Borg - 2022
Første dag med bil til jobben på lenge
Men d var nå mest på grunn av regnvær kombinert med stormvarsel. De har en tendens til å overdrive de hærre værfolka...
Nå har jeg vært ute å kjøpt meg "vinterhansker" og er klar for litt mer kjøring så fort regneværet får roet seg litt Er litt for komfertabelt anlagt til å kjøre sykkel når regnet bøtter ned.
Men d var nå mest på grunn av regnvær kombinert med stormvarsel. De har en tendens til å overdrive de hærre værfolka...
Nå har jeg vært ute å kjøpt meg "vinterhansker" og er klar for litt mer kjøring så fort regneværet får roet seg litt Er litt for komfertabelt anlagt til å kjøre sykkel når regnet bøtter ned.
De nye vinterhanskene mine var kaldere enn sommerhanskene. Bommkjøp Iskald på lillefinger siden hanskene tydligvis ikke er vindtette og dette ved 8,5 grader. Reklamasjonsrett??
Men kjørevær er det her. I motsettning til hva jeg leser om mange andre steder, her inne.
Har stort sett ligget på ca 10 grader siste uka og regn Men i dag var det 3,7... tørt på vegen... og klar himmel. Mao, strålende kjørevær
Men kjørevær er det her. I motsettning til hva jeg leser om mange andre steder, her inne.
Har stort sett ligget på ca 10 grader siste uka og regn Men i dag var det 3,7... tørt på vegen... og klar himmel. Mao, strålende kjørevær
I dag har jeg lånt med meg en Yamaha FZ6-S hjem
Har så langt kjørt noen få mil innimellom regnet men satser på at værmeldingen for søndagen holder ( opphold utpå formiddagen).
Konklusjon så langt. Uvant å kjøre noe som først våkner på 6-7000 omdreininger, i motsettning til BMW'en som er rødmerket på 7000
Fire sylindre er en "rolig" opplevelse på lavt turtall i motsettning til min 1 sylindrede sykkel som "napper" når han kommer for langt ned.
Har ikke helt vent meg til det å sitte litt foroverbøyd. Tar meg i å anstrenge nakke og armer og det er jo ikke bra i lengden. Det er vel egentlig det eneste minus med sykkelen som jeg må finne ut av. Enten sitter jeg litt feil eller også er jeg lagd for oppreist kjørestilling
Kommentaren fra frua var: Den ser litt liten ut...
Har så langt kjørt noen få mil innimellom regnet men satser på at værmeldingen for søndagen holder ( opphold utpå formiddagen).
Konklusjon så langt. Uvant å kjøre noe som først våkner på 6-7000 omdreininger, i motsettning til BMW'en som er rødmerket på 7000
Fire sylindre er en "rolig" opplevelse på lavt turtall i motsettning til min 1 sylindrede sykkel som "napper" når han kommer for langt ned.
Har ikke helt vent meg til det å sitte litt foroverbøyd. Tar meg i å anstrenge nakke og armer og det er jo ikke bra i lengden. Det er vel egentlig det eneste minus med sykkelen som jeg må finne ut av. Enten sitter jeg litt feil eller også er jeg lagd for oppreist kjørestilling
Kommentaren fra frua var: Den ser litt liten ut...
Ja da var prøveturen unnagjort
Fikk hverken opphold eller tørr vei men Har vel unnagjort ca 15 mil i området i regn, opphold, til tider en del vind. Men et er vel egentlig ikke noe stort problem. Kjøredressen er tett og det eneste som var kalt var hendene da jeg kom hjem.
Sykkelen virket egentlig veldig grei. Nok motor for meg og den responderer godt på veien. Har ganske mye bedre "føling" med denne enn med BMW'en.
Har vel konkludert med at sykkelen absolutt er et alternativ, men må prøve ut et par andre før jeg gjør endelig valg. Kommer uansett ikke til å skaffe noe sykkel før mars til neste år.
Som aktuelle konkurrenter ser jeg på Z750S og?? Forslag
TDM 900 frister også litt men denne er noe dyrere og vil da måtte gå et par år ned på modell kravet så har ikke mest lyst til det.
Fikk hverken opphold eller tørr vei men Har vel unnagjort ca 15 mil i området i regn, opphold, til tider en del vind. Men et er vel egentlig ikke noe stort problem. Kjøredressen er tett og det eneste som var kalt var hendene da jeg kom hjem.
Sykkelen virket egentlig veldig grei. Nok motor for meg og den responderer godt på veien. Har ganske mye bedre "føling" med denne enn med BMW'en.
Har vel konkludert med at sykkelen absolutt er et alternativ, men må prøve ut et par andre før jeg gjør endelig valg. Kommer uansett ikke til å skaffe noe sykkel før mars til neste år.
Som aktuelle konkurrenter ser jeg på Z750S og?? Forslag
TDM 900 frister også litt men denne er noe dyrere og vil da måtte gå et par år ned på modell kravet så har ikke mest lyst til det.
Jeg har jo litt erfaring med Z750S, og kan absolutt anbefale den. Gode kjøreegenskaper, bra med futt, solid mekanikk og slike ting. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er salen. Altfor tynn og hard stopp. Blir tresmak etter 40-50 mil. Men det finnes løsninger. Polstret sykkelbukse under dressen eller løs gel-pute stroppet fast på salen gjør underverker.
Jeg planlegger å selge Lizzie til våren, fordi jeg skal kjøpe en gammel Z1000Police.
