Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg - Hornet i garasjen

Post by Tekumseh »

Takk for gratulasjoner :-)
Og Spiritofwinter du får legge ut Kawasaki'en for ordinært salg i stedet.

Kom akkurat på hva som traff meg i leggen en 3 - 4 mil sørom her i går. Kjentes som de store humlene (dronninga på tur etter egnet sted for nytt bol) mitt i leggen da jeg dro den opp på 150 +/-. Nå så jeg på bildene at gummien på slider/bobbin på høyre side er borte. Puig R12 heter de. Glimrende anledning for å ut å kjøre tur i dag... Men det spørs om den er ihjelkjørt eller borte etter E6 i ferietrafikk.
Image

Men iofs Ebay hadde et sett for et par hundre: http://www.ebay.com/itm/PUIG-6378U-Rubb ... 1805874453

Grunnen til at jeg vil ha dem er at de var fine å legge beina på om man vil strekke ut knærne og flytte på trykket på baken på lange turer.

I tillegg oppdaget jeg at glidelås-sømmen har gått istykker på Safir-buksene jeg kjøpte i vinter...
Image
Har skrevet til Biker-Shop på Facebook-sia deres, så jeg håper jeg får reparert de eller får nye.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg - Hornet i garasjen

Post by Tekumseh »

Da forsvant Triumph'en fra gårdsplassen.

Fant ikke gummi-dingsen, men fikk en fin tur - tok en svingete omvei med dårlig asfalt tilbake - så morsomt å kjøre sykkel har det ikke vært siden jeg kjørte Suzuki Savage før jeg tok lappen. :-)

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tekumseh's blogg

Post by tshansen »

Helt knall at du har funnet tilbake til glede meg sykkel! Det er jo akkurat slik det skal være! Noen ganger kan mangel på sykkelglede rett og slett være feil sykkel [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tekumseh's blogg

Post by JK95 »

tshansen wrote:Helt knall at du har funnet tilbake til glede meg sykkel! Det er jo akkurat slik det skal være! Noen ganger kan mangel på sykkelglede rett og slett være FEIL SYKKEL[emoji1319]
freddy123 wrote:
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

tshansen wrote:Helt knall at du har funnet tilbake til glede med sykkel! Det er jo akkurat slik det skal være! Noen ganger kan mangel på sykkelglede rett og slett være feil sykkel [emoji1319]
Det er helt sant! :-) Dette er helt sikkert ikke "den rette" for evig og alltid heller, men akkurat nå er den det. :
JK95 wrote:
tshansen wrote:Helt knall at du har funnet tilbake til glede meg sykkel! Det er jo akkurat slik det skal være! Noen ganger kan mangel på sykkelglede rett og slett være FEIL SYKKEL[emoji1319]
freddy123 wrote:
:-)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Tekumseh's blogg

Post by ojda »

Tekumseh wrote:
tshansen wrote:Helt knall at du har funnet tilbake til glede med sykkel! Det er jo akkurat slik det skal være! Noen ganger kan mangel på sykkelglede rett og slett være feil sykkel [emoji1319]
Det er helt sant! :-) Dette er helt sikkert ikke "den rette" for evig og alltid heller, men akkurat nå er den det. :
JK95 wrote:
tshansen wrote:Helt knall at du har funnet tilbake til glede meg sykkel! Det er jo akkurat slik det skal være! Noen ganger kan mangel på sykkelglede rett og slett være FEIL SYKKEL[emoji1319]
freddy123 wrote:
:-)


Å jeg lurer på: Hva skrev Freddy123 :-k :roll:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tekumseh's blogg

Post by JK95 »

Der kan jeg tenkes å ha quotet Freddy fra en helt annen tråd, bare så han skulle se Lordens, nei unnskyld, TS'ens kloke ord :-#
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Tekumseh's blogg

Post by freddy123 »

Hehe yamahaen var nok litt feil for meg ja, det blir nok ny sykkel på meg neste år [FACE WITH NO GOOD GESTURE]‍♂️

Tekumseh: gratulerer med ny sykkel [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

JK95 wrote:Der kan jeg tenkes å ha quotet Freddy fra en helt annen tråd, bare så han skulle se Lordens, nei unnskyld, TS'ens kloke ord :-#
Da ble jeg litt klokere jeg også, hehe :-)
freddy123 wrote:Hehe yamahaen var nok litt feil for meg ja, det blir nok ny sykkel på meg neste år [FACE WITH NO GOOD GESTURE]‍♂️
Tekumseh: gratulerer med ny sykkel [emoji106]
Takker :-)
Ikke alltid det blir rett nei. Triumph'en var teorietisk perfekt for meg, men praktisk så ble den litt stor og tung til småkjøring jeg gjør 90% av tia. Bra det er lett å bytte da :-)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

Biker-Shop tar inn buksa til høsten, så jeg kan kjøre med den ut sesongen :-)

I dag er det lønningsdag...

Først ble det nytt kikkertsikte til mauseren. Valgte en meget billig iom ikke så stort behov. Montasjeringer på 1" (de forrige jeg hadde var 30mm,) er på tur over dammen, for den nette sum av 300,- kr inkl frakt. Tror fatter'n betalte 1500,- i sin tid for de jeg har nå - internett har forandret prisene på "gadgets." Samme merke, samme utseende.

