Kwak

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Jeg synes det er merkelig at oljeselskapene bygger plattformer med minimalt av sengeplasser og minimalt med dekksplass. Når plattformene settes i drift må de leie dyre floteller og lagerbåter for å holde plattformene i gang. De burde ha tatt den ekstra kostnaden den gangen de bygde plattformen istedenfor å måtte betale mye dyrere senere. Statfjord A hadde feks. Polycrown tilkoblet permanent helt til 2000. Men det er blårussen som styrer. De har en visjon om at driften skal gå knirkefritt med lite vedlikehold og ombyggninger men historien har lært oss noe annet.

Ellers kan det nevnes at nye Sikorsky S-92 er en drøm å fly med spesielt når det gjelder innvendig plass. Dessuten sparer man noen minutter siden den går fortere enn Super Pumaen. Satt ved siden av ein feit jævel i en Super Puma så sent som i går :x
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Er ikke alle som jobber der ute feite da?? :shock:

;)
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Cartman wrote:Er ikke alle som jobber der ute feite da?? :shock:

;)
Nope! Det finnes noen slanke veltrimmede(bygd for fart :twisted: ) som meg også. Men det burde vært en øvre grense på BMI siden disse beistene er en trussel mot oss andre ved en helikopterstyrt eller dylikt.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

:lol: Men de er jo nesten som airbag da, du får liksom en lettere myk landing om du lander på en slik (om du får vedkommende over deg over litt tid så kan det jo være et lite problem, ser jo det ;))

Er du forresten samme mr.ninja som vi kjenner fra gammelt av på gamle-forumet? Itilfelle må du slenge ut en link til siden din ... nydelig grønn sykkel du kjører :P Hadde linken liggende en plass, men finner den ikke igjen for tiden :?
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Cartman wrote::lol: Men de er jo nesten som airbag da, du får liksom en lettere myk landing om du lander på en slik (om du får vedkommende over deg over litt tid så kan det jo være et lite problem, ser jo det ;))

Er du forresten samme mr.ninja som vi kjenner fra gammelt av på gamle-forumet? Itilfelle må du slenge ut en link til siden din ... nydelig grønn sykkel du kjører :P Hadde linken liggende en plass, men finner den ikke igjen for tiden :?
Problemet oppstår når disse store hvalrossene skal ut av helikopteret etter at det har ditchet og ligger opp ned ute på bøljan blå. Da kan man risikere at de tramper/klemmer deg til døde eller setter seg selv fast i de små vinduene slik at de hindrer andre som vil ut.

Du kan jo prøve å klikke på "WWW"-ikonet under innleggene mine evt. klikke på den blå teksten som det står "-03 ZX6-R". Da kommer det opp en side med bilder av den ultimate motorsykkelen :P
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

ninja-mannen(c) wrote: Du kan jo prøve å klikke på "WWW"-ikonet under innleggene mine evt. klikke på den blå teksten som det står "-03 ZX6-R". Da kommer det opp en side med bilder av den ultimate motorsykkelen :P
denne?:
Microsoft VBScript runtime error '800a005e'

Invalid use of Null: 'cInt'

/library/asp/include.asp, line 59
Image
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Winalot wrote:
ninja-mannen(c) wrote: Du kan jo prøve å klikke på "WWW"-ikonet under innleggene mine evt. klikke på den blå teksten som det står "-03 ZX6-R". Da kommer det opp en side med bilder av den ultimate motorsykkelen :P
denne?:
Microsoft VBScript runtime error '800a005e'

Invalid use of Null: 'cInt'

/library/asp/include.asp, line 59
Du har tydeligvis problemer med web-leseren din. Andre kan vel bekrefte at http://www.bikepics.com/members/ninjamannen/03zx6r/ er iorden? Kanskje vi ikke burde spamme ned bloggen til Kwak med slikt tøv som dette her :roll:
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

kwak wrote:
KØLLA wrote:
kwak wrote: Hadde bare sett en rød kjeledress som smøg rundt alikevel. Dessuten er jeg stasjonert på kontoret i Bergen mot min vilje akkurat nå. Kun sporadiske besøk offshore. Men skal ut på torsdag for en jobb. Vi er midlertidig satt på land på grunn av ombygging på riggen.

:smt102
Venter du på ny mudmodul og flere sengeplasser ??

Det var sikkert greit og bli kvitt eksosen fra Dolphin riggen som lå og forpestet boligkvarteret.
Egentlig en grei og liten installasjon Oseberg Øst
Hehe, aner jeg en spire som har god kjennskap?
Sengeplassene er der de nå. Det er bare den siste finpussen igjen nå. Mud modulen begynner de å kappe stål til i August. Men nå er det hjemreise, venter bare på heli. Skal fly med den nye sikorskyen i dag. Juhuuu..... :?
Hva har du vært her som da? Hvis du har vært/er her? (her hadde jeg problemer med å stokke ordene.
Var innom et par døgn på anbudsbefaring og oppmåling av modul,trafo,kompressor og div. annet utstyr. Skal se etter deg hvis det blir flere turer.
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Du får gjøre det KØLLA. Ta en titt innom boring du....

Cartman: Det er samme ninja som herjer enda ja...
-77, Kawa z1000
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Akkurat kommet i land fra naboene til OSØ, har vært innom B.Dolphin, Huldra og Veslefrikk. Må se etter om AKOP har et måleoppdrag til meg slik at jeg får ta ei vurdering av drillingområdet ditt. Sykt mye jobb for tiden og så godt som ingen motorsykkelkjøring til nå i sommer.
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Er nå vel Aker som skal bygge den nye mudmodulen nede i Egersund vel. De holder på med noen forberedelser her ute nå ihvertfall. På innfestningen.
Kjipt å ikke få kjøre, har samme problemet selv. Men av andre årsaker. Min ligger i deler og ingen tid til å plukke det sammen, blir bare sånn sporadisk plukking i ny og ne.. :smt092
-77, Kawa z1000
Post Reply