Borg - 2022

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

haha syke mann ;)

trodde først der stod "varme hendene i posene om vinteren"

:lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

.
Last edited by Borg on 08 Sep 2019 23:12, edited 2 times in total.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Pollti

Post by Pollti »

Mjaaaaa. Igrunn kan jeg skjønne han littegranne. Slipper å velge mellom døttre og sønner. Ganske OK hvis det skulle bli no problemer med den,det er litt greiere å forholde seg til "ukjente". Og hva vet egentlig svigermora di om båtpriser :shock:
Jeg har en kommende svigersønn som maser om å låne båten. Det får han ihvertfall ikke ! MIN MIN MIN MIN MIN og bare min er den og den må ikke besudles av gnomer som leter etter rubordet ombord. Enkelte ting er det best for familiefreden å holde klepotomanpølsene unna.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Borg wrote:ER DET LOV Å SKJELLE UT SVIGERS :?: :?: :?: :?:

Aldri gjort det før, så skal vel ikke begynne nå, men er i :smt067 :smt065 humør...
Burde jo være lov, er jo bare mennesker de og.. Bør kanskje sørge for å ha din bedre halvdel på din side først.. Du kan jo ta en alvorsprat med han uten å nødvendigvis skjelle han ut..

Kjipt med båten da, det lå vel forhåpentligvis en velment tanke bak det innerst inne.. At det var en gammel råtten båt de ikke ville at dattern skulle være i?
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

:D Da var den nye hjelmen kommet :smt050

Var å hentet den i går. Når jeg nå sitter her å skriver kommer jeg på at det kun har vært regn når jeg har brukt den :-k

Da jeg hentet den var det opphold da jeg kjørte for å hente den (hadde da gammel hjelm..) I det jeg kjørte hjemmover begynte det å regne. Innen jeg var hjemme var jeg gjennomvåt fra livet å ned, hadde ikke kjørebuksa (kun dongri) :|

I dag har jeg hatt en tur til svigers. Turen gikk fra Stavanger over til Tou (båt kr 60,-), til Hjelmeland m båt over til Nesvik (kr 36,-). Så til Sand og båt over til Ropeid (kr 36,-). Stoppet innom svigers, før veien gikk hjem via Mekjarvika / Arsvågen (m tilhørende båt kr 85,-).

Turen inn er en strålende naturopplevelse. Når du kjører fra Tau er veien helt normal å grei men idet du kommer forbi Årdal begynner den å smalne inn. Du følger smale veier langs med smale fjorder, krysser ei bru med strålende utsikt innover fjordarmen med høye fjell på begge sider. Fjella har jeg ikke helt vent meg til selv etter, 10 år på Vestlandet. Veien holder seg smal nesten helt til du kommer til Sauda. Da har du kjørt ca 9 mil. Så kommer du med båt over til Ropeid hvor du følger veien mot Sandeid og videre til Nedre Vats. Veien her er også smal og herlig svingete 8) Men kansje ikke helt kjekk på vått underlag :smt090 Så kommer du ut på E139 ved Øvre Vats og følger denne mot Haugesund. Ved Aksdal tar du E39 mot Stavanger, kun avbrutt med fergen ved Mortavika / Arsvågen. Alt i alt en 25 mils kjøring med 4 ferger og mange muligheter for avstikkere om man vil kjøre litt lenger strekkning :smt023

Turen bort var strålende. Ikke sol men opphold å fint men tilbake var det konstant regn :roll:

Men alt i alt. En fin dag. I morra går det videre med oppussinga av badet. Bør vel være klart i løpet av uka. Ser virkelig frem til å få nytt toalett og dusj :smt045 Du vet ikke hvor avhengig du er av det før du står uten :cry: Har nå vært gjennom en del av bensinstasjonene i nabolaget. Har funnet ut at jeg trives best på de uten blålys :?
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

SNUFS...

I dag ...

