Side 133 av 136

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 11 mai 2019 19:32
av tshansen
Hahaha... rett og slett nydelig =D> =D>

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 11 mai 2019 21:01
av hakhap
Godt det ordnet seg :) og ikke dumt å kunne fikse på ting selv.

Men til neste gang kanskje ikke kaste den i grusen :D
Satser på du holder deg på hjulen fra nå av :thumleft

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 12 mai 2019 10:57
av inunf
Bilde

Sånn ble resultatet av reparasjonen. Blir nok litt glassfiberarbeid på meg når jeg kommer hjem, men det er ikke så alt for mye som skal til for å få den tipp-topp igjen.

Satser på å holde riktig side ned i dag!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 12 mai 2019 14:37
av supermons
Shit, godt det gikk såpass bra da!

Håper du får tørr bane og holder gummisiden ned i dag :)

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 13 mai 2019 13:53
av inunf
Beste rundetid i går ble 1:10.471. Et godt stykke unna persen på 1:07.0-ettellerannet, men greit nok med tanke på oppkjøringa. Været spilte også inn, det var ganske kaldt både i lufta og i asfalten. Hadde mye småslipp på slutten, dekkene nærmet seg nok slutten. Hadde ikke rukket å legge om til nye dekk til det aller siste passet i går, så da pakket jeg sammen og dro hjem. Ble uansett seint nok, var hjemme i tolv-tida og på jobb klokka sju i dag.

Satser på bedre vær neste gang jeg er på Våler, er litt bittert at persen min er fra første dagen jeg kjørte der. Må se litt på hvordan kalenderen går opp, men vurderer å kjøre Nasjonal 600 på Våler i juni og SST600 på ACR i juli. Har aldri vært på ACR, men har hørt mye fint om banen.

Bremseproblemet som har forfulgt meg de to siste sesongene er fikset, det var overhaling av caliperene som skulle til. Nå er sykkelen 100 %, eller den hadde vært det hvis jeg hadde holdt meg på hjula i helga. Jaja, man har vel hobby for å ha noe å fylle tida med :lol:

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 16 mai 2019 13:28
av inunf
Mandag vasket jeg sykkelen etter helga. Det trengtes!

Bilde

Bilde

Bilde

Dette må jeg gjøre noe med.

Bilde

Hadde ikke planlagt at det skulle bli så fullt her. Må prøve å få litt fortgang i sakene, slik at jeg får banesykkelen ut igjen og Ducatien på veien.

Bilde

Bilde

Bendet tilbake bakerste del av bakramma, dette får være nært nok. Må gå over sveisene igjen, en av de gikk helt opp.

Bilde

Bilde

Bilde

I går testet jeg en ny revisjon av tankringen. Denne passer! I dag blir det ilddåp, kjører til Trondheim med full tankveske etter jobb.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 16 mai 2019 15:59
av mekkern
juhuu.. :thumleft

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 21 mai 2019 09:16
av inunf
Festet for tankveska fungerte utmerket tur/retur Trondheim. Det eneste som gjenstår er å finne ut om det tåler bensinsøl. Kan jo fort komme en liten skvett når man fyller tanken.

Fikk ikke helt gjort så mye som jeg hadde tenkt i helga. Planla å bytte dekk på Ducatien, tenkte å begynne bake først.

Bilde

Åpnet verktøysettet for å finne nøkkel til mutteren på bakhjulet, men den gang ei. Har bestilt nøkkel på ebay, så da får bakdekket vente et par uker.

Bilde

Fikk lagt om fremme, utrolig mye mer styr å legge om manuelt når man bryr seg om hvordan felgene blir seende ut. Det gikk heldigvis ganske bra, håper det blir lenge til jeg trenger å legge om her igjen.

Bilde

Bilde

Kjøpte også nytt batteri. Ingenting som feilte det gamle utover at det var så tungt at jeg ikke klarte (ville) montere det igjen. 2821 g i forskjell er ganske mye! Tror det merkes godt, spesielt mtp. hvor høyt batteriet er plassert.

Bilde

Det siste jeg fikk gjort var å montere ny tankpad. Den forrige var begynt å slippe, og hadde også sprukket opp. Ikke all verdens kvalitet altså. Denne virker å være bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 21 mai 2019 11:35
av inunf
inunf skrev:...
Har gjort et lite regnestykke på vekten, alt i alt ble dette en reduksjon på 1865 g. Velteklossene var over 600 g tyngre enn bolten som ble erstattet, ellers var det en grei reduksjon på passasjerfothvilerne og luftinntakene. Med de 5,7 kg som jeg kuttet med eksosen er vektreduksjonen oppe i 7,5 kg. Våtvekta på original S-utgave er 195 kg, dvs. jeg er nede på 187,5 kg nå. Med et litiumionbatteri og 520-kjede bør det være mulig å komme i underkant av 185 kg. Det er ganske lett for en sykkel med så mye motor og skilt.
...

inunf skrev:...
Kjøpte også nytt batteri. Ingenting som feilte det gamle utover at det var så tungt at jeg ikke klarte (ville) montere det igjen. 2821 g i forskjell er ganske mye! Tror det merkes godt, spesielt mtp. hvor høyt batteriet er plassert.
...


