Kwak

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Kwak

Post by kwak »

Er en mann på 37 år fra Bergen.
For tiden utvandret til Haugalandet, men har til tider ekstreem hjemlengsel til byen mellom de syv fjell.

Er genuint iteressert i alt som har motor og hjul, men hovedvekten går vel mot Mc. Har selv en Kawa z1 900 -73 modell som jeg importerte fra Tyskland. Den ligger pr dags dato partert i kjelleren og venter på litt kjærlig omsorg fra min side, men som med en del andre ting strekker ikke tiden helt til for tiden.
Vurderer derfor å kjøpe meg en sykkel til for å ha noe å kjøre på mens jeg venter på tid..... Da kunne jeg i hvertfall brukt den fram og tilbake til kontoret som jeg er blitt motvillig plassert på for tiden.

Annet. Jobber som riggmekaniker i nordsjøen for et boreentrepenør selskap. Trives meget godt med dette arbeidet da det gir meg gode utfordringer og variert arbeidsdag samt gode arbeidstids forhold. 2-4. (dvs. 2 uker arbeid= 4 uker fri.) Men som nevnt lenger oppe er jeg da midlertidig plassert på et kontor i Bergen mot min vilje....

Har foruten to barn fra tidligere forhold på 8 og 10 år som er mine øyestener, og deres ve og vel opptar meg en god del. Samt jeg er stefar for en hyggelig gutt på 12 år. Gjør mitt beste for å få disse avkommene interessert i den motoriserte verden.....

Måtte bare lufte ut dette i et øyeblikks frustrasjon på kontoret.....med rimelig bra vær og kjøretemperatur ute.... :smt076

Klarer jeg å fomle fram et digitalt bilde skal jeg legge det ut... må bare finne/lage meg et sted å lagre det.
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Gjør mitt beste for å få disse avkommene interessert i den motoriserte verden.....
:lol: Det er bra, stå på! Den skal tidlig krøkes som ....

Og velkommen videre hit kwak :D
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Welcome :smt048
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Takker og bukker for linken. Skal se hva som kan gjøres i nær framtid....

Catman: Jepp her krøkes det skikkelig..... Det blir en del ooooiiii såååå du den.... den var dritfin...hehe..

Takker NoName. Du får det til du. :smt023
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

ikke no problem!

*venter i spenning* :wink:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Axxeman wrote:ikke no problem!

*venter i spenning* :wink:
"Ja sikkert" :smt098
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Her er noko. Bilder fra min arbeidsplass.

Image
Image
Image
Image

De er tatt fra forskjellige steder rundt om på plattformen, noen fra toppen av boreriggen. Den flyteriggen som er avbildet er nå long gone.
-77, Kawa z1000
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

webkamera på boreriggen hadde vært genialt... kunne vi kontrollert at du jobbet i arbeidstiden, og ikke bare satt og surfet Image

;)
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Cartman wrote:webkamera på boreriggen hadde vært genialt... kunne vi kontrollert at du jobbet i arbeidstiden, og ikke bare satt og surfet Image

;)
Hadde bare sett en rød kjeledress som smøg rundt alikevel. Dessuten er jeg stasjonert på kontoret i Bergen mot min vilje akkurat nå. Kun sporadiske besøk offshore. Men skal ut på torsdag for en jobb. Vi er midlertidig satt på land på grunn av ombygging på riggen.

:smt102
-77, Kawa z1000
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kult å se :D Sånne ting er liksom av sjelden kost for oss landkrabber. Dukker opp et par sekunder med video på nyhetene innimellom, men men. Hvor mange er dere der ute i det blå til vanlig ? :)
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Gixxerman: Kommer an på størrelsen av plattformen det. På den jeg er er det i dag plass til 62 personer. Men det finnes plattformer med plass til opp mot 400 personer ombord. Hvis det da ikke er flotell som kan ta enda mer, vet ikke eksakt hvor mange. Jeg synes dette er en helt genial måte å jobbe på. Har til vanlig 14 dager der jeg kan konsentrere meg 100% på arbeid. Skal fikse noen bedre bilder når jeg kommer ut.
:smt073
-77, Kawa z1000
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Her er et bilde av min kjære som desverre ligger oppdelt i atomer. :smt011

Image

Desverre har jeg som mål å få henne i strøken stand, men det kan nok ta sin tid med mangel på fritid for tiden. Vurderer derfor å kjøpe meg en til som kan brukes i mellom tiden....
-77, Kawa z1000
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

kwak wrote:Gixxerman: Kommer an på størrelsen av plattformen det. På den jeg er er det i dag plass til 62 personer. Men det finnes plattformer med plass til opp mot 400 personer ombord. Hvis det da ikke er flotell som kan ta enda mer, vet ikke eksakt hvor mange. Jeg synes dette er en helt genial måte å jobbe på. Har til vanlig 14 dager der jeg kan konsentrere meg 100% på arbeid. Skal fikse noen bedre bilder når jeg kommer ut.
:smt073
Det er jo vi og Leirvik Sveis som skal bygge den om slik at det blir plass til flere. Ifjor var jeg på Sleipner og bodde på gamle Polly og da var vi over 800 ute.
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

ninja-mannen(c) wrote:Det er jo vi og Leirvik Sveis som skal bygge den om slik at det blir plass til flere. Ifjor var jeg på Sleipner og bodde på gamle Polly og da var vi over 800 ute.
Ja de er snart ferdige med boligkvarteret nå. Er ute på en jobb akkurat nå, vi holder på å pumpe noe xylen i en brønn. Senere skal Aker henge på en mud modul på sør siden som vi skal bruke.
-77, Kawa z1000
Post Reply