Lå stille og rolig i ca 60 og giret opp. Han trakk litt så var det null drag. Det rullet litt før bakhjulet låste seg.

Det viste seg at kjedet hadde gått av drevet å låst seg. Har strammet kjedet noen ganger (senest for 1 uke siden) men har ikke fått med meg hvor slitt drevet bak er. Det var 13 tenner som var knekt av.

Viste seg at kjedet også har "slått" i stykker noe av vernet runt drevet foran også.

Så nå er det ut å sjekke hvor jeg raskest kan få tak i kjede/drev til rimligest mulig pris og raskest mulig levering.. hehe...
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Ja da var kjede bestilt
1 540 for kjede og drev.

I utgangspunktet regnet de med at kjede kommer tirsdag. Spurte om det ikke var mulighet for tidligere levering, de skulle forsøke på fredag men det var visst på ingen måte noen garanti.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

ehhe fikk tak i kjede+drev for 1600 kroner selv nå.

Jeg vil helst skifte det før jeg opplever slik som du ;) Det kunne jo fort gått riktig galt hadde du vært uheldig.

Men du er vel oppe å kjører igjen på no time ;)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Ja sånn i ettertid så kan det vel kalles flaks. Kunne jo blitt litt annerledes om det hadde skjedd i høyere hastighet og i en sving :oops:

Men sånn er det jo. Hvor mange ganger hadde vi ikke gått med i løpet av livet om d ikke hadde vært for litt flaks...
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

flaks er kjekt å ha, spesielt når man velger å fortsette å kjøre med et utslitt kjede..
I tillegg til at det ødelegger drevene er det farlig når det ryker.
Når kjedet må strammes ofte er det helt utslitt. Skifter man kjedet før det er kommet så langt holder gjerne drevene litt lenger, samt at man kjører litt tryggere.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Jep, jep, da var kjedet og drev byttet :D

Inntill man blir kjent med sykkelen sin er det (i hvertfall for meg) alltid mye tenking. Sier gjerne, når jeg skal bygge noe: Det er 50 % tenkning og 50 % arbe. Bare synd det nå er kaffe å tenke med etter jeg sluttet å røyke. Snufs. Men nå er det 1 år siden jeg sluttet om to dager :D


http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?p=60709#60709
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Ja, ja,
Mens Jalmar skrur sammen sine sykler så får vel jeg innse min begrensning å sette sykkelen inn til service. Anslagsvis 5 :o :o :o

Brrrrrr

Men da blir'n vel fornøyd etterpå også da. Har hatt en tendens til å jukse litt i det siste. Slipper gassen inn mot krysset men dauer av når jeg gir gass igjen. Må slippe opp, å gi gass igjen, før han kommer :oops: Ser ikke mye profesjonel ut med slik kjøring.

Men, Prrrrrrr, det har vært en herlig sommer å ha sykkel 8)
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Jaja, da har sykkelen vært til service i to dager og går på nummer 3 i morra.

60' service.
Karen ringte tidligere i dag og opplyste om at styrelager og et hjullager måtte byttes. Styrelageret var ingen overraskelse og skal bli godt å få gjort.

Får den nok igjen i morra. Regninga :oops: Får vel heller fokusere på at nå skal alt være tipp topp og jeg burde ha en sykkel jeg kjenner og lettere kan følge opp selv :wink:

Regnt har jo også dabbet betraktelig av i Stavanger så da er det jo bare julaften 8)
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Borg, tror jeg så deg kjøre gjennom Gausel sentrum i går en gang. Stemmer det eller? :roll:
Image
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Winalot wrote:Borg, tror jeg så deg kjøre gjennom Gausel sentrum i går en gang. Stemmer det eller? :roll:
Nei det må ha vært en annen. Sykkelen har stått på verkstedet til service siden tirsdag. Men i dag må jeg vel få den tilbake :roll:

Ellers er sykkelen rød og jeg blå/svart når jeg er ute på tur :)
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Post Reply