Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

er nok ett innslag som henger der ja...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

RH racing wrote:er nok ett innslag som henger der ja...
Måtte legge ut både i bloggen og på verkstedet.
Skal hente styrelåsen på Verdal i morgen, og da bestiller jeg nytt startrele samtidig (hvis det ikke er mange tusen for det da. Da blir det åpning og smøring i stedet.)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Henta styrelåsen i dag. 541,- kr. Så nå må jeg bare få ut den gamle.
Han på verkstedet sa at man ikke behøvde å bore/drille den ut når den ikke var låst. Skal se på det i kveld.

Ellers bestilte jeg start-rele. De forlangte 666,- for det. Kommer på tirsdag, to dager før jeg kjører (med bil) til Bergen for å se Rolling Stones...
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Det var helvete fin pris... 8)

Lykke til med styrelåsen husk å ta bilder av hele prosessen.... både relay og lås..
Du trenger bare 1
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

33.R.P.M. wrote:Det var helvete fin pris... 8)

Lykke til med styrelåsen husk å ta bilder av hele prosessen.... både relay og lås..
Ja, slike djevelske priser det er på ting nå til dags :)

Skal ta med speilrefleksen i kveld, blir bra bilder av den.

Jakka kom i dag, men jeg var på tobakkstur i vårt kjære naboland, så må vente til mandag med å hente den ut.
Kjører til Åre en gang i måneden. Kjedelig å kjøre bil i 13 mil hver vei og møte så mange to-hjulinger som bare cruiser avgårde.
Men tobakk ble det, til under halv pris.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Nå har jeg plukka ut releet. Er ingen måte å få det åpnet og reparert på.

Selve releet så ut som et insekt, de to store polene man fester + og - fra batteriet på ser ut som øyne, de to polene man fester + og - fra startknappen så ut som følehorn, og festene (til bakskjermen) så ut som vinger. Arti liten sak.

Det er nok bare å vente på nytt.

Styrelåsen må bores ut. Tok av plata som dekker hullet og prøvde med ny-nøkkelen å lirke den ut, men nei...
Må nok spørre noen som er stø på hånda om å borre.

Så nå i kveld er jeg like langt.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

I dag fikk jeg omsider henta ut jakka. Den er litt stiv, men så ut til å passe godt.
I korteste laget i ryggen denne typen, men jeg synes nå det er litt tøft da...
Uttagbare beskyttelsesdingser i rygg, skuldre og albue, så den kan nok bli brukt litt ellers også. Så nå er det bare ei lang nok bukse igjen på innkjøpslista.

Da faller nok valget på denne (ART 417) til 1330,- inkl. porto/oppkrav:
http://welldonemc.com/_wsn/page5.html

Har fortsatt ikke hørt noe fra trafikkskolen, så A-kort i 2006 er nok bare å se langt etter.. Må vel bare lese mer teori og øvelseskjøre mer...

Venter med låsfixing til over neste helg nå. Jobb til og med onsdag, så bærer det til Bergen torsdag morgen. Håper flom-tilstandene gir seg nedover landet..

Henter releet på onsdag, og regner med å få det på plass da.
Må vel huske kamera igjen. Men det ble ikke gode bilder av utplukkinga av releet...
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Har plutselig litt problemer med å være innlogga. Må logge meg inn hver gang... Noe cookies-problem på PC'n antagelig.

Releet var ikke på lager i Oslo = 14+ dager ventetid.

Gutten var med og kjøpte seg Micro-blinkers i carbon med dråpeformet glass til Aprilia RS 50'n. Så fikk vi noe ut av turen i allefall.

Kjørte over ei fartsdumpe med bilen da jeg var og titta på Savage'n i Trondheim. Så det smalt!! Det er 1 mnd siden.
I dag fant jeg ut at høyre bakdekk er nedslitt (skeivslitt) til helt på grensen lovlig. Også skal jeg kjøre til Bergen i morgen tidlig...
Får håpe det tåler 160 mil tur/retur, så må den inn på 4-hjulskontroll m.m. til uka.

92-mod Carina E 1,6 XLi som har gått EU uten en eneste merknad, og som går på 0,6 på langkjøring. Men nå må den nok på en liten reparasjon.
Og jeg som mobber folk som kjører istykker, da jeg er Forsiktig med stor F når det gjelder kjøretøy. Billigere i lengden det.

Men men.. Har med piggdekk i reserve, så går det vel bra.
Lurer på om noen høyere makter ikke vil at jeg skal på Rolling Stones i år.

***Først kjøpte jeg billett til konserten i juni som skulle bli 10. juni. Så ble den avlyst pga at gitarist Keith Richards falt ned fra en busk (palmetreet var oppdiktet) og slo hodet i asfalten.
Fly, hotellrom og billett kom seg på 3500,- Jeg fikk igjen 775,- for billetten.

***Så vant jeg billett til konserten i Bergen på en Wrigley's Extra tyggegummi-konkurranse. Pappa fikk en billett.
Så ombestemte fattern seg nå en uke før konserten. Heldigvis fikk jeg full pris for den tilbake.

***Andre gitaristen, Ron Wood, måtte på avrusning under pausen som da ble, mens Keith kviknet til.

***Så fikk Mick Jagger halsbetennelse eller stemmebåndsbetennelse eller hva det nå var, og de måtte avlyse 2 konserter i tillegg til de 15 pga Keith.

***Så meldte de om flom nedi landet her. Er enda ikke sikker på om alle veier er åpne. Men tror det skal være OK nå.

***Og nå er pokker ta meg bilen min 'utrygg' å kjøre.

Men jeg skal gi det et forsøk. Som 'hardbarka fan' med blant annet 60 cd'er, 45 Lp'er, 15 vinylsingler, 15 DVD'er, Stones-tattoo og 3 konserter så bare MÅ jeg oppleve Stones i år!
Last edited by Tekumseh on 10 Sep 2006 18:58, edited 1 time in total.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Da var det unnagjort. Kjørte 81 mil på torsdag.
Fredag kveld var det et heidundranes show av Rolling Stones.
Jeg kom meg 10 meter fra scenen, og fikk med meg alt!
I tillegg var forkjølelsa bare et blaff, så det ble helt topp!!!
Så i dag nå har jeg kjørt de 81 milene tilbake. Selvsagt med bil.

Skeivslitinga av bakdekket er mest sannsynlig at det er blitt en kul idekket, som har gjort det ovalt, og dermed er det blitt slitt.
Helt blankt nå, så det må nok skiftes...
Last edited by Tekumseh on 10 Sep 2006 18:58, edited 1 time in total.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

I dag fikk jeg et byggesett som min mor hadde kjøpt i utlandet.
Det var sikkert 150 små trebiter som ble til en chopper etterhvert.
Satt i 4 timer før den var ferdig...

Image

Fin pynt det da...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

hehe den var faktisk litt kul ;)

hvor fikk hun tak i den der?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Den er kjøpt i Riga i Latvia.
Men fy flate for et byggesett! Tror det var numret før hjerteinfarkt før den var satt sammen.

Vurderte å bare montere én sylinder, for å få den mer lik Savage'n, men den ble sånn til slutt.

Venter fortsatt på start-reléet. Ei uke igjen til det er her...
Har litt klåe i fingra nå ja.

Så må man vel til å bestille denne buksa fra WellDone MC snart.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Kom over en forgassertype på nettet som heter Tecumseh (Tecumseh Carburrators). Var litt moro det da.

Mitt brukernavn kommer av en indianer-kriger som var av stammen Shawnee. Tecumseh levde fra 1768 til 1813.
Han prøvde å foréne indianerne for å slå tilbake de hvite, et slags United Indians. Og hadde det ikke vært for at hans bror fikk et såkalt syn som slo feil, hadde de holdt unna de hvite ei stund til. Han døde under et slag.

Indian Motorcycles har bestandig vært en drøm, men det er ikke mange av dem, og de koster flesk.. Men hvem vet, kanskje det blir én en gang.
Ser det er en Indian-kjører på forumet her, ellers er det langt mellom dem. Liker de som er litt nyere enn Bør Børson sin jeg da.
Heller noe sånt, en 2003 Indian Spirit:
Image

Må vel få sammen Savage'n igjen og ta lappen i første omgang nå. Har ikke hørt et kvekk fra Bjørns Trafikkskole. Håper bare det går raskt og greit unna til våren.
Last edited by Tekumseh on 30 Aug 2007 11:56, edited 2 times in total.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Tekumseh wrote: Nå har jeg plukka ut releet. Er ingen måte å få det åpnet og reparert på.

Selve releet så ut som et insekt, de to store polene man fester + og - fra batteriet på ser ut som øyne, de to polene man fester + og - fra startknappen så ut som følehorn, og festene (til bakskjermen) så ut som vinger. Arti liten sak.

Det er nok bare å vente på nytt.

Styrelåsen må bores ut. Tok av plata som dekker hullet og prøvde med ny-nøkkelen å lirke den ut, men nei...
Må nok spørre noen som er stø på hånda om å borre.


Så nå i kveld er jeg like langt.
Trenger jo ikke å være spesielt stø på hånda for å bore ut en sylinderlås.. Ikke fordi jeg er en dreven forbryter, men jeg mister ofte nøkler :oops:
Du må bare få vekk absolutt alt av loddene som går ned i nøkkelhullet!
(Går ut i fra at det er sylinderlås, kan forklare nærmere om det er ønskelig :) )

Erling[/b]
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

ErlingSG wrote: Trenger jo ikke å være spesielt stø på hånda for å bore ut en sylinderlås.. Ikke fordi jeg er en dreven forbryter, men jeg mister ofte nøkler :oops:
Du må bare få vekk absolutt alt av loddene som går ned i nøkkelhullet!
(Går ut i fra at det er sylinderlås, kan forklare nærmere om det er ønskelig :) )

Erling[/b]
Ja, det er en sylinderlås. Jeg er livredd for å borre skjevt og komme borti noe jeg ikke skal borti, men regner med det går greit når jeg begynner.
Så på et forum at man skal bruke 1/4" bor = 6 mm (6,35) på denne låsen.
Skal nok få det til skal du se.

Bruker man quote-tag'en der man skriver innlegg/svar fungerer det...
Tada
Post Reply