Demonterte velteklossene igjen da stangen gjennom motoren var for lang slik at jeg ikke fikk tightet motorfestene skikkelig. I følge internett kan dette føre til brudd på ramma, og det tar jeg ikke sjansen på. Dermed blir total vektreduksjon 7,5 kg pluss 0,6 kg for velteklossene og 2,8 kg for batteriet, totalt 10,9 kg. Dvs. våtvekt på 184 kg. Det er da ganske respektabelt?

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 21 mai 2019 12:08
av JK95
Meget respektabelt det ja :thumleft

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 12 jun 2019 18:15
av inunf
Bilde

Bilde

Var en tur til Veiholmen på Smøla forrige uke. Været var bare så som så, og vi brukte litt for lang tid slik at vi ikke rakk å kjøre rundt Smøla slik som egentlig var planen. XJ'en funker greit med passasjer, men den blir litt ukomfortabel over tid. Bruker vanligvis ikke være noe fan av ferger, men det var greit med jevnlige pauser for å hvile stumpen.

Det viser seg at passasjeren heller vil sitte på enn å kjøre selv, så da blir XJ'en solgt fortløpende til fordel for noe litt sprekere med bedre passasjerkomfort. Vurderer bla. V-Strom 1000 og 650. Er redd 1000 blir som GS1200, for tung og uhåndterlig. Samtidig er jeg redd 650'en blir for slapp, spesielt med to på. Skal uansett selge XJ'en først, men før jeg kan annonsere den må jeg bytte clutchen. Håper å rekke det i løpet av neste uke.

Bilde

Testet ny utgave av batterilokket på Ducatien. Det passet nesten.

Bilde

Siste utgave passer perfekt! Nå mangler jeg bare baggasjeplaten som skal sitte på toppen.

Bilde

Bilde

Bilde

Fikk byttet bakdekket på Ducatien, det gikk overraskende greit, helt uten å skade felgen. Benyttet også anledningen til å polere felgen.

Bilde

Bilde

Bilde

Kostet på ny hjulmutter, da den gamle var begynt å bli frynsete. Fin liten vektreduksjon ble det også.

Bilde

Bilde

Bilde

Printet ut et nytt feste for tankveska i svart ABS denne gangen. Er fornøyd med resultatet!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

I helga var jeg på besøk hos foreldra mine, og hjalp faren min med å legge om dekk på sykkelen hans. Etter å ha fått det til på Ducatien tenkte jeg dette skulle gå greit, men det var lettere sagt enn gjort. Fikk det heldigvis til til slutt, uten å herpe felgene alt for mye.

Byttet også olje på KTM'en. Det var det mest kompliserte oljeskiftet jeg har vært med på. To filter, to tappeskruer, en skvett olje i veivhuset og resten i tanken i ramma som skal luftes ut mens motoren går. Det ordnet seg til slutt, går sikkert lettere neste gang.

I morgen drar jeg til Våler for å kjøre Nasjonal 600 på Classic TT. Det blir oppdateringer underveis!



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Inunf - I grusen på Våler

Lagt inn: 12 jun 2019 20:44
av freddy123
Mye spennende "reodor felgen" løsninger her, artig hva man får laget med en 3D pri ter

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Re: Inunf - Classic TT Våler

Lagt inn: 13 jun 2019 08:27
av inunf
Ja, det er gøy når man får til å lage noe som kan brukes!

Bilde

Bilde

Ble bare halvferdig med å lappe hekken etter forrige tur til Våler. Har sparklet litt, men må sparkle mer og lakke for at det skal bli bra. Det rakk jeg ikke, i går var det montering og pakking av bil.

Bilde

Sykkelen ser jo ikke så verst ut med det "gode" kåpesettet. Var et fryktelig styr å få det på, tror kåpebraketten har fått seg en større trøkk enn først antatt. Fikk det heldigvis på til slutt, nå er bilen pakket og jeg kjører til Våler etter jobb. Værmeldinga er nesten lovende, håper jeg slipper å bruke regndekkene!

Skal kjøre trening i morgen, kval og løp lørdag, og oppvarming og løp søndag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Inunf - Classic TT Våler

Lagt inn: 13 jun 2019 08:39
av intruder
Hadde jeg innehatt dine tekniske ferdigheter hadde dere sluppet mye av tøvet jeg bedriver :evil: her...
Egentlig litt misunnelig...men ikke si det til noen...

Re: Inunf - Classic TT Våler

Lagt inn: 13 jun 2019 23:12
av inunf
Takk for det :) 3D-printing er som mye annet, man må bare prøve og feile, og det er ganske bratt læringskurve. Tror jeg har fått litt taket på det nå, men fortsatt massevis å sette seg inn i.

Bilde

Bilde

Endelig fremme på Våler. Har kjørt så lenge med det fæle teipa kåpesettet at jeg hadde glemt av at sykkelen egentlig er litt kul. Bare synd at jeg ikke rakk å lakke opp igjen hekken :/

I morgen er det to treningspass, lørdag kjører jeg kvalifisering 12.20-12.40 og løp ut på sen ettermiddag en gang. Søndag er det trening 10.40-10.50 og løp ut på ettermiddagen. Er spent på å se nivået, har ikke kjørt i denne klassen før og vet ikke helt hva slags fører/sykler som er påmeldt. Nasjonal 600 er for sykler som er eldre enn 10 år, så min 2006 burde i utgangspunktet ligge bra an. Teamkompisen min skal kjøre på en -99 R6, så det blir flaut om han kjører fra meg. (Annen fyr og annen R6 enn onkelen min som jeg har skrevet litt om her tidligere).


Sent from my iPhone using Tapatalk