Re: Inunf - I grusen på Våler
Posted: 11 May 2019 19:32
Hahaha... rett og slett nydelig
inunf wrote: ...
Har gjort et lite regnestykke på vekten, alt i alt ble dette en reduksjon på 1865 g. Velteklossene var over 600 g tyngre enn bolten som ble erstattet, ellers var det en grei reduksjon på passasjerfothvilerne og luftinntakene. Med de 5,7 kg som jeg kuttet med eksosen er vektreduksjonen oppe i 7,5 kg. Våtvekta på original S-utgave er 195 kg, dvs. jeg er nede på 187,5 kg nå. Med et litiumionbatteri og 520-kjede bør det være mulig å komme i underkant av 185 kg. Det er ganske lett for en sykkel med så mye motor og skilt.
...
Demonterte velteklossene igjen da stangen gjennom motoren var for lang slik at jeg ikke fikk tightet motorfestene skikkelig. I følge internett kan dette føre til brudd på ramma, og det tar jeg ikke sjansen på. Dermed blir total vektreduksjon 7,5 kg pluss 0,6 kg for velteklossene og 2,8 kg for batteriet, totalt 10,9 kg. Dvs. våtvekt på 184 kg. Det er da ganske respektabelt?inunf wrote: ...
Kjøpte også nytt batteri. Ingenting som feilte det gamle utover at det var så tungt at jeg ikke klarte (ville) montere det igjen. 2821 g i forskjell er ganske mye! Tror det merkes godt, spesielt mtp. hvor høyt batteriet er plassert.
...