Tekumseh's Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

Takk for tilbakemeldinger. Turen var ikke så lang, men full av fine opplevelser, en litt sånn balsam for sjelen for både meg og min kjære sambo (som ikke ville være med på bilder her på forumet desverre).
supermons wrote:Ser ut som en flott tur! :)
Fornøyd med besøket av Atlanterhavsveien og Trollstigen? Tenker jeg må få kjørt dem jeg også etterhvert :)
Atlanterhavsveien bør man komme fra Kristiansund og sørover for å få full uttelling på. Men det er ganske så spesielt ja, det føles et par kilometer som at du er utpå havet, og broa er konstruert sånn at den forsterker den følelsen. Fikk det faktisk å kile litt i magen for oss som ikke er så glad i høyder.
Trollstigen var det tåke i da vi kjørte opp desverre. Men med ei livredd ei bakpå som kløp meg i ryggen så var det kanskje like bra :-) Fikk sett hvor mye "værre" den kan være da vi sto på toppen og så tåka letta. Anbefaler begge veien på det varmeste.
LordShaft wrote:Utrolig hyggelig lesing og flotte bilder [emoji122]
Tusen takk for det :-) Blir i litt mindre skala enn hva du var ute på i sommer da :-) Og bildene er bare mobilbilder da speilrefleksen fikk være hjemme pga plassmangel.

Dag 2.
Etter å ha studert kartet var jeg overbevist at om man kom Atlanterhavsveien fra sør fikk man sett broen med havet i bakgrunnen.
Google map / streetview viste også en rasteplass på Sørsia og broa var stilig som på tv-reklamen. Så vi kjørte omvei fra Kvisvik om Eide og endte opp på denne rasteplassen. Det viste seg vi kom fra feil vei. Vi tok en kaffe og vaffel før vi kjørte videre.

Image

Og pga ingen av oss hadde vært i Kristiansund, begynte jeg å kjøre i retning dit. Men da det var lang kø for å inn i Atlanterhavstunnelen, tok jeg en U-turn, og vi fikk sett Atlanterhavsveien fra sin rette side. Hører med at min svenske sambo fra sør i Dalarna ikke hadde spesielt lyst til å kjøre ned under havet :-) Det hun ikke visste var at vi senere kjørte under fjorden ut fra Molde, men da sa jeg ingenting før vi var igjennom ;-)

Så bar det inn til Molde sentrum for å kjøpe kjedeolje og få seg en matbit og noe drikke i varmen. I Molde var det fullt ferietrafikkaos og det tok en halvtime fra rundkjøringa til vi sto utafor Amfi Roseby i nesten 30+. God vind underfra også når vifta drar igang på Sprint'en :-)

Det ble handlet kjedeolje, for så å kjøre videre, og vi utsatte måltidet til "Den lille restaurant & Bar" ved Skåla / Nesjestranda.

Derfra var det bare noen små mil med helt OK motorsykkelvei til neste campinghytte som var bestilt kvelden før, Korsbakken Camping i Torvika, en liten bit nordvest for Åndalsnes.
Image
Image
Image
Korsbakken Camping

Etter å ha rigga oss til tok vi en snartur til nærmeste severdighet, Rødven Stavkirke. En stavkirke som er antatt bygd på 1300-tallet, men selvsagt er påbygd og restaurert gjennom årenes løp. Det lukta tjære og var ganske fascinerende å se de slitte treveggene på nært hold. Denne stavkirka er ikke så fint utsmykket som mange andre, men morsomt å se den likevel.

Image
Rødven Stavkirke

Det begynte å bli lavt skydekke på kvelden, men tordenværet og regnet begynte først da vi la oss, og var borte igjen på morgenen.. Men det spøkte for utsikten i Trollstigen...

