Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Tekumseh - Ny jobb fra 1. mars

Post by Tommas »

Gratulerer med mulighet til fast subsidiering av mc-hobby 8)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh - Ny jobb fra 1. mars

Post by Tekumseh »

Takker for gratulasjoner! :-) Etter 16 år som 100% Barne- og ungdomsarbeider i kommunen er dette en fantastisk fin jobb å gå over til. Den er akkurat som Desmo beskriver - kjempefin jobb med mange forskjellige oppgaver. Nå når firmaet tar over for oss i eiendomsavdelinga blir det litt mer bygg/restaurering og litt mindre småoppdrag, men man blir nok vant med det også - har mye å lære.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Tekumseh - Ny jobb fra 1. mars

Post by inunf »

Gratulerer med ny jobb!


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh - Ny jobb fra 1. mars

Post by Tekumseh »

Innom "grusforumet" og kikker litt - alt for lenge siden sist :-)

Selv har jeg klipt av 60-70 cm med hår og begynt å tilvenne meg den nye jobben som vaktmester, som blir fast om et par uker. Har fått egen arbeidsbil, selv om det er en 15 år gammel Yaris Verso, er jeg kjempefornøyd med det.

Image
Snap fra desember

Image
Arbeidsbil

Er litt urolig for at jeg ikke skal komme meg inn i Halvarssons-dressen jeg kjøpte i fjor, men det ser ut som jeg ihvertfall skal greie å klistre på meg buksa. Må nok ha meg ei tekstilbukse med skinnlapp i baken etterhvert.

Sykkelen har stått urørt foruten en tur på gårdsplassen midt i desember da jeg tok et bilde som kom "på trykk" i Honda Norge's julekalender på Facebook. Det fikk jeg også tilsendt en Honda-buff for i ettertid.

Image
Julestemning hjemme på trappa

Image
Buff som takk for bildet

To-do-list med sykkelen begynner å ta form, men venter enda litt pga temperaturen i garasjen.. Når jeg blir stor skal jeg ha hus og stor isolert garasje.

Ellers går vinteren og PMS med på å like vinteren og bruke den til noe, bl.a. til å gå på ski i naturen.
Image
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Tekumseh - Ny jobb fra 1. mars

Post by Kant1 »

En kjekk oppdatering, og fine bilder :thumleft
Vintern er slett ikke så verst, når du kan eller vil spille på lag med den, enten det er på to hjul med pigg, eller med joggepinner eller pudderplanker under beina.
Men ikke så lenge nå, så er det mars måned, og da ruller nok de første syklene ut fra garasjer og ymse vinteropplag \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by Tommas »

Du har med andre ord "klept håret og fått deg en jobb" :lol: :redface

Deilig å dra fra noen gamle turrapporter og glede seg litt nå :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by Desmo »

Gratulerer med kremjobb. Er greit å til en viss grad være herre over egen arbeidsdag? Det hadde jeg muligheten til da jeg var vaktmester. Nevnte det kanskje sist jeg skrev noe i bloggen din; Var "mester" fire dager i uka på et av kommunens bo- og servicesentere og siste på barneskole/-hage. Takknemlig jobb hele greia. De gamle satte stor pris på det jeg gjorde. På barneskolen var vaktmesteren kul og i barnehagen hylte nesten alle samme da jeg viste meg. En god del av småttisene kom løpende og noen stakk, mens et lite mindretall ikke brydde seg. Da han jeg vikarierte for skulle begynne igjen ønsket jeg ham ett sted som ikke bunnfryser med det aller første. Men når det gjelder vinter; Her har det ikke vært så ille med snø siden 2006! Fy f*** så mye jeg har kjørt med hr. Honda.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by Tekumseh »

Takker :-) Sola fikk snøen til å dryppe fra taket i dag, et første tegn på at vinteren er på hell. Selv om at det aldri er vår her før etter påske, uansett om den er tidlig eller sen. Men som Kant1 skriver, man må spille på lag :-)

Tommas, jeg har fått høre at man skal klippe seg og få seg jobb siden jeg var 14 år ja, hehe, men har jobba fast siden jeg var 20 år. Men det går noe smidigere når håret skal vaskes og tørkes og gres, så jeg sparer 15-20 min hver eneste dag :-) Var godt å få bort manken, og det passa bedre til jobben også (jfr hestehalen i matavfallsbøtta, maling i håret osv..)

Stortrives som vaktmester ja, kremjobb stemmer godt det :-) Var heldig med at jeg gikk på "utprøving" i høst, så jeg fikk tid til å bli kjent med mange av folka før jeg begynte jobben. Følger Desmos anbefalinger om å ha en hyggelig tone - du høster det du sår - så det går veldig bra. Nå i februar er det en del brannvern og egenkontroll, så nå blir man virkelig kjent med byggene. Kjenner også igjen det du sier om at barna kommer løpende. En liten pjokk stoppet meg i butikken en dag og ropte høyt: "Mamma, her er vaktmesteren, du må komme å snakke med han!" :-)

Ser det er "snørekorder," "snøkaos" og "kuldesjokk" mange steder i vinter, men her har det vært noen minusgrader og stabilt nesten hele etterjulsvinteren, men dermed også lite nedbør. Kan tenke meg snødybden er en 20-30 cm her ikring, og det var under halvmeteren på fjellet også. Skiføre og hvitt overalt da :-)

Var på skitur opp til min fars hytte på søndag, 7,6 km hver vei. Hadde ikke vært på hytta på vinters tid på over 15 år, så det var morsomt. Blåste friskt oppe på fjellet, men hadde heldigvis de 10 -12 sekundmetrene med østavind i ryggen på tilbaketuren.