Jeg planlegger å selge Lizzie til våren, fordi jeg skal kjøpe en gammel Z1000Police.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Leverte tilbake FZ6-S'en i dag
Virker som en kjempesykkel for meg, men har jo vært litt usikker på sittestillingen. Er nå kun vant med å sitte rett opp og ikke fremover.
Men da jeg fikk tilbake min, fant jeg ut at Yamaha'en er rett sykkel Det var et lite nederlag å kjøre avgårde på offroaderen etter helgen på FZ6'en. Men dette var jo selgeren klar over lenge før han fikk plassert meg på sykkelen
Men tenkte nå å sjekke ut konkurrentene litt og stoppet innom Kawa-butikken, på vei hjem, for å se på Z750S.
Sykkelen sto der den men de lot deg ikke prøvekjøre. Det kostet for mye å ha slike sykkler til prøving. De visste heller ikke om den nye importøren skulle ha noe "roadshow", da det ikke hadde vært den helt gode løsningen sist år.
Nå er jeg litt følsom på service når det kommer til det å kjøpe noe til over 100', så det blir nok ingen z750s. Allerede bestemt før sykkelen fikk en tjanse Tenker jo litt på hvor jeg skal ha oppfølging i etterkant også...
Virker som en kjempesykkel for meg, men har jo vært litt usikker på sittestillingen. Er nå kun vant med å sitte rett opp og ikke fremover.
Men da jeg fikk tilbake min, fant jeg ut at Yamaha'en er rett sykkel Det var et lite nederlag å kjøre avgårde på offroaderen etter helgen på FZ6'en. Men dette var jo selgeren klar over lenge før han fikk plassert meg på sykkelen
Men tenkte nå å sjekke ut konkurrentene litt og stoppet innom Kawa-butikken, på vei hjem, for å se på Z750S.
Sykkelen sto der den men de lot deg ikke prøvekjøre. Det kostet for mye å ha slike sykkler til prøving. De visste heller ikke om den nye importøren skulle ha noe "roadshow", da det ikke hadde vært den helt gode løsningen sist år.
Nå er jeg litt følsom på service når det kommer til det å kjøpe noe til over 100', så det blir nok ingen z750s. Allerede bestemt før sykkelen fikk en tjanse Tenker jo litt på hvor jeg skal ha oppfølging i etterkant også...
Ja, jeg har jo fått med meg at du har en sånn Og at du har prøvd den rundt husetJalmar wrote:Jeg har jo litt erfaring med Z750S, og kan absolutt anbefale den. Gode kjøreegenskaper, bra med futt, solid mekanikk og slike ting. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er salen. Altfor tynn og hard stopp. Blir tresmak etter 40-50 mil. Men det finnes løsninger. Polstret sykkelbukse under dressen eller løs gel-pute stroppet fast på salen gjør underverker.
Jeg planlegger å selge Lizzie til våren, fordi jeg skal kjøpe en gammel Z1000Police.
Selgeren sa det stort sett var "voksne gutter og eldre menn" som kjøpte slike sykkler
Han sa videre at de som kjøpte dem stort sett også beholdt dem. Sjekket nettet i går og så da kun 1 brukt til salgs.
Selgeren hadde helt rett. Jeg går antagelig under kategorien "eldre menn"
Og det blir ikke lett å bestemme seg for å selge Lizzie når den tid kommer. Hun har vist seg som en god langturssykkel samtidig som hun stiller opp på mer "rampete" svingkjøring der anledningen byr seg.
Bakdelen med den typen sykkel er, etter min mening, at vedlikeholdet blir unødvendig dyrt for de som kjører langt i løpet av sesongen. Jeg har skifta dekk to ganger og tatt 4 servicer i løpet av sesongen, og da snakker vi om 17000,- kroner bare i vedlikehold. I tillegg kommer jo bensin, forsikring, årsavgift og alt annet.
Hvis jeg sammenligner dette med en sykkel som Gamle Blå f.eks., så koster to dekk til Gamle det samme som ett dekk til Lizzie. Og Gamle går mellom 13000 og 15000 km på et sett dekk. Og servicene tar jeg selv på Gamle. Ikkeno datastyring der i gården.
Så jeg regner med å gå helt og holdent over på gamle sykler der jeg kan fikse det meste selv og der det er billigere forsikring og f.eks. dekk. Men med normale kjørelengder i løpet av en sesong, ville ikke dette spille noen stor rolle. Selv er jeg litt glad i lange turer, og da renner kilometrene på ganske fort. :oops:
Og det blir ikke lett å bestemme seg for å selge Lizzie når den tid kommer. Hun har vist seg som en god langturssykkel samtidig som hun stiller opp på mer "rampete" svingkjøring der anledningen byr seg.
Bakdelen med den typen sykkel er, etter min mening, at vedlikeholdet blir unødvendig dyrt for de som kjører langt i løpet av sesongen. Jeg har skifta dekk to ganger og tatt 4 servicer i løpet av sesongen, og da snakker vi om 17000,- kroner bare i vedlikehold. I tillegg kommer jo bensin, forsikring, årsavgift og alt annet.
Hvis jeg sammenligner dette med en sykkel som Gamle Blå f.eks., så koster to dekk til Gamle det samme som ett dekk til Lizzie. Og Gamle går mellom 13000 og 15000 km på et sett dekk. Og servicene tar jeg selv på Gamle. Ikkeno datastyring der i gården.
Så jeg regner med å gå helt og holdent over på gamle sykler der jeg kan fikse det meste selv og der det er billigere forsikring og f.eks. dekk. Men med normale kjørelengder i løpet av en sesong, ville ikke dette spille noen stor rolle. Selv er jeg litt glad i lange turer, og da renner kilometrene på ganske fort. :oops:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly