Her har jeg slurvet med oppdateringene!
Dama fikk motorsykkeldeler til jul. Hun ble nok litt skuffet, men stemninga tok seg opp da hun fant ut at hun fikk mer enn 4 liter motorolje fra Biltema
Faktisk tok hun det noenlunde sporty og begynte på service selv.
Litt kreativ måte å lette framhjulet på. Kompressor, bensinkanne og en 15 kg manual på bagasjebrettet.
Nytt speedometerdrev.
Demonterte gaflene. Vi skal bytte gaffelolje og ta ventiljustering, så da måtte de av.
Mekanikerassistenten
Ser ut til at forgasserrekka må av for å få ut toppdekselet.
Assistenten bytter tennplugger.
Det var så langt vi kom. Tanken er at hun skal skru selv på denne sykkelen, men det er ikke så ofte hun har tid. Mulig jeg må trå til med en hjelpende hånd om når det nærmer seg vår.
Har også et prosjekt på gang her. Banesykkelen skal få:
-olje og oljefilter
-ventiljustering
-overhalt bakdemper
-litt nye farger (nye regler for startnummer i år)
-gaffelolje
-bremsevæske, reservoar og reservoarslange
-kjølevæske
Bakdemperen var det som hastet mest, skulle sende den til Martin Hovin i Barn Life Racing, og han bruker å bli travel utover våren.
Glad jeg laget meg takfeste i garasjen!
Sendte fra meg bakdemperen tidlig i januar. Når den kom frem spurte Martin om jeg hadde kjørt noe med den. Den hadde nemlig 0 i gasstrykk, det skal være 12 bar. Han mente det måtte ha vært interessant å kjøre med, sant å si merket jeg ikke så mye til det. Blir spennende å prøve sykkelen til våren!
Her er reservoaret og slangen jeg skal bytte. Håper det skal fikse bremseproblemer mine, eller så blir det ny bremsepumpe.
I går fikk jeg melding fra Martin om at dempere var ferdig. Han har stilt den inn etter min vekt, og kom med noen tips om oppsett foran også. Justeringa for lavfartskompresjon (low speed compression) var løs, derfor låsetråden. Dette blir artig å prøve!
Sent from my iPhone using Tapatalk