Image

Har også akkurat kjøpt ei kjørebukse på Ebay. Har lett etter billig tekstilbukse med skinn i baken, og fant ei overliggerbukse i England for den nette sum av 850,- (som sikkert nesten dobles med frakt og moms,) men blir billig likevel.

Image
Lindstrands GI-Pants
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by Tekumseh »

Ny fin skitur i går, men bare 5 km denne gangen, på myrene innenfor der jeg har vokst opp. Silkeføre og nydelig vær.
Image

Kjøpte en depotstøtte / triple tree stand på Biltema på lørdag, men ser at det er to problemer med å løfte Hornet'en med den.
Tappen som skal opp i underkrona må være 23 mm (?) den største som fulgte med var 18 mm (finnes på ebay til et par hundre). Andre problemet er at det er fullt av bremseslanger akkurat under der tappen skal inn. Så støtta ligger ute på finn, og blir jeg ikke kvitt den havner den på kvisten til neste gang jeg bytter sykkel.
Må vel investere i en til vanlig depotstøtte tror jeg, så jeg lett kan få den opp i lufta. Så får man snekre seg noe om man skal overhale gaffel ved en senere anledning.
Image
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... 000030177/
Denne passa dårlig...

Image
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... 000028550/
Skulle hatt en til sånn i stedet.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by Tekumseh »

I morges våkna jeg til strålende sol og 15 sm nysnø :-)

Image

Så etter å ha brøyta snø, ble det en litt kortere skitur i dag, en halvtimes tid og 4,3 KM.

Image
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by Tekumseh »

Så var det i gang igjen da. Har sett de 10 ganger siden 1998. Er litt 50/50 om jeg skal dra eller ikke...
Image

https://www.dagbladet.no/kultur/verdens ... n/69554996
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by Trondgv »

Faen, jeg burde virkelig fått til en konsert med Rolling Stones selv..Hadde egentlig en plan om å gå når de var i Oslo i 2014, men da kom en eksamen i vegen.. :redface
EtronX
Posts: 1
Joined: 06 Aug 2009 19:26
MC: Yamaha Fazer FZ6 S Kasserer i S.O.G. MCC



Life is not a journey to the grave, with the intention of arriving safely in a well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming...WOW...What a Ride!!!

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by EtronX »

I og med nicket ditt, Tekumseh, er det vel på sin plass å legge ut noe av det han sa i sin tid. Verdt å lese, samt tenke over for alle [emoji16]


So live your life that the fear of death can never enter your heart.

Trouble no one about their religion; respect others in their view, and demand that they respect yours.

Love your life, perfect your life, beautify all things in your life. Seek to make your life long and its purpose in the service of your people.

Prepare a noble death song for the day when you go over the great divide.

Always give a word or a sign of salute when meeting or passing a friend, even a stranger, when in a lonely place.

Show respect to all people and grovel to none.

When you arise in the morning give thanks for the food and for the joy of living. If you see no reason for giving thanks, the fault lies only in yourself.

Abuse no one and no thing, for abuse turns the wise ones to fools and robs the spirit of its vision.

When it comes your time to die, be not like those whose hearts are filled with the fear of death, so that when their time comes they weep and pray for a little more time to live their lives over again in a different way. Sing your death song and die like a hero going home.



Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by Tekumseh »

Trondgv wrote:Faen, jeg burde virkelig fått til en konsert med Rolling Stones selv..Hadde egentlig en plan om å gå når de var i Oslo i 2014, men da kom en eksamen i vegen.. :redface
Ja, det finnes muligheter nå :-) Kaste seg på sykkelen og se dem i Marseille i juli f.eks ;-)
EtronX wrote:I og med nicket ditt, Tekumseh, er det vel på sin plass å legge ut noe av det han sa i sin tid. Verdt å lese, samt tenke over for alle [emoji16]

So live your life that the fear of death can never enter your heart.
Trouble no one about their religion; respect others in their view, and demand that they respect yours.
Love your life, perfect your life, beautify all things in your life. Seek to make your life long and its purpose in the service of your people.
Prepare a noble death song for the day when you go over the great divide.
Always give a word or a sign of salute when meeting or passing a friend, even a stranger, when in a lonely place.
Show respect to all people and grovel to none.
When you arise in the morning give thanks for the food and for the joy of living. If you see no reason for giving thanks, the fault lies only in yourself.
Abuse no one and no thing, for abuse turns the wise ones to fools and robs the spirit of its vision.
When it comes your time to die, be not like those whose hearts are filled with the fear of death, so that when their time comes they weep and pray for a little more time to live their lives over again in a different way. Sing your death song and die like a hero going home.
Kloke ord fra shawneekrigeren som døde for litt over 200 år siden :-) Fine leveregler vi alle burde leve etter, mer eller mindre.
Hans strategier med å samle flere stammer for å slå tilbake de hvite var ganske effektfull. Men han ble dessverre felt av sin alkoholiserte brors "visjon." Det beviste at overtro ikke er det beste våpen i krig - et viktig tema også i dag :-)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tekumseh - Vinter er ikke så ille

Post by Trondgv »

Jeg skal definitivt ha det i bakhodet når jeg planlegger ferien. :thumleft
Post Reply