To be continued....
Last edited by Tekumseh on 09 Jul 2017 12:29, edited 4 times in total.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

Dag 3.
Neste morgen etter å ha tatt en dusj i hytta, rydda, vaska og pakka på igjen var vi på veg mot Åndalsnes og videre mot Trollstigen. Det var en del trafikk etter veien mellom Isfjorden og Åndalsnes, og vi lå rolig i trafikken iom jeg ikke visste helt hvor vi skulle ta av.
Like utenfor Åndalsnes kom vi til Nebbetunellen. Et skilt før tunnelen viser at man snart kommer til rundkjøring, men jeg trodde dette var som et stort kryss lengre fram. I tett trafikk i 80 inn i tunnelen lå jeg og kikket langt fram for å se etter åpningen. Plutselig står trafikken foran oss og jeg rakk tenke: "dette kommer ikke å gå bra" før jeg klemte og tråkka til det som gikk. Mirakuløst nok konstanterte jeg i det min bedre halvdel smalt inn i ryggen min, at dette kom ikke til å gjøre vondt likevel. Uten å få låst hjula stoppa vi 40 cm fra bilen foran (madamen mener det var 10 cm). Akkurat da takka jeg meg selv for at jeg hadde brukt en tusenlapp ekstra for å få gode dekk.
Før bena var i bakken begynte jeg å trampe ned gear for å holde oss rullende, da jeg visste det ble trangt bak oss, hørte det hvine i bremser, men heldigvis kom det ingen i baken på oss. Skummelt med rundkjøring så nært en tunnel.
Det ble stopp for tanking og få slutt på ristinga i kroppen i Åndalsnes - og litt kjeft for å ikke følge med godt nok ;-)

Så fikk vi begynne på veien opp mot Trollstigen, og plutselig så vi denne mye omtalte veien som snirkler seg rett opp en bergvegg, opp i tåka. Det ble en liten stopp for å ta bilder (og motivere hun som var livredd) før vi satte i gang.
Image
Selv hadde jeg nettopp vært livredd i Nebbetunnelen, så for meg gikk det veldig bra - det skal sies at jeg skulle hatt en del tusenlapper for å vært passasjer opp der. Men å kjøre selv var inget problem.
Image
Image
Image
Eneste utfordringa var at sykkelen begynte å gå varm pga krypkjøringa i mange-og-tjue-grader opp bakkene. Fikk dratt på litt på ei av de siste rettstrekkene, da sank tempen litt. Men da jeg fant nøytral på parkeringsplassen på toppen, lyste oljelampa.

Oppe i tåkeheimen så vi ikke en dritt, men ifølge yr.no skulle det være en halvtime tåkefritt et par timer frem i tid. Så vi satte oss der med kaffe og is og venta.

Image
Og jaggu etter et par timer kom sola frem og vi fikk gått ut på kanten og sett på dette fantastiske skue - og selvsagt dokumentert det med noen bilder.
Image
Image
Fin bleierumpe og brede hofter med STR-buksa og beskyttere...
Image
Tåka letta til slutt

Oljelampa sluknet med en gang da jeg starta sykkelen, og vi fortsatte videre innover fjellet der det var sol og fint og helt tåkefritt. Veiene var smale og svingete med noen lengre rettstrekker med bratte høye fjell på begge sider. Kanskje de beste milene jeg har kjørt på to hjul noen gang. Og plutselig rundt en sving får man et nytt nasjonalromantisk maleri rett foran seg, Ørnesvingen.

Men det var et kaos uten like med folk som parkerte bobiler midt i svingen, noen sto halvnakne og dusjet i en foss, andre løp over veien for å ta bilder. Så vi kjørte bare videre og nøt av å få synet "live" mens vi rullet ned på andregear og gjennom sving etter sving ned mot Geiranger.
Etter å ha sett og likt filmen Bølgen hadde vi for denne natten bestilt rom i 9. etasje på Hotell Geiranger.

Image
Og parkerte ved siden av en annen Triumph Sprint
Image
Utsikten fra balkongen - Ørnesvingen til høyre i bildet

Det ble en spasertur i Geiranger som ble avsluttet med matbit på en pizzeria.
Image
Turister må jo ta bilder av troll

Den dagen ble avsluttet med en film på hotellrommet, før jeg spurte sambo'n om hun hadde sjekket veien ned til tilfluktsrommet... ;-)
Last edited by Tekumseh on 09 Jul 2017 12:34, edited 7 times in total.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

Dag 4.
Utsjekking fra Hotell Geiranger, så at en nyere Tiger også hadde parkert utenfor hotellet.
Image
Så bar det til å klatre opp fra Geiranger for å fortsette ferden tilbake innover i landet. Men første stopp ble oppe på Dalsnibba.
Dalsnibba er en fjelltopp 1500 moh, like ovenfor Geiranger. Det har vært vei opp i mange mange år, men den fikk asfalt i 2013, og siste året har de lagd en slags plattform på toppen av berget, der det også er parkering, toalett og souvenirbutikk.
Igjen på tur opp ble det krypkjøring som gjorde at temperaturlampa begynte å gå ganske høyt. Og akkurat da jeg satte den i fri på toppen lyste oljelampa igjen!
Utsikten herifra slo alt det andre på turen, helt fantastisk.
Image
Image
Image
Her kunne man se flere hundre meter rett ned gjennom gulvet.
Image
Fantastisk utsikt

På turen videre kom vi opp gjennom Sjåk og fjellene og bergene begynte å bli litt lavere. Vi kjørte mange mil på siden av den grønne elva Otta i vakkert sommervær, men nå var himmelen litt mørkere på noen steder.
Her dro jeg på litt da det er mange lange fine strekker og veldig oversiktlig vei.
Vi stoppa i Lom for toalettbesøk og å ta bilder av den gamle stavkirka som er bygd på slutten av 1100-tallet.
Image
Image
Image
Image
Fantastiske detaljer med røtter tilbake til vikingetida

Da vi kom oss ut på veien igjen da kom det en regnskur. Vi så det blinka og hørte det buldra, og jakka mi rakk akkurat å bli litt våt under armene da regnet ga seg etter 2 - 3 km.
Da vi kom til Otta var det nærmere 30 grader igjen, i det vi kjørte ut på E6 og begynte på veien nordover.
Matstopp på den store veikroa ved Dovreskog, der også motorcrosskjører André Villa spiste middag. Han og crewet var på vei nordover med showet hans, med ramper på tilhengerne. Etter en god tallerken lapskaus ble vi liggende etter dem opp mot Dombås.

Over Dovre var det vått på veien, det hadde nok gått noen skurer der også tidligere. Men da vi begynte å nærme oss Oppdal var det tørt og fint og like varmt igjen.
Like nord for Dovrefjell like før Oppdal stoppa vi ved Smegården Camping der vi skulle sove siste natta.
Etter å ha losjert inn oss kjørte vi en liten mil tilbake for å se på Magalaupet, en spesiell bit av elva Driva der elva har gravd seg ned i berget og er under 1,5 m bred på det smaleste. Nedenfor var det en kulp der en del ungdommer badet i finværet.
Image
Magalaupet
Image
Jettegryte ved Magalaupet i Oppdal

Vi kjørte tilbake og smurte kjede og så en film på TV'n inne i hytta (er slutt på den tiden med full fest og hiv og hoj.. Må vel bare innse at man begynner å bli voksen.)

Image
Smegården Camping

Alle campinghytter på turen hadde fin standard og fine priser. Så det er ikke farlig å være campinghytteturist på sommers tid i Norge.

Dag 5.
Nå hadde vi 20 mil hjem, så det var bare å pakke på sykkelen og sette kursen hjemover.
Noen mil sør for Trondheim stoppa vi og hilste på en kompis, og jeg fikk prøvesitte hans nye 2016 Indian Scout 1200. Kan ikke si annet enn at jeg regnet litt i hodet noen sekunder på om jeg kunne hatt råd til en motorsykkel til.. :-)
Vel hjemme et par timer senere konstaterte vi at det hadde vært en helt fantastisk tur med mange flotte inntrykk og fint vær og hatt det fint sammen på vår første ordentlige motorsykkelferie. Så gjenstår det å se hvor ferden går neste år.
Last edited by Tekumseh on 09 Jul 2017 12:37, edited 2 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tekumseh's blogg

Post by tshansen »

Utrolig artig å følge deg på tur [emoji122][emoji122] fantastisk skrevet med gode bilder til [emoji12] håper det blir en mye lengre tur neste år, for dette kan du! Følger med på bloggen din av og til også! Skrive er noe du virkelig kan [emoji39]

Takk for at du deler!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

LordShaft wrote:Utrolig artig å følge deg på tur [emoji122][emoji122] fantastisk skrevet med gode bilder til [emoji12] håper det blir en mye lengre tur neste år, for dette kan du! Følger med på bloggen din av og til også! Skrive er noe du virkelig kan [emoji39]

Takk for at du deler!
Takk for kompliment, hyggelig :-) Ser jeg har mye trening med kameraet før jeg matcher deg ihvertfall :-)
Anbefaler turen på det sterkeste, og iom vi var usikker på komforten med ny type sykkel osv la vi opp til få mil hver dag. I ettertid ser jeg at det var bra med tanke på ferie og avslapning, men om det var nødvendig kunne vi garantert doblet etappene. Så vi får se om det blir nordover eller lengre sør-vest neste år :-)
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Tekumseh's blogg

Post by frode »

Glitrende referat, Tekumseh!
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

frode wrote:Glitrende referat, Tekumseh!
Tusen takk for det :-)

Tok ibruk min gamle skinnbukse en dag her, og jaggu kunne jeg kjøre over en time i den uten å bli støl. Goretexbuksa blir jeg støl etter et kvarter. Så det spørs om det blir å investere i ny skinnbukse i vinter eller å få sydd om den jeg har.
Nå når det er kaldt på morgenen kjenner jeg også at det drar kaldt rundt lufteglidelåsene på STR-buksa (har to forskjellige - Taal og Lizard) men skinnbukse har jeg jo aldri vært kald i, ikke en gang i minusgrader.
Jaja, alt må prøves og testes - og alle klær må kjøpes minst to ganger før man er fornøyd. :-)

Begynte med litt treningsskyting i sommer med jaktrifla, noe jeg synes er kjempemoro. Skytinga satt i kroppen den etter 10 - 12 år uten å ha prøvd det. Men nå er banen vinterstengt fram til i mai.
Image
Den gamle ammunisjonskofferten ble tatt ned fra kvisten

Spørs om det blir å blakke seg på ny rifle i cal 223 og kikkert osv sånn at man ikke får råd til skinnklær fra Halvarssons i vinter... Har for mange og for dyre interesser ;-) (Skulle så gjerne hatt nye fjellklær, nye fjellsko, ny speilrefleks, metalldetektor -ja- you name it. Men det handler om fornuft og prioritering).

Sykkelen har vært snill i år ihvertfall - om et par uker har jeg hatt Triumph'en i ett år! Titter litt innimellom på Indian Scout, HD Street, Triumph Tiger, Thunderbird og Bonneville, men kommer fram hver gang til at denne dekker mange fler av mine behov. I tillegg til at den er "billig i drift."
Last edited by Tekumseh on 09 Jul 2017 12:38, edited 1 time in total.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

Ser det blir fler og fler grus og adventure-sykler på forumet - og etter veiene de siste par årene - og det er bra, man skal kjøre det som passer en selv best :-)
Selv følte jeg jeg klatra ned fra en Chevrolet Tahoe og satte meg ned i en Golf GTI da jeg bytta ut NightRod'en mot Sprint'en, så det blir nok ikke noe bytte nå med det første. Har prøvd ut turteller og speedometer og slitt bakdekket over det hele i sommer (på Harley'en var det alltid en tomme på hver side som aldri hadde kjent asfalt), og koser meg veldig med kjørestilen. Funka veldig godt på tur også. Eneste jeg må gå litt på kompromiss med er sittestillinga i lavere fart, har lett for å bli hengende på armene og kjenner det i håndleddene (og må ha skinnbukse for å ikke bli støl i baken!)

Vurderer sterkt å sette på risers til vinteren, er spent på om 3 cm gjør noen forskjell i det hele tatt.
Image
Da må man igjen gjøre noe med vindruta, men det har jeg tenkt uansett. Greier bare ikke å bestemme meg for hva jeg skal sette dit av MRA X-creen, Laminar Lip, original Touring, Double Bubble osv... Tiden vil vise.
Begynner å ha en del ting i watch-lista på Ebay med tanke på vinteren, både av service-utstyr og ekstrautstyr. Så Julenissen - om du ser dette - ønskelista mi ligger lagret på Ebay (om du har tilgang via Datatilsynet osv.. ;-) )

Meldes minusgrader her natt til i morgen, så det går dessverre sakte men sikkert mot slutten. Er tid for kun korte turer midt på dagen nå ihvertfall med tanke på både temperatur og lysforhold - allerede tidlig mørkt på kvelden synes jeg.
Last edited by Tekumseh on 09 Jul 2017 12:39, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tekumseh's blogg

Post by tshansen »

Jeg har er lite håp om at julenissen har tilgang til slike lister jeg også [emoji23] er en del snop jeg har lyst på selv! For ikke å snakke om en service tidlig på sesongen neste år [emoji56]

Du vil nok merke stor forskjell med risers, men om det hjelper gjenstår å se! Skal ofte lite til for å forandre sittestilling, men ikke alltid det klaffer [emoji848]

Her er det meldt en uke med sol og skikkelig høst vær! Satser på å få benytte meg av disse dagene med fri i fjellet og ikke på sykkelen! Selv om det frister jævlig med en langtur på sykkel også [emoji849]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

Var jeg ute i garasjen en dag og starta Triumph'en, kjørte en runde på gårdsplassen og lot den gå seg varm. Kjente en stor abstinens akkurat da, ellers har det ikke vært så ille i høst/vinter.
Image

Bearbeider vinteren med å være litt ute i det fri på ski, ellers synes jeg tia flyr, så plutselig er det vår igjen.
Image
Madamen i full fart over myra

Avslutta laserbehandling av tatoveringa på hånda før jul, men ser at jeg burde vært avgårde et par ganger til:
Image

Har som skrevet sist en del planer for sykkelen, men har ikke gjort en eneste ting enda. Blir vel i mars/april som vanlig. Vurderer originaleksos og papirluftfilter også, da jeg har siste HD'en friskt i minnet hvor mye bedre den var på normalkjøring når man fikk stengt igjen litt. Vi får se om Ebay har ei potte liggende etterhvert.

Opplevde en knallkonsert i Trondheim for et par uker siden, TNT med originalbesetning (foruten bassist Morty Black som spiller med Åge & Sambandet) spilte på Royal Garden (Radisson Blu) i Trondheim. De spilte 7 låter fra skiva Tell No Tales som er 30 år gammel i år. Det var den første kassetten jeg kjøpte som åtteåring i 1987.

ImageTNT_zpsoidouwi3 by Robert Hervik, on Flickr[/img]
TNT: Ove Husemoen, Roger Gilton, Diesel, Rachel Lorin (gjesteartist), Tony Harnell og Ronni LeTekrø

I går var jeg på Biker-Shop i Trondheim og kjøpte meg nye kjøreklær. Valget falt på Halvarssons Safir og Carat - et sett med tekstil og skinn. Prøvde Jofama Ymer: http://www.biker-shop.no/mc/skinnjakker ... ofama-ymer og Jofama Frej: http://www.biker-shop.no/mc/skinnbukser ... frej-herre som jeg egentlig var bestemt på, men både passform og tykkelse gjorde valget lett. Pene på bilder, men spesielt buksa var bare merkelig på min kropp.

