Borg - 2022

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Banditbiker wrote:Det er ikke FZ6'ern du snakker om nå Desmo, for den er da vitterlig ikke 2 sylindret.
Beklager den glippen om Yamaha. Jeg mente selvsagt TDM900 siden den var nevnt i innlegget før sammen med en BMW F800ST........
Uff, dette "tynner-hu'et" mitt....... :oops:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Jeg vet hvordan det er å være usikker på hva en har lyst på. Og en vil gjerne høre noen andre si akkurat det du selv mener.

Men valg av sykkel MÅ du følge hjerte og lyst! Ellers så blir det liksom ikke helt 100% når du kjører den "andre" sykkelen. Selv om den kanskje har mere hester eller er ett "bedre" merke osv osv.

Lytt til deg selv og du vil nok få det beste svaret :wink:

Men ja, det er ikke alltid like lett :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Ja, da har jeg fått prøvd TDM 900 også :)
Image

Hadde en tur i dag. Sparte den til slutt, siden jeg regnet med at denne var nærmest min egen i sittestilling og så ikke for meg de helt store overraskelsene.

Det stemte jo godt. Det eneste var litt uvant er at du sitter litt foroverlent på den, min sitter jeg rett opp på.

Bortsett fra dette var alt slik det skal være på en sykkel som dette. Den gikk godt, lå godt på veien og var behagelig å kjøre. En gjennomført god sykkel uten overraskelser.

Syntes vel denne var noe kjekkere enn BMW F 800 ST (men hadde nok foretrukket BMW'en om jeg hadde vært lavere, jeg er 187).

Når det er sagt så tror jeg jeg heller mot FZ6'en. Syntes denne turtallssykkelen virker noe morsommere. Gi meg 5 år så er jeg kansje klar for TDM :wink:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

AJ, Det skal nevnes at frua kåret TDM'en til den desidert fineste sykkelen å se på av de tre :D og må inrømme at jeg selv syntes den er en flott sykkel :wink:

Våren har kommet her og det er det visst flere sykkler som har funnet ut :D Med mindre det kommer en ny kuldeperiode så er virkelig sesongen i gang \:D/

Da er det bare å få unnagjort MC- messa, ta et sykkelvalg og starte sesongen på ny sykkel :smt045

Inntill da får BMW'en gjøre jobben og det er jo kjekt på den også. Hadde plassen vært større og økonomien bredere skulle jeg alltids fått plass til den også :wink:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

AJ_900 wrote:Høres bra ut!
Din fru har en fortreffelig smak :)

Jeg skal også på MC messa, men det blir antakelig ikke før på søndag.
I går fikk jeg nemlig besøk av en familie fra Malta (du vet, dette lille landet midt i Middelhavet...). Disse folkene har ikke sett snø i "levende live" før og er helt i hundre siden det fortsatt er alt for mye snø her på Hadeland. I hvert for en MCist som meg som lengter ræva av meg for å ta ut TDM'en.

Men så det blir det heller å base ut i snøen med maltesiske barn i dag og i morgen...
Og jeg må si det er lenge siden jeg har møtt forventningsfulle barn.
Unger og noe de aldri har opplevd før......... Det skal "ta av". :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Da er ny sykkel bestilt og som den stolte hanen jeg er legger jeg ut bildet av sykkelen her også (+http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=4147&start=60)

Image
Image Image

http://www.mcjournalen.no/yamaha/ya_fz6fs2_kat07.htm

Sykkelen er bestilt med toppboks, selv om jeg mener det ødlegger utseendet noe, og varmeholker. Så får vi se siden om det kommer noe mer :smt033

Så er det bare å vente på mai :( levering i slutten av april. Den tia blir laaannnggg..
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Lykke til med nytt favoritt-leketøy! Måtte ventetiden bli laaaaaang... :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

AJ_900 wrote:Gratulerer med klokt valg, Borg!

Se for øvrig her...
Ja, du skal ikke se bort fra at jeg før el senere er på dine kanter :) Nå er jeg jo fra Østlandet selv så det hender nok jeg tar sykkelen oppover. Men.. må jo for det meste prioritere å få med resten av familien også :wink:

Alltid kjekt å treffe noen som "orker" å prate litt sykkel. Responsen her i huset da jeg sa jeg hadde bestilt sykkel var noe alla " det var jo kjekt, hva skal vi ha til middag i dag... skal vi gå en tur etterpå?".... ikke mye ccm/hk prat der nei :)
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Da var første sommertur satt opp :)

Rudskogen i midten av Juli. 2 dager med instruktør og kjøring :mrgreen:

Detta kan bli kjekt \:D/

Forhandlingene for en slik tur er selfølgelig harde i heimen, så det endte med et løfte om en helgetur til Dyreparken med familien :wink:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Skal du ikke på norgestreffet da?
Pinsehelga.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

NoName wrote:Skal du ikke på norgestreffet da?
Pinsehelga.
Ut fra kostnadene jeg pådro meg i forhandlinene for å dra til Rudskogen, tror jeg sannerlig ikke jeg har råd :oops:

Småbarnsfedre som har fått argumentert inn ny sykkel samt en tur i budsjettet bør vel se sin begrensning :?:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Ja ser problemet. Jeg har tengt meg dit, og håper jo å treffe noen fra forumet.
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Post by Kjitta8648 »

NoName wrote:Ja ser problemet. Jeg har tengt meg dit, og håper jo å treffe noen fra forumet.
Du får se etter zrx'en.
Ser ut til at jeg tar meg en tur. :mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Da skulle det være omtrent 1 måned til jeg kan hente ut den nye sykkelen :smt110 Men den ventetia kunne jeg utmerket godt klart meg uten.

Jaja,, får bare klare meg med 650'in inntill da og den brukes flittig hver dag 8) Er jo bare strålende kjørevær om dagen :D Endelig tørt på veien :!:

Sykkelen som skal selges har jo fått byttet omtrent alt av slitedeler det siste året. Kjede og drev ble byttet i fjor sommer; fordekk, styrelager, hjullager forand, samt storservice på høsten; og sannelig brøyt den ikke sammen og endte opp med å få slipt ventilene :x Men etter alt dette skulle jo sykkelen være tilnærmet perfekt, så da bestilte jeg like godt bakdekk nå nettopp. Like greit det, som å selge en sykkel uten mønster bak :wink:

Så da sitter jeg her å venter da... Håper den nye kommer før 1 mai og vårsleppet... Kunne godt tenkt meg å ha den da. Har ikke sett årets kjørerute, men regner vel med at den går til Egersund i år også...

Er det noen som har sett hvor 1'te mai ruta skal gå i Stavanger?? Noen som har tenkt å være med på turen?
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Borg wrote: Er det noen som har sett hvor 1'te mai ruta skal gå i Stavanger?? Noen som har tenkt å være med på turen?
Har ikke hørt noe om ruten, har ikke vært med på 1. Mai tur før, men har fått det med meg at det skal være, tenkte å være med om været var bra. Skal ha eksamen 2.Mai så det blir jo litt lesing og.

Men man må jo ut og feire bursdag uansett, fyller år 1.Mai :wink:
Post Reply