Kwak

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Hallo i bloggen.
Tok noen bilder i dag av noen klatrere i nordsjøen. De har vel en av de mer utfordrende jobbene her ute, her henger de 50-60m over havflaten og river stillas. Flott vær hadde de og. :smt024
Image
Image
Image
-77, Kawa z1000
coolfantaman
Posts: 118
Joined: 28 Apr 2005 23:54
Location: Egersund

Post by coolfantaman »

Vel, å henge der og dingle 60 meter over vannet i litt tau er for meg heelt uaktuelt. er jo ikke rart dere tjener millionen i timen.
Honda - The Power Of Dreams

Kjører Honda Shadow 125 ccm
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

men tenk for et kick de får :shock: også på jobben
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

coolfantaman wrote:Vel, å henge der og dingle 60 meter over vannet i litt tau er for meg heelt uaktuelt. er jo ikke rart dere tjener millionen i timen.
Det er ingen som tjener millioner i timen, eller for å si det på en annen måte, det er ikke så fett å jobbe i oljebransjen som folk flest går rundt og tror. Hengerumpene på land som klipper hår og serverer kaffe lattè tjener nesten like mye. Nå blir maten vi får her ute lagt til inntekten vår med 70kr dag slik at vi må betale mer i skatt :evil:
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Kan ihvertfall ikke si at gutta på bilde er lønnsadel nei. Det begynner å bli noen år siden en tjente godt i nordsjøen, føler selv at jeg blir flådd i skatt. :smt012
-77, Kawa z1000
coolfantaman
Posts: 118
Joined: 28 Apr 2005 23:54
Location: Egersund

Post by coolfantaman »

ok da. men uansettm man tjener fortsatt gått ute i nordsjøen, men det kommer kanskje også litt anpå hvilken stilling du har.
Honda - The Power Of Dreams

Kjører Honda Shadow 125 ccm
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

coolfantaman wrote:ok da. men uansettm man tjener fortsatt gått ute i nordsjøen, men det kommer kanskje også litt anpå hvilken stilling du har.
Skal ikke legge skjul på at jeg som mekaniker tjener bedre her enn på land. Men det er riktig det med hvilken stilling du har + hvilken tariff en sorterer under. :roll:
-77, Kawa z1000
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hva tjener du da ? Eller er det "yrkeshemmelighet" 8-[
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Jeg tjente over 20000,- brutto på fire dager nå i pinse/17.mai-helgen :P
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

lønna og vilkårene er vel avhengig av hvilket firma man er ansatt i.
Trenden i Nordsjøen er jo at oljeselskapene reduserer egen bemanning og setter ut arbeid på anbud.

Har det dukket opp noen polakker der ute ennå?

edit:
20 laken på fire helligdager a' 12 timer er vel ikke akkurat bra
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

pelsen wrote:edit:
20 laken på fire helligdager a' 12 timer er vel ikke akkurat bra
Til tider ca.600 i timen men det er vel for ingenting å regne i Oslo.
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Hadde vel 650.000,- i fjor 2 uker på og 4 fri + noen extra turer. Er rimelig fornøyd med det. Akkurat nå datt det inn 70 laken i feriepeng + lønn. Så akkurat nå :smt026
-77, Kawa z1000
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

pelsen wrote:lønna og vilkårene er vel avhengig av hvilket firma man er ansatt i.
Trenden i Nordsjøen er jo at oljeselskapene reduserer egen bemanning og setter ut arbeid på anbud.

Har det dukket opp noen polakker der ute ennå?

edit:
20 laken på fire helligdager a' 12 timer er vel ikke akkurat bra
Har ikke sett en eneste polakk her enda, men i operatør og borebedriftsavtalen har de fått med at utenlandsk personell som jobber på sokkelen skal ha de samme vilkår som nordmenn.
-77, Kawa z1000
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

kwak wrote:
Cartman wrote:webkamera på boreriggen hadde vært genialt... kunne vi kontrollert at du jobbet i arbeidstiden, og ikke bare satt og surfet Image

;)
Hadde bare sett en rød kjeledress som smøg rundt alikevel. Dessuten er jeg stasjonert på kontoret i Bergen mot min vilje akkurat nå. Kun sporadiske besøk offshore. Men skal ut på torsdag for en jobb. Vi er midlertidig satt på land på grunn av ombygging på riggen.

:smt102
Venter du på ny mudmodul og flere sengeplasser ??
Det var sikkert greit og bli kvitt eksosen fra Dolphin riggen som lå og forpestet boligkvarteret.
Egentlig en grei og liten installasjon Oseberg Øst
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

KØLLA wrote:
kwak wrote:
Cartman wrote:webkamera på boreriggen hadde vært genialt... kunne vi kontrollert at du jobbet i arbeidstiden, og ikke bare satt og surfet Image

;)
Hadde bare sett en rød kjeledress som smøg rundt alikevel. Dessuten er jeg stasjonert på kontoret i Bergen mot min vilje akkurat nå. Kun sporadiske besøk offshore. Men skal ut på torsdag for en jobb. Vi er midlertidig satt på land på grunn av ombygging på riggen.

:smt102
Venter du på ny mudmodul og flere sengeplasser ??
Det var sikkert greit og bli kvitt eksosen fra Dolphin riggen som lå og forpestet boligkvarteret.
Egentlig en grei og liten installasjon Oseberg Øst
Hehe, aner jeg en spire som har god kjennskap?
Sengeplassene er der de nå. Det er bare den siste finpussen igjen nå. Mud modulen begynner de å kappe stål til i August. Men nå er det hjemreise, venter bare på heli. Skal fly med den nye sikorskyen i dag. Juhuuu..... :?
Hva har du vært her som da? Hvis du har vært/er her? (her hadde jeg problemer med å stokke ordene.
-77, Kawa z1000
Post Reply