Borg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Brukeravatar
Tekumseh
Innlegg: 1507
Registrert: 03 aug 2006 01:50
MC: 2007 Honda CB600F Hornet
Sted: Steinkjer
Kontakt:

Legg innav Tekumseh » 02 mar 2007 22:26

Har ikke Jalmar universalkåpe da, en Vetter windbarrer? På gamle blå, SR'n.
Går sikkert an å teipe fast den :)


2007 Honda CB600F Hornet
X 1999 Triumph Sprint ST 955i
X 2006 Harley Davidson 1130 VRSCD Night Rod
X 1988 Harley Davidson 1340 FXRS-SP Low Rider Sport
X 1989 Harley Davidson 883/1200 XLH Hugger
X 1989 Suzuki LS650 Savage

Brukeravatar
Borg
Innlegg: 744
Registrert: 14 jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
BMW G 650 Xmoto
Sted: Larvik

Legg innav Borg » 02 mar 2007 23:03

:smt043
_______________
BMW R1200S

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 8720
Registrert: 22 mai 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4R Solgt
Triumph Scrambler 900 Solgt
Sted: Lena

Legg innav Desmo » 03 mar 2007 15:56

Tekumseh skrev:Har ikke Jalmar universalkåpe da, en Vetter windbarrer? På gamle blå, SR'n.
Går sikkert an å teipe fast den :)


Den heter vel Windjammer? :P Og det kan det fort bli..... :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 1713
Registrert: 22 sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Sted: Bergen

Legg innav Alas » 03 mar 2007 16:09

Desmo skrev:Den heter vel Windjammer? :P Og det kan det fort bli..... :lol:


Er ikke windjammer en seilbåt, eller et eller annet maritimt slang?

Eller er jeg på viddene nå?

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 8720
Registrert: 22 mai 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4R Solgt
Triumph Scrambler 900 Solgt
Sted: Lena

Legg innav Desmo » 03 mar 2007 16:14

Ikke så veldig. Det betyr visst "et stort seilskip". :wink: Det ble laget en film om "Christian Radich" som også het Windjammer. En bergenser ved navn Tusberg var med i den mener jeg...... :lol:
"We have met the enemy and he is us!"

-Pogo

;)

Brukeravatar
Tekumseh
Innlegg: 1507
Registrert: 03 aug 2006 01:50
MC: 2007 Honda CB600F Hornet
Sted: Steinkjer
Kontakt:

Legg innav Tekumseh » 03 mar 2007 16:33

Ja, windjammer var det. Orka ikke å søke opp hva det het akkurat da.
Snedige saker forresten.
2007 Honda CB600F Hornet
X 1999 Triumph Sprint ST 955i
X 2006 Harley Davidson 1130 VRSCD Night Rod
X 1988 Harley Davidson 1340 FXRS-SP Low Rider Sport
X 1989 Harley Davidson 883/1200 XLH Hugger
X 1989 Suzuki LS650 Savage

Brukeravatar
Borg
Innlegg: 744
Registrert: 14 jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
BMW G 650 Xmoto
Sted: Larvik

Legg innav Borg » 03 mar 2007 23:51

I dag prøvde jeg F 800 ST.
Bilde Bilde


Har jo FZ6-S'en som første valg å sjekker sykler opp mot denne...
Bilde

FZ6'en kommer i to utgaver i år, men den ene blir vel strengt tatt fjordårets modell med redusert antall hester og en snillere pris.

Speedometer på billigeste modell ___ Speedometer på dyreste modell
Bilde ........../.......... Bilde


BMW'en er jo 40 k dyrere og ville jo da sette litt høyere krav til denne og ut i fra bruksområdet så er det jo en del forskjeller.

Positivt med F'en
* Rolig god gange
* Varmeholker, ABS orginalt.
* BMW :smt049
* God touringsykkel
* Ser bra ut (finere i virkligheten enn på bilder hvor den virker litt "kantet")
* Meget gode/oversiktlige instrumenter

Negativt
* Hadde et håp om et bedre bunndrag siden det var 800 ccm
* Orginal vindskjermen er for lav så alt treffer brystkassa og oppover
* Reimdrift i stede for kjede... har ikke helt vent meg til tanken

Tror jeg setter FZ6'en hakket høyere fordi jeg nå godt kan tenke meg en turtallssykkel... Men ser for meg at BMW'en vil være et godt alternativ om 5 år.. Men har ikke bestemt meg ennå...