Image
https://jaktfall.no/produkt/optikk/vort ... ire-v-plex

Ellers er det bestilt 3 nye lager til bakhjulet på Honda'n, samlet sum av 800 + frakt i to forskjellige forsendelser (260,- og 550,-), så det gjenstår å se om det blir moms eller ikke...

Sprocket carrierlageret er 63/22, og hjullagrene er 6204 (uu for dobbel forsegling). Tar vel ei uke eller to, så jeg vurderer å klinke inn et lager eller to fra Biltema (40,- kr stk) mens jeg venter, da det er en stygg skrikelyd der bak.
Skal ned dit og kjøpe depotstøtte og hjullagerverktøy i dag.

Image
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ve ... 000031362/

Image
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... 000028550/

Skylte gjennom radiatoren (utvendig) med avfetting og tannbørste og maaange lite vann fra hageslangen i går, men frykter for at radiatoren må byttes. Bakhjulslager og radiator ble påpekt da jeg kjøpte den. Har ett håp til med radiatoren etter flushing og kjøleveskebytte og nok en utvendig rens:
[youtube][/youtube]
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

Bakhjulslager på høyre side så sånn ut:
Image

Det ble kjøpt "nødlager" for 40,- kr stk på Biltema i påvente på de fra Ebay. Har bestilt alle tre og begge pakkboksene.
Image

Hjullageravtrekkersettet fra Biltema til 400,- funka knallbra, likedant depotstøtta til samme sum - anbefales!

Greide i frustrasjon over å ikke få på plass bakhjulet og miste nysmurte distansehylser på skittent gulv gang på gang - å få knekk på ene blinklyset bak. Håper det bare kom ut av posisjon, da halve er gummi. Ellers går vel det å anskaffe.

Nå må resten av lønna gå til mat og bensin, så neste måneds prosjekt får bli bytte av radiator (sitter med mini-skrujern og retter opp riller og skraper bort grus - det blir bedre og bedre). Framhjulslager skal også sjekkes iom tilstanden der bak - bytter nok uansett til vinteren.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tekumseh's blogg

Post by Trondgv »

Haha, det var faen meg ingen tvil om at det var gåent nei [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tekumseh's blogg

Post by DrGreve »

Tekumseh wrote:Bakhjulslager på høyre side så sånn ut:
Image

Det ble kjøpt "nødlager" for 40,- kr stk på Biltema i påvente på de fra Ebay. Har bestilt alle tre og begge pakkboksene.
Image

Hjullageravtrekkersettet fra Biltema til 400,- funka knallbra, likedant depotstøtta til samme sum - anbefales!

Greide i frustrasjon over å ikke få på plass bakhjulet og miste nysmurte distansehylser på skittent gulv gang på gang - å få knekk på ene blinklyset bak. Håper det bare kom ut av posisjon, da halve er gummi. Ellers går vel det å anskaffe.

Nå må resten av lønna gå til mat og bensin, så neste måneds prosjekt får bli bytte av radiator (sitter med mini-skrujern og retter opp riller og skraper bort grus - det blir bedre og bedre). Framhjulslager skal også sjekkes iom tilstanden der bak - bytter nok uansett til vinteren.
Enhver maskinvareforretning har disse lagrene på lager i SKF ellerr FAG-kvalitet og de koster nesten ingen ting ;)
Mener du skal ha 6203 og 6303 bak og 6004 på begge sider fremme. Kjedehuslager er vel 63/22.
Er det ikke en AEO-forretning i ditt område?
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tekumseh's blogg lagerbytte og en litt sliten radiator

Post by DrGreve »

Glem mine antagelser om hvilke lager du skal ha bak, ser de har endret lageroppsettet fra og med 2004-modellen.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg lagerbytte og en litt sliten radiator

Post by Tekumseh »

DrGreve wrote:Glem mine antagelser om hvilke lager du skal ha bak, ser de har endret lageroppsettet fra og med 2004-modellen.
Jeg så det, det var i god mening, så takk likevel. :-) Det er to stk 6204 bak, og 63/22 i sprocket'en som du sa :-) Tess her på Steinkjer har 6204-lager til en hundring stykket, men 63/22 hadde de ikke noe sted.

Image
https://www.bike-parts-honda.com/pieces ... T+ABS.html

En liten autist hvisker meg i øret at det skal være oem-deler (original, stock - kjært barn har mange navn)... Og han lurer av meg litt for mye penger. Begynte å skru selv for noen få år siden (på bilen) og da viste det seg at oem (Toyota) var mye bedre -og ofte billigere -enn Mekonomen, BilXtra osv. Så har jeg dradd med meg det over i MC-verdenen.

Uansett i går kveld hadde jeg to Biltema-lager for hånden, så bare for at man skal kunne kjøre mens man venter på deler, banka jeg inn dem. Pakkboksen på ene sia så ikke ut heller, men jeg forsøkte å rette opp den og banka den dit - er ikke så farlig når det er midlertidig og man vet om det.
Post Reply