Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by supermons »

inunf wrote:Han på GS'en er meg, måtte prøve den også. Gikk greit, men begynte å småslippe litt bak og da var det ikke gøy lenger.
Ser morro ut, selv om den ikke er akkurat lagd for formålet :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by inunf »

Har lurt meg til å jobbe bittelitt med 250'en i det siste.

Image

Må rydde i det elektriske.

Image

Ny hekk med baklys, ser ut til å virke.

Image

Image

Hekk og innerdeksel til rommet i hekken. Har et låssett med lås til hekk og tenning, kommer til å bruke det siden jeg ikke kan bruke låsen til den gamle hekken. Bytter tanklokket i et racinglokk.

Image

Image

Monterte relé for LED-blinklys. Kostet under 10 kr med frakt på ebay. Funker kjempebra!

Har også gått løs på banesykkelen. Hadde problemer med frambremsen, så jeg prøvde å lufte på en ny måte. Koblet en slange med sprøyte til luftenippelen og sugde ut bremsevæsken (og lufta). Vet ikke hvorfor jeg ikke fikk ut denne lufta sist jeg prøvde, men nå gikk det i alle fall.

Image

Kanskje dette fremmedlegemet var grunnen? Uansett, bremsa virker mye bedre nå.

Image

Image

Den knirket også ganske høylydt, så jeg demonterte hendelen, rengjorde og satte inn med fett. Da ble jeg kvitt lyden.

Gikk løs på et annet prosjekt også. Har vært plaget med at det er så lang vandring på gassen. Må skifte tak for å få gitt full gass. Ikke optimalt på banen. Ifølge internett er trikset å bytte ut gasshåndtaket med ett fra R6 fra 06 og nyere. Bestilte ett, det kom i går.

Image

Ganske stor forskjell i diameter. Det originale er 33,5 mm i diameter, det fra R6 er 40,5 mm.

Image

Her er forskjellen det utgjør i bevegelse. Det var fortsatt litt lenger vandring enn jeg kunne ha tenkt meg, men håper det er lite nok.

Image

Måtte demontere ganske mye for å komme til festet på gasswirene slik at jeg fikk slakket dem.

Image

Det nye gasshåndtaket tar litt borti huset. Det gjør at gassen ikke returnerer av seg selv. Må slipe det ned litt, men har ikke dremel her. Får finne på noe lurt.

Hvis jeg får alt i orden til mandag kan jeg teste i Malmedalen da. Hvis alt virker, tror jeg jammen meg jeg skal prøve meg i Nasjonal 600 på Våler neste helg (hvis jeg får etteranmelde meg).


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by inunf »

Endte opp med å bruke loddebolten for å smelte ned plasten siden jeg ikke hadde dremel tilgjengelig. Resultatet ble topp, merkbart kortere vandring og ser helt originalt ut.

Image

Kan absolutt anbefale denne modifikasjonen på gixxer 600/750!


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by tshansen »

Herlig! Digger alle bildene du legger med! Gjør det utrolig enkelt å følge med, selv på ting man ikke alltid vet hva er [emoji56]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by inunf »

Det er veldig greit med bilder. Ofte må jeg gå tilbake selv og se hvordan jeg har gjort ting :lol:

Her er bilder fra treninga i går:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Litt positivt og litt negativt i går. Frambremsa er ikke i orden. Er ganske sikker på at det er pumpa som er problemet. Kjenner merkbar forskjell i løpet av et pass, selv i Malmedalen. Det går greit nok der, men er ikke noe å dra på "skikkelig" bane med. Altså ingen løp i helgen :(

Kjører for øyeblikket på et sett Dunlop mønstrede slicks som krever veldig høy driftstemperatur. Er vel ikke helt realistisk å få de varme nok i Malmedalen. I tillegg er bakdekket montert bak frem (for å slite det jevnt). Sur vind var det, og litt regn i lufta. Altså ikke optimale forhold på noen måte. Allikevel ble det ny pers, 2 fattige hundredeler bedre enn den gamle fra i fjor. Vil jo gjerne kjøre enda fortere (vet det går an, har vært kjørt mye fortere der enn det jeg gjør), men slik som forholdene var er jeg ganske fornøyd :D

Kan også legge til at det nye gasshåndtaket gjorde underverker. Hadde hjulløft flere ganger i går, det har jeg ikke hatt med denne sykkelen før. Ikke at det er noe poeng i seg selv, men det tyder jo på at jeg får gitt mer gass!