Tja, Noe som har noen formeninger om 800'en. Den var vel først leveringsklar på høsten i fjord så det er vel ikke så mange som har rukket å kjøre noe særlig med den. Har ikke hørt om noen her på forumet som har en slik. :-k
_______________
BMW R1200S

Brukeravatar
tshansen
Administrator
Innlegg: 18241
Registrert: 07 mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Sted: Bergen

Legg innav tshansen » 04 mar 2007 01:30

No har jeg ikke såtte meg så veldig inn i disse to sykklene som du sier. Men jeg her helt klart mere fan av Fz6'ern

Du får jo også mere kåpe på denne, da blir den drit snobbete. Tror nesten du bare må følge hjerte ditt når det kommer til valget mellom disse syklene! Blir nok ikke skuffet uansett.

Remdrift er jo MYE mindre vedlikehold enn kjede.Men har aldri kjørt dette selv. :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 24.000 km - Motoz Tractionator Adventure
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 3683
Registrert: 23 apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR
Kontakt:

Legg innav NoName » 04 mar 2007 01:33

Reima jeg bruker skal holde 80-100.000km :wink:

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 8720
Registrert: 22 mai 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4R Solgt
Triumph Scrambler 900 Solgt
Sted: Lena

Legg innav Desmo » 04 mar 2007 13:26

Om jeg kan få si noe må det bli at BMW har en 2-sylindret motor med 360 graders tenningrekkefølge ("vanlig" paralelltwin/rekke-2). Og en nyutviklet patent på hvordan rådene er festet til veivakselen for å minske vibrasjonene som følger med den tenningsrekkefølgen.
Yamaha har en 2-sylindret motor med 270 graders tenningsrekkefølge. Den er også er en rekke-2,men som takket være tenningsrekkefølgen "oppfører" seg som en 90 graders V-twin.
Så selv om motorene er like å se på, vil de føles veldig forskjellige.
Ut fra det jeg har lest om disse syklene virker det som at BMW-motoren vil ha en "behageligere" motorgange i hele turtallsregisteret enn Yamahaen. Jeg kjenner godt til hvordan en 90 graders V-twin oppfører seg. :wink:
Det hele kan summeres slik; Skal en like en sykkel med en gang en kjører den, eller skal en godta litt særegenheter og venne seg til den? Det blir dette som kalles karakter. Det er både på godt og vondt. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"

-Pogo

;)

Banditbiker
Innlegg: 3853
Registrert: 26 apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Legg innav Banditbiker » 04 mar 2007 14:04

Det er ikke FZ6'ern du snakker om nå Desmo, for den er da vitterlig ikke 2 sylindret.

Brukeravatar
Borg
Innlegg: 744
Registrert: 14 jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
BMW G 650 Xmoto
Sted: Larvik

Legg innav Borg » 04 mar 2007 14:45

Banditbiker skrev:Det er ikke FZ6'ern du snakker om nå Desmo, for den er da vitterlig ikke 2 sylindret.


Ville vel tro det var TDM'en han henviste til. Det er da også siste sykkel jeg hadde tenkt å prøve før jeg tar et valg :)
_______________
BMW R1200S

Banditbiker
Innlegg: 3853
Registrert: 26 apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Legg innav Banditbiker » 04 mar 2007 14:51

Jeg har eid en FZ6. Kjøpte splitter ny i 2004, det var da de nye modellene kom.
Kjempesykkel på alle måter, men det var HD som var målet mitt, og derfor ble det slik. (eller dvs, nå har 2 hd'er )

:lol:

Brukeravatar
Borg
Innlegg: 744
Registrert: 14 jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
BMW G 650 Xmoto
Sted: Larvik

Legg innav Borg » 04 mar 2007 15:09

Banditbiker skrev:Jeg har eid en FZ6. Kjøpte splitter ny i 2004, det var da de nye modellene kom.
Kjempesykkel på alle måter, men det var HD som var målet mitt, og derfor ble det slik. (eller dvs, nå har 2 hd'er )

:lol:

Ja, ut fra det jeg har lest på forum'er er de fleste som har FZ6 fornøyd. Men har heller ikke lest om så mange som har vært misfornøyd med en nyere BMW el TDM heller :wink:

Er vel litt enig med Shaft, tror ikke jeg blir misfornøyd uansett...
_______________
BMW R1200S

Banditbiker
Innlegg: 3853
Registrert: 26 apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Legg innav Banditbiker » 04 mar 2007 15:16

Det er vanskelig å velge "riktig sykkel". Valg av sykkel har mye med følelser å gjøre, og det er ikke alltid så lett å styre disse følelsene. Lite rasjonelle er disse følelsene ofte også. :lol:

Velg det som DU har lyst på og som passer DEG. Hva andre måtte tenke, mene og tro er lite relevant.
Så lenge du koser deg med den sykkelen du har, så gi beng i hva andre drar opp av testresultater, datasheets, utskrifter fra kjøring i benk osv.

Lykke til med et godt valg, uansett hva det måtte bli.


Gå tilbake til «Bloggen»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: biker7, Kant1, ojda og 55 gjester