha...trodde du mente at styrelåsen måtte være i orden for oppkjøring etc...vel vel... man skal ikke undervurdere folk!
Lykke til, forresten. Tok selv teorikurset hos salige gamle Bjerkans trafikkskole på Steinkjer....
Takk for det. På Steinkjer var alle trafikkskolene fulle, så det blir på Bjørns Trafikkskole på Verdal. Regner med det er greit å kjøre opp i en litt mer 'fremmed' by med tanke på fart og unoter man har etter ei stund med bil.
Man 'må' følge med bedre på vegmerking, skilt osv når man ikke kjenner veiene like godt.

Tror det blir skivelås istedet, var billig og greit det. Var forresten med en skivelåsnøkkel på knippet fant jeg ut nå. En Abus-sak. Men er låsen med.. Nei. Men 300,- for de billigste er det ikke noe å si på.

Tumbleweed er Steinkjerbygg du også eller?
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Tekumseh wrote: Tumbleweed er Steinkjerbygg du også eller?
Var det ja, fra 1977 til 1995... Har fremdeles forbindelser til "(Dr)IT-byen". Skulle du se en grønn engelskmann i nærheten kan det være meg. Bodde noen år i Gamle Kongevei før jeg stakk....
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Du bodde sikkert ikke langt unna Big Moe da, Steinkjers kanskje beste gitarist, som også var innom Prudence før Terje Tysland.

Bjerkan Trafikkskole var den som lå i Skolegata, var det ikke?
Tok mopedførerbeviset der jeg.

Nå fikk jeg mail fra Oslo MC 497,- kr for styrelås. Går vel en hundrings til i porto/oppkrav. + en tusenlapp for å skifte den. Men da bestiller jeg.
Takk for tipset igjen 33.R.P.M.!

Skal høre med en låsesmed først om han kan lage nøkkel som beskrevet på suzukisavage.com først, men tviler på at det går.
Man kunne bruke en nøkkel kalt blank 93 og oppgi serialnr som står på låsen. Mulig det gjelder bare i USA. Høres nesten litt skummelt ut. Må vel ta med vognkort og legitimasjon.
Last edited by Tekumseh on 19 Aug 2006 19:18, edited 1 time in total.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Da har jeg bestilt ny styrelås. 550,- på Verdal Båt-Scooter-MC, får den på torsdag. Har en kompis som er bilmekaniker, så får vel forhåpentligvis hjelp til å bore ut den gamle.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Ja da ble det en runde til med øvelseskjøring. Å det er hærlig!!
De skulle ringe fra trafikkskolen i dag, noe de ikke gjorde, så i morgen må vel jeg ta kontakt. Nå vil jeg begynne opplæringa snart, så kanskje det blir noen kjølige turer før snøen kommer...

Kvelte den for første gang i dag, etter 5 - 6 mils kjøring tilsammen. Skulle ta løs i oppoverbakke, og da trengte den mer gass..
Ellers har jeg trena på krypkjøring og 'kjeglekjøring'. + at det må blåses ut litt. Og lydmessig trenger jeg slett ingen ny potte. Det bråker godt som det gjør. Deilig lyd!

Nå kommer jeg snart med ei nettside om Suzuki Savage: http://suzuki-savage.tripod.com

Her har jeg tenkt å lagt inn link til fisches (datablad), manual, tekniske spesifikasjoner m.m. og starter med 89-modellen, men utvider etterhvert.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Takk for det. På Steinkjer var alle trafikkskolene fulle, så det blir på Bjørns Trafikkskole på Verdal. Regner med det er greit å kjøre opp i en litt mer 'fremmed' by med tanke på fart og unoter man har etter ei stund med bil.
Man 'må' følge med bedre på vegmerking, skilt osv når man ikke kjenner veiene like godt.

jeg kjørte opp i halden, men bor i oslo, men er egntlig i fra Fredrikstad.. han spurte om jeg bodde i området.. sa nei, jeg bor i oslo.. ok,sa han da tar vi en pen rute.. heheh..var ikke nedom sentrum engang.. bare ute på landeveier.. [/quote]
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

RH racing wrote:jeg kjørte opp i halden, men bor i oslo, men er egntlig i fra Fredrikstad.. han spurte om jeg bodde i området.. sa nei, jeg bor i oslo.. ok,sa han da tar vi en pen rute.. heheh..var ikke nedom sentrum engang.. bare ute på landeveier..
Du var heldig da. Håper på noe lignende jeg også. Men som du sikkert vet har vi ingenting her oppe nordom trondheim som kan defineres som sentrum/by, det er landevei og tettsteder alt sammen.

Kjør fra Steinkjer til Trondheim (12 mil), så er det 60 - 80 - 60 - 80 med små unntak av 50 og faktisk 90-sone. Og stort sett ei fil i hver retning. (Overdriver litt, for vegen er vel gjort om litt de siste åra, med tuneller og motorvei.)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Da ringte jeg trafikkskolen i dag. De skulle ringe meg om en evt. ny dato, men kunne nå ikke garantere noe, fordi de som hadde begynt på kurs før ferien enda ikke hadde fått begynt å kjøre i trafikk.... Så disse måtte bli ferdig først. Er store farer for at man må vente til våren likevel....
Men er det travelt, så er det travelt. Ikke noe å gjøre med.

Skal prøve et par andre skoler i morgen, både på Verdal og Levanger.

Har hatt lov å kjøre opp for sykkel i 9 år, også plutselig må det skje på en sensommer/høst. Jeg er litt rar. Men som sagt man har ikke hatt økonomi til det før nå. Og nå er jeg stressa for å få det til. Det står jo sykkel og venter på meg...
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

;) men da er det vel ikke no problem? heh
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

TaTa .. kom i dag.. tok ikke lang tid.

Image
Du trenger bare 1
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

33.R.P.M. wrote:TaTa .. kom i dag.. tok ikke lang tid.
Grattis med nytt deksel!!! Var vel godt å få på det, tenker jeg.
Og nå skal det festes slik at ikke dette også ender opp som en snodig tøffel i chrome... :)

RH-RACING: nei, det ække no problem. Men det å må la sykkelen stå, og kanskje helt til våren... Du vet hvordan det er når man er bitt av basillen..
Kjedelig å kjøre bil når man møter så mange 2-hjulinger etter veien.
Men får håpe det blir ei råd.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?p=62059

I kveld gjorde jeg det godt. Da jeg starta sykkelen ble starteren hengende. Skjønte ikke hva ulyden var før etter et minutt...
Starteren gikk fortsatt da jeg slo av tenninga.
Jeg koblet av starteren og tok trillstart og kom meg hjem.
Koblet av batteriet rett etterpå. Starteren (og batteriet) ble glovarmt, men den berga.
Det er vel 'innslaget' som har fått det? eller?

Tenkte det kunne være startknappen først, men den skal ikke virke med tenninga av...

Håper det ikke blir mange hundrelappene for dette...
Post Reply