Satser på bedre vær og nye dekk på søndag :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by tshansen »

Når jeg ser litt på bildene du legger ut fra kjøring. Så stusser jeg litt på at "alle" andre holder hodet mye høyere enn deg? Jeg har jo lært at man skal kikke dit man vil kjøre. Er det bare at du kikker litt ned i det bildet blir tatt, eller kjører du med litt senket blikk? :-s
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by hakhap »

Jeg lurer litt på hvordan det er for deg å trene på en "liten" bane og etterpå konkirere på storbane som Rudskogen? Førdelere og baksider?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by inunf »

LordShaft wrote:Når jeg ser litt på bildene du legger ut fra kjøring. Så stusser jeg litt på at "alle" andre holder hodet mye høyere enn deg? Jeg har jo lært at man skal kikke dit man vil kjøre. Er det bare at du kikker litt ned i det bildet blir tatt, eller kjører du med litt senket blikk? :-s
Hmm, måtte tenke litt her. Jeg ser jo frem mot svingpunktet for neste sving, men det er bare så vidt jeg ser det under kanten på hjelmen. Vet ikke hvorfor jeg har hodet så lavt. Prøver å legge overkroppen godt ut til siden og ned, kanskje jeg ikke klarer å bøye hodet mer oppover i den stillingen?
hakhap wrote:Jeg lurer litt på hvordan det er for deg å trene på en "liten" bane og etterpå konkirere på storbane som Rudskogen? Førdelere og baksider?
Det er absolutt en omstilling. Mitt største problem er at jeg ikke er vant til farten på stor bane. I teorien kan man trene på alt annet i Malmedalen. Der er svinger som kniper, svinger som åpner seg, kombinasjoner og hårnåler. I tillegg bruker det å være mye mer trafikk på større baner, det kan være både positivt og negativt. Fint å ha noen å henge seg på for å kjøre ned rundetidene. Det var ikke så fint med han som sneiet leggen min med knepucken sin på strekka på Våler når jeg hadde 200 og han blåste forbi. Det kunne blitt stygt :?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by inunf »

Det blir tid til litt gatekjøring også. I går kjørte jeg Atlanterhavsveien med samboeren bakpå. Lengste turen hun har vært på, ble 13 mil totalt. Hun koste seg, sier hun, så da er det håp for mer :)

Vi utforsket litt på Averøy før vi kjørte over Atlanterhavsveien. Fant et idyllisk sted på Lille Sandøy.

Image

Image

Image

Image

Ingen bilder fra Atlanterhavsveien. Vi stoppet ikke, det var fullt av tyske bobiler.

Kjørte innom ullklærutsalget til Lanullva på Lyngstad. Fin plass!

Image

Image

Image

Tankmåleren viser fortsatt full tank etter 20 mil. Er det normalt? Synes det har gått lenge før den har gitt utslag før, men ikke så lenge. Har kjørt veldig pent (øvelseskjøring og med passasjer), og jeg fylte tanken helt opp, men uansett skal det vel være mindre enn halv tank igjen nå?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by Flanker »

Kan være feil med sensorstripa i tanken der, ikke uvanlig på R1200GS - men mener det primært rammet modeller fra 2008-2012.

Nå skal det ikke være bevegelse i måleren før du treffer halv tank, men som du sier... Etter 20 mil bør det skje noe, uansett hvor pent du kjører! Fyll etter tripteller og dersom problemet fortsetter må du nok bytte sensor. Sånn gjøres det: http://www.ukgser.com/forums/showthread ... -A-1200GSA
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by inunf »

Den gikk fra full til halv etter ca. 23 mil. Ser ikke ut til at første halvdel er delt opp i noe. Stemmer det at måleren skal gå rett fra full til halv?
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by Flanker »

inunf wrote:Den gikk fra full til halv etter ca. 23 mil. Ser ikke ut til at første halvdel er delt opp i noe. Stemmer det at måleren skal gå rett fra full til halv?
Det er riktig ja :thumleft
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by inunf »

Takker, da er nok alt i orden :)

Image

Driver litt privatundervisning med en kollega som skal kjøre opp på tirsdag. Ser ut til at det skal gå bra så lenge han holder nervene under kontroll :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by Adele »

Jeg krysser fingrene for ham! Oppkjøring er skumle greier :shock:

Må også si du er flink.. Da jeg skulle bytte motorolje endte jeg opp med å bruke 6l fordi jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle måle ordentlig og alltid ente med å fylle for mye og så tappe ut alt for mye :redface . Det var ufattelig flaut å dra ned til mc-butikken for tredje gang for å kjøpe motorolje..
=^_^=
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Film fra Malmedalen Motorsenter

Post by inunf »

Å bytte/fylle på motorolje er ikke bare bare. Har trøblet med det flere ganger jeg også. Litt forskjellig fra sykkel til sykkel hvordan nivået skal leses av, og det kan være tricky å tappe av bare litt om man har fylt for mye. Sist gang brukte jeg en slik til å suge ut det som var for mye:
Image
Post Reply