[youtube][/youtube]
Halvarssons Safir

Image
Halvarssons Carat

Image
Image
Image

Klærne er av tekstil, men har skinn på utsatte steder. Det eneste jeg er spent på er om luftingsglidelåser holder 100% tett i stengt tilstand. Ellers skal de ha samme kvaliteter som "vanlige" tekstilklær mht vann og vindtetthet. De satt ihvertfall som et skudd.
9000,- kr gikk det med. I tillegg får man regne med et par hundre i bompenger om 3 måneder oppå piggdekkavgifta på 35,- for inneværende døgn og bensin til borti 16,- pr liter... Skal ikke begynne å diskutere avgiftspolitikk....
Last edited by Tekumseh on 14 Aug 2017 18:01, edited 2 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tekumseh's blogg

Post by tshansen »

Så ikke dumt ut det der :-k Men spent på hvordan den er i forhold til vanntetthet ;-) Har en kompis som hadde en tilsvarende dress for mange år siden.. Den var potte tett, selv om andre hevdet at den ikke var det :-s

Ikke mye tattoo å se igjen på den hånden din. Blir jo overraskende bra resultat, selv om det er skremmende dyrt :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

LordShaft wrote:Så ikke dumt ut det der :-k Men spent på hvordan den er i forhold til vanntetthet ;-) Har en kompis som hadde en tilsvarende dress for mange år siden.. Den var potte tett, selv om andre hevdet at den ikke var det :-s
Ja det gjenstår å se. Sånn til min vanlige kjøring (til og fra jobb og 10 mil på søndagstur) vil den nok holde godt. Utfordringen komer vel på langtur i regn - blir som sagt spennede å se hvor mye den holder av det den lover.
LordShaft wrote:Ikke mye tattoo å se igjen på den hånden din. Blir jo overraskende bra resultat, selv om det er skremmende dyrt :shock:
Ja, dyrt og smertefullt. Det har tatt 14 mnd (2 mnd ekstra pga de byttet lokaler og hadde feil på lasermaskina en gang). Samlet 5850,- og om jeg regner med transport (bensin/bompenger) ca 9000,-
Satser på å få brent en gang til når man er i omegn tror jeg, slik at konturene på M'en forsvinner enda litt mer.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

Sitter og leter etter nye MC-støvler.
Puma-skoene jeg fikk nye for 500,- kr i fjor er litt på kanten for små, noe som er upraktisk med tanke på å holde varmen. Ellers med tynne strømper er jeg kjempefornøyd med både passform og utseende på dem.
Har blitt litt nysgjerrig på Lindstrand sine, men også TCX. Vil ha noe i sport/touring-sjiktet, vanntette med noe beskyttelse. Men ikke adventuresko som kjennes som slalomstøvler. En stor jungel å gå seg bort i....

Lindstrands Trickle (http://jofama.se/mcsm/nb/produkt/trickle/)
Image

TCX SportTour EVO waterproof (https://www.xlmoto.no/mc-stovler-tcx-s-sporttour-evo-wp)
Image

TCX S-R1 GTX (https://www.xlmoto.no/mc-stovler-tcx-s- ... x-svart#?p)
Image

TCX S-Speed GTX (https://www.xlmoto.no/mc-stovler-tcx-s-speed-gtx)
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tekumseh's blogg

Post by tshansen »

Vil du ha de vantette, styr unna waterproof! Gå for GoreTEX :thumleft De er de enste modellene som holder vannet ute ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Tekumseh's blogg

Post by Tekumseh »

LordShaft wrote:Vil du ha de vanntette, styr unna waterproof! Gå for GoreTEX :thumleft De er de enste modellene som holder vannet ute ;-)
OK, takk for tips, akkurat sånt jeg lurer på :-) Har jo kjørt i (våte) Sancho-boots og (våte) militærsko i alle år.
Blir ikke på denne lønna, da det plutselig også havna et par Crispi Skarven ute i gangen...